Jump to content

Webasto Pe B6


passat 1001
 Share

Postare recomandată

Vezi aici:

 

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01406

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01407

 

Cu motorul rece, fa-i un BS11 si urmareste ce se intampla... daca porneste, merge pina la 60-70 si se opreste/intra inafterburn posibil sa fie pompa de recirculare...

Daca pornesti motorul, ar trebui sa o ia din loc din nou...

Asta daca zici ca functoneaza , adica pornete nu da eroare din prima...

Ai motorina peste sfert in rezervor ? Eventual incearca peste 1/2...am patit-o la una cu aceleasi erori sa se dezamorseze metering pump...

Nu am gasit cauza, dar am gasit solutia...merge cu rezervorul plin :)


LE: vezi ca ai la adaptation parca, pornire pompa (metering pump)...merge cite 30s parca...faci pauze intre activari:

 

Util:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Golf_(1K)_Auxiliary_Heating#Coding

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu da niciodata eroarea din prima , chiar si dupa ce intra in eroare dupa porneste de fiecare data fara proble (da fiecare data la prima pornire da cu fum mult) Motorina am pete trei sferturi de rezervor deci nu e de acolo. Ma gandesc ca dupa ce am schimbat pompa de motorina ar fi trebuit amorsat si circuitul webasto, sau acesta se amorseaza singur?

Ce am mai sezizat este ca atata timp cat ma deplasez cu masina totul functioneaza fara probleme , simptomul se pare ca se manifesta in stationare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sterge erorile si vezi daca reapar si in ce conditii.

De fapt ,eu cred ca vor reaparea, dar poate ai noroc si este din cauza faptului ca ai inlocuit pompa. 

Eu nu cred ca este de la aerisire. De cate ori porneste si se opreste sistemul s-ar fi aerisit.

Sterge erorile si urmareste-l. Vezi ca modulul webasto poate fi accesat si fara sa fie contacul pus.

Urca in masina, da-i un ciclu de incalzire. intri cu VCDS pe 18 si in MB, canalul 2, si urmareste ce se intampla.

Mai verifica tot in MB, pe canalul 9 parca(pe acolo), vezi ce zice la TEST RESULTS. Campul este ultimul din dreapta.

Vezi daca e OK sau NOT OK.


Daca ar fi fost de pompa de recirculare, ar fi dat eroare de genul overheat sau altceva. Eroarea ta este legata de alimentare..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te contrazic, dacă pompa nu este arsă dar blocată, nu dă eroare ci intră în aftrrburn. Se încălzește până la limită și se oprește... Dacă pornești motorul începe să se răcească și pornește din nou...

Am pățit eu asta... S-a rezolvat cu schimbarea pompei.

Trebuie să vadă exact în ce condiții se oprește.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te referi la pompa de apa?

Ca am si eu anumite simptome din acestea si ma gandeam ca nu e normal: cu motorul rece, pornesc webasto, incepe sa incalzeasca apa in jur de 10-20-30 de secunde pana ajunge apa din webasto pe la 100 de grade (se aud niste bolboroseli si un fel de trosnituri), apoi se opreste si se aude pompa ceva vreme (3-4 minute), pana lichidul se raceste la 40-50 de grade (nu mai retin exact), apoi procedeul se repeta (fara acele bolboroseli si trosnituri de data asta). Am pipait furtunele pe la motor si se incalzesc, dar cam greu dupa parerea mea. In mers pare ca merge cursiv...

O alta anomalie ce am descoperit-o: opresc motorul cald, apa la 90 de grade, iar dupa cateva minute pornesc webasto si surpriza: vine aer la temperatura de afara.

Mi se pare mie, sau ceva nu functioneaza cum trebuie?

Modificat de black999
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine ajungea foarte repede la 100 intern și intra în protecție, dacă nu porneam motorul stătea mult timp până să se răcească și să înceapă din nou...

E vorba de pompa de recirculare...

Aia cu bolborositul e și la mine... Când pornește.

Aia cu băgatul aerului rece cred că e din climatronic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da Moog .Ai dreptate . Asa este. Se poate sa nu fie arsa pompa, doar blocata.

Ma gandesc ca totusi ar trebui sa se supraincalzeasca.

Si la colegul black 999 se pare ca tot ceva pe la pompa ar fi, mai ales ca ajunge repede la 100 grade.

De asta ma legam eu. Cand nu merge pompa de recirculare se incalzeste foarte rapid, deoarece  lichidul nu se mai roteste in sistem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce temperatura trebuie sa se opreasca webasto? La mine am observat ca se opreste la cca 68g si reporneste dupa ce scade sub 50 g. 

Eroarea imi apare cca dupa al treilea ciclu de repornire sub 50g dar nu este o ciclicitate permanenta se pote opri si dupa al 5-lea ciclu .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am urmarit-o de tampit... se incalzeste foarte repede pana la temp de protectie si ~70 grd (ai 2 senzori) si intra in afterburn...

Ma uitam ca curca'n lemne sa vad ce se intampla...asta la prima pornire de  Webasto dupa ce am schimbat senzorii...ca erau parliti de cand am luat tigaia...

Dupa ce am stat vreo 2 tigari si nimic, am zis sa pornesc motorul poate cine stie...am tras paiul lung... :) a inceput imediat sa se raceasca si a luat-o din nou la lucru...

Citisem de kktul ala de pompa de recirculare deja si am dat vina pe ea...si am ghicit-o...

Nu dadea nici o eroare de pompa...am dat vreo 2-3 ori output test si fenta testul...

Cand am dat-o jos am ramas cu fundul ei in mana...intre rotor si carcasa era full de mizerie ...aproape...ca mai circula ceva apa pe acolo...

 

La Black banui ca e pe duca pompa, daca omul are stationara si o porneste din telecomanda sau programator...deci fara motor pornit...

Cat despre aer rece climatronicul se pare ca mai da cu rest...si pe incalzire si pe racire...am patit-o asta vara , s-a blocat pe aer proaspat... pe clima nici o eroare...

 

RIC, vezi mai sus...~70 pe apa si ~100-110 pe overheat ...

Tu o verifici cu motorul pornit sau oprit? Daca e cu motorul oprit si ajunge foarte repede la 70, fara sa intre in full load deloc atunci ai pompa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ric26ct,

Depinde cum este codat in adaptation. Are mai multe cicluri cand unitatea incalzeste:

Start, full load, partial load, after run, control pause, start after control pause, etc

Are si mai multe moduri : Heating (masina parcata), Aux Heating (masina pornita), Pump on( motor pornit dar afara peste 5 grade), OFF.

In Output test poti testa fiecare componenta a a unitatii webasto. Pompa de recirculare se aude chiar tare.

In adaptari poti coda la cate grade sa treaca din full in partial, dupa cate grade sa intre in pauza, etc.

Aceste valori se pot coda diferit  pentru incalzire stationara( cand masina este parcata) fata  incalzirea auxiliara(cu motorul pornit ).

Trebuie sa te uiti sa vezi ce si cum.

Tind sa cred ca problema ta este legata de pompa de dozare.


La black999 subscriu si eu ca e pompa de recirculre.

Trebuie verificat.

Modificat de ceciliutabara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pump on ce dreacu face ? Ca la peste 5 nu da drumul la flacara, iar circularea apei din motor o face mai bine pompa masinii...

Si eu ziceam la fel, ori prinde aer proasta ori lucreaza nasol...

Poti sa o verifici ce face dar e necesar elevator...unul inauntru si butoneaza, altu sta cu ochiul pe pompa dupa ce ai scos furtunul de iesire...

Daca nu te scuipa bine ci face bulbuci :) atunci stii cine e vinovata...

 

LE: pompa de dozare degeaba se aude daca nu baga ce trebuie...intradevar pacane destul de tare...

E ca o gaina...face nu face un ou ea cotcodaceste :)

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Tu o verifici cu motorul pornit sau oprit? Daca e cu motorul oprit si ajunge foarte repede la 70, fara sa intre in full load deloc atunci ai pompa...

 

Acum am verificat cu motorul oprit, nu cred ca este pompa de recirculare pt ca se aude mergand iar pe test imi arata ca functioneaza.

Pe test imi zice ca este ok, doar la operating status apare scris Malfunction si in erori stocate gasesc cele scrise mai sus.

@ceciliutabara cand zici pompa de dozare la care te referi ? cumva la metering pump v54? care este aceasta pompa de dozare in program si cum pote fi urmarita pe test?

Am atasat doua poze cu indicatori la pornire webasto si la aparitia erorii:
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa nu prea se aude...e destul de finuta...ce auzi cred ca e ventilatorul de la arzator...

Iep , metering pump...e pe rezervor , in dreptul banchetei dar pe sub masina...e prinsa pe laterala rezervorului...

Degeaba o urmaresti ca trage teapa... pe asta o auzi la output test, nu da eroare, dar cand scoti furtunul din ea isi da "aere"...

Cel mai usor o verifici cum am zis, din laptop o activezi si unul trage cu ochiul sa vada ce scoate pompa...daca e aer, vezi pe intrare ce are...daca e motorina la intrare si aer la iesire , BINGO :)


La Gr4 camp 2 mai apare si altceva decat 0 ?

START HEATING asta inseamna ca a inceput procedura...si ce auzi e ventilatorul de la arzator in fata...nu pompa de recirculare...

Intre cele 2 stari Start heating si Malfunction mai apare si altceva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca era pompa de recirculare ma gandesc ca nu ar fi bagat caldura in masina cu motorul oprit, la mine baga caldura normal, iar dupa oprirea webasto bazaitul acela discret se mai aude cateva minute . 

La prima pornire e normal sa scota fum mult sau asta este un defect, la mine scoate destul de mult fum pana porneste prima oara, ceva in genul filmuletului atasa,t dar dupa cca 15 sec dispare si merge normal, mai apare din cand in cand la repornirea ciclului de mentinere caldura dar mai putin 5 sec 6.

Toate aceste simptome sunt cand stau cu motorul oprit, atunci cand functioneaza motorul nu observ simptomele acestea.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pump on ce dreacu face ? Ca la peste 5 nu da drumul la flacara, iar circularea apei din motor o face mai bine pompa masinii...

Si eu ziceam la fel, ori prinde aer proasta ori lucreaza nasol...

Poti sa o verifici ce face dar e necesar elevator...unul inauntru si butoneaza, altu sta cu ochiul pe pompa dupa ce ai scos furtunul de iesire...

Daca nu te scuipa bine ci face bulbuci :) atunci stii cine e vinovata...

 

LE: pompa de dozare degeaba se aude daca nu baga ce trebuie...intradevar pacane destul de tare...

E ca o gaina...face nu face un ou ea cotcodaceste :)

Pump on insemna ca merge pompa de recirculare chiar daca webasto nu inclazeste.

Pompa de dozare e defecta sau nu este cea care trebuie.

Pompa de recirculare merge tot timpul pentru a compensa lungimea mai mare a circuitului de racire. Racirea sa se faca la fel de bine chiar daca traseul (conductele) e mai lung, cand afara sunt  peste 5 grade, ma refer.

Plus ca pompa daca sta ,obtureaza trecerea lichidului de racire

Daca era pompa de recirculare ma gandesc ca nu ar fi bagat caldura in masina cu motorul oprit, la mine baga caldura normal, iar dupa oprirea webasto bazaitul acela discret se mai aude cateva minute . 

La prima pornire e normal sa scota fum mult sau asta este un defect, la mine scoate destul de mult fum pana porneste prima oara, ceva in genul filmuletului atasa,t dar dupa cca 15 sec dispare si merge normal, mai apare din cand in cand la repornirea ciclului de mentinere caldura dar mai putin 5 sec 6.

Toate aceste simptome sunt cand stau cu motorul oprit, atunci cand functioneaza motorul nu observ simptomele acestea.

 

Nu e pompa de recirculare daca se mai aude. Sigur nu e ea.

Nu este normal sa scoata fum. Aceste sisteme sunt concepute sa respecte si anumite norme de poluare, o anumita concentratie de CO2.

Sigur face si din mers, dar nu vezi...

Mai ai rabdare cateva zile ca si eu am problema asta. La mine stiu sigur ca e pompa de dozare. Mai exact nu este cea care trebuie. Nici la mine nu da TEST OK. Si unitatea e noua. De fapt totul e nou.

Am si pompa care trebuie, numai ca nu am timp sa o montez. Sistemul merge impecabil, numai ca din cand in cand ma pricopsesc si eu tot ca cele doua erori.

Cand una, cand alta, cand amandoua.

Mai des 01407.

Mai asteapta un pic sa o schimb eu, sa vedem daca se rezolva. Si daca da TEST OK.

Modificat de ceciliutabara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cidat e ca la mine la test scrie ok tot timpul. Am sa astept sa vad ce se intampla la tine dupa ce o schimbi. 

Stie cineva un service bun pe webasto in constanta sau chiar in bucuresti unde sa merg pentru investigatii profesionale?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

Tu o verifici cu motorul pornit sau oprit? Daca e cu motorul oprit si ajunge foarte repede la 70, fara sa intre in full load deloc atunci ai pompa...

 

Acum am verificat cu motorul oprit, nu cred ca este pompa de recirculare pt ca se aude mergand iar pe test imi arata ca functioneaza.

Pe test imi zice ca este ok, doar la operating status apare scris Malfunction si in erori stocate gasesc cele scrise mai sus.

@ceciliutabara cand zici pompa de dozare la care te referi ? cumva la metering pump v54? care este aceasta pompa de dozare in program si cum pote fi urmarita pe test?

Am atasat doua poze u indicatori la pornire webasto si la aparitia erorii:

 

Da, V54 este pompa de dozare, Daca la test e ok, tind sa cred ca pompa de dozare face fite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La black999 subscriu si eu ca e pompa de recirculre.

Trebuie verificat.

Pai si cum as putea verifica? Dau pompa jos? Curge mult lichid?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai ai rabdare putintel. Sunt destul  scumpe  serviciile de investigare si service la aceste sisteme. Daca nu ai un diagnostic cert risti sa dai unitatea jos degeaba. Trebuie demontata bara si nu este simplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze de dublu post.

Modificat de black999
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa te grabesti. Pana nu descoperi defectul, nu cumpara nimic.

Sunt trei tipuri de pompe care merg numai pe anumite unitati. Pompa poate sa fie noua, dar sa nu fie cea care trebuie.

1. Trebuie sa vezi ce model de unitate ai si cu ce pompa de dozare merge. Sunt 3 modele de V54: DP40,DP41,DP42.

Detalii aici :

http://www.lrch.nl/sites/default/files/Disco_3_FBH_Workshop_Manual_Thermo_Top_V.pdf

2. Trebuie sa vezi ce pompa ai acum pe masina.

Daca o ai pe cea care trebuie trebuie sa vezi ce e cu ea. Ce si cum baga motorina.

Poate fostului proprietar i s-a stricat si nu a pus-o pe cea care trebuie.


Eu am cumparat DP40 din neatentie. Imi trebuia Dp41. 

Acum am cumparat si Dp41. Zilele urmatoare o sa o inlocuiesc, chiar sunt curios daca se rezolva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

La black999 subscriu si eu ca e pompa de recirculre.

Trebuie verificat.

Pai si cum as putea verifica? Dau pompa jos? Curge mult lichid?

 

Pai, in prmul rand vezi in output test daca merge electric, in output test. Cand o activezi trebuie sa o auzi.

Ca sa o verifici mecanic( daca nu s-au dezlipit palele de ax) trebuie sa o dai jos si sa o inspectezi. Mai precis sa o dezasamblezi.

Nu cred ca o sa curga mult lichid.Maxim 1l.

Eu as face in felul urmator :

Masina pe elevator.

Dat roata dreapta jos.

Dat carena roata partea dinspre far jos.

Pompa de recirculare este pozitionata dedesubtul unitatii. E destul de accesibila dupa ce scoti carena de la roata. Intra cele 2 furtune cu antigel in ea.

Scos furtunele care vin la pompa. ( poti pregati 2 dopuri si sa le obturezi daca vrei sa fii sigur ca nu curge mult anigel).

Pus alte 2 furtune cam de acelasi diametru eventual cu coliere la pompa de recirculare lungi de aprox 1 metru.

Pus un vas cu apa (vreo 5 L)sub masina in care duc cele 2 furtune.

Intrat cu VCDS pe 18, dat Output test la pompa de recirculare si vezi daca pompa face treaba.

Cel putin, asa asa face eu. 

Modificat de ceciliutabara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal.,

Am si eu nevoie de un coleg priceput la mecanica si electrica auto care sa ma ajute sa montez WEBASTO-ul pe masina si sa concepem instalatia electrica necesara acestuia .

Ca ma chinui de un an si ceva pe la mine prin Galati sa gasesc un electrician si un mecanic care sa se bage la montat asa ceva .

Contracost si sa aiba si unde sa faca / facem (ca al ajut si eu) lucrarea .

Binenteles cu un pret rezonabil .

Astept raspunsuri aici pe forum .

Multumesc .

O zi buna .

Salut, 

Si eu am cautat destul de mult timp un service sa-mi monteze webasto.

Am incercat la o gramada de service-uri. Au zis ca trebuie 2 oameni ( mecanic+electrician) si dureaza mult, ca nu au mai facut,etc

Am fost si la reprezentul webasto din zona si au zis ca nu se baga.

Adica puteau  sa il monteze,dar nu cum cum voiam eu, adica OEM.

Si uite asa, nu am gasit pe nimeni sa fie dispus sa monteze asa ceva.

Pana la urma am apelat la un prieten care este mecanic liber-profesionist. Noroc ca are elevator. A zis ca nu stie , ca nu a mai montat niciodata, dar ca face ce spun eu.

Instalatia electrica am facut-o si montat-o eu inaite sa merg la el. Am montat second battery , relee,etc. Pentru a 2 -a baterie am cumparat si acel capac care o mascheaza. Pentru montarea instalatiei electrice am demontat aproape toata partea stanga interioara a masinii. Praguri plastic, mocheta portbagaj, etc

Am confectionat si montat instalatia electrica care vine in fata, la webasto,

Pentru asta am cumparat mufele si toti pinii necesari pe cod OEM, precum si fire, dimensiunile din schema electrica.Culorile nu prea le-am respectat ca nu am avut cum.

De asemenea am mai achizitionat si un cleste de crimpat ( sertizat) pini auto.

Cel mai greu a fost sa bag acea conducta din metal, care vine pe peretele ignifug si coboara oblic pe lonjeron.

Aproape ca i-am dat motorul jos sa pot baga acea conducta.

Mentionez ca valva N279 am renuntat sa o mai montez. E folosita pentru Instant Heating. Banuiesc ca stii ce face acea valva.

Am codat fara ea si totul e in regula.

E super fain sa ai 2 baterii si webasto. Nu te mai intereseaza de friguri gen -25 grade.

Daca te pot ajuta cu ceva informatii, cu mare placere.

Modificat de ceciliutabara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La black999 subscriu si eu ca e pompa de recirculre.

Trebuie verificat.

Pai si cum as putea verifica? Dau pompa jos? Curge mult lichid?

Pai, in prmul rand vezi in output test daca merge electric, in output test. Cand o activezi trebuie sa o auzi.

Ca sa o verifici mecanic( daca nu s-au dezlipit palele de ax) trebuie sa o dai jos si sa o inspectezi. Mai precis sa o dezasamblezi.

Nu cred ca o sa curga mult lichid.Maxim 1l.

Salut, maxim 1 litru de antigel curge, am desfacut eu pompa aceea. Si inca ceva, palele nu se pot desprinde de pe ax pt ca nu are ax, are un fel de magnet care o invarte. Motorul nu e conectat direct de pale ci este separat de o carcasa, iar rotirea se face prin forta magnetica

.

Mentionez ca valva N279 am renuntat sa o mai montez. E folosita pentru Instant Heating. Banuiesc ca stii ce face acea valva.

Am codat fara ea si totul e in regula.

.

Salut, imi poti spune si mie unde e situata aceasta valva si care e rolul ei? Am ceva probleme cu webasto si nu prea dau de cap. Valva aceasta poate sa blocheze cumva circuitul de antigel in vreun fel? Modificat de nitzupower
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal.,

Pai eu la a mea nu am nevoie de a doua baterie (am o seria de sasiu a unui coleg cu un B6 cu acelasi motor care are doar o baterie) .

Problema este ca eu nu gasesc la mine in oras un electrician care sa-mi faca instalatia electrica .

Ca de montat pe masina nu e mare filozofie pentru ca la mine nu are acea valava N279 .

Am tot la el .

Pompa din rezervor daca va fi nevoie .

Daca nu folosim un sorb universal si ramane pompa actuala .

Conducta ce vine pe sub masina pana la compartimentul motor OEM

Conductele de apa

Furtune.

ETC ca ma doare capul cate am luat si nu gasesc electrician sa-l montez si mor de oftica .

O zi buna .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!