Jump to content

Schimb Viteze


akileon
 Share

Postare recomandată

Intrebare : am un golf 3 92 , motor 1.6 , 75 cp , nu am turometru la bord , cam la ce viteza trebuie schimbat , dau un exemplu: la 50 km/h cere a 5-a , este normal? mentionez ca am fost acum 2 zile pana la ploiesti si nu am putut trece de 100 km/ h din cauza zgomotului puternic al motorului , este un zgomot normal? am masina de doar o luna si e prima data cand am iesit din bucuresti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e normal. Eu la 50 dau maxim a 3-a...si atunci sta sub 2000 de ture, e drept motorul e 2e, dar nu cred ca e diferenta asa de mare fata de un motor 1,6. Daca ai fost obisnuit cu motor diesel....sa stii ca motoarele pe benzina merg mai turate...si din cate stiu, nu prea e bine sa mergi cu un golf pe benzina sub 2000 rpm. E drept daca e sa te iei dupa zgomot pare ca mergi cu motorul super turat.

Modificat de delfinasul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am avut inainte masina diesel , tocmai , am avut un ford escort 1.4 si schimbam in a 5 a dupa 60 , la relanti motorul merge bine , nu pare a fi prea turat , cum as putea afla cum stau cu turele daca nu am turometru ? si ce as putea face , probleme la delcou,avans prea mare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine la 50 dau a4a si a5a la 80 :vaidecapulmeu: la motor 1.8 benzina, nici io n-am turometru. de la 80 incolo uruie chiar daca i-am dat-o p a5a...de la esapament :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

paul ral.. crezi ca s-ar puytea sa fie de laambreiaj... motorul sa fie turat si ea sa nu traga.

stiu de la un espero.. motoru merge/tura .. si se deplasa ca melcu.. iti venea sa o iei la suturi pe. masina

eu cu a 3-a merg pana`n 70

a 5-a la 110.. asta cand nu ma intrec cu nimeni :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut un Golf 3 1.8i 90 CP.

In regim normal:

a 4-a numai dupa 60 km/h

a 5-a numai dupa 100 km/h (la mers cat mai economic o mai bagam si pe la 90 km/h)

Apropo de:

am avut un ford escort 1.4 si schimbam in a 5 a dupa 60
Cred ca-l subturai. Si la o Dacie cu 5 trepte (in regim putin mai turat) mergeam cu a 2-a pana la 40 km/h si 3000 rpm, schimbam a 3-a, picam pe 2000 rpm, acceleram pana la 60 km/h si 3000 ture, schimbam a 4-a, picam la 60 km/h si 2000 rpm.

In nici un caz nu-i dai a 5-a la 60 km/h.

Daca calci acceleratia brusc intr-a 5-a la 60 km/h, mai are zvac? Te poti baga intr-o depasire?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut un Golf 3 1.8i 90 CP.

In regim normal:

a 4-a numai dupa 60 km/h

a 5-a numai dupa 100 km/h (la mers cat mai economic o mai bagam si pe la 90 km/h)

Apropo de: Cred ca-l subturai. Si la o Dacie cu 5 trepte (in regim putin mai turat) mergeam cu a 2-a pana la 40 km/h si 3000 rpm, schimbam a 3-a, picam pe 2000 rpm, acceleram pana la 60 km/h si 3000 ture, schimbam a 4-a, picam la 60 km/h si 2000 rpm.

In nici un caz nu-i dai a 5-a la 60 km/h.

Daca calci acceleratia brusc intr-a 5-a la 60 km/h, mai are zvac? Te poti baga intr-o depasire?

Prietene scuza-ma k iti spun dar tu te bagi in depasire la 60 km/h in treapta a 5-a? :huh: ....

Niciodata nu am inteles mentalitatea asta de roman :wub: ... schimbi vitezele la 2000 - 2500 rot/min k sa mergi econimic ... Mai cititi si voi, documentati-va, un motor k sa consume putin trebuie turat umpik, mai exact 2800 - 3200 rot/min ... Cu cat motorul e mai subturat cu atat consuma mai mult k ramane benzina nearsa (care in niciuncaz nu se intoarce in rezervor :)) ) ...

Revenind la subiect, s-ar putea sa fie de vina ambreiajul si sa patineze ... Incearca sa schimbi vitezele la 3000 - 3500 rot/min si daca ajungi sa schimbi tot la 50 km/h in treapta 5-a inseamna ca e ambreiajul dus ... ori sa ai vreo cutie ciudata rau ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la uruit (de motor?) la mine se manifesta cum trec de 120. Banuiesc si eu ca ambreiajul e putin uzat fiindca masina trepideaza putin la plecarea de pe loc, insa am auzit variante cum ca de vina ar fi vreo toba. Merg pe ideea cu ambreiajul fiindca pare cam lenesa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine nu se pune problema de lenesa , masina trage bine , doar ca cere prea repede schimb de viteze sau poate e motorul de vw mai galagios decat cel de ford si nu sunt eu obisnuit , daca ajung in a 4 a la 60 motorul se aude tare dar cu toate asta am bagat piciorul in ea si in a 4 a a urcat imediat la 100 km / h

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 50 km/h nu pot sa-i dau a 4 a, suna prea subturat. ii dau de la 60 in sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am aceeasi senzatie cu schimbatul de viteze si mersul turat (zgomot de turat dar in realitate nu sare de 2000 tr/min)...merg cu 50 km/h in a 4-a si am impresia ca imi consuma in draci din cauza asta Dar nu neg ca ii mai dau cate o talpa de am ajuns si la 90 in treapata a 2-a :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu schimb la 35 km - a 3-a, la 60-65 km a 4-a, si la 90-95 km a 5-a, apropo si il turez putin cu toate ca nu am nici eu turometru, dar aud motorul !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

esti din bucuresti , te invit ls o tura cu a mea , motor 1.6 sa faci comparatie si dupa aia vezi daca are sau nu ceva masina .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai e o chestie , nu stiu daca are legatura , merge in valuri la relanti , cateodata se intrerupe asa tare incat am impresia ca se opreste motorul

problema/intrebare : motorul este de 1600 si am bujii pe ea luate pentru un motor de 1400 , diferenta ar fi de la 44 kw la 55 kw..afecteaza?

D@ni ideea nu este rea , daca nu ii dau de cap te deranjez cu un test drive , merci . :lol:

Modificat de akileon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai nr meu in profil si nu numai .

zona - titan - balta alba .

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ce sa mai zic atunci? eu folosesc a 5-a in oras :vaidecapulmeu:. Am 55 - 60 la ora si vreo 1600 - 1700 de ture. Eu sunt mai economicos si cu toate astea-mi consuma 8-9%. Acum am venit din Germania sub 140 n-am lasat-o, cand am intrat in orash deja se cerea turata la viteze mici. Tre sa ma mai laud. n-a luat gram de ulei :)

Modificat de Aerofan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu am turometru si nu imi pot da seama de numarul de ture , repet intrebarea legata de bujii: conteaza daca au fost luate pentru motor de 1.4 44kw si puse pe un motor de 1.6 55kw ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@akileon Pe Bosch, Beru si NKG imi dau acelasi cod de bujii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in general bujiile sunt de mai multe feluri - calde, reci trebuie sa pui tipul de bujii indicate care se gasesc in manualul de intretinere sau recomandate de producatorul masinii, (cand ajung la masina ma uit sa vad in manual ce bujii sunt recomandate ). O sa fac un tabel in excel si il uploadez aici.

de regula schimbi cu peste 4-500 ture peste cuplul masinii ca sa cazi in cuplu la preluare, la 1,4 cuplul este undeva in jur de 2700 si schimb pe la 3200- 3500, cand ii dau forja (daca se poate numi asa la 1,4 :D ) ii dau pana in 4500-5000 dupa nu mai are rost ca nu mai are putere, curba de putere este deja in linie continua, iar de la 6000 imi taie gazul.

Cand am venit de la Suceva cu Paul.iasi am mers in jur de 170- 180.

Se merge si subturat pentru economie, schimbi undeva pe la 2000 , doar daca nu iti tremura motorul, ideea este ca dupa ce ai schimbat sa nu bagi piciorul in pedala, ca s-a dus la vale economia, trebuie mangaiata pedala, folosesc des frana de motor unde consumul instantaneu este 0 (teoretic) iar sub 1800 de ture incepe sa bage iar gaz.

consum... in oras la un mers specific varstei , adica batraneste... scot in jur de 7- 7,3 , dar daca ii dau pedala se duce in 10,

afara am scos 5,2 in drum spre Lepsa , unde au fost si ceva dealuri , serpentine, si s-a mers destul de bine cca 150 pe drumuri drepte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine:

- schimb in treapta a 4-a la 55 km/h (uneori ma duc cu 3-a pana in 90 km/h cand depasesc)

- schimb in treapta a 5-a la 80 km/h

Sa va arat o fotografie sa vedeti ce turatie am la 120 km/h in ultima treapta. Sunt curios cat aveti si voi, eventual sa puneti si o poza.

post-15350-1203501092_thumb.jpg

Mentionez ca poza am facut-o cand aveam caucicuri pe fata de 195/60/15.

Interesant ca daca pun cauciucurile de 205/65/15 am aproximativ 2700 RPM la 120 km/h. Sper sa gasiti interesanta observatia mea si sunt curios cum e la voi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel 120-140km, a 5-a, 3000-3200, 175/70/13, motor 1.8 AAM benzina. Ciudat este ca peste 3000-3500 orice treapta motorul urla. Parca pana sa ninga nu facea asa, asta e curios. Vara trecuta pe la 5000 se auzea zgomotos, acum la 3500 parca merg pe racheta. Am tot tras de filtre, de tevi, de furtune si nimic. Idei ceva ce sa mai verific.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi sa nu fie de la esapament , vreun colier slabit sau vreo toba impuscata . Mai exista posibilitatea sa iti vibreze vreo toba pe caroserie si de acolo sa se auda acel zbomot .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La primele 2 viteze nu stiu cat am la ora. intr-a 3-a am 2000 de ture intre 50 - 60 la ora, intr-a 4-a am 3000 de ture la 100 la ora si intr-a 5-a la 120 la ora este la 3000 - 3200, gradatiile sunt din 200 in 200 de ture. roti de 175/70/R13. Am observat ca la fel este si la un Opel Tigra din '94 cu motor de 1.6 16 valve si 106 cai. La 120 la ora sta in 3000. Se pare ca toate masinile care au pana in 7000 de ture se comporta la fel. Diferenta sunt caii. A mea trage greu intr-a 5-a. tigra avea forta intr-a 5-a. Am fost cu ea 190 la ora pe autostrada si avea 5500 de ture. mai mergea sa-i mai dau putin insa nu am avut spatiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!