Jump to content

Furtun turbina Golf 4 Tdi


MAXms
 Share

Postare recomandată

Salutare!!

Am un VW Golf 4 TDI , 2003, 101 CP, si aseara mi-a iesit un furtun de la turbina (cred). Nu mai are putere masina, si scoate un fum la 2000 rpm. Am ridicat capota si am gasit furtunul iesit, dupa care l-am introdus la loc. Pe urma cand am accelerat brusc si a aruncat furtunul de tot. Este un furtun gros in partea stanga sus al motorului. Devreme ce il arunca cred ca este presiune in furtun. I-mi poate spune cineva la ce pret e un furtun, iar i-mi iese din turbina acolo pe la furtun putin ulei. Pot umbla cu masina pana cumpar furtun? Am incercat si nu am reusit sa fixez furtunul inapoi!

Modificat de MAXms
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi bine sa pui si o poza sau spune unde duce acel furtun (capatul celalalt care nu este prins la turbina). Din ce spui poate fi si furtunul intre filtrul de aer si turbina (pe care trage aer). Pe acela totusi nu este presiune, pe acolo trage aer turbina. Eu l-am avut scos si exact la fel se manifesta, nu mai tragea de loc masina si aveam un pic de ulei pe acolo (de fapt de asta a iesit pt ca uleiul a facut zona mai unsuroasa si iesea furtunul). Daca iese acel furtun, aerul tras de turbina nu mai trece prin MAF si de aici problema cu "trasul masinii".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inainte de a da bani pe furtun trebuie sa stii de ce il arunca ...... cauze posibile ... furtun uzat (desi e greu de crezut ) ... presiune prea mare in sistemul de admisie ..... iar asta poate veni de la turbina blocata pe deschis / prost reglata /remapare prost facuta bla bla .. .. vag-com te va ajuta sa-ti dai seama de pe unde este problema .. succes !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa pun si o poza in cursul zilei de azi, furtunul care intra in turbina vine de undeva din fata, veti vedea in poza. Am fost la service si mi-au comandat un furtun nou. Trebuie sa asept pana vine. Furtunul care intra in turbina are capatul metalic si fixarea cu ceva urechiuse care s-au rupt, cica s-au uzat. Asa ca mi-au comandat un furtun si o siguranta. Mi-au fixat furtunul provizoriu dar dupa 10-20 km s-a desprins. Acum astept sa vina furtunul. Intrabarea e daca pot umbla asa cu masina sau daca incerc sa fixez eu cumva furtunul se poate umbla? Am auzit ca daca umblii cu masina si turbina nu functioneza potate sa se infunde catalizatorul din cauza ca se supraalimenteaza motorul cu motorina si turbina nu reuseste sa bage aer si in asa fel rezulta o ardere incompleta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa descrierea prinderii pare sa fie furtunul de la admisie, cel intre turbina si intercooler si intr-adevar acela este furtun de presiune (de care spunea si ANSWERS). Exact cum ai spus daca nu il ai, masina va functiona practic ca o masina "aspirata" nu turbo iar cantitatea necesara de aer pentru amestec nu va fi cea care trebuie. E bine sa eviti a merge cu masina in aceste conditii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici sunt pozele, la service au incercat sa fixeze cu sarma provizoriu dar eu nu prea am incredere in solutii de genul......

post-13632-1203356879_thumb.jpg

post-13632-1203356890_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara furtunul respectiv iti face zgomot mare. Pentru fixarea lui exista un fel de "sarma" sau mai bine zis siguranta. Eu am schimbat furtunul respectiv pentru ca era fisurat si pierdeam putere. Nu pot sa iti spun exact cat a costat deoarece le-am schimbat impreuna cu celelalte 2 mai mici si in total m-a costat undeva in jur la 650 Ron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Pretul respectivului furtun este in jurul a 300 lei .

Depinde de unde-l cumperi . :frigbaitata:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult pentru informatii, va zic si pretul cat m-a costat pe mine dupa ce trec pe la service. Pana atunci incerc sa circul cat mai putin cu masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cineva idee ce presiune este in acest furtun in timpul functionari turbosuflantei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La service, ti-au verificat si EGR-ul daca functioneaza...nu e cumva clapeta blocata? Acel furtun intra in EGR. E posibil sa fie obturat EGR-ul, depuneri de mizerie sau chiar blocata clapeta spre inchis, caz in care nu mai trece aer si de aici apare presiunea mare. Vezi aici http://vwforum.ro/index.php?showtopic=29716 si aici http://vwforum.ro/index.php?showtopic=22244&st=0

Ai PM adresa unui service bun din Sibiu... am vazut locatia TgMures(Sibiu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum spunea si Rapier, acela e furtunul dintre turbina si intercooler, si mie mi-a sarit odata, da nu merge ca un diesel aspirat, merge mult mai rau, la mine cand urcam cate un deal scotea un fum ca la autobuzele alea vechi si nu tragea aproape deloc... Am fost cu ea la service, sa-i fac un test, dar un mecanic de acolo cica sa trang bine colierul acela si sa-i fac cativa km, turata peste 3500 ture, si daca mai sare sa vin la el. Am strans sanatos colierul si i-am dat dupa ce a ajuns apa la 90 grade cam vreo 5 km in viteza a doua pana la liniutele cu rosu de la turometru.... nu a sarit.. si trage foarte bine, de atunci sunt vreo 6 luni si nu am mai avut probleme. Incearca si tu asa, nu ai ce pierde, doar sa sara din nou....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca metoda cu turatul motorului e cea mai buna...ce faci...bagi toata funinginea din EGR in admisie? Pentru un mecanic e usor sa iti dea o astfel de idee, in loc sa curete o ora la EGR-ul tau, sau chiar mai mult, daca trebuie curatata si galeria de admisie. Vezi pozele din primul link, 2 posturi mai sus... si poate te convingi de ce nu trage bine masina (funingine de 2 cm pe pereti)

post-8760-1203600175_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Nick.Sb Nu are nici o legatura cu EGR si nici cu galeria de admisie. Problema este ca scapa presiunea data de turbo, pe la acel furtun-cot. Debitmetru masoara mult mai mult aer absorbit deci si cantitatea de motorina e mai mare, dar tinand cont ca o parte din aer se pierde pe parcurs in motor are loc ardere incomplete si formare de funingine(fum negru). De aici si lipsa de putere. Ar fi bine sa evite sa circule prea mult cu ea, pt ca toata funinginea se depunde pe turbina si pe catalizator. Problema este de la siguranta care prinde acel furtun sau de la dintisorii de pe furtun care se tocesc.

@MAXms Eu am gasit acel furtun pe la 160 si ceva RON, iar siguranta a fost undeva pe la 2-3RON. Le-am comandat de la DELCAR Brasov. La magazine de piese imi cereau in jur de 300RON pe furtun si 15RON pe siguranta . :icon_thumright: . L-am scimbat in 5 min, si dupa am avut grija sa curat evacuarea de funingine.(am urcat poiana cu 3000-4000RPM).

Modificat de hremus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm si eu, am dat comanda de acel furtun la metrotehnica. Furtunul costa 178 RON, sigurantele vreo 2 ron/buc (sunt 2) iar garniturile vreo 11 ron/buc (sunt 2), toate cu tva. La mine sarea din cauza unui dintisor care s-a tocit.

Modificat de Dragos Ene
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vineri am fost la service si mi-au schimbat furtunul + 2 bucse bara de torsiune, total m-a costat 370 RON cu manopera. Mi-au scanat sa vada daca presiunea este ok, toata au fost in ordine si acum merge masina bine. Mersi mult pentru sfaturi si recomandari!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine doar una din urechi (cea de sus) nu mai tinea, si furtunul statea bagat doar in partea de jos. Aveam scurgeri de ulei pe acolo si siguranta era pe jumatate rupta.

Am gasit la dezmembrari o siguranta dinaia (gratis, nu a vrut bani) dar furtunul nu-l aveau. Asa ca, stiind cat costa acel furtun si fiind constient ca daca s-a ros odata se va roade iar am facut urmatorul lucru: (ceva asemanator a facut si aryes13 din cate imi amintesc :wub: )

Am pilit piciorusele vechi, sau ma rog, ce mai era din ele, si am dat gaura prin gulerul ala cu un burgiu subtire. Apoi am pus 2 surubele de 3 si cu piulita prin interior, strans bine, si pus putin Super glue dinala bun sa nu plece de acolo, apoi am sters bine de tot uleiul ala, fixat garnitura la loc, si montat la loc. Practic ideea e ca din capatele surubelelor sa iasa piciorusele care sa se prinda cu siguranta.

Si asa, cu cost 0, acum cand accelerez se vede cum se umfla putin acel furtun, deci nu mai pierde aer pe acolo, iar consumul a scazut simtitor (2 l/100 km!!!) ajungand la o valoare normala.

Imi pare rau ca nu am apucat sa fac poze, nu m-am gandit atunci :P Spor la treaba!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vineri am fost la service si mi-au schimbat furtunul + 2 bucse bara de torsiune, total m-a costat 370 RON cu manopera. Mi-au scanat sa vada daca presiunea este ok, toata au fost in ordine si acum merge masina bine. Mersi mult pentru sfaturi si recomandari!!!

Deci..dupa inlocuirea furtunului ar cam fi obligatorie o verificare a presiunii?

Am zis ca scap destul de usor..cu inlocuirea acestuia in parcare... :blink:

Si eu il am legat cu sarma de ceva timp..dar...e groaznic cd ma gandesc ca am pus sarma pe astfel de masina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie neaparat sa verifici presiunea, important e sa rezolvi cat mai repede neetanseitatea furtunului ala. Etanseitatea o poti vedea si cu ochiul liber, dupa ce furtunul sta la locul lui bine, cand turezi peste 2000 de ture ar trebui sa vezi cum se mareste furtunul.. Presiunea te ajuta sa vezi daca mai ai scapari de aer si in alta parte pe traseu, pana atunci tu stii sigur ca ai una, si e mare :) Spor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nesfarsit

Nu zic ca este obligatoriu sa se verifice presiunea dupa, dar eu ma gandeam sa nu fie o defectiune ceva care sa duca la desprinderea furtunului (presiune prea mare). Din aceasta cauza mi-au si scanat la service sa vada daca presiunea este intre limitele normale. Dar totul a fost Ok si merge bine acum masina.

Nu mai da quote la postul anterior pentru ca este interzis de regulament!

Foloseste "add reply" sau "fast reply".

Multumesc!

aryes13

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca am indicator BOOST GAUGES, pot sa imi dau seama daca presiunea e prea mare sau prea mica pe admisie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema cu acel furtunu care intra in EGR La mine nu este desprins furtunul , doar acea parte care intra in EGR de care este prins furtunul si are un joc destul de mare , este si o siguranta acolo dar nu se vede sa fie desprinsa sau poate nu imi dau eu seama? Pot sa pierd presiune pe acolo ? si in cazul asta ce pot sa fac ????

Fum nu scoate deloc nici la 3500 de turatii/ min

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune o poza si poate te lamuresc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am atasat o poza cu acel furtun care , cam se misca destul de lejer in EGR sau cum ii zice? de iesit nu iese doar se misca , e posibil sa pierd presiune pe acolo? Un furtun nou la reprezentanta Vw este in jur de 140de lei , spun ei ca este original

post-19199-1206047897_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-are nici o treaba, lasa-l ashea. Cam la toate (am vazut si la Passat) au un anumit joc. Daca incepi sa pierzi presiune pe acolo, sigur iti vei da seama.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!