Jump to content

Audi A3 8l, 2003


SHARANEL

Postare recomandată

Senzorul la mine e la oglinda interioara, de acolo sunt comandata toate cele 3 oglinzi.

Si oglinda (sticla) mea are acel cheder de plastic de care vorbesti, doar ca ii lipseste partea convexa - de a carei utilitate nu am fost niciodata convins. Daca vrei maine ii fac o poza si o pun aici :icon_thumright: Oglinda este originala, oglinzi heliomate nu face niciun producator sub licenta, toate sunt originale, de la mama lor - din aceasta cauza sunt atat de scumpe. Cat despre mufe, a mea are doua mufe, una mai mare pt incalzire, si una mai mica, atarnata de 2 cabluri, pt functia heliomata (nu stiu cum sa-i spun exact).

But_Fns, folosesc masina, doar ca in urma cu o luna si ceva am avut un mic accident (ca pasager in dreapta) si m-am ales cu mai multe fracturi, deci masina a stat o luna pt ca nu avea cine sa o conduca, eu fiind prin spitale si in carje. Norocul meu e ca piciorul drept e nevatamat, si ma descurc sa conduc, desi umblu cu 2 carje :)

Azi i-am facut si am trecut ITP-ul, gazele au iesit din prima si fara interventii, jocuri nu am, de lipsa farurilor de ceata (din cauza barei Zender) nu a zis nimic, franele pe spate au fost la limita, diferenta intre stanga si dreapta 20%, pe fata diferenta e 2%. De fapt mi-a facut 3 teste la frana si nu au iesit doua la fel, rezultatele erau din ce in ce mai bune :angry:

De o mica interventie a fost nevoie la roti, care sunt pe 16", dar nu sunt trecute nici in cartea de identitate si nici in talon, desi pe capacul busonului figureaza dimensiunea 205/55/16, iar rotile sunt ORIGINALE de A3 8L, originale de la audi, nu-s pt A4, A6 sau mai stiu eu ce masini din grupul vag, ci sunt facute NUMAI pt Audi A3 8L, si totusi romanii nu au fost in stare sa le treaca in acte. Sunt jantele originale cu care vine Audi din fabrica, au sigla Audi si prinderea 5x100, aceasta prindere este doar pe A3 8L, pe A4 deja esta 5x112.

Link către comentariu
  • 1 year later...

Acum ca incet incet trecem in 2010, sa va spun ce am "investit" in masina in acest an.

In afara de revizia obisnuita (ulei, filtre) am mai avut urmatoarele costuri:

-schimbat actuator turbina - 100 euro (sen-q cipos)

Actuatorul a ramas blocat intr-o pozitie intermediara, si in treapta a 5-a la 3200 rpm intra in limp mode. La scanare a iesit o presiune prea mare, cauzata de actuatorul blocat. Cu aceasta ocazie s-a desfacut si turbina, care nu avea depuneri, geometria variabila functiona/functioneaza ca un ceas elvetian, fara nici cea mai mica anomalie. Turbina 100% curata am pus-o pe seama ca in general conduc usor turat iar cand ies in afara parcurg 10-20 km in forja, schimband la 4000-4500 rpm, tocmai pt a curata putin turbina si evacuarea.

-schimbat senzor temperatura g62/g2. - ~35 lei

Raporta o temperatura prea mica, sub 50 oC catre ECU

-schimbat termostat, 50 lei.

Deschidea prea repede, temperatura apei se stabiliza la 80 oC masurat pe vag-com, acul din bord imi statea cu o linie sub 90 de grade.

-s-au schimbat cateva becuri, care se ard din cand in cand, altele decat xenonul (pozitie, frana, numar).

La toate astea se adauga manopera aferenta. Cam astea au fost cheltuielile mele cu masina in acest an. Poate va ajuta pe cei care stati pe ganduri intre o masina noua sau sh, prin prisma cheltuielilor de intretinere la sh.

Urmeaza sa schimb lichidul de frana si sa rezolv problema cu senzorul din fata al sistemului de autoleveling al xenonului (nu trimite semnal, farurile mele stau mereu coborate la maxim). In rest toate sunt functionale, functioneaza ca in prima zi, am facut si fac in continuare eforturi sa nu improvizez si sa folosesc numai piese originale.

Sunt in continuare incantat de masina, in curand face 3 ani de cand e la mine (media mea este ~10.000 km/an, stiu, e putin), astazi am "implinit" 111.111 km in bord.

Bonus, masina a mai primit un polish profesional + curatare tapiterie (alcantara), iar de curand patru anvelope noi de iarna, Nokian 195/65/15, care le-am montat pe jantele originala de tabla, acum am doua randuri complete de roti, vara jante de aliaj cu anvelope 205/55/16, iarna cele de care v-am spus mai sus.

Pe aceasta cale aduc inca odata multumiri colegilor concitadini oaspetele si valentin, care m-au ajutat (cu un sfat, cu o scanare, cu o vorba buna...) sa-mi mentin masina intr-o stare cat mai apropiata de cea de nou.

Modificat de SHARANEL
Link către comentariu

cred ca si eu am prob asta cu autolevelingul la xenon.

ma bucur ca masina a incaput pe maini bune. si mi se confirma ca si Vlad a avut grija de ea. da, chiar masinile astea sunt fiabile daca le dai un minim necesar.

Link către comentariu

Ai schimbat ledurile albastre ale bordului cu unele albe sau asa vine Sharanul? Daca sunt schimbate spune-mi te rog exact ledul pe care l-ai folosit ca imi place f mult lumina pe care o dau (nu este f puternica). Multumesc

Link către comentariu

Bogdan, am vorbit cu un meserias si la prima verificare sumara se pare ca trebuie sa schimb senzorul, "bratul" care o comanda se invarte in gol. Zilele urmatoare cand prind o zi mai lejera o duc la doctor, te tin la curent (220V).

Circoloco, bordul e de la masina mea actuala, un Audi A3 cumparat cu 3 ani in urma aici de pe forum. Tot atunci am vandut Sharanul (care avea lumini verzi in bord, era primul model de Sharan, fabricat in 1998).

Link către comentariu

Tot respectul ca tii si intretii aceasta minunata masina.

Tot in acest an a implinit si Bora mea 3 ani de cand e la mine si de asemenea consider ca aceasta platforma pe care s-au construit cateva modele este foarte reusita,daca nu chiar cea mai reusita din grupul vag.

Multi km fara probleme de acum inainte.

Salutari!

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Stimabile site-ul gratuit pe care ai pus pozele din pacate nu mai merge si eu tare as vrea sa vad masina (cred ca nu sunt singurul), daca te vad prin oras sa te salut sa nu zici pe urma ca ma tin "lotru". :beerchug:

Link către comentariu

salut si la multi ani sharanel...vin si eu cu o intrebare din aia de enerveaza lumea:de ce ai pus acolo numarul de inmatriculare din fata?toate cele bune,brgds.

Link către comentariu

Raspunsul e simplu, asa am cumparat masina :D

Acum am bara Zender, si numarul este pus la locul lui.

Link către comentariu
  • 5 months later...

-schimbat senzorul fata al sistemului autoleveling aferent xenonului OEM, cost 300 ley manopera inclusa;

-schimbat lichid frana, cost 80 ley manopera inclusa;

-colegul Lawrentziu mi-a efectuat si trimis un device care fixeaza furtunul dintre turbo si intercooler, la ASZ siguranta originala nu prezinta incredere - inca nu am montat noul sistem de fixare, astept revizia din toamna. Deocamdata sta bine si in colierele improvizate de mine.

-am trecut in talon si carte de identitate anvelopele 205/55-R16.

Urmeaza la revizia din toamna schimbarea capetelor de bara si daca mai apar ceva jocuri pana atunci la suspensii, + schimbat placute spate.

Am ajuns la 117.000 km, cu toate plimbarile mele de Timisoara, Oradea, Cluj, anual cate 1 drum mai lung in concedii (anul acesta a fost Mamaya) + saptamanal Tihuta, nu reusesc sa trec de 10.000 km/an. Nu stiu cum faceti voi cate 30.000 pe an :(

Sa va povestesc acum o intamplare oarecum offtopic, dar aici am voie ca doar e topicul meu, nu? :Driver:

In spalatorie intru in povesti cu un tip cu o masina oarecare, tipul imi povesteste ca a avut un Passat B5.5 care l-a vandut in Zalau si ca atat era de buna masina aceea ca tipul respectiv (cumparatorul) si in ziua de azi il suna din cand in cand sa-i multumeasca. Hmm, m-am simtit eu putin vinovat ca si masina mea e extraordinara si sunt din cale afara de multumit de ea din toate punctele de vedere, si totusi nu l-am sunat niciodata pe Vlad sa-i multumesc pur si simplu! Asa ca am pus mana pe telefon si l-am sunat si i-am multumit ca mi-a vandut o masina atat de buna! La inceput era cam socat, nu prea intelegea smecheria, se gandea probabil ca sigur am ceva probleme si il iau la bascalie, a trebuit sa-i povestesc de tipul din spalatorie sa inteleaga! Chiar l-am sunat numai sa-i spun ca masina nu are probleme si se mentine in starea care mi-a dat-o, adica foarte buna!

Acum cu cresterea familiei la 3 membri si in curand vom fi 4, ne gandim deja la o masina mai mare, de mers in weekenduri si in concedii (achizitia va avea loc, cel mai probabil, in primavara 2011), dar am discutat si am stabilit ca aceasta masina va ramane in familie ca everyday car, e o masina atat de buna si dotata incat chiar e pacat sa o vinzi! E o placere sa o conduci! Mai ales in conditiile in care criza si anii au devalorizat foarte mult utilajul! Asa ca masina asta va ramane in familie pana pica gramada si apoi o dam la programul Rabla!

Deci noi vom fi 4, plus parintii mei 2, pe care ii caram saptamanal cu noi la cabana la munte, asta inseamna 6 persoane, plus un pic de loc pt bagaje, cred ca nu e greu sa va dati seama la ce masina ma gandesc! Sangele apa nu se face! Dar deocamdata este doar un plan, la momentul poportun voi deschide un topic!

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!