Jump to content

Webasto Pe B6


passat 1001
 Share

Postare recomandată

Am un B6 din 2006 si dupa cautari pe forum si in cartea tehnica nu am reusit sa modific la afisajul din bord (cred ca este "Plus"datorita dimensiunilor mari) cifra 2 din dreapta-sus cu cifra 1 pe care probabil ca ar trebui sa o afiseze.Doresc asta deoarece am incalzire Webasto dar nici un fel de element de reglaj sau pornire pentru el (se pare ca ar porni automat in anumite conditii) si cred ca pe afisajul cu cifra 1 in dreapta as putea sa gasesc informatii suplimentare.Multumesc.

Modificat de R_a_z_v_a_n
Editare titlu.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca este vorba de cifra 2 dreapta sus din meniul consum+distanta parcursa etc. ,reprezinta memoria de lunga durata pt. consum,consum instantaneu,distanta etc. Ca sa schimbi intre memoria de lunga durata si cea de scurta durata depinde daca ai volan multifunctional sau nu.La volan ai tasta "ok" pecare cand apesi in meniul consum etc. comuti inte memorii.Daca nu, ai tasta "set" la maneta stergatorului de parbriz (cred,nu sunt sigur ca eu am volan multifunctional).Scuze moderatorilor pt. quote.Neintentionat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BlueMotion, despre webasto (incalzire auxiliara) poti gasi o gramada de topic-uri pe forum folosind "search". Gasesti mai jos cateva topic-uri relevante. Lectura placuta.

http://vwforum.ro/index.php?showto...&hl=webasto

http://vwforum.ro/index.php?showto...&hl=webasto

http://vwforum.ro/index.php?showto...&hl=webasto

passat 1001, daca ai indicii ca ai avea webasto (si eu iti spun ca ai pt ca la toate B6 DIESEL este in dotarea standard din ce am aflat de la dealer) se poate sa fie varianta simpla fara integrare cu BC-ul. Adica functioneaza doar in acel mod automat. Porneste singur o data cu pornirea motorului daca afara sunt sub +5 grade si se opreste daca: apa ajunge la 90 grade sau ramai pe rezerva cu motorina sau bateria scade sub 12 V. Nu toate sunt cu programare si timer. Daca ai avea si programare, reglajele se acceseaza din meniul BC. Daca nu ai asa ceva, nu ai nici programare. Nu are legatura cu cifrele 1/2 de pe BC acelea sunt ceeace a explicat foarte bine Mocutz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(si eu iti spun ca ai pt ca la toate B6 DIESEL este in dotarea standard din ce am aflat de la dealer)

Eu nu am inteles prea clar, scuze ca intreb, dar Webasto parca inseamna incalzire stationara, fara a porni motorul. Atunci de ce sistemul despre care spui tu functioneaza doar in momentul in care pornesti motorul? Sau, te rog, explica-mi cum functioneaza acest sistem care spui tu ca exista pe orice Passat B6 diesel.

Scuze daca am fost un pic pe langa, dar chiar as vrea sa inteleg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:( mda...poate e confuz. Definitia exacta vine din engleza si este: AUXILIARY HEATING. Ca romanii nostrii au tradus-o ca "incalzire stationara" este o prostie. De fapt este "incalzire auxiliara". I-au spus stationara, pt ca, pana de curand era doar ca optional pe masina, intalnit destul de rar si lumea o folosea doar "in stationare". Adica se programa ca sa porneasca singura la o data/ora prestabilita. De fapt ea functioneaza si "in mers" dar probabil nu toti erau constienti de asta. Acest sistem exista standard si pe Touareg la fel ca pe Passat B6. Si este cu sau fara programare. La cele fara programare functioneaza cum am spus mai sus. Chiar si cele cu programare, au si acest mod automat de functionare si suplimentar modulul de programare. Dupa cum stiu multi, eu am acest optional si chiar m-am documentat destul de mult despre el. La un moment dat stiam si lucruri pe care nu le stiau nici cei de la Porsche. Si asta am aflat-o vorbind cu ei si vazand ca dau din umeri mirati (intre timp au mai invatat si ei cate ceva).

Totusi as dori sa continuam aceasta discutie pe un alt topic, dedicat incalzirii auxiliare si nu pe acesta care are drept titlu "modificarea cifrei...". Sau sa fie schimbat titlul de catre un moderator din aceasta arie la cererea initiatorului topicului daca acesta considera ca este de interes pentru el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:( mda...poate e confuz. Definitia exacta vine din engleza si este: AUXILIARY HEATING. Ca romanii nostrii au tradus-o ca "incalzire stationara" este o prostie.

Scuze, nu sunt asa de priceput si am luat-o si eu ca atare, cum am auzit vorbindu-se despre ea. Daca vrei sa continuam discutia pe alt topic, doar zi-mi unde. Ce nu inteleg eu este urmatorul lucru: sa ti se incalzeasca masina avand motorul oprit mi se pare o chestie foarte interesanta si utila. Dar tu spui ca sistemul existent pe B6 si pe Touareg, daca nu are modul de programare, functioneaza doar cu motorul pornit. Asta inseamna, cumva, ca in momentul in care pornesti motorul se incalzeste masina mai repede datorita acestui sistem, chiar daca motorul este inca rece? Sau inteleg eu gresit? Parca sistemul Webasto avea un motor separat pentru incalzire, ceva de genul acesta.

Iarta-ma ca te stresez, dar chiar ma intereseaza acest subiect si as vrea sa ma lamuresc. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:( ms rapier!

VOTEZ PENTRU SCHIMBAREA NUMELUI TOPICULUI

E interesanta ideea..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact. Ai spus corect o parte. Cu ajutorul lui, nu numai masina se incalzeste mai repede ci si motorul. Din ce am vazut chiar, masinile dotate cu asa ceva (diesel), nu mai au acele bujii incandescente pe circuitul de racire si preiau aceasta sarcina (puteti verifica). Webasto-ul este inserat pe circuitul de racire al motorului si incalzeste apa acestuia iar de acolo rezulta si incalzirea habitaclului.

Aerul introdus in habitaclu este cald datorita trecerii acestuia printr-un radiator prin care circula apa din circuitul de racire al motorului. Aceasta apa fiind la 90 grade, incalzeste radiatorul si aerul ce trece prin el.

Incalzirea auxiliara are deci rolul de a incalzi lichidul de racire din circuit, ridicand temperatura acestuia pana la 90 grade dupa care aceasta temperatura este mentinuta de functionarea normala a motorului masinii.

P.S. Mi-am adus aminte, o confuzie legata de nume este si denumirea nemteasca: Standheizung (sper ca am scris corect). Si cineva o fi tradus "stand" cu "in stationare". Nu stiu germana dar din ce am vazut pe net inseamna mai degraba "auxiliar" decat "in stationare". La fel cum Standklima (anlange) era "auxiliary A/C unit"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu sau fara schimbarea numelui tocpicului aici a aparut o chestie foarte interesanta. Eu am Passat B6 si conform lui Rapier ar trebui sa am aceasta incalzire auxiliara. Stiu ca incalzirea asta foloseste in arzator de motorina cu un esapament (horn) separat . Avem asa ceva in standard ? In caz ca am avea-o nu ar trebui sa ajunga la temperatura de lucru intr-un timp determinat (90 grade ). Senzatia mea e ca masina lasata sa mearga la relanti nu va ajunge niciodata la 90 grade. E posibil sa ma insel . Eu nu prea sesizez o chestie care sa-mi incalzeasca motorul mai repede cu exceptia a un pic de "forja"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa...am sunat din nou la prietenul de la reprezentanta sa ma interesez mai exact. Toate cele fabricate pana anul trecut in primavara (nu a putut sa-mi spuna exact luna) au venit cu Webasto standard (fara programare), optional cu programare. De atunci incoace au venit fara Webasto. Mi-a spus ca stie sigur asta pentru ca au fost si ceva probleme cu pompa de motorina din rezervor care difera pentru cele doua dotari; daca ai Webasto, pompa are trei stutzuri, daca nu ai Webasto are doar doua.

Daca exista aceasta dotare pe masina, intr-adevar exista o evacuare separata a acestuia care se afla prinsa de scutul de motor. Este o gaura in scut unde este prinsa evacuarea (cel putin la mine asa e).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discutia a deviat interesant din fericire ;am lamurit si verificat cu privire la cifrele de pe MFD, este ok, multumesc.Cat priveste Webasto, am in dotare, dar fara programare. La pornire scoate un miros greu de motorina pe "cosul" suplimentar si parca si ceva abur iar apa se incalzeste in maximum 5 minute la( -3, -4 grade afara ),pe la 75-80 grade celsius si sta acolo mult si bine, uneori pana ajung la servici ( 10 Km) de oras aglomerat.Este nemaipomenit, inainte am avut B5,5 si credeti-ma inghetam rau de tot iarna!Cineva mi-a promis o proba cu o telecomanda de Audi Webasto sa vedem daca putem sa-l pornim de la distanta.Si eu propun schimbarea titlului topicului in Webasto pe B6. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant ce ziceti voi aici. Masina mea e fabricata in februarie 2007 . Are sau nu incalzire auxiliara ? E drept ca atunci cind e rece afara se simte un miros ciudat in fata la motor . Senzatia mea este insa ca se incalzeste mult mai repede daca o forjezi un pic. Se poate afla din VIN ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O alta intrebare: masina mea e fabricata in septembrie 2006, deci ar trebui sa am acest sistem Webasto, fara programare. Dar acum 4 luni mi-am schimbat pompa de motorina, care m-a lasat in drum, ca pe atatia altii. Intrebarea este, tinand cont ca pentru Webasto pompele de motorina au 3 stutzuri, fata de numai 2 cele obisnuite, cei de la service e posibil sa-mi fi montat una numai cu 2, anulandu-mi in acest fel incalzirea auxiliara, sau asa ceva nu se poate? Ma gandesc ca la criza de pompe sa imi fi montat ce au gasit. De asemenea, tinand cont ca, din cauza situatiei cu pompele de motorina, cei de la VW vor schimba fabricantul, ce se va intampla in viitor cu cei care au masini fabricate inainte de 2007 si care au Webasto. Or sa fie pompe fabricate special pentru acestia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar toate modele sa aiba si noi sa nu stim ce e standard pe masina.... :icon_thumright: .In manual spune de sistemul auxiliar de incalzire ca este ,,echipament suplimentar'' Cum sa nu fim instintati de o asa ,,dracie'' tehnica.Mai ales ca la VW optionalele sunt scumpe ............

La mine nu se incalzeste niciodata repede masina, trebuie sa merg cel putin 4-5 km ca sa dea caldura.

Daca e asa , atunci de ce atunci cand dau maxim la climatronic, imediat ce am pornit , dureaza si ii ia mult timp pana sa bage aer cald?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi se pare ciudat sa ai incalzire auxiliara si sa mearga numai odata cu motorul. Nu zic ca nu e posibil dar daca ar fi, ar fi fost un punct clar exploatat de marketing ori noi nu am auzit pina acum. Nici mie nu mi se pare ca s-ar incalzi motorul extraordinar de repede dar nu conduc diesel decit de cind am luat B6 si benzina se incalzeste cu totul altfel.

Asa ca nu pot spune ca se incalzeste mai repede decit un alt diesel. Ce am remarcat ca daca o iau usurel nu se incalzeste cine stie ce dar daca imediat dupa pornire urc o panta de exemplu se incalzeste in mai putin de 1 km la 70-80 grade. Ce ma intriga este intr-adevar mirosul de ciudat de ulei incins care se simte in fata cind o pornesc si e frig afara. Miros care m-a socat la inceput (am luat masina in februarie) dar am zis ca o fi de la ambreiajul in ulei a DSG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel este si pe Touran sau Touareg. Nu fiti asa mirati. Merge odata cu motorul DOAR daca este modelul Thermo Top C (cel fara programare). Thermo Top C Plus este modelul cu programare. Cel mai simplu va lamuriti daca mergeti la dealer si pe baza VIN-ului va da lista cu dotarile masinii. In manual spune ca sistemul de incalzire auxiliar este optional...dar se refera la cel cu programare. Sunt diferite ca parte de comanda...iar 4-5 km ca sa se incalzeasca iarna un diesel, este un timp relativ scurt. Mie mi se incalzeste intre 3-10 min in functie de cat de frig este afara.

alxrro, teoretic schimbarea unei componente a masinii in service (deci si pompa) se face pe baza codului piesei. Nu cred ca service-ul ti-a comandat si montat un alt model fata de ce ai avut tu din fabrica. Schimbarea fabricantului nu cred ca va avea de a face cu functionalitatea pompei sau numarul de stutzuri ale acesteia. Nu stiu exact dar sunt convins ca VW va gasi o solutie pt aceste situatii

passat 1001, din pacate telecomanda de la o alta masina cu Webasto nu va functiona la tine (mai ales de la alta marca). In primul rand tu nu ai modelul cu programare (atunci ai fi avut si controalele in BC) si in al doilea rand o telecomanda este codata pe modulul de la Webasto-ul respectiv. Ce-ar fi daca cineva apasa pe telecomanda si pornesc toate Webasto-urile din apropiere? Fiecare este specifica unei anumite masini (ca si telecomanda de la cheie) si se poate recoda.

Paul_L, indiferent de situatie motorul se incalzeste mai mult "in forja".

Mai puteti de asemenea sa verificati existenta unei etichete cu sigla Webasto daca este prezenta undeva prin masina. La Touareg este pe stalpul usii de pe partea soferului. Mai puteti cauta in portbagaj, torpedou, locuri din acestea. Nu stiu sigur unde ar fi pus. Cred insa ca cea mai sigura metoda este cea cu VIN-ul verificat la service. Nu vreau acum sa va fac pe toti sa credeti ca aveti asa ceva. M-as bucura sa aveti pentru ca este ceva folositor si eu v-am spus exact ce am aflat si vorbit cu diverse persoane de la reprezentanta de aici din Bucuresti si din tara. Daca nu mi-au spus corect, atunci si ce v-am informat eu cu privire la prezenta sistemului respectiv este eronat. Totusi am auzit-o din prea multe locuri si VW a facut asta si pentru alte modele (cum spuneam Touareg si Touran).

Va dau mai jos cele doua topic-uri din ariile respective, pentru a va mai documenta. Gasiti intr-unul din ele si poza cu eticheta care este pe masinile respective cu sigla Webasto.

De asemenea o modalitate simpla de a depista daca ai sau nu webasto...ce simplu e, nu m-am gandit pana acum: este sa intrati cu un VAG-COM pe modulul "Aux. Heat" si sa vedeti daca poate comunica cu el si il vedeti sau da "no response from controller" si asta dupa ce face mai multe incercari.

Link-uri

Touran: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=21545

Touareg: http://vwforum.ro/index.php?showto...19078&st=20

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine este o eticheta cu sigla Webasto in partea din fata a compartimentului motor, cam in aceeasi zona unde se adauga abtibildurile cu schimburile de ulei, ceva cu Thermo tip C.Sunt convins ca nu va merge telecomanda de la alta masina dar noi romanii avem o inclinare nativa catre "hai sa incercam si asa", deci...de ce nu.Oricum cu sau fara telecomanda isi face treaba bine .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pinguinuldestepa

Rapier stii cumva daca sistemul asta se monteaza si la motoarele pe benzina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la viteza de incalzire, azi dimineata, la -5 grade, in 7-800 de metri facuti numai in treptele 1-2 la turatii foarte scazuite deja baga aer cald, iar in 8 km acul era pe 90 de grade, cu toate ca mersesem cuminte, la turatii sub 2200 (si, de multe ori chiar sub 1900), plus vreo 5 semafoare prinse pe traseu. Ca o fi mult sau putin pentru un diesel, voi ce ziceti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pinguinuldestepa, se POATE monta dar nu cred ca vine standard pe masina datorita modului mai rapid in care se incalzesc benzinarele. Se poate monta si aftermarket, vizitati site-ul Webasto Romania (www.webasto.ro). Chiar stiu ca niste colegi s-au interesat si pretul unui sistem din ala cu programare si telecomanda era in jur de 1200 EUR. Nu sunt identice cu cele montate in fabrica, in sensul ca nu au integrarea cu BC-ul (au panou de comanda separat) dar isi fac treaba. Acum mai este o problema cu garantia masinii, dat fiind ca Webasto-ul se intercaleaza pe circuitul de racire al motorului. Puteti eventual verifica la dealer daca este permis sa se puna asa ceva (probabil veti primi raspus ca se poate monta dar numai din ala original)

alxrro, nu stiu ce sa zic, in 8 km imi pare cam lung timpul daca ai avea Webasto dar eu fac comparatie cu masina mea la care am programare si la mine porneste de obicei cam cu 30-40 min inainte sa cobor la masina (asa il programez). Uite nu m-am uitat exact in cat timp se incalzeste daca plec cu ea fara a porni Webasto-ul inainte. Daca mai este si trafic si se merge cum spui tu, este posibil sa se incalzeasca asa...tin minte ca intr-o perioada in care nu imi functiona, pe o distanta de aprox 8 Km si in conditii de trafic dimineata in Buc, mie nu imi urca acul pana la 90 grade...ramanea undeva pe la jumate intre 0 si 90 grade. Nu ai pe nimeni cu VAG-COM sa verifici cum am spus mai sus? Sau sa te uiti dupa eticheta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine timpul in care instalatia de incalzire auxiliara face cald in masina la o temperatura exterioara de - 3-5 grade este peste 10 minute. Temperatura apei creste repede atunci cand incalzirea a mers cel putin 15 minute.

Incalzirea stationara este integrata cu climatronic-ul si deci foloseste ca reper temperatura setata pe climatronic. Timpii de mai sus sunt valabili ptr temperatura de 22 grade pe climatronic.

Modificat de gwiz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai pe nimeni cu VAG-COM sa verifici cum am spus mai sus? Sau sa te uiti dupa eticheta?

Despre VAG-COM, o sa incerc sa ajung cat de curand la o intalnire saptamanala sau, daca chiar nu izbutesc (am un program foarte dificil), sa il rog pe Voinea, poate ma ajuta sa aruncam o privire. Despre eticheta, m-am uitat prin masina si prin portbagaj si nu am vazut nimic legat de acest lucru. Mai trebuie sa scotocesc prin compartimentul motor.

oricum, tu spuneai ca orice B6 diesel fabricat inainte de 2007 ar trebui sa aiba. Tinan cont ca a mea a fost fabricata in august-septembrie 2006 ...

Oricum, multumesc de informatii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pinguinuldestepa,eu am asa ceva pe la masina din semnatura.Referitor la ce este pe B6,este o varianta simpla care ajuta motorul sa se incalzeasca mai repede.Nu stiu daca porneste si climatronicul,cum face al meu.Mentionez ca modelul care il am porneste oricand,in functie de programare,plus ca tot din prog. poate comuta de pe incalzire lichid,la pornirea climatronicului si incalzirea habitaclului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alxrro, asa am spus, bazandu-ma pe informatiile primite de la unele reprezentante unde am intrebat. Acum nu lua asta ca litera de lege, ma pot insela si eu si se pot insela si reprezentantele. Nu a fost vorba de un raspuns oficial primit de la VW ci discutii cu oameni de la partea de service si prin mainile carora au trecut destule masini. Au spus ca nu au vazut Passat B6 diesel fabricat pana in primavara anul trecut, care sa nu aiba asa ceva. Acum daca la tine se intampla sa fie nefericita exceptie...chiar o sa le spun asta.

Poate mai sunt si alti colegi cu B6 diesel care pot confirma/infirma acest lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!