Jump to content

Octavia 2: 1.9 TDI, 1.6 FSI sau 1.6 MPI?


stefy
 Share

Postare recomandată

Pentru ce ati opta la cumpararea unei Octavia 2 Elegance : 1,6 FSI sau 1,9 TDI si de ce? Ce parere aveti de cele doua modele ? Pareri pro-contra , va rog .

Stefy

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • horgarban

    5

  • Vlad MHL

    4

  • DRAPAR

    4

  • mehigh

    4

Cred ca ambele motoare sunt un pic cam mici pentru masina asta. Spun "cred" pentru ca nu am avut ocazia sa le incerc; am condus doar o Octavia II 2.0 TDI 140cp... care merge super.

Daca ar trebui totusi sa aleg intre cele doua motoare, cred ca as alege TDI-ul datorita cuplului si consumului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde ..daca faci sub 15000km pe an ia-ti pe benzina e mult mai usor de intretinut ..daca faci mai mult de 15000km pe an ia-ti pe motorina ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambele motoare sunt exact ce iti trebuie daca ai un stil de condus linistit. Puterea este suficienta pentru a nu avea probleme in depasiri, iar consumul este justificat din punct de vedere al cailor/greutatea masinii.

Personal, as alege TDI-ul din aceleasi motive ca si Alexrosiu. Am fost pasager in Octavia 2 a lui Readeagle, 1.9 TDI 105CP si cum 4 persoane masina am fost impresionat de cum tragea motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere diferenta mica de pret (TDI mai scump decat FSI cu doar 450 euro) eu zic ca merita sa iti iei 1.9 TDI. Celelate diferente in favoarea 1.6 FSI (10 CP in plus si un avantaj de 0.6 s la acceleratia pana la 100 km/h) nu sunt semnificative. Si se adauga in plus consumul super in oras (6.4 fata de 8.7) si in afara (4.2 fata de 5.4), precum si un cuplu mai puternic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru 450 euro , diesel si nu o sa iti para rau un moment , Si daca nu iti place cum trage te duci la voinea si iti face un cip ( atunci sa te tii ...bine de scaun ).

Bani dati in plus pe diesel ii recuperezi repede .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand unei Octavia (ca si unui Passat) i se potriveste cel mai bine un motor TDI. Asta o spune orice revista de specialitate.

Despre motorul FSI poti citi multe remarci mai ales in sectiunea Golf5 (desi acolo masina are 6 viteze pe 1.6FSI). Pe mine 1.6 FSI nu m-a convins...prin performante.In plus e un motor ce necesita un combustibil pretentios si scump CO98 fpb.

Nu o sa fac apologia motoarelor TDI dar ...gandeste-te cum e sa ai o autonomie de 1000 km la un plin (la un rulaj in afara localitatii).Fata de 600-700km cu un benzinar.

Modificat de Diesel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ia-ti FSI cu incredere daca esti patron de PECO!!! Consuma mult si-ti trebuie si benzina de aia jmekera de 36000/litru! Se mai supara Basexu sau Tariceanu putin si ti-o face 70000 lei ! :beerchug: :lol: :D

Modificat de godoroja
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ia-ti FSI cu incredere daca esti patron de PECO!!! Consuma mult si-ti trebuie si benzina de aia jmekera de 36000/litru! Se mai supara Basexu sau Tariceanu putin si ti-o face 70000 lei !
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca s-ar fi putut face o comparatie intre 1.9 TDI (105 CP) si mai vechiul 1.6 MPI (102 CP), si asta daca ne raportam la diferenta de pret de aproape 1.800 de euro, pentru care iti trebuie probabil aproape 100.000 km sa o amortizezi. Dar in raport cu 1.6 FSI, eu as alege imediat 1.9 TDI (desi FSI-ul este o tehnologie mai noua).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Michael a punctat foarte bine. Cat despre FSI, se spune ca aceasta injectie stratificata duce la un consum mai mic, dar unele persoane spun ca sunt mai multumiti de demarajele si consumul vechilor injectii pe benzina. Probabil ca motoarele masinilor FSI in cauza(ale unor prieteni) nu isi dadusera drumu' bine(aveau 3.000km), iar in ceea ce priveste consumul, la urma urmei sunt 13 cai in plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de acord cu voi dar una e benzina fara pb si alta e aia de 36000 cu care merge FSI-ul. Deci diferenta este de 8000-9000 lei intre cele doua.Sper ca am punctat asta.Parca FSI-ul nu merge cu de aia scumpa. Nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai atat MPI cat si FSI merg cu benzina fara plumb. FSI benzina cu 98 CO si consum mixt 6.6, iar MPI cu benzina 95 CO si consum mixt 7.2 (deci pe ansamblu ajungi probabil cam tot pe acolo). FSI mai scump cu vreo 1.300 euro fata de MPI, dar si performante mai bune (FSI / MPI): viteza maxima 198 km/h / 190 km/h, putere 115 CP / 102 CP, cuplu 155 Nm /148 Nm, acceleratie pana la 100 km/h 11.2s / 12.3s.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de acord cu voi dar una e benzina fara pb si alta e aia de 36000 cu care merge FSI-ul. Deci diferenta este de 8000-9000 lei intre cele doua.Sper ca am punctat asta.Parca FSI-ul nu merge cu de aia scumpa. Nu?

<{POST_SNAPBACK}>

Corect, FSI-ul merge cu benzen de la CO98 in sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit pe net un test cu o octavia 1,6MPI. E misto, dar se vb in ungureste asa ca nu prea intelegi ce zice ala, dar e interesant de observat comportamentul rutier si altele..

uitati linkul: http://dl.totalcar.hu/tc306_3.wmv Folositi "save target as" si vedeti ca are 20mb :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu FSI cere benzina 98+ datorita admisiei directe de benzina,cifra octanica ridicata putand sustine performantele motorului.Ciudat e,cu toate ca pare imposibil,am un prieten cu o Celica si o alimenteaza numai cu benzina de 100 si consumul devine mai mare.Masina suge benzina ca pe Cola.

Totusi tind sa cred ca un FSI merge si cu benzina de 95.

Iar cu toate ca am diesel as opta oricand pentru benzina, e mult mai silentioasa,iar in cazul de fata daca nu e nevoie de performante "deosebite"(care vin culmea din partea unui diesel in cazul in care se face remap la el), benzinarul e net superior ca tehnologie si silentiozitate.

Hpp!Parerea mea :blink:!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la benzina cu cifra octanica 100, arderea e mai buna, masina trage mai bine =>se goleste rezervorul. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca la FSI scrie in carte ca se alimenteaza cu benzina min 98.

Deci e carb un pic mai scump.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca puneti CO95 intr-un motor care are nevoie de CO98 n-o sa reusiti decat sa puneti la lucru "in overtime" knock sensor-ul, sa reduceti performantele motorului, sa cresteti consumul si temperatura in camera de ardere si in evacuare... adica numai lucruri "bune" (un caz extrem care-mi vine in minte ar fi un piston topit... cool!)

Nu inteleg de ce sa cumperi un motor de ultima generatie si apoi sa nu respecti indicatiile producatorului pentru 2-3000lei in plus per litru de benzina. Tot asa puteti foarte bine pune ulei RO3, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca motorul a fost prioectat sa functioneze cu un anumit tip de benzina pai din acel tip trebuie pus.

Benzina inferioara va aduce numai rezultate inferioare, plus alte probleme nedorite, mai ales ca motorul nu este chiar ieftin. Deci nu cred ca trebuie sa ne scumpim la tarata si sa ne ieftinim la malai. E pacat de performantele masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca majoritatea celor care au scris aici recomanda tdi ( din rationamente de economie ) , eu nu as neglija nici latura sport , banuiesc ca un 1.9 tdi remapat face un 1.6 fsi ? sau gresesc ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

my two cents:

si economia este un punct forte al dieselului, poate mai ales in oras, unde poti scoate 7%, dar in special in afara, unde nu-ti faci griji de ac-ul deschis .. poti merge cu 130kmph si tot sub 6% ramai

dar pentru mine mai presus de costuri (pentru ca oricum initial te costa mai mult un diesel) a contat placerea de a conduce la drum intins .. cuplul (250Nm) .. dublu fata de cel de o suta si ceva al benzinei .. asta inseamna confort la depasiri si mai ales la dealuri .. in germania, franta, austria pe autostrazi, unde era deal eu mergeam pe banda a 2-a si toti benzinarii stateau cu 120 pe dreapta (si eram cu Bora de 90CP, nu cu octi2) .. m-as mai duce in Turcia, unde de exemplu autostrada Izmir-Cesme este aproape o urcare continua :D stiu ca am fost acolo cu Cielo si scoteam aerul conditionat ca sa prind 140kmph la deal :D

eu n-as numi 1.9TDI o masina sport, datorita lungimii cutiei in treptele 1-3 .. n-are rost sa forjezi un diesel pana la 4ooorpm doar ca sa tragi de ea .. daca vrei horse power iti iei un benzinar peste 175cp si atunci poti sa te joci pana iti iese acru :P

acum trebuie sa recunosc ca benzina are un atu, si anume silentiozitatea .. benzinele de astazi sunt fine, tacute malc pana la 3ooo, atat afara cat si inauntru (pana la mai mult) .. dieselurile VAG mananca inca bomboane .. mai ales in oras la plecarea de pe loc .. este singurul lucru care a mai ramas de reprosat (daca se poate spune asa) dieselurilor VAG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este in continuare ca pe masina in cauza, ambele motoare sunt "echilibrate". Aici intervine dorinta proprietarului in ceea ce priveste consumul sau sportivitatea.

OFF TOPIC: @ Michael Benzina si motorina este aceeasi peste tot, luata de la nea' Patriciu adica ROMPETROL. Sunt totusi unele benzinarii, ca de exemplu OMV si MOL, care importa benzina si motorina EURO 4 de la "mama" lor. Bina, ca am auzit ca OMV ar aduce din Ungaria dar... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!