Jump to content

Dsg Si Autohold


d-rive
 Share

Postare recomandată

Am citit cam tot ce era pe forum despre DSG( multumesc razdan) inainte sa imi cumpar masina cu DSG , am vazut ca s-a scris sporadic in cadrul altor topics asa ca am decis sa deschid un nou topic sa ne lamurim cum sta treaba cu aceasta cutie de viteze....

Nu as vrea sa intram in polemici cum ca aia Tiptronic e mai buna cum ca secventiala nu stiu ce mai face sau ca sunt unii care de amorul artei prefera sa mestece la infinit in mamaliga:) si asa mai departe....

Tendinta e clara , in viitor ponderea cutiilor automate va creste simtitor in Europa , de aceea fiind pasionati VAG va propun sa scriem fiecare impresii si pareri despre cutia VAG DSG....nu ma deranjeaza sa facem referiri si la alte tipuri de cutii automate dar in principal as vrea sa zica fiecare cum i se pare cutia in trafic , in regim sport etc cat de bine se asorteaza cu motoarele diesel dar si cu cele pe benzina..... si repet cel mai important este sa va exprimati satisfactia sau nemultumirea cu privire la cutia asta.....

:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am condus un 2.0 TDI cu DSG.

Cutia este destul de comoda (in mod automat), insa prefer cutia mecanica pe acest motor mai ales in oras.

Mi se pare ca schimba prea repede.

Nu mi-a placut ca am intrat intr-un sens giratoriu in tr.2 (mod automat) si am inceput sa accelerez puternic, iar cutia a schimbat in tr.3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca treci la DSG, sau automata, ma rog, iti trebuie un timp de acomodare, pana inveti sa comunici cu cutia de viteze care are o logica proprie. In mod D prioritara e economia de carburant, iar in mod S viteza de reactie. Nu e suficient sa mergi 5 min ca sa vezi ce poate si ce nu. Am mers cam 5.000 km cu cutia DSG si sunt f multumit de ea. Are si ea neajunsurile ei dar plusurile sunt una peste alta mult mai mari.

Iar daca vrei sa schimbi singur vitezele nu te impiedica nimeni, ba mai mult de atat, mi-am pus comenzi pe volan si pot oricand schimba manual viteza (la sprinturi din scurt) chiar daca este in D si iar apoi o las pe automat.

De schimbat schimba mult mai repede decat ai face tu cu o cutie manuala, iar la depasiri daca ii dai pedala la podea, va schimba in treapta inferioara astfel incat sa dispui de puterea maxima disponibila in acel moment.

Concluzie generala: nu as mai conduce masina cu cutie manuala, desi am condus vreo 18 ani asa ceva.... ce ti-e si cu tehnica asta moderna dom'le.... ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iulian HondaFan

am si io fo' 11000km cu DSG. mie mi se pare excelenta ( e drept nu merg in trafic bara la bara decat f. rar). modul automat este ca orice automata buna, cu plusul ca la accelerari bruste ( ex. lansarea in depasiri) rerogradarea se face mai rapid. totusi de multe ori prefer sa retrogadez eu inainte de a ma lansa ( de regula nu e nevoie sa merg pana la a 4-a).

modul manual este insa perfect atat ca responsivitate cat si ca "rev matching" in retrogradari. trebuie sa te obisnuiesti cu folosirea padelelor si sau a schimbatorului. totl se intampla cvasi-instantaneu.

alt minus: cand pleci spre stanga sau dreapta padelele se muta cu volanul si sunt inutilizabile practic, deci trebuie folosit schimbatorul.

oricum pentruu mine DSG-ul a fost principalul motiv care m-a convins sa cumpara aceasta masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alt minus: cand pleci spre stanga sau dreapta padelele se muta cu volanul si sunt inutilizabile practic, deci trebuie folosit schimbatorul.

Scuzati-mi nestiinta, dar padelele nu se manevreaza tinand mainile pe volan ... deci avand degetele mereu in aceeasi pozitie fata de padele ... de ce ar fi inutilizabile, as dori sa stiu si eu ... just in case. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iulian HondaFan
Scuzati-mi nestiinta, dar padelele nu se manevreaza tinand mainile pe volan ... deci avand degetele mereu in aceeasi pozitie fata de padele ... de ce ar fi inutilizabile, as dori sa stiu si eu ... just in case. :blink:

ca sa faci un viraj strans de 90 grade volanul trebuie rotit cu peste 180 de grade. doar daca esti contorsionist poti veni cu mana dreapta in extrema stanga si cu cea stanga in extrema dreapta ( facand un arc de peste 180 de grade cu amandoua). dar cum am spus ai si schimbatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Padelele sunt gandite foarte bine, pentru un condus sportiv. Pentru ce ai nevoie sa schimbi din padele la rotirea volanului de 180 de grade? La pornirea de pe loc in nici un caz. Intr-un regim de condus sportiv, nu ajungi sa faci 180 de grade. In cel mai rau caz, rotirea excesiva a volanului nu depaseste 90 grade, pozitie in care poti folosi padelele fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Vlad MHL, cam asta era si opinia mea, plus faptul ca in condusul sportiv treapta de viteza inferioara corespunzatoare parcurgerii virajului se alege inainte de viraj si se schimba la finele perioadei de franare, ... nu pe parcursul arcului de cerc cu raza minima ... asta e o greseala a incepatorilor ...

Iar la schimbarile de dupa viraj, sigur nu avem un volan pozitionat la peste 90 grade ...

Pilotii ma pot corecta ... :)

A, si sa nu uit, exact acele masini la care padelele sunt fixe si nu se rotesc solidar cu volanul sunt concepute gresit d.p.d.v. sportiv.

Si scuze pentru OT.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iulian HondaFan

la plecari de pe loc spre stanga sau dreapta trebuie sa schimbi dintr-antaia intr-a 2-a pt. ca n-are sens sa turezi motorul la 6000rpm ( ex. eu plec de la stop de pe strada secundara pe sosea de 4 benzi si imi place sa plec lansat). cum am spus folosesc insa schimbatorul in acest caz.

Modificat de Iulian HondaFan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am condus un 2.0 TDI cu DSG.

Cutia este destul de comoda (in mod automat), insa prefer cutia mecanica pe acest motor mai ales in oras.

Mi se pare ca schimba prea repede.

Nu mi-a placut ca am intrat intr-un sens giratoriu in tr.2 (mod automat) si am inceput sa accelerez puternic, iar cutia a schimbat in tr.3.

Daca nu ai avut nici o rupere de aderenta pe viraj datorata schimbarii din 2 in 3 pe viraj nu inteleg de ce te-a deranjat lucrul asta..., depinde insa ce e drept daca virajul care l-ai facut se inchidea sau se deschidea , daca se deschidea cred ca un super avantaj ceea ce a facut cutia....si ca sa continui , in general pe viraj nu se schimba viteza tocmai datorita faptului ca pierzi aderenta-tractiune insa tinand cont ca DSG face transferul intre 2 si 3 as putea zice fara nici o intrerupere de putere la roata nu vad ce ar fi rau ca schimba asa....daca ai observat si in F1 sau WRC ei schimba si pe viraj....repet depinde si de viraj....si ce-i drept DSG nu e cutie de WRCsau F1 :D

TInand cont de specificul traficului in oras iar nu inteleg de ce iti place mai mult manuala in oras...eu credeam ca e invers....in oras vrei automata si in afara manuala sau pe un drum de munte cu serpentine....:D

Daca ma lamuresti ar fi super...:P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se schimba pe viraj, se si franeaza pe viraje care se strang prea mult, cum am vazut cu totii in motorsport, dar in momentul cand se schimba semnificativ raza virajului ... dar profesionistii sunt profesionsti.

Iar DSG-ul ne ofera putin din abilitatile unui pilot, apartinand intr-un fel elemetelor de siguranta activa, nu ? ... :D

In rest, sa vedem ce spune Kristian ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se schimba pe viraj, se si franeaza pe viraje care se strang prea mult, cum am vazut cu totii in motorsport, dar in momentul cand se schimba semnificativ raza virajului ... dar profesionistii sunt profesionsti.

Iar DSG-ul ne ofera putin din abilitatile unui pilot, apartinand intr-un fel elemetelor de siguranta activa, nu ? ... :D

In rest, sa vedem ce spune Kristian ...

Pot sa spun ca la inceput m-am temut de DSG , eu am condus un Megane 1 , masina din semnatura si are o cutie scurta si ca etajare si ca, , cursa a schimbatorului si daca am masina aia imi place si conducerea sportiva , pot spune ca schimb vitezele super rapid pe o cutie manuala , aproape nu are timp motorul sa isi dea seama ca eu am schimbat si urca iar in ture ca nebunul :D , nu stiam exact ce fel va fi DSG , nu m-a dezamagit recunosc :P , faza e ca sunt multi care inca cred ca cutia (cccc) manuala e cea sportiva cu adevarat , tin sa-i contrazic , ce sa mai zicem de Porsche sau Ferrari care au cutii Tiptronic , ce-i drept DSG nu este un Tiptronic 100% chiar daca cei de la VW o numesc asa , insa se apropie destul de mult de o cutie rapida....si sa imi spuna si mie unul innebunit dupa cutia manuala cum face el ca sa aiba de ex la schimbarea din 2 in 3 sa aiba in acelasi timp si treapta 2 si treapta 3(partial) cuplata , transferul facandu-se progresiv , fara sa aiba nici cea mai mica intrerupere de putere la roata.... se simte numai cuplul motorului ( sau puterea) ca diferenta dinamica...tresptele se schimba super rapid la DSG si se poate face treaba asta si manual , sincer faza cu S adica sport o consider inutile oarecum ( sunt insa anumite chestii) atata timp cat cutia se comporta sport daca faci kick-down....si stiti ce e culmea ca pe manual mai ai si frana de motor asa ca daca vrei neaparat sa mergi ca la curse si sa schimbi inainte de intrarea pe viraj cum zicea Razdan nu vad ce ne impiedica sa facem asa , plus ca mai ai si avantajul sa mai corectezi cu frana cu piciorul stang anumite chestii daca ti se pare ca ar trebui ....ce-i drept stilul de conducere e diferit fata de cel clasic....

Astept pareri vis-a-vis de ceea ce am zis :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai da, DSG stiu ca e cea mai rapida cutie a grupului, R32 o are si nu pentru promenada ...

Am vazut-o multi dintre noi la lucru in superbul filmulet de la Top Gear unde nu s-a lasat batuta de BMW 130 ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iulian HondaFan

DSG este cea mai rapida cutie de viteze disponibila pe o masina de serie. un schimb in sarcina dureaza 0.04sec. cei mai rapizi piloti nu o pot face sub 0.3sec.

acelasi tip de transmisie este folosit pe masinile F1 (nu sunt DSG desigur dar sunt cu dublu ambreiaj).

Tiptronic sunt cutii hidramate, nu se disting prin nimic deosebit fata de cele ale altor producatori, chiar daca si Porsche folosesc unele versiuni ale lor.

am mers cu Passat B5 1.8T 150CP si nu am ramas impresionat deloc. am dat o tura si cu un A4 2.0TFSI quattro si de asemenea nu am ramas impresionat, de fapt mi-am intarit convingerea ca aceasta masina este mai potrivita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

12 ani am condus masini cu cutii manuale... am fost un radical ce considera ca numai cutia manuala este pt soferi adevarati DAR...

de 27.000 km merg cu DSG si n-as mai trece pe manuala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai da dar stii de ce? Pentru ca DSG nu e o cutie automata (cel putin nu in sensul celor vechi) ci este un ansamblu de doua cutii manuale, in paralel, cu doua ambreiaje. Practic e mai buna decat una manuala sau una automata la un loc. Singurul dezavantaj fiind pretul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Passat B5 cutia tiptronic se mai numeste si DSG sau sunt 2 lucruri diferite?

Daca sunt diferite exista cutii DSG pe B5?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

dsg e nou, nu cred sa fii existat pe modelele anterioare. E pe b6, pe o2, g5 etc....- totusi am scris cu un singur i :offtopic:

Modificat de godoroja
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sambata am mers cu un Golf V GTI cu DSG...Am alergat-o vreo 25-30 de minute.Estye mult mai comoda decat mi-am inchipuit ,dar totusi prefer c.v. manuala,pentru distractia de a conduce...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic: Si eu consideram cutiile automate un accesoriu pentru lenesi si o lipsa de sportivitate. Mi-am schimbat total opinia dupa ce am condus Audi S8 4.2 380 CP cu tiptronic & BMW seria 3 (decapotabila) 243 CP cu cutie automata. M-am obisnuit atat de tare cu aceste cutii incat acum ma umplu de nervi cand e trafic si schimb in disperare in 1-a si a 2-a.

Cu siguranta urmatoarea mea masina va fi cu c.v. DSG! O sa merg in curand la un drive test cu noul leon 2.0 TDI DSG 140 CP si o sa revin cu impresii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

salut

am deja 22000km si incep sa fiu din ce in ce mai nemultumit de alegerea facuta cu privire la dsg. mai exact: sunt oprit la semafor, autohold on. se face verde, dau un "sprit"(apas si ridic piciorul repede) f usor la pedala cat sa se "ridice" AH si dupa vreo 1-2 secunde apas usor acceleratia, moment in care incepe sa ma zguduie de vreo 3-4 ori ca si cum as accelera si as frana, dar ma zdruncina destul de zdravan. cred ca cei din afara masinii zic ca am permisul de ieri si dau prea repede drumu la ambreiaj, motorul "tinzand" sa "moara".

Aceeasi situatie, AH oprit, frana apasata. se face verde, ridic piciorul de pe frana si daca apas acceleratia rezulta zdruncinaturi, daca nu apas acceleratia si o las pe ea 2-3 secunde sa o ia inainte si apas acceleratia dupa acele secunde, face la fel. in panta cu si fara AH la fel, ma zdruncina rau ca si cum ar merge in 3 pistoane. face in majoritatea cazurilor(60-65%). nu mai zic ca atunci cand am AH si sunt la semafor, se face verde si accelerez un pic mai mult decat de obicei, zici ca tot incerc sa plec de pe loc dar sunt legat cu o coarda elastica de ceva din spate, solutia fiind luarea completa a piciorului de pe acceleratie pana isi revine dupa care accelerez normal si e ok. problema asta este doar la plecarea de pe loc. in rest nu am avut absolut nici un simptom la cutie de nici un fel.

rugamintea este ca cei cu dsg sa imi zica daca si la ei se comporta la fel si cum abordeaza ei plecarea de pe loc cu si fara AH. sau problema este intre scaun si volan.

multam

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai tu o problema la masina sau poate...... cum ai zis tu. Eu stau la semafor cu autohold. Cind sa plec calc acceleratia si plec. Fara spritz-uri sau alte sofisticarii. Cind vreau sa plec tare o calc tare cind nu usurel. Cind nu stau cu AH iau piciorul de pe frina si calc acceleratia. O ia "perfectly smooth" . Nu stiu de ce faci chestiile sofisticariile alea cu pedala de acceleratie.

Modificat de Paul_L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

le fac pt a putea pleca smooth..uneori......am observat ca atunci cand e motorul rece nu face (asa rau). La ridicarea piciorului de pe frana pleaca pana sa termin eu de luat piciorul. cand s-a mai incalzit, se schimba situatia...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gindesc daca nu cumva ti-ai distrus volant pentru ca aveai o tendinta de a pleca subturat . Asta o stiu din anumite mesaje anterioare ale tale. Desi ea pleaca cind iei piciorul de pe frina chiar si in panta extrem de "smooth" . Eu nu am ce sa-i reprosez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!