Jump to content

Rulmenti Alternator


alx
 Share

Postare recomandată

De prin toamna dimineata pina se incalzea scirtiia cureaua de la alternator.

Am schimbat-o si ovre-o saptamina n-a mai scirtiit. Dupa ce se incalzea.. toate bune. Ma enerva cumplit scirtitul ala, dar cu timpul am ajuns sa-l ignor. Asta e .. fiecare masina cu piticii ei.

Aseara si-a dat obstescul sfirsit un rulment din alternator si am dedus ca el a fost cauza scirtitului.

De desfacut, l-am desfacut. Am un alternator Valeo. Rulmentii sint cit se poate de normali 6302 si 6002. Ii gasesc usor.

Intrebarea este: exista vre-un set de reparatii pentru asa ceva ? Mi-ar pica bine sa contina rulmentii, un capac de plastic de pe acolo si niste perii noi.

Sau macar perii se gasesc separat ? sau tre sa iau tot regulatorul ?

Andrei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La aceste tipuri de alternator se schimba regulatorul cu tot cu perii. Bosch costa aprox 550.000 iar HELLA aprox 800.000.

Gasesti si perii de schimb, dar tre sa umbli pe acolo cu ciocanul de lipit si nu iese perfect (ca din fabrica). Operatiunea cu schimbatul periilor (aprox 100.000-250.000 perechea) am facut-o si merge, dar nu ofer garantie. Cred ca daca iei un regulator cu totul este mai bine (la vechea masina am schimbat 1 data periile si dupa 6 luni a picat regulatorul asa ca eu am renuntat la ideea asta).

In alta ordine de idei, ia rulmenti buni, SKA, sau altceva la fel de buni, cu protectie metalica, nu de plastic/cauciuc ca te vor tine mai mult.

Exista kituri de reparatie, dar costa mai mult decat crezi, aproape ca iei 2 seturi de rulmenti si 2 regulatoare.

Daca nu te descurci, da-mi PM si te ajut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat. O parte cel putin.

Rulmentii i-am schimbat, sint 6303 si 6002 nu cum am scris mai sus. Am pus FAG.

Perii insa.. nu. Pentru Valeo nu am gasit pe stoc in brasov nici perii nici regulator. Ca sa-mi aduca vor codul de pe alternator. Cod care binenteles nu se mai intelege. Asa ca au ramas cele vechi pina s-o mai inmuia gerul asta.

Andrei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.eu zic ca poti pune perii fara probleme pentru ca eu fac des treaba asta(sute fara probleme) si daca se duce regulatorul inseamna cel mai frecvent ca i-a venit ceasu' :lol: sau nu a fost elegant lucrat,daca tot l-ai dat jos era bine sa finisezi colectorul pe un strung deoarece din cauza unor denivelari invizibile, la turatie mare apar scantei,intre rotor si perii ceea ce intradevar poate sa arda regulatorul(face camp pana la 1000V)si oricum stii vorba aia francezii sa faca parfumuri,italienii macaroane si nemtzii masini. :D pot sa-ti spun ca ai scapat ieftin pentru ca alternatoarele Valeo atunci cand se sparg rulmentii agata rotorul in stator si scurtcircuiteaza bobinajul, sunt cazurii rare cand cureaua "fluiera" si din cauza unor fulii uzate. :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
sunt cazurii rare cand cureaua "fluiera" si din cauza unor fulii uzate. :angry:

<{POST_SNAPBACK}>

Scirtiitul a revenit.

I-am pus curea noua desi cea veche nu parea obosita. Acum parca scirtiie mai rau.

Concluzia: e fulia de la alternator uzata.

M-am dus sa intreb de fulie si surpriza: 3 milioane. Acelasi pret si la Augsburg si al PanEuro.

3 milioane pe o fulie nu sint convins sa dau. Mai am si alte solutii ?

andrei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa intinzi cureaua !

<{POST_SNAPBACK}>

nu-i frumos sa rizi de necazul omului ...

binenteles ca am intins cureaua atit cit trebuie.

Probabil ca asta a ajutat si rulmentii ...

E clar ca fulia e uzata. Se si vede ca atinge intre dintii curelei, nu numai pe laterale.

Trebuie schimbata !

Cautam o solutie mai ieftina ...

andrei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

frate ia una din dezmembrari cu incredere :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

Am schimbat recent rulmentii la alternator si uite ce am patit:

1. dupa ce am pornit masina mi-a stat relantiul la 2000rpm o perioada dupa care a inceput sa scada pana a ajuns la 900 cat trebuie

2. mai nou cand am motorul rece nu trage deloc masina, nu are vlaga ; dupa ce se incalzeste motorul totul e ok.

3. la relanti(cu motorul rece) masina merge in suturi parca, se vede foarte bine la teava de esapament.

Modificat de Cl!cKeRR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nu inteleg ce legatura ar putea avea alternatorul cu suturile care le da masina pana se incalzeste? ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!