Jump to content

Probleme cu lampa marsarier


faraonu
 Share

Postare recomandată

De vreo cateva zile, cand bagam in marsarier, imi tot palpaia lampa de mers inapoi ( asta cand stateam pe loc inca ) si incepea sa lumineze bine cand dadeam inapoi... Ce sa fie ce sa fie? M-am dus azi la pranz la Metrotehnica si in 15 minute era rezolvata dat fiind faptul ca cica mai fusesera vreo 2 masini cu aceeasi problema si ii cunosteau buba... e o sonda pe sub cutia de viteze careia i se retezase un fir ( datorita pozitiei un pic fortate in care e montata ). Multumesc celor de la Metrotehnica care si de aceasta data s-au comportat excelent.

Asa ca ar fi bine sa nu uitati sa mai verificati din cand in cand si starea lampilor de avetizare ale masinii .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam greu sa verific lampa de marsarier singur! Sunt de acord cu tine in ceea ce prriveste service-ul de la Metrotehnica. Am fost prin multe service-uri dar cei de aici mi-au placut cel mai mult inclusiv la buzunar. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salutare!

Are careva idee cum se ajunge la acea sonda de marsarrier?

Pt ca eu am cam aceeasi problema.

La mine lampa de marsarrier sta aprinsa cand masina sta pe loc (atunci cand bag in marsarrier si tin ambreiajul apasat) si palpaie sau se stinge dupa ce se pune in miscare spre inapoi.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare!

Ma intorc cu rezolvarea personala a acestei probleme.

Am gasit in sfarsit acea sonda de pe cutia de viteze. Este undeva destul de bine ascunsa. A trebuit masina urcata pe o rampa ca sa pot avea acces la ea.

Era un fir care se mai tinea doar in plastic. Doar putin l-am atins si s-a rupt definitiv.

Am scos mufa de intra in sonda si am inlocuit-o cu alta. (norocul meu ca lucrez la o firma furnizoare VW :icon_thumright: )

S-a retezat datorita faptului ca acel cablaj se cam sustinea in firele care duc la acea sonda. Si in timp de la vibratii a cedat unul din fire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Salut! Am si eu o problema cu marsarierul, la masina din semnatura. Am eroare de bec ars in bord.

Asa ca am luat pe rand solutiile:

1.prima oara am schimbat becul, fara nici un rezultat

2. m-am uitat la sigurante, toate par a fi in regula (mentionez ca in carte nu spune niciunde de siguranta pt marsarier, pt masina din semnatura)

3. astazi am verificat si sonda de marsarier, care se pare ca nu are nici o problema.

Sfaturi, sugestii ? Multumesc anticipat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ne-ai spus un lucru foarte important : becul functioneaza ?!

Verificarile le faci cu maneta de viteze in pozitie, cu contactul...deci in conditiile normale cind ar trebui sa fie aprins.

Daca nu, verifica daca ai tensiune pe el ( pe lamela din fundul soclului ) , cu un voltmetru. Daca nu ajunge tensiune pe el atunci verifici sonda, daca lucreaza, cu un ohmetru, daca si ea lucreaza , inseamna ca ai pe undeva un fir intrerupt.

O cauza banala, dar intilnita la bec care nu arde este ca lamela din fund a cedat ( nu mai este elastica cit ar trebui ) si nu face contact cu becul ( deci trebuie indoita spre inafara ( atentie, se umbla cind nu ai tensiune pe ea ))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Mufa de la sonda face probleme la Ibiza, respectiv firele care intra in mufa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deoarece nu pot sa deschid un topic separat vreau sa va spun ce problema are Seat-ul detinut poate imi dati un sfat. Lampile spate de stop pe partea dreapta nu mai functioneaza. Cand calc frana nimic. Doar partea stanga lumineaza. Dar lampile functioneaza atunci cand deschid luminile. Ma gandesc ca e ceva de la un senzor / switch / comutator cum i-ar spune. Ce as putea sa verific?. In plus masina are o problema de mult timp. Sa zicem ca e noapte (luminile de intalnire deschise). Daca folosesc un consumator (de exemplu deschis geamurile) intentistatea luminii scade la jumatate le fel si in cazul invartirii volanului. Inteleg ca sunt electrice si reprezinta consumatori dar chiar asa? Va multumesc anticipat. Am uitat sa precizez masina Seat Cordoba 2005

Modificat de George_costin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista lampa spate de stop, e doar un bec cu 2 filamente, unul pentru pozitie si unul pentru frana. Ai incercat sa schimbi becul si problema nu s-a rezolvat?

Cat despre problema cu farurile, nu e de fapt o problema, asa fac toate, se schimba intensitatea luminii cand misti de volan pentru ca directia electrohidraulica consuma destul de mult curent. Daca e totusi o variatie foarte mare e posibil sa ai o problema cu alternatorul sau bateria e descarcata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc cristian pentru sfaturi. Au fost de ajutor. Am observat si eu mecanismul. Am desfacut. Contact prost. Merge acum cum trebuie. In legatura cu variatia intensitatii asa face de cand e masina. Cred ca e ceva normal desi mi se pare cam mare variatia. Si nici buzzer-ul nu merge. Din cate am inteles trebuie sa dau jos bordul sa ajung la el nu ? Daca e asa nu suna prea bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am un Seat Cordoba 1.9TDI 101hp din 2004 si am avut si eu problema cu becul de marsarier.Problema mea nu a fost nici de la sonda care se afla pe cutia de viteze si nici la conectorul care intra in ea.

Din ce am citit pe forum erau doar 2 variante:

1. Sonda de pe cutia de viteze (apropo.. am una noua de vanzare)

2. Conectorul sondei- are un doua fire cam de 10-15cm care se grupeaza intr-un manunchi si la "granita" dintre fire si manunchiul mai mare la anumiti colegi de pe forum unul din fire a cedat. (am si o mufa cu fire de 25 cm de vanzare :) )

Acum o sapt. am montat sonda noua la conectorul de pe masina si am facut contactul cu mana. In acest timp masurand contactele de la bec si conectorii din interiorul usii de la portbagaj am ajuns la trista concluzie ca unul din fire era intreupt undeva pe traseu.

Dupa zile in care am tot demontat culoarul de aer ca sa am acces la sonda si ( cu schimbatorul de viteze in treapta a V-a pentru a avea mai mult loc la sonda ) capacul de la portbagaj ca sa masor firele si contactele de acolo mi-a venit ideea sa demontez capitonajul din portbagaj ( aripa partea stanga) unde am gasit doi conectori fixati dupa o tabla. Am deconectat cei doi conectori si am masurat traseul pana la becul de marsarier.(traseu ce are in jur de 1.5 m) Am avut norocul ca pt cateva secunde multimetrul sa piuie si sa vad ca avem undeva un contact imperfect pe acest traseu. Deja problema era mult mai simpla. Am miscat de cablu pana am obs ca in "mansonul de cauciuc" care face trecerea de la portbagaj la "usa" de portbagaj era problema. Am scos de la un capat "furtunul" si cand l-am dezizolat am avut o mare surpriza.

Cablul albastru-verde era complet sectionat si inca cateva fire erau fara izolatie pe ele. (norocul meu a fost ca dezizolarea era putin decalata intre fire). Este posibil sa fie o problema de fabricatie deorece intr-o zona de 3-4 cm izolatia pe aceste fire era f casanta si dura. Banuiesc ca au folosit o vaselina pentru a baga mai usor pe furtun firele sau chiar din cauza lipiciului de la izolier care a avut o substanta chimica care a produs o deteriorare accentuata a izolatiei.

Am atasat si o poza pentru ca face mai mult de 1000 de cuvinte.

sper sa fie de ajutor pentru impatimitii de "home-repair"

Cu respect si spor la lucru!

RM

post-67612-0-99645500-1303135133_thumb.j

Modificat de robertmohanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...
Baltatu Iustinian

Buna ziua,

Am si eu probleme cu becurile la marsarier dimineatza cand e rece si bag in marsarier merg tot timpu....dupa ce sa mai incalzeste motorul cand se aprin cand nu...aveti idee ce se intampla? sa fie sonda de vina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la sonda este problema,bila este gripata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, foarte probabil......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!