Jump to content

Furtun turbina Golf 4 Tdi


MAXms
 Share

Postare recomandată

+1 Valentin... :icon_thumright:

singurele probleme pe care le poti avea sunt un consum marit si fum mult negru in spate datorita motorinei nearse...pe langa lipsa de putere bineinteles...

sunt multi care merg cu intercoolerele sparte..fisurate...care este echivalentul unui furtun sarit...

Craciun fericit tuturor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea merge cu improvizatiile iar de costat... asteapta-te la o surpriza cam neplacuta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar pune o poza sa vedem si noi despre ce este vorba...de ce iti trebuie alt furtun...de ce zici ca siguranta este dusa...

dupa ce rezolvi cu furtunul...fa-i o diagnoza masinii...furtunul sarit sa nu fie efectul unei alte probleme...agata geometria de ex...si cand isi da drumu face prea multa presiune si de aici iti va ceda poate alt furtun...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca date suplimentare, furtunul nu s-a fisurat, e in stare perfecta. Problema este la capatul metalic dinspre EGR, siguranta de pe zona metalica s-a tocit si la prima acceleratie sare.

Ca pret la reprezentanta furtunul este undeva la 236 RON - nu e putin dar nici un capat de tara - prefer furtunul unui intercooler sau unei turbine. Problema este ca de sarbatori e pauza deplina peste tot.

Mai este vre-un furtun, conducta etc. care cedeaza de obicei? Plec din tara cu masina si as prefera sa schimb elementele cu risc dupa 5 ani/100.000 km (distributia am facut-o). Pana acum nu am schimbat mai nimic - un rulment, niste flanse de amortizor, discuri si bucse bascula. Ma gandesc sa schimb si cureaua de accesorii.

Altfel, sa ramai in drum pe afara nu-i o placere - pana si in Ro platforma de la Dacia asistenta mi-a cerut 500 RON pe 100 km - noroc ca am dat de un mecanic la telefon care mi-a confirmat ca pot sa merg asa pana la destinatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci problema ta este cea de aici nu?

citeste topicul si poate te inspira ceva...

acolo pot fi 3 probleme...

1-furtunul-urechusele tocite

2-siguranta-slabita si nu mai tine

3-EGR-ul...tocit acolo unde tin urechile...spun asta pentru ca dupa cum vezi...eu aveam montat acel kit de flanse si de curand am schimbat EGR-ul si nu a fost nevoie sa il montez ca sta si fara el...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si publicul da sentinta...furtunul:(

ai varianta ieftina cu flansa...sau varianta scumpa cu furtun nou...

orice varianta ai alege...recomand si o curatare de EGR + Admisie...datorita mizeriei aerul este restrictionat...se creaza presiune mare pe traseu...si acesta este rezultatul...:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de link-ul pentru topicul dedicat. Interesant sa vezi cata lume a avut problema asta.

Ma gandesc sa merg pe treaba cu holsuruburi pana cand vine furtunul. Si da, ma gandeam si eu sa-i fac o curatare de EGR dupa istoria asta.

Alte furtune, cabluri cu risc ridicat la care ar trebui sa ma mai gandesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu personal nu recomand treaba cu holshuruburile...ai vazut ca nu etanseaza bine si vei scapa presiune pe acolo...

dar pana iti ajunge noul furtun...cred ca merge...

dar ai grija unde dai gaurile...nu le da in locul unde sunt urechiusele a nu strici sistemul si sa nu mai tina nici noul furtun...

dupa ce curesi EGR si admisie...fa-i un log in mers...sa fii sigur ca pleci la drum cu masina ok...si daca mai ai probleme sa le rezolvi aici...ca afara stiu ca te usuca de bani...

si cam atat...

Craciun fericit

Modificat de Lawrentzyu_86
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

buna ziua! as fi si eu interesat de aceasta flansa,distantiere si suruburi. va rog imi spune ti un pret?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  Cumperi degeaba furtun nou, am avut și eu fix această problemă și am comandat furtun+siguranță noi, însă în scurt timp și-a făcut din nou joc (e drept, am motor ASZ și cică astea au sistemul de prindere și siguranța cam slăbuțe, plus ca motorul meu este dus la 165 CP, asta înseamnă presiune mai mare pe traseu atunci când mă folosesc de toți caii).

 

Colegul Lawrentzyu mi-a confecționat o flanșa, arată de parcă ar fi OEM și de atunci, indiferent cât am tălpălit-o, furtunul nu s-a mai mișcat nici măcar 1 micrometru. Și au trecut ceva ani de la "upgrade"...

 

post-671-0-71167200-1361622029_thumb.jpg

post-671-0-69276600-1361622045_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte faina flansa imi place sistemul de prindere ca are o contra flansa de care se prinde. Fata de flansa aia care se prinde direct de EGR sistemul asta mi se pare mai ok de dat jos la nevoie.

Lawrentzyu poti sa postezi schema de la cele 2 flanse intr-un format care sa poate fi prelucrat la CNC?

Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate chiar mai mult, sa iti faca una ca are CNC. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut bogdan...sa ajung la munca si sa vad daca este colegul meu de acord sa dea proiectul...dar daca este iti dau cotele...ca nu stiu cu ce lucreaza CNC-ul tau...noi facem schemele in ArtCam parca...dar daca o gandesti putin este foarte usoara schema...

Vali...avem CNC dar din pacate nu avem material...si este cam greu de achizitionat ca se gaseste la foi de aluminiu dimensiunea 2m/1m si iti dai seama cat costa...si sa iau o daia ca poate la un an vrea cineva o flansa...nu renteaza...

Modificat de Lawrentzyu_86
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da inteleg perfect problema, totusi un coleg de al meu a cumparat o bucata cilindrica de aluminiu de vreo 2 kg de pe un magazin online si parca nu a dat asa mult, el a facut o fulie ptr un motor dar cred ca s-ar potrivi si ptr treaba asta.

Pana la urma se poate face si din tabla, e putin mai greu de taiat dar merge.

Acuma sa nu intelegi ca am probleme, am schimbat furtunul acum vreo 2 ani cu unul nou si de atunci n-a mai sarit, dar acele urechi probabil ca se vor toci pana la urma.

Daca vrea cineva am si furtunul dinainte de AXR, este perfect doar ca are urechile tocite, daca aveti posibilitate sa le incarcati cu sudura cred ca ar tine.

PS am intrebat colegul si a luat bucata aia de aluminiu de la www.amari.ro

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vorbit cu colegul si degeaba iti da proiectul ca este personalizat pentru CNC-ul sau...si nu il vei putea sa il folosesti decat sa fie identic cu al lui...si nu cred ca este...

Am masurat kit-ul meu...dar mai bine masori exact din nou ca poate EGR-urile nu au aceleasi dimensiuni...

 

post-14266-0-94867800-1361985151_thumb.j post-14266-0-06758500-1361985190_thumb.j

 

post-14266-0-71381900-1361985228_thumb.jpost-14266-0-04171900-1361985228_thumb.jpost-14266-0-37074300-1361985227_thumb.j

 

Sper sa iti fie de ajutor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut,

 

am rezolvat si eu problema furtunului turbo, la masina mea, cu toate ca inca nu-mi facea probleme, adica mie inca nu-mi sarea furtunul din prindere, insa urechiusa de sus, era destul de uzata.

Folosind ideea de pe site-ul american, eu am adaptat-o putin fiindca nu-mi surâdea faptul de a avea la montaj 2 suruburi foarte lungi care sa prinda si furtunul si clapeta de stop si EGR-ul.

Am inlocuit cele 2 suruburi de sus originale, (cele cu cap imbus) cu unele confectionate la strung, insa cu cap hexagonal de 9 mm. In aceste capete hexagonale se afla  câte o gaura M5, in care se insurubeaza suruburile M5 ce fixeaza flansa de blocare a surubului. Intre flansa si capul hexagonal se afla câte o bucsa distantier.

Bucsa distantier mai scurta, se monteaza catre fata masinii.

La solutia aleasa de mine, daca se demonteaza furtunul, nu se desfac ( din 2 suruburi) clapeta stop si EGR-ul.

 

Mai jos se afla schitele pieselor ce trebuie executate, precum si 2 poze cu lucrarea propriu-zisa !

 

post-17663-0-59895500-1369306716_thumb.j post-17663-0-85659700-1369306728_thumb.j post-17663-0-28666600-1369306740_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Daca mai e cineva interesat de piesele pt fixarea furtunului, mi-a facut si mie cineva o serie de 3 astfel de kit-uri, iar doua sunt s[pre vanzare :) Detalii pe PM!  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Pentru un golf 4 axr, 2002, diesel ai un astfel de sistem de prindere?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,tin sa precizez ca am o problema asemanatoare cu primul coleg care a postat aici,mai exact am un golf 4 1.9tdi axr,conduceam linistit dau sa depasesc,bag in a 4, la mijlocul depasiri se aude un zgomot ca Si cum sa spart ceva ,anulez depasirea ma retrag pe dreapta ,ridic capota Si constat ca imi sarise futunul acela gros de care se plange toata lumea,chestia e ca lam introdus inapoi Si nu a mai sarit decat doar daca o turez mai tare de circa 2000 t/min mi-am continuat drumul 80 km/h ...intrebarea mea e:1 el ar trebui sa sara tot timpul sau doar la turati mai mari.2 ar putea fi infundat ceva ,ca atunci cand accelerez mai brusc sau peste o anumita turatie sare?3 din tehnicile vazute la diverse postari cine poate zice cu exactitate renteaza sa iti faci metode ...sau sa cumperi unul nou?care te tine mai mult ?si alte defectiuni intalnite pe parcurs sau placeri(in sensul ca a facut metoda cu ,cleme a tiut si acum este fericit dupa u an doi,lafel si cu inlocuriea futunului ,sa ros din nou,a sarit)Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prinderea se potriveste pe motoarele axr de 101 cp. Pentreu detalii vb pe PM.

 

@ syoss: recomand kit cu flansa, indiferent daca iei de la mine sau altcineva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Solutia (kit-ul) cu flansa, nu are moarte, daca-mi dati voie sa ma exprim asa. Cu alte cuvinte, este net superior solutiei originale, ce avea poate doar avantajul unei demontari mult mai rapide decât in cazul flansei. Insa in mod normal nu se umbla atât de des la acest furtun incât acest lucru sa fie un impediment real. In plus, miscarile furtunului in alezajul clapetei stop, sunt mult mai mici decât in cazul solutiei OEM, mai ales daca urechiusele de fixare au deja o uzura relativ mare. Faptul ca furtunul este fix, reduce mult uzura garniturii de etansare, aflata in capatul furtunului.

Modificat de Remus66
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms frumos ,as-i mai fi fost interesat Si de restul intrebarilor asa un sfat o parere...o sa ma gandesc ce sa fac ..chestia e ca mecanica ma depaseste...dar o sa vad oricum ms de sfat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea si eu un kit de asta pe varianta Remus :P adica sa permita demontarea doar a furtunului fara a scoate acele suruburi imens de lungi din corpul EGR.

Cred ca urechiusele de la furtunul nou cumparat acum vreo 2 ani deja incep sa-si faca joc - proasta solutie au mai adoptat cei de la VW...

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!