Jump to content

Intrerupere Scurta Lumini In Jur De 2200 Ture


dado
 Share

Postare recomandată

Salut,

De aprox 2 saptamani (de cand am facut revizia), am tot sesizat o scurta intrerupere a farurilor si a luminilor de bord cand masina e rece din cand in cand.

Intre timp am reusit sa pot reproduce problema in felul urmator: masina rece (acum cand sunt in jur de 0 grade), pornit motor (fara nici un fel de problema), accelerat in gol, eh, aici, in jur de 2200-2300 de ture se intrerup pt jumatate de secunda luminile de pe bord si farurile si se aprind imediat la loc. Si de cate ori trec prin turatia respectiva se intampla la fel cat timp e masina rece. Turatia la care se intampla treaba asta este mereu aceeasi, daca trec de respectiva turatie nu se mai intampla si nici la turatii mai mici dealtfel. In momentul in care se intrerupe se aud si doua tacanituri scurte in bord, primul cand se sting luminile, al doilea cand se reaprind.

Eu suspectez bujiile incandescente sau ceva de genul asta. Are cineva vre-un sfat? Mentionez ca daca masina e calda nu se mai intampla treaba asta.

Merci anticipat,

Dragos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand treci de 2200-2500, motrul find rece, bujiile incandescente se decupleaza. E normal, nu iti face probeleme, dar incearca sa schmbi totusi la 2000 pana cand incepe motorul sa se incalzeasca.. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot fi 2 cauze:

1. bateria este slaba si intra in functiune releul 109 load reduction relay

2. releul 109 este prea sensibil si taie alimentarea consumatorilor la socuri de tensiune (intrarea sau decuplarea bujiilor incandescente)

Despre acest releu, aici: http://tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-8.html#b1a

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci pt raspunsurile prompte.

@Jasson, bujiile incandescente din cate stiu se decupleaza la 2500 si daca scazi sub 2500 intra din nou. Dar asta nu ar fi motiv sa taie tot curentul pe bord + faruri. Cat despre schimbat sub 2000 asta ar insemna sa intru in treapta II cu ~1200 de ture, si cred ca e totusi cam subturat. Nu?

@al bundy, treaba cu bateria slaba are oarecare sanse cu toate ca bateria are doar 2 ani (m-as astepta sa tina mai mult), dar am avut de vreo doua ori senzatia ca s-a chinuit 3-4 secunde sa plece dimineata cu toate ca de obicei pleaca instant. Oricum, din link-ul tau inteleg ca treaba e cam nasola ca e greu de depistat problema (ca nu lasa log-uri in ECU).

Am reusit sa imi fac o programare la Brady marti viitoare, sper sa se nu intample ceva mai naspa pana atunci. Credeti ca ar trebui sa o las linistita in parcare pana o duc la service.. sau nu e o pb sa merg cu ea? Anyway, partea care ma "racaie" pe mine e ca a inceput sa faca asa dupa revizie :icon_thumright: ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alte informatii detaliate despre releul 109: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?p=300195

Ai facut o scanare a masinii sa vezi daca ai erori? Cred ca esti din Bucuresti, cu toate ca NU AI COMPLETAT PROFILUL! Daca vrei o scanare, sau sa investigam problema, te pot ajuta telefon maine sau PM cand vrei.

M-am uitat pe schema electrica: curentul pentru faruri si iluminare interioara nu trece prin releul 109, vine direct de la baterie prin siguranta 176 de 110A de pe baterie si apoi la borna 30 de blocul de relee.

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu un detaliu, am rugat pe cineva sa accelereze in timp ce ma uitam la faruri din afara masinii si de fapt luminile nu se opresc ci se diminueaza la turatia respectiva. Asta ma face sa cred ca intra un consumator undeva la turatia aia. de asemenea, aseara am observat ca se aud 3-4 zgomote specifice releelor cand dau prima data la cheie - fara sa pornesc si motorul (in general nu stau inafara masinii asa ca nu stiu daca e normal sa faca asa sau nu).

In alta ordine de idei, imi poate spune cineva daca exista un indicator/martor pentru cazul in care masina merge pe baterie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este binecunoscutul martor de baterie din bord. Are o baterie desenata pe el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noutati: am fost la Brady azi, baietii inca incearca sa ii dea de cap dar zic ca cel mai probabil este de la frei/frai/fray (habar nu am cu se scrie exact). Stau eu si ma intreb acum..cu mama ei la 2 luni dupa ce a iesit din garantie sa pice... ceve idei/remarci ?

Dragos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, va mai cer o parere,

In primul rand citatul din foaia de service este:

====

Constatat ca la prima pornire cand este rece si primele 30s -1 min fluctueaza tensiunea de alimentare 12-15.2V.

Dupa aceea tensiunea ramane constanta 36 la 14,2-14.5V. Necesar pe viitor inlocuirea releului regulator.

====

Concluzia verbala a fost ca alternatorul are o problema si pentru remediere trebuie schimbat. Totusi, mi s-a sugerat ca nu e o problema sa merg cu masina asa iar cand imi va ceda alternatorul sa vin la service sa il schimb.

Pe de alta parte, domnul care s-a ocupat de masina mi-a notat prima data pe foaie seria alternatorului 038 903 024 F marca Bosch. In catalogul de service insa codul este aferent unui alternator Valeo. Avand in vedere nepotrivirea, i-am rugat sa mai verifice inca o data si mi-au reconfirmat ca este marca Bosch a.i. _codul trebuie sa fie_ 038 903 018 Q (sau QX daca il iau refurbished, reparat din fabrica + garantie 1.5 ani).

Si acum nelamuririle mele:

1. De unde (ne)potrivirea aceasta de a da un cod de alternator valeo cu producator bosch? Difera totusi 2 cifre, care erau sansele sa nimereasca exact codul de valeo? Cum pot sa ma asigur si eu ca e de tipul care trebuie ca imi pare cam mare coincidenta (as lua de la voksparts.ro, dar imi e un pic teama din cauza acelei ameteli cu cod vs. producator). Preturile sunt cam asa brady nou 3200ron, brady refurbished 1050ron, volksparts refurbished 750ron.

2. Daca in foaia de service scrie inlocuirea releului regulator, nu pot inlocui doar releul?

3. Imi mai puteti recomanda un service in Buc. unde sa nu dau de manopera 1mil/ora (dar care bineinteles sa fie de incredere)? - PS: acum ma duc la Brady si sunt multumit in mare de servicii, dar sunt cam scumputi.

4. Aveti alte idei, alte chestii de incercat? Atat cat ma pricep (adica, recunosc, nu prea mult) mi se pare ciudat sa fie atat de usor reproductibila situatia, la exact o anumit turatie, exact cand e rece, ca sa fie de la alternator. Ma gandesc ca ar fi trebuit sa fie un pic mai aleatorie, fiind asa exacta imi pare sa fie de natura electronica si nu mecanica.

Ce credeti?

Merci anticipat,

Dragos

PS: frei-ul a fost scos din discutie in urma ultimelor verificari facute de cei de la service pt ca daca de la el era problema ar fi trebuit sa apara acel fasait sau ce zgomot o fi specific frei-ului.

Modificat de dado
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tensiunea fluctueaza doar cand e rece, atunci e posibil sa fie o lipitura rece sa nu mai faca contact. Inainte de a schimba alternatorul, care e scump, tb facuta o verificare a lui, se da jos de pe masina si se verifica. La reprezentanta schimba alternatorul cu totul, dar exista posibilitatea de a schimba doar releul de incarcare sau puntea de diode.

Un service bun la care ma duc eu este TIMAS, situat pe FUNDENI, cum vii dinspre spitalul Fundeni inspre Morarilor, chiar inainte de a urca pe pasarela pe dreapta, nu urci pasarela, o iei pe langa ea vre0 50m si acolo e. Intrebi de Macea, spui ca te-a trimis Cristi cu Octavia la el si o rezolva el sau electricianul lor.

Acel cod este intr-adevar BOSCH de 120A:

alternatoare_1.pdf

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare,

din pacate am observat in aceasta seara un lucru neplacut. Imi clipesc becurile de marsarier, nu tot timpul (la relanti nu clipesc) doar cand accelerez. Nici un alt bec nu se stinge doar cele de mers inapoi.

Are cineva vreo idee :) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sonda de mers inapoi cu probleme. Pune firele pe direct si vezi daca mai face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai le-as pune, dar nu stiu unde e sonda.Cum o gasesc Al?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am gasit firele respective, dar am observat ca nu mai face, dupa ce am umblat la farul din stanga (cel la care nu merge motorasul) :D

Are mai multe toane decat o femeie, masina asta :D cu toate astea :wub:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!