Jump to content

Webasto Pe B6


passat 1001
 Share

Postare recomandată

Nu sunt convins ca se poate dezactiva. In orice caz, de unde s-ar fi putut, nu are nici un efect. Din ce articole am gasit pe google, cineva a contruit un modul electronic care suprima aceasta functie, dar nu dezactiva pornirea din clima sau telecomanda. Din pacate siteul neamtului nu mai functioneaza. Un finlandez se plangea de problema asta cu pornirile dese si scurte si se temea sa nu i se strice jucaria. Si eu ma tem de acelasi lucru. Abea l-am reparat, a fost o intreaga aventura demontarea. S-au rupt alea 3 suruburi lungi. Am dat gauri cu spiral mai mic prin suruburile rupte....a fost un chin sa il readuc la viata. De accea la cat efort am investit in el, vreau sa ma bucur de el cat mai mult.

Apropo, cam care e durata de viata a unei bujii incandescente. Nu am mentionat, dar e vorba de un Thermo Top V cu incalzire in stationare.

Modificat de costinilie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asta e și problema amicului... La mine am botonu de ECO... 

El nu... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

18 hours ago, costinilie said:

... Schimbat bujie si montat pe masina de un mester Webasto, 250 Lei...

 

17 hours ago, costinilie said:

...Nu am mentionat, dar e vorba de un Thermo Top V cu incalzire in stationare.

Unde ai gasit bujie pentru Thermo Top V? Am inteles ca se schimba impreuna cu camera de ardere.

Modificat de X@by
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate schimba doar bujia, daca o gasesti sh. Problema e ca noua nu se gaseste de cumparat, decat la pachet (bujie, camera de ardere, arzator). In jur de 1200 Lei. Eu am fost la un atelier auto care se ocupa de instalatii de climatizare, iar tipul de acolo e dealer webasto. Avea o gramada de aparate dezmembrate. In cazul meu, a zis ca a luat-o de la dezmembrari, dar eu cred ca o avea deja. Tocmai de accea intrebam cam care e durata de viata a unei bujii....sa stiu la ce ma astept. 

Apropo de o treaba, nu multa lume am vazut ca vorbeste despre asta, dar in cazul meu, la VW Touran, am observat ca daca motorina din rezervor scade sub jumatate, incep problemele. Scoate fum la pornire, rateuri de pornire. Am citi intr-un singur loc pe un forum, ca cineva avea problema asta si initial nu am dat importanta, dar chiar azi a inceput sa scoata fum la pornire si la mine. Pana acum a mers perfect. Cand m-am uitat la motorina, putin sub jumatate. Stiu ca inainte de ultimul plin, la fel avea goluri de aer pe alimentare si dadea rateuri. Am facut plinul, am facut procedura de umplere a liniei de alimentare, ca sa elimin golurile de aer. Dupa procedura a scos odata fum, datorita surplusului de motorina bagat cu forta, dupa care jumatate de rezervor a mers perfect. Acu, iara a inceput sa faca fite. Ma duc la peco sa rezolv problema. Nu ma deranjeaza ca trebuie sa merg mereu cu motorina peste jumatate, dar nu inteleg fenomenul. Imi este greu sa cred ca e un defect de fabricatie.

Modificat de costinilie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Am si eu o problema cu Webasto Termo Top V, pe un Passat 2006 BKP, nu-mi merge de vreo 4-5 ani si m-am hotarat sa-l repar.

Mi-a facut cineva o diagnoza, avea stocate 5 erori, le-am sters si am incercat sa testam pe rand: ventilatoarele pornesc, bujia nu da erori, dar cand incercam sa pornim incalzirea din vcds apare o eroare la pompa de motorina a Webasto-ului. Am concluzionat noi ca ar fi pompa pentru ca nu se aude nici un zgomot nimic.

Din ce am citit pe net pompa Webasto-ului ar fi situata sub masina, sub un scut de plastic in dreptul banchetei spate, asa e? As vrea sa dau jos pompa si sa o conectez cu 2 fire la baterie sa vad daca amorseaza. 

Modificat de razvann87
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta sub mașină pe laterala rezervorului. Elevator, și urmărește conducta de alimentare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa este alimentata in impulsuri. Nu este o pompa cu motor. La Touran este pozitionata deasupra rezervorului de motorina, pe latura din dreapta. De dedesubt e aproape inaccesibila. Poate de sub bancheta daca ai vre-un capac. Firele de la pompa duc direct la webasto. Dar o poti proba cu vcds-ul din basic settings. Acolo se pot porni pe rand toate componentele: pompa de apa, ventilatorul, pompa de motorina. Nu stiu daca si bujia, probabil ca da. Ca sa auzi pompa de motorina, trebuia sa fie liniste si sa stai cu urechea la roata dreapta spate. De obicei e prinsa cu un colier care face prinderea pe o bucata de cauciuc. E posibil ca acel cauciuc sa amortizeze pacaniturile si sa nu iti dai seama ca merge. De cele mai multe ori, pompa nu are nimic, ea e un simplu electromagnet. Nu prea are cum sa se strice din punct de vesere electric. Se poate infunda. Cauta mai degraba integritatea firelor in zona webasto. Mufa oxidata, fire coapte si rupte, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, am testat ventilatoare si pornesc, se aud, am testat dupa bujia, nu imi da eroare deci inteleg sa se incinge. Dupa am pornit motorul, sta cateva secunde si imi da eroare no flame. Noi testand bujia separat si neprimind eroare, ne-am gandit ca e de la pompa, ca nu-i vine motorina si normal imi apare “no flame”. Am conectat o alta pompa de touran la baterie si se aude tacanind, a mea de pe masina n-am auzit-o, o fi infundata, as vrea sa verific.

Deseara o sa ma bag sub masina sa vad daca o gasesc, dar nu mi-e prea clar daca am acces la ea din masina sau pe sub masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iti da no flame (presupunand ca bujia merge), atunci cel mai sigur nu iti ajunge motorina, sau iti ajunge dar ai goluri de aer. 

Fa in felul urmator...fa plinul la motorina (nu pierzi nimic, la mine sub jumatate incepe sa dea rateuri), din basic settings fa procedura de line filling. Aici inainte de a o porni, trebuie sa te duci la doua canale (nu le mai stiu numarul), unul din ele seteaza durata de functionare a pompei, iar la celalalt trebuie salvata valoarea 1 inainte de a incepe procedura de umplere a liniei de alimentare cu motorina. Ca un fel de confirmare prealabila, sau ca in cazul in care ai avut unitatea blocata. Ai inteles ideea, salvezi valoarea 1 in canalul cu pricina (43 parca). Iti spune vcds-ul care sunt cele doua cand intri in basic settings, activarea pompei de motorina (ultima optiune din cele patru parca).

In orice caz....mergem mai departe....porneste pompa de motorina timp de 30 de secunde (standard, sau cat ai pus tu in canalul respectiv), linia de motorina se incarca.....eeee aici e un schepsis. Cel mai bine ar fi sa scoti capatul furtunului din webasto pentru o aerisire corecta. Si o poti repeta de cate ori vrei ca sa scoti toate golurile de aer. Asta inseamna sa dai jos bara din fata. Nu e foarte complicat. Daca nu alegi sa faci asta, atunci se pot intampla doua lucruri: in functie de ce model de webasto ai, inainte de intrarea in injector, se poate afla un solenoid (un robinet electromagnetic), cara da drumul la motorina in injector doar daca e alimentat. Daca ai acest solenoid, atunci toata proceduta de line filling e aproape inutila, pentru ca se face presiune pe teava, datorita faptului ca nu are pe unde sa iasa. La prima pornire a Webastoului, cand solenoidul va fi alimentat, atunci toata motorina aflata sub presiune in linie, va fi eliberata in arzator. La prima pornire va scoate mult fum datorita surplusului de motorina. Daca nu ai acel solenoid, atunci, timp de 30 de secunde, arzatorul va fi umplut cu si mai multa motorina, intrucat pompa isi face treaba in regim normal. La fel, mult fum la prima pornire.

Cel mai bine e sa scoti furtunul de la webasto. In cazul meu, linia de motorina e de fapt o conducta dintr-un plastic dur. E subtirica si seamana cu o conducta din acelea de fier de presiune cam cum e la etriere. In orice caz, aproape de webasto ea se imbina cu un furtun din cauciuc, acesta intra in vebasto. De la acea imbinare se poate desface. Cam 10-20 de cm are furtunul de cauciuc. Aici poti vedea bagand linia intr-o sticla, cum functioneaza pompa si ce debit are. Tot aici poti vedea daca ai goluri de aer si o aerisesti pana scoate doar motorina curata. Ea trebuie sa scuipe jeturi de motorina. Sper ca ai inteles ideea.....

Uite aici canalele respective

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/02456

Si posibila eroare cu no flame

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01406

Si mai repet inca odata. La mine la Touran, cand scade motorina sub jumatate (o linie sub jumatate), incepe sa scoata fum la pornire. Nu stiu din ce cauza dar se dezamorseaza linia si are goluri de aer. Si bineinteles...no flame). Nu am gasit o explicatie, doar o rezolvare....iarna merg cu rezervorul mereu plin.

Modificat de costinilie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, razvann87 said:

Deseara o sa ma bag sub masina sa vad daca o gasesc, dar nu mi-e prea clar daca am acces la ea din masina sau pe sub masina.

Pe sub masina, cu siguranta ca doar o sa o poti vedea, dar nu o vei putea demonta. La Passat ai bancheta. Sub bancheta ai un dop mare de cauciuc. Pe acolo poti umbla. La touran am scaune si sub scaune am mocheta. La mine e belea...ori scot mocheta, ori dau rezervorul jos. La tine, cel mai bine dai bara din fata jos si ai acces la webasto sub farul drept si rezervorul de lichid de parbriz. Toate mufele si furtunul de motorina sunt cu fata la tine. E cea mai buna miscare sa verifici si pompa si alimentarea cu motorina in felul in care l-am scris mai sus. Succes! 

 

Aaaaa si cel mai important!!!!! Cel mai important!!!! Daca tot ai dat bara jos, vezi ca intre webasto si toba de esapament, e un furtun flexibil din otel. Ala in cativa ani se gaureste. Daca s-a gaurit, in timpul pornirii scoate fum pe acolo. Nu ar fi o problema daca admisia aerului in webasto ar fi fost in alta parte. Dar e tot acolo, la doar 10-15 cm. deasupra. DACA IN LOC DE AER PROASPAT, TRAGE FUM.....NU VA PORNI NICIODATA!!!! SE VA INNECA SINGUR!!!  Eu am patit asta la masina mea si m-a costat 200 lei manopera si furtunul. Dupa schimbare a pers perfect. Pana s-a dus bujia. Alti 250 Lei. Tot acolo, ca nu aveam de unde sa iau din alta parte.

Asa ca in atentia celor cale le scoate fum la pornire si au eroarea FLAME EXTINGUISED, racordul dintre webasto si toba e spart si trage fum in loc de aer curat.

Modificat de costinilie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci mult, o sa apelez la un mecanic ca nici nu prea ma pricep, nici n-am cheile necesare sa dau bara jos. O sa verific cum ai zis tu, sa scot furtunul de motorina care vine de la rezervor. Apropo ti-am zis ca am testat o pompa de Touran direct la baterie sa vedem ce zgomot face, pompa aia are un furtun care intra in rezervor, posibil la tine sa fie furtunul prea scurt, sa nu ajunga pana la fundul rezervorului si din cauza asta sa se dezamorseze cand ai motorina mai putin de jumate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Passat pompa e pe laterala rezervorului. Sub bancheta, dar accesul e pe dedesubt... Ai nevoie de elevator... Poți scoate furtunul din pompa și vezi dacă lucrează... 

Aia cu 1/2 de rezervor am văzut-o la prietenul meu. Asa face și la el... Verificat pompa mare ca acolo duce furtunul de la webasto, nu pare nimic stricat... 

Dacă descoperiți care e șmecheria cu eroarea dacă nu ai peste 1/2 rezervor scrieți și pe aici... 

M-am saturat sa tot ii șterg erorile când uită să alimenteze... :)

Apropo de racord, costa ~100ron,dar cireașa sunt colierele... Sunt 2, am luat unul, sa fie acolo... Bine am făcut... La unul s-a dus șurubul... Un colier inox original 65ron...

Dupa ce am schimbat racordul tigaia nu mai scoate fum aproape de loc... Trag cu urechea sa vad ca merge... Înainte mai scotea la pornire ceva fum... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@razvann87

Cauta ce am postat eu cauta câteva pagini mai înapoi .

Am pus și poze cu toate procedurile de BASIC SETTINGS la pagina 32 .

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca e furtunul prea scurt in rezervor, pentru ca merge si cu motorina aproape pe galben. Doar ca pana la jumatate merge perfect, fara pic de fum la pornire, iar dupa ce s-a consumat jumatate, incepe sa faca fite. Nu la fiecare pornire. Dar din ce in ce mai des. Dar repet, merge si cu rezervorul aproape gol. Mai degraba tind sa cred ca motorina ramasa in rezervor, cu cat e mai putina, cu atat se balanseaza mai mult si creaza bule de aer care intra pe furtunul de la webasto. Din cate stiu eu, alimentarea de la webasto nu are nici o legstura cu pompa de motorina din rezervor, in afara faptului ca folosesc acelasi capac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin :argue:,

Am fost la mecanic sa schimb uleiul si filtrele, i-am zis ca conecteze pompa dozatoare de la webasto direct la baterie. Am scos mufa de la pompa, am conectat 2 fire si nu se aude nimic. Nici un zgomot. 

Inteleg ca e defecta? Si din cauza asta nu merge? 

9002853F e codul pompei

Modificat de razvann87
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I-ai dat impulsuri foarte scurte si foarte repede, sau ai pus 12v pe fire si ai tras cu urechea sa vezi daca se intampla ceva? Si daca tot ai avut acces la alimentarea ei, ai pus un aparat de masura sa verifici ce impedanta are? Cativa zeci, daca nu cateva sute de ohmi tot trebuie sa aiba sarma din bobinaj. Ca daca cauti pe youtube cum de se desface o astfel de pompa (nu se desface) o sa vezi la unii cum le rup in doua si daca vezi cata sarma are in ea...te sperii. Atat timp cat nu ai valoare zero (scurt), sau ai o valoare oarecare, sarma de la bobinaj e ok. Dar fiind vorba de curent continuu, atunci obligatoriu vorbim de impulsuri. In orice caz, daca e defecta.....atunci nasol, asta e, nu ai ce face. Intrebarea e de ce a ajuns sa se arda? Ca e alimentata direct de pe placa electronica din webasto. Acolo deja vorbim de un alt aparat....nu cred ca gasesti placa desicata de vw care sa comunice cu CANul masinii, la un pret decent. Sper sa nu ai asa ghinion. Ma repet, nu vad nici un motiv sa se arda bobinajul pompei. Poate a ramas blocata. Incearca sa o cureti cu sprayuri de de curatare. Eu de exemplu am curatat injectorul de la webasto cu spray WD40. L-am mufat la alimentarea cu motorina si am dat impulsuri pe acel solenoid de care ti-am scris mai sus. Initial injextorul scuipa sacadat (era putin infundat) iar solenoidul nu scotea nici un sunet, acum scuipa constant, iar solenoidul pacane ca un releu. Poate ai noroc si e doar blocata pompa. Ciocaneste-o un pic si da-i impulsuri  de tensiune. Baga-i si ceva spray de curatare ca nu ai ce strica in ea. Are o membrana legata de un cui actionat de un arc si un electromgnet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E nu ma pricep foarte bine si nici nu am uneltele potrivite (n-am goapa sa ma bag sub ea), dar incerc sa-ti urmez sfaturile, sa i le zic mecanicului. A tras 12v si ii dadea impulsuri (incerca sa faca contact intre fire si pinii aia de la pompa). Nu se auzea ca in video-ul asta de exemplu: https://www.youtube.com/watch?v=Aitpzrwrq8M

Faza e ca el nu e electrician, n-a stiut cum sa puna firele si a incercat in ambele moduri :banghead: (a inversat plusul si minusul pe pinii pompei, sper ca n-a defectat-o).

Maine o sa-i zic s-o dea jos, sa incerc ca ii sau niste WD40 si s-o curat putin. 

Am cautat dupa codul pompei si pe ebay o gasesc pe la 50 euro, o sa incerec si la dezmembrari sa vad ce preturi au. Daca as scapa doar cu pompa as fi fericit^_^

Aici e pompa, intre rezervor si scutul ala, pare expusa la intemperii, ma gandesc ca e mult praf, sare, nisip acolo.

 

 

26981826_1710596982310881_1509164203_o.jpg

Modificat de razvann87
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se alimentează in impulsuri, nu contează polaritatea.. 

Mai bine cauți una nouă, sa nu mai ai treabă... Sau dezmembrari dar încearcă înainte.... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Umflatura aia de la mijlocul pozei este o mufa de imbinare. Exact asa ai si langa webasto. Linia de alimentare e la fel ca tevusca aia mica in forma se S. Din mufa de inbinare pleaca un furtunas scurt pana la webasto. Daca vrei sa faci procedura de Line filling, acum vei intelege mai bine ce sa cauti. La pompa baga-i spray in ea. E destul de scumpa sa o cumperi. Masoara rezistenta cu un aparat de masura si daca nu e arsa sau in scurt, merita osteneala sa o cureti cu spray. Poate fi doar blocata de la depunerile din rezervor. Din cate am inteles, nu are nici un fel de filtru de mizerie. Trage direct din rezervor.

 

Cred ca trebuie sa dai rezervorul jos, ca nu imi dau seama cum o sa o desfaci de acolo....daca vrei sa o schimbi sa fii foarte atent ce model e DP40 sau 41. Au debite diferite.

Modificat de costinilie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se da usor jos, tragi de plasticul ala dreptunghiular si iese cu tot cu pompa. As vrea s-o cumpar, n-as vrea sa dau bara fata jos, e iarna poate se rup prinderile, cum imi dau seama daca e DP40 sau 41? Am o poza eu ea, dar nu scrie, se vede doar codul ei in poza.

CC0D7DCF-A3A1-4218-B74C-BE166FBDF3B7.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca odata insist. Masoara rezistenta electrica. Refuz sa cred ca e arsa. E un simplu electromagnet, alimentat in impulsuri de la webasto. Nu vad de ce ar ajunge sa se arda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu masurat ul ai dreptate. Asta în primul rand. 

Cât despre ars, nu... Poate fi subdimensionat, curent prea mare... Am văzut destule bobine arse, de pe electrovalve sau injectoare... 

Arsa, sau blocată... 

Se schimbă, sau se curăță dacă e posibil... Parcă e capsulata, nu ai acces la zona de mișcare... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa arata placa de Webasto TTV responsabila cu alimentarile cu curent ale bujiei, ventilatorului si a pompelor, de motorina si apa. Mai exista o placa de control logic si comunicare CAN.  Cele patru piese mari patrate si negre, cu multe picioruse (de cheama DRIVE-uri) sunt un defapt niste tranzistoare MOSFET. Unul din ele este al pompei (cred ca cel de jos mai mic) si nu cred ca poate sa arda pompa dand un curent mai mare. De fapt pompa, care e alimentata la 12V are un anumit consum, pe care il trage din baterie prin acest tranzistor. Din conta, punerea in scurt a pompei ar duce la distrugerea tranzistorului. Ala doar un electronist ti-l mai repara. Daca stii ce cod are. Dar de cele mai multe ori plesnesc. 

Pompa e alimentata la 12V, ventilatorul la 10V, iar bujia la 8V. Bujia face doua lucruri simultan, se inroseste si monitorizeaza flacara. In functie de temperatura la care ajunge, isi modifica valoarea rezistiva.

S-ar putea sa gresesc dar cred ca cel de sus este al pompei de apa, cel din stanga al bujiei, cel micut din mijloc al pompei de motorina, iar cel mare de jos al ventilatorului. E posibil sa gresesc....am incercat sa le identific in functie de pozitia pinilor de la mufe. In cele doua gauri din placa se mufeaza motorul ventilatorului

 

 

 

1.jpg

Modificat de costinilie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut pe toti!

Am citit doar finalul topicului si as vrea sa-l ajut pe razvann87...

@razvann87: Încearca dacă ai VCDS procedura de line filing descrisa mai sus de costinilie, este posibil sa te ajute si sa-si "dea drumul pompa". Eu personal studiez Thermo Top V cam din 2009 si nu am auzit pe nimeni sa-i fi cazut pompa de carburant. Am intalnit de curand ceva asemanator la un Touran din 2003 care nu a functionat mult timp, pompa blocata care reactiona decât la primul impuls, dar ulterior a mers normal.

Dacă webasto al tau nu a mai mers de mult este posoibil sa se fi blocat putin. Sfaturile lui costinilie sunt foarte bune (se vede că omul se pricepe). Nu te mai chinui sa o dai jos, măsori, etc, incerca LINE FILING după procedura de la postul de mai sus. Nu este nevoie sa cumperi alta pompa.

Da-ne de veste...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!