Jump to content

Caseta De Directie


Vizitator
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor.Am revenit din delegatie ieri si am observat ca fratele meu a schimbat caseta de directie la masina (pt ca spune el ca cealalta caseta avea probleme si in mers troncanea partea dreapta).Se pare insa ca caseta asta pe care a luat-o e cam ciudata adica pe loc volanul se invarte la fel de greu ca inainte dar in mers se invarte la fel de greu ca si pe loc (era sa-l pocnesc pe unu' si ma faceam de o cheltuiala destul de mare). Mentionez ca geometria rotilor nu am facut-o

Se poate sa fie o pb in caseta/montaj? sau e cumva doar de la geometria rotilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caseta pe care ati pus-o e noua?Oricum trebuie unsa si reglata.Si nu in ultimul rand geometrie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caseta pe care ati pus-o e noua?Oricum trebuie unsa si reglata.Si nu in ultimul rand geometrie.

corect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caseta nu este noua, e cumparata de la cineva si habar nu am daca e unsa si reglata. Cum se face reglarea si ungerea ca sa pot sa o fac eu sa fiu mai sigur ca stiti voi cum e "cand pisica nu-i acasa....soarecii se imbata si conduc golful altuia"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caseta nu este noua, e cumparata de la cineva si habar nu am daca e unsa si reglata. Cum se face reglarea si ungerea ca sa pot sa o fac eu sa fiu mai sigur ca stiti voi cum e "cand pisica nu-i acasa....soarecii se imbata si conduc golful altuia"

data viitoare cand mai pleci ziii soarecelui sa te intrebe si pe tine despre ceea ce face bafta :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ungerea se face pe dedesubt pe la tachet. Tragi masina pe un canal sau o rampa si in partea stanga a casetei ai sa vezi o flansa ovala cu doua suruburi M6. Desfaci suruburile si sub flansa ai sa gasesti un arc si tachetul (arata ca un cilindru). Scoti tachetul afara. In locul ramas liber bagi unsoare iar apoi impingi tachetul la loc. Repeti operatia de cateva ori pana simti ca tachetul se impinge greu si montezi la loc. In timpul acestei lucrari ai grija sa nu misti volanul. Reglajul il faci de la hexagonul de 1o din mijlocul flansei de care am vorbit. Infiletezi cate putin hexagonul 1/4 tura iar apoi faci jocul la volan. Ai grija sa nu-l strangi prea tare. Daca, caseta este uzata, un reglaj bun pe directia inainte s-ar putea sa ti-o blocheze in viraj maxim. Este bine sa o ungi dar nu astepta minuni. S-ar putea si caseta care ai pus-o sa fie uzata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reglat geometria rotilor si se pare ca doar acolo e pb , oricum ungerea tre sa o fac ca o masura de precautie...

Multam frumos la toti pt raspunsuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o probl tot la caseta de directie...am joc...am schimbat cuplajul crezand ca este de acolo dar fara nici un rezultat...stie cineva cum se regleaza daca ai servo ? am doar o "gura de vizitare" care se desface cum hezagonul unui surug de 17 cred...acolo trebuie sa imblu?se desface de tot si are acolo regaje sau doar misc de el?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Casetele cu servo se greseaza ca si casetele fara ?

Sau, au ungerea cu uleiul din servo...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

ungerea se face cu uleiul din servo :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...si dupa un timp cand se uzeaza semeringurile incepe sa se unga si pe-afara :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce uneori, la viraje 90 grade dispare efectul mecanismului servo, iar volanul se roteste foarte greu ? Apoi isi revine.

Nu am pierderi, nu patineaza cureaua. Am inlocuit pompa dar defectul s-a mentinut. Poate fi de vina caseta ? Vreun orificiu infundat ? Se poate remedia ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-ar putea ca problema ta sa fie de la pompa de servo....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce uneori, la viraje 90 grade dispare efectul mecanismului servo, iar volanul se roteste foarte greu ? Apoi isi revine.

Nu am pierderi, nu patineaza cureaua. Am inlocuit pompa dar defectul s-a mentinut. Poate fi de vina caseta ? Vreun orificiu infundat ? Se poate remedia ?

in prima faza as incerca sa inlocuiesc uleiul din instalatie. chiar si tu il poti schimba. aerisirea se face f.simplu. lichidu vechi jos, introduci lichidul nou, pornesti motorul, si rotesti in ambele directii volanul(raza maxima), repeti operatiunea de 2, 3 ori si o sa vezi daca mai face aceeasi chestie.

am patit treaba asta la un 307, din cauza lichidului "vechi" de ungere.

:icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zaibare, daca faci asa de cateva ori poti sa iti cumperi pompa noua. Dupa ce bagi uleiul in instalatie, ridici rotile din fata si cu motorul oprit virezi de cateva ori stanga dreapta maxim. Doar dupa ce ai facut asta pornesti motorul, si verifici/completezi cu ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce? Ce se strica la pompa electrica daca aerisesc servo cu motorul pornit?atata timp cat pompa este electrica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu conteaza ce actionare are pompa servo, ideea e ca merge in gol scurt timp pana cand isi ia uleiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu a mers nici un pic fara ulei. deoarece un prieten a pornit masina, iar eu eram cu flaconul de ulei in mana. iar imediat ce sa dus oloiu prin conducte i'am si dopat gatu.

:offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce uneori, la viraje 90 grade dispare efectul mecanismului servo, iar volanul se roteste foarte greu ? Apoi isi revine.

Nu am pierderi, nu patineaza cureaua. Am inlocuit pompa dar defectul s-a mentinut. Poate fi de vina caseta ? Vreun orificiu infundat ? Se poate remedia ?

E cam dubios fenomenul, eu unul nu am mai intalnit asa ceva. S-ar putea totusi sa fie cureaua slabita si cand iei maxim de volan, pompa merge mai greu, intampinand o suprapresiune ca urmare a inchiderii supapelor din caseta de directie. Pana cand adera din nou cureaua la pompa, e posibil sa existe un patinaj al curelei pe fulie, fara a produce zgomot mare.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.. am si eu o problema daca ma poate ajuta cineva...am servo la masina si volanul pe loc merge super usor il misc si cu degetul mic(pana aici totul bine) problema este ca la viteza ramane la fel de sensibil si daca depasesc 100km/h trebuie sa tin volanul pt ca-mi sare din mana la orice denivelare...exista vreo posibilitate sa fac sa se mearag volanul putin mai greu...(geometria am facut-o..nu am joc la volan..deci directia e perfecta)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, pune anvelope mai late.

eu zic ca sint destul de late..( 195/65 14) daca tin eu bine minte .... si in afara de solutia asta nu se mai poate face nimic ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu cunosc nicio posibilitate de genul acesta. Masinile mai noi au directia asistata de calculator, iar servo e senzitiv la viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu cunosc nicio posibilitate de genul acesta. Masinile mai noi au directia asistata de calculator, iar servo e senzitiv la viteza.

merci de raspuns.. intr-un fel m-am mai linistit pt ca traiam cu ideea ca are ceva pompa de servo chiar ma gandeam sa o schimb... :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

in legatura cu caseta de directie....poate putin off dar eu pe aici banui

la un golf 2,tot mi se intampla chestia aia ca in timpul mersului(la viteza mai mica,peste 60-70nu prea,sau deloc)in volan cand vreau sa virez putin dreapta sau stanga opune rezistenta,iar apoi dupa ceva timp si parcurgere traseu parca volanul ar vrea sa vireze intr-o parte si tre sa tin tare de ea....

mie mi se pare ciudat

o fi ceva defectiune sau numai ma dreanjeaza pe mine...

poate a mai patit cineva asa ceva sau stie despre...odata merge usor si alta data parca opune rezistenta la schimbari de directii minime,nu la viraje de 90grade si etc

nu stiu m-am explicat concret dar cam asa ceva patesc de o vreme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!