Jump to content

Problema disc ambreiaj (adevarat sau fals?)


flopem
 Share

Postare recomandată

salut iar:

tocmai am sosit de la un mecanic care a schimbat discul de ambreiaj datorita uzurii am ramas in pana si a trebuit schimbat:

totul merge perfect dar cand o bag in marsarier se aude un carait scurt sau o zmucitura foarte foarte scurta!!!

mecanicul zice ca e normal,asta pana se va aseza discul nou (am inteles ca pusese si un disc putin mai mare ) deoarece prietena mea care conduce masina e slaba la picior in ce priveste ambreajul:) ...il arde rapid:)

acum am doua intrebari pentru cine stie sa raspunda:

1...e adevarat ce a zis mecanicul cu asezarea/rodarea discului sau ar trebui sa imi fac griji de acel sunet?

2...cine imi poate explica fenomenul?...mai exact inteleg perfect modul de functionare al ambreajului si stiu cum cupleaza si decupleaza,principiul lui etc. Sunt 100% convins ca schimbarea sensului pinioanelor la mersul inapoi fata de cel in fatza se face in cutie deci acolo e diferenta la sensul de mers....si atunci daca discul are acelasi sens,aceeasi miscare de ce intra perfect 1.2.3.4. si la marsarier face urat?

precizez ca puteam lasa masina fara sa o iau daca nu imi convenea cum a fost facuta dar nu se aude excesiv si nici nu prea mi-am dat seama pana nu am facut mai multe incercari...in rest merge exceptional chiar si cu spatele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am incercat sa imi dau urmatoarea explicatie:

discul fiind mai mare dupa spusele mecanicului ma gandesc c-o fi si mai gros putin....astfel cand calc ambreajul din cauza grosimii acesta nu decupleaza si inca mai freaca pe placa de presiune facand se se invarta priza directa ce intra in cutie si atunci la schimbare in masarier daca priza se invarte ceva caraie pe-acolo...da nu stiu cum e sistemul inauntru in cutie din pacate ca sa imi pot explica mai departe ce suna!!!...

acuma ma gandesc ca daca se mai subtieaza ferodoul de pe disc acesta nu va mai freca pe placa si ca urmare cand calc ambreajul nu mai invarte priza directa ..

da ma intreb daca apuc sa uzez ambreajul inainte sa stric ceva in cutie?:icon_thumright:

hai mecanicilor....dati cu parerea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca priza de putere se invirte la schimbarea vitezei, atunci la intrarea manetei in marsarier vei simti un c

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai cam asa ceva simt,,doar ca de o durata foarte scurta si nu suna chiar tare

e de rau?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu deschide suficient ambreajul.

Este ce a spus TRAIANPUIU, doar ca nu se aude decat scurt pentru ca, ambreajul fiind apasat pinionul nu opune rezistenta.

Incearca sa apesi de doua ori si se poate sa nu mai faca.

Normal o data cu uzura ar trebui sa dispara.( daca diferenta de grosime nu este mare)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2...cine imi poate explica fenomenul?...mai exact inteleg perfect modul de functionare al ambreajului si stiu cum cupleaza si decupleaza,principiul lui etc. Sunt 100% convins ca schimbarea sensului pinioanelor la mersul inapoi fata de cel in fatza se face in cutie deci acolo e diferenta la sensul de mers....si atunci daca discul are acelasi sens,aceeasi miscare de ce intra perfect 1.2.3.4. si la marsarier face urat?

Se intampla asa pentru ca R e nesincronizata, astfel ca nu mai exista ceva intermediar care sa preia o parte din socul schimbarii. Ideea e ca in timp ce treptele pentru inainte au sincroane si dinti elicoidali, R are dinti drepti si un pinion intermediar care schimba sensul de rotatie.

Pe treptele inainte nu simti (ar trebui) decat o foarte mica rezistenta la retrogradari in anumite benzi de turatii. De schimbat in sus e foarte simplu s-o faci si fara ambreiaj, de-aia e si greu sa simti ceva.

e de rau?

Ca efect imediat o sa uzezi angrenajul pt R, dar pilitura metalica, in cantitati suficiente poate cauza si alte probleme pe mai departe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles de la mecanic ca discul are cu 1mm mai mult in grosime.......se poate cumva regla ambreajul ala sa deschida mai tareapropo...am mai simtit pedala de ambreiaj mult mai moale ca inainte de a se schimba discul!!!ceva sfat?si de altfel mai simt si un miros de ambreiaj cate-o data.deci e clar mai gros discul si freaca pe placa de presiune!ma insel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este normal ca pedala ambreajului sa fie mai moale daca discul de ambreiaj este mai gros,arcul placii de presiune fiind putin mai tensionat decit este necesar. De aici si forta placii de presiune care apasa discul de ambreiaj scade, de unde si mirosul de ambreiaj ars pt. ca acesta mai scapa .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tocmai am rezolvat problema.....nu mai suna cand bag in marsarier deci s-a rezolvat prin asezarea/rodarea noului disc exact cum au zis baietii!

DARRRR acum cum am tot studiat ambreajul am sesizat o alta problema:

cand masina e pe loc,la punctul mort,daca tin ambreajul apasat totul e ok insa cand il las aud un zgomot ,sau un huruit discret (banuiesc ceva de la cutie) si cand am schimbat discul baietii mi-au spus ca nu am avut deloc ulei in cutie si au pus ei!

vreo parere??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...
bogdanodobescu

am si eu o problema si cred ca e de la ambreiaj.

masina ( fabia 1, an 2006, motor 1,4 tdi pd)o am de curand si nu prea stiu nimik de istoricul ei

imi caraie tare cand bag marsarier si imi intra cam greu 1,2,3,4,5

in plus se cam zguduie motorul cand bag in viteza cu ambreiajul calcat

in marsarier si 1-a masina pleaca usor cu ambreiajul calcat chiar din momentul in care intra in viteza

am incercat sa vad daca se regleaza cumva ambreiajul si se pare ca nu, l-am aerisit o singura data si se pare ca nu e nici o diferenta

as vrea si eu cateva pareri, macar daca ma duc la service sa stiu cam ce sa le spun, poate evit sa ma puna sa schimb alte piese inutil

va multumesc mult!

Modificat de bogdanodobescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba amreiajul... Repede... Parerea mea :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mers in treapta a 5-a mai ai ceva demaraj sau motorul se tureaza singur fara a simti ceva la roti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambreiajul nu debraiaza complet. Esti sigur ca ai calcat ambreiajul pana la podea? Esti sigur ca nu ai covorasul adunat sub pedala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanodobescu

da, am fost azi la service, mi-au mai aerisit ei ambreiajul si tot aceeasi problema.

mi-au zis sa schimb kitul de ambreiaj dar eu tot cred in continuare ca e pompa. La rece( cu motorul oprit) intra perfect si ambreiajul pleaca prea de jos, de fapt daca masina e suspondata pleaca numai cat ii "arat" viteza cu ambreiajul calcat .

si nu patineaza deloc ambreiajul, la mers la drum lung merge supoer, masina trage bine si la deal...

si totusi daca e sa schimb kitul, am gasit cel mai bun pret la VALEO. ce spuneti sunt bune?

multumesc!

In mers in treapta a 5-a mai ai ceva demaraj sau motorul se tureaza singur fara a simti ceva la roti?

da, in mers merge super, dar cand schimb, maneta opune un pic de rezistenta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea (ca posesor de 1.4 TDI cu ambreiaj proaspat schimbat) este ca ambreiajul tau e pe moarte. Nu-ti patineaza pentru ca nu are suficient cuplu. Al meu e resoftat si tot n-a patinat niciodata, dar cand l-am dat jos era aproape pe nituri.

Valeo e ok. Ar trebui sa fie in jur de 1000-1400 RON kitul de ambreiaj.

Modificat de drakool21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanodobescu
Parerea mea (ca posesor de 1.4 TDI cu ambreiaj proaspat schimbat) este ca ambreiajul tau e pe moarte. Nu-ti patineaza pentru ca nu are suficient cuplu. Al meu e resoftat si tot n-a patinat niciodata, dar cand l-am dat jos era aproape pe nituri.

Valeo e ok. Ar trebui sa fie in jur de 1000-1400 RON kitul de ambreiaj.

multumesc, drakool21

l-am gasit chiar mai ieftin valeo

In mers in treapta a 5-a mai ai ceva demaraj sau motorul se tureaza singur fara a simti ceva la roti?

nu, merge bine. l-am dus de curiozitate pana la 170 km/h foarte usor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanodobescu

cum as putea sa verific singur daca nu e pompa cumva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in plus se cam zguduie motorul cand bag in viteza cu ambreiajul calcat

in marsarier si 1-a masina pleaca usor cu ambreiajul calcat chiar din momentul in care intra in viteza

Bogdane, imi cer scuze ca numai acum am avut vreme sa citesc cu atentie ce-ai scris.

Fix in pasajul de mai sus este miezul problemei. Inseamna ca ai debreiere incompleta daca am inteles eu bine: "masina pleaca usor cu ambreiajul calcat chiar din momentul in care intra in viteza".

Cauze:

1. pierderi de lichid in sistemul hidraulic de debreiere. Se poate verifica usor traseul si pe urma dat jos si cilindrul receptor de la ambreiaj (trebuie data carcasa filtrului de aer jos. Nu sunt convins ca ar fi de acolo problema, cazurile sunt rare

2. problema la parghia de debreiere si/sau rulmentul de presiune uzat excesiv si nu mai apasa complet pe arcul diafragma.

3. placa de presiune sparta sau cu probleme la prinderea arcului deafragma pe ea.

Daca pentru punctul 1 ai putea sa faci singur operatiunea, la 2 si 3 e musai cutia jos de pe masina. Iti recomand o vizita la service pentru diagnosticare.

In orice caz pe mine gandul ma duce spre punctele 2,3.

P.S. daca hotarasti sa faci singur punctul 1 sa nu cumva sa te puna pacatul sa apesi ambreiajul cand este cilindrul scos afara ca l-ai faramat.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanodobescu

multumesc BLiTZ,

am verificat vizual "traseul" de la pedala pana in carcasa ambreiajului, l-am aerisit, am incercat cu pedale multiple si as cam exclude varianta 1. Astept sa fac rost de bani de un kit de ambreiaj si ma bag sa dau cutia jos. pana atunci bag a-1a sau marsarier inainte de a porni motorul pentru a mai evita sa mai carai cutia. sper sa nu se mai intample nimik mai grav ca mai am de facut ceva km zilele astea.

Va multumesc la toti cei care mi-ati raspuns!

Modificat de bogdanodobescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa rezolvi cat mai repede problema ca altfel s-ar putea sa uzezi peste masura inelele de sincronizare de la treptele de viteza, poate chiar si danturile de cuplare si-atunci e bai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
bogdanodobescu

GATA!

Am rezolvat cu ambreiajul, am facut rost de kit de reparatie, am desfacut cutia si am gasit rulmentul praf, parghia rodea in placa, "soarele"de pe placa arata jalnic, discul era ok. Am schimbat tot, m-a costat cam 1100 lei cu tot cu manopera, dar acum merge exact ca o masina noua, pleca frumos, usor, intra in viteza superfin...

Va multumesc pentru sfaturi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut,

Am aceeasi problema cu debraiere incompleta cand bag 1-a si in marsarier, problema este ca astazi am remarcat ca nu mai am deloc pedala la ambreiaj si pare ca a curs ceva lichid sub ea, ma poate sfatui cineva cum se verifica nivelul lichidului hidraulic, ventil de aerisire si daca pot sa merg asa cu ea pana la service sau trebuie tractata?

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
bogdanodobescu

lichidul hidraulic e lichidul de frana, nu poate fi verificat, decat daca mai e ceva in pahar.

vezi ca inainte de intra lichidul in ambreiaj este un aerisitor, si se poate aerisi cum faceam la vechea dacie cu franele, numai ca dupa ce dai drumul la pedala, trebuie sa o ridici cu mana

dar daca ai gasit lichid sub pedala, e posibil sa fie ceva probleme pe la pompa si atunci e mai comoplicat.

idientifica intai pierderea si apoi mai vb

Modificat de bogdanodobescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

Dilema: de vreo 2 zile incepuse sa-mi patineze ambreiajul, dar nu grav, doar daca eram pe la 2500-3000 rpm si calcam hotarat acceleratia. In rest la mers cuminte nu patina. M-am pregatit psihic (dpdv financiar) ca asta e, tre sa schimb kit-ul ambreiaj, si azi dimineata mi-am facut timp sa ma duc la service-ul Zetec din Galati, insa desi pe net spuneau ca au program si sambata, nu era nimeni. La intoarcere spre casa zic hai sa mai testez odata, ca parca a mers prea bine la dus... Urcare de aprox 4-6%, a3-a in 3000 rpm, dau talpa, merge perfect... n-are cum, mai incerc intr-o rampa, la fel. Intru in cartier, a-2a jar pana in 5500 rpm, ambreiajul cupla perfect... 

Ambreiajul nu se repara de la sine, asa ca, ma gandesc, posibil sa am vreunul din cei 2 cilindri gripati?! Daca da, pt cel secundar trebuie date cutia si ambreiajul jos? Dati-mi o idee va rog. Lichidul de frana l-am verificat si e la acelasi nivel, pe sub masina nu e nici o pata... Singura chestie pe care mi-o amintesc de la ultimele vizite pe elevator este ca la 1-2 luni apare, ca un condens mai mult (ziceau mecanicii) ulei pe carcasa de la cutie, dar repet, ca un condens, nu scurgere de luat in seama. Si pare a fi in zona garniturii de la carcasa cutiei.

 

Cu ocazia asta poate stie cineva sa-mi indice un om priceput in asa ceva prin Galati.

 

Fabiuta e din 2000, 1.4 16v, varianta 100CP, AUB. Are 164.000 km, eu o am din mai, am facut aprox 8000, nu garantez ca e kilometrajul real incat nu am carte service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut, sunt si eu interesat de raspunsul la aceasta intrebare, mi s-a intamplat sa patineze si apoi s-a remediat de la sine, nu m-am gandit niciodata ca pot fi gripate cele 2 pistoane.

se pot verifica in vreun fel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!