Jump to content

Probleme electroventilator / electroventilatoare


TDI
 Share

Postare recomandată

Nu e suficienta o acanare de erori ci trebuie vazute si blocurile de masura de pe diferite module, trebuie vazut cine da comanda de pornire a ventilatoarelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Cartea lu skoda fabia2 care este spune asa...dupa oprirea motorului electroventilatorul mai poate functiona 10minute sau daca compartimentul motor acumuleaza caldura datorita factorilor externi(in principiu datorita razelor solare)poate porni in mod automat(la mine a pornit dupa 3 ore de cand am oprit masina si a mers cam 25 de minute...inconvenient s-ar putea sa iti descarce bateria)

P.S.Deci recomand cititi cartile date de producator ca nu sunt secrete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA tine e o problema daca porneste dupa 3 ore.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

mie imi pornesc ambele ventilatoare oricat merge motorul si se opresc la 30 sec -1 minut dupa ce opresc masina. Am pus testerul pe ea in mers si apa are 116 grade. In bord sta la 90. Dupa o perioada, cand este foarte cald afara (>28 grade), prima data imi taie aerul conditionat, apoi incepe si "topaie" indicatorul de la apa, si creste pana la aproape de maxim - cand opresc motorul si isi revine masina imediat (30 secunde). Daca urc o panta sau il fortez putin iara creste ... ventilatoarele urla amandoua tot timpul ... ce sa fie ? ce sa fie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandesc ca termocupla, nu desface circuitul apei prin radiator, de asta iti creste temperatura ea normal ar trebui sa stea la 90% grade.

Masina porneste ventilatoarele in incercare de a raci apa dar daca aceasta nu ajunge la radiator degeaba, verifica dupa un drum pune mana pe radiatorul de apa este cel imediat dupa ventilatoare daca este fierbinte, daca e asa inseamna ca apa iti ajunge in radiator, desi nu cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu problema asta la un b6,2,0,140 cai.raman ventilatoarele,ambele,pornite,dupa oprirea motorului.dar nu mereu.la o repornire/oprire a motorului,se opresc.

ca sa nu mai pun problema pe alt topic,sfatul este.,,,?

multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Si eu am aceeasi problema la un A4 2.0 140 cai. Porneste ventilatorul la 15 secunde dupa ce pun contact, indiferent de temperatura, si se opreste la vreo 5 dupa ce iau contactul. Senzorul de temperatura l-am verificat, citeste bine.

Am pus modulul ventilatorului de la alt ecu si nu mai porneste. Am pus comanda din ecu de la masina asta pe celalalt modul de comanda, porneste.

In measuring blocks la auto HVAC, imi citeste si requested fan value si actual fan value 0. Daca citesc la engine comanda la ventilator se face ba 0 ba 50.

Mi se pare a fi o problema din ECU, se poate sa se fi bulit softul, sau ecu asa din senin? Sper sa ma insel.

18080 - Coolant Fan Control 1: Open or Short to Ground

P1672 - 000 - -

Freeze Frame:

RPM: 0 /min

Torque: 153.7 Nm

Speed: 0.0 km/h

Load: 0.0 %

Voltage: 11.17 V

Bin. Bits: 11000100

Temperature: 2.7°C

Duty Cycle: 9.7 %

Readiness: 0 0 0 0 0

Astept sugestii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica sigurantele aferente modulului . Din ce an e masina si ce cod motor ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

problema semnalata la un golf5 gti, ventilatorul mic e mort, cand porneste clima ventilatorul cel mare se supratureaza si devine mai zgomotos.

urmeaza ca maine masina sa mearga la mecanic.

1ko959455 - cod piesa, 290 mm.

siguranta e ok, cred ca daca n-ar fi fost nici ventilatorul cel mare n-ar mai fi functionat.

Modificat de paul083
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi sa nu fie defect cel mare. Cel mic l-ai pus pe direct sa vezi daca functioneaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai cel mare se invarte, ala mic nu da niciun semn. daca opresc clima cel mare revina la turatia normala implicit zgomotul normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai intreb odata : cel mic pus pe direct functioneaza ? Daca nu , abia atunci poti spune ca e defect.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu l-am demontat, momentan doar presupun, la prima vedere pare defect, sau nefunctional, urmeaza sa desfac masina si sa verificam care e problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare,

Incep prin a va spune ca am o masina VW Jetta 1.9TDI (105CP) din 2008 (Ianuarie) dotata cu Climatronic.

De ceva vreme am observat faptul ca unul din cele doua ventilatoare de pe radiator nu functioneaza deloc.

Am invatat faptul ca daca ai motorul pornit si setezi clima la nivel minimum si puterea la maximum, trebuie sa se invarta ambele ventilatoare.

Intrebarea mea e , firesc, acum ce fac ? E normala functionarea unui singur ventilator (cel din dreptul soferului) ?

Precizez faptul ca la ultima diagnoza facuta a existat o erroare stocata (nu stiu codul acesteia), iar cel de la service au incercat sa-l porneasca fara reusita...

Multumesc anticipat,

Petrica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai clima si tu ai setata temperatura din interior la 23 de grade si afara sunt mai putin sau egal cu 23 nu iti va porni clima, deci implicit nici radiatorul, urmareste la ce temperatura ai setat in interior si vezi cate grade sunt si afara.

In principiu daca radiatorul de clima nu porneste si este nevoie de el....ti se va opri clima, se va comuta automat pe modul ECO adica fara clima dupa ceva timp, nu stiu exact cat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici la mine nu mai functioneaza ventilatorul mic, si nici aer conditionat nu prea mai baga decat la drum lung

pretul lui nu este asa ieftin... aproximativ 370lei :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incercati metoda postata de colegii nostri in alt topic. Ridicati capota dupa ce ati pornit clima, luati un ciocan si incepeti sa bateti usor in corpul central al ventilatorului, fie direct,fie folosind ceva pentru amortizare. Din cauza impuritatilor si a prafului se blocheaza periile.Metoda a mers la mine si nu a trebuit sa schimb ventilatorul.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai testul l-am facut acum cateva minute. Afara 40 de grade, in interior am setat LO (lowest).

La alte 2 masini (BORA 2005, Passat 2004) am facut aceasi treaba si au pornit ambele radiatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a mai zis de 1000000000 ori. Ambele ventilatoare trebuie sa plece la cuplarea AC.

Cel care nu merge se verifica prin alimentare pe direct.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a mai zis de 1000000000 ori. Ambele ventilatoare trebuie sa plece la cuplarea AC.

Cel care nu merge se verifica prin alimentare pe direct.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Cum pot verifica prin alimentare pe direct?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai.Nechifor

Ii cauti mufa si o alimentezi direct la baterie cu doua fire. Daca nu pleaca sunt carbunii blocati/dusi. Se poate repara sau schimba

Modificat de Mihai.Nechifor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!