Jump to content

Aditivi ulei, benzina si motorina


leos
 Share

Postare recomandată

Am constatat ca am uleiul la minim si vreau sa completez cu 100g. Ma gandeam insa sa folosesc un aditiv in loc de ulei, la completare. Imi recomandati sa fac asta sau sa folosesc tot ulei? Ma intereseaza daca in general se folosesc aditivi sau nu are rost sa ma complic. Motorul este 1.8 ABS din 1994, ulei si filtrul inlocuite in noembrie.

Modificat de leos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca fost fan al aditivilor spun un NU hotarat. Nu baga ca se deregleaza proprietatile din ulei. Pune ulei, neaparat de tipul care-l ai deja in motor. Daca amesteci 2 tipuri de ulei, ma refer 10W cu 15 W sau 10W cu 5W si asa mai departe duce la degradarea motorului, pierderea calitatii uleiului si uleiul face spume.

Daca e motor cu multi km baga 15W-40 daca e relativ mai nou baga 10w-40, asta pentru urmatorul schimb de ulei. Cu cat e motorul mai uzat cu atat tinde sa consume si daca nu ai probleme la el si consuma putin bagand ulei de 15W (mai gros), nu mai consuma asa mult.

Mai asteapta si alte pareri ;)

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu baga aditivi.completeaza tot cu ulei din care ai deja pus in motor,dar verifica daca iti ajung 100 ml.

spor,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai schimbat uleiul in nov si acum esti pe minim? cati km ai facut din nov?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aditivi pentru ulei sant o pacaleala , si mai rau am auzit ca mai fac si depuneri pe canalele de ungere , cel mult poti baga un DuraLube care e tratament motor nu aditiv pentru ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"aditivi pentru ulei sant o pacaleala"

Atunci de ce cumperi ulei pentru masina ta ca si asta are aditivi ???? Mai bine folosesti Bunica...Nu stiu de ce spui ca aditivii nu sunt buni, sunt o pacaleala, dar iti spun eu care am folosit la fiecare schimb(10000 km) o conserva de aditiv STP nu facaturi ca la orice benzinarie sau Vitan, si dupa 130.000 cind am desfacut motorul (sa il segmentez) nici macar nu am schimbat cuzinetii......!!!!!! Parerea mea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa te superi , e o parere personala . Ar mai fi ca argument ca uni producatori interzic folosirea de aditivi suplimentari in ulei . De ce ? trage tu concluziile . Daca tu folosesti un produs de incredere si esti multumit de el este foarte bine . Si segmentaul si schimbul de cuzineti la 130.000 Km se face la Dacia nu la VW , de la un VW am pretentia sa mearga macar 300.000 Km fara interventii la segmenti sau cuzineti ( stil de condus normal ) .Spun ca e pacaleala pentru ca sant o gramada de firme piratate . Am folosot Dura Lube ( tratament motor ) si am fost multumit de rezultate , adica am reusit sa merg fara ulei in motor cam 10 Km pana sa calat motorul , la un Oltcit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa precizez era vorba de un motor de ford 1.8 Td pe care l-am luat la x+1 km si am facut cu el 130.000 pina la segmentat. Si nu ma supar iertati tonul dar am facut cindva un curs de tribologie si pot sa va povestesc o ora de aditivi detergenti dispergenti, antiuzura si de stabilitate termica( hai ca ma dau mare deja). Am folosit si eu Duralube la un motor obosit de Dacie si a fost super..vreo 2000 de km dupa care am facut motorul...Eu nu am vazut nici un producator care sa interzica aditivul dar asa cum fiecare zice ca doar uleiul x merge la masina pe care o fabrica el (baliverne comerciale) pot sa cred orice. Singura recomandare FERITI-VA DE FACATURI chiar si in materie de ulei, la 40 de lei litru merita FABRICAT in baie....

Modificat de florin1309ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, m-ati convins sa nu folosesc. Am facut de la schimbul ulei cam 3500 km. Acum nu este la minim dar se apropie - mai sunt cativa mm. :) (ca sa raspund lui akileon)

Modificat de leos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

sal am de schimbat uleiul la motor la 1,8 abs adz ! cineva mia recomandat ararl 10 w 40? e bun? dar daca pun duralube? merita sau nu? pot pati ceva la motor daca bag duralube? motorul are 172000 reali.! de unde pot lua duralube original nu facatura.? din metro e bun.?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut aral 10 w 40 (norma 505). Nu mi-a placut zgomot mai mare la motor si fum alb-gri si consum mare de ulei. Am pus mobil 10w 40 (norma 500) aproape toate simptomele de mai sus au incetat, nu am mers suficient pentru a verifica consumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut Aral 5W40 consum mare de ulei, dar in limita. Am pus si Duralube, singurul lucru constatat zgomot mai mic la motor. Folosesc Castrol GTX3 Magnatec care indeplineste cerintele normei 500 00 si am un consum mai mic de ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu n-am pus niciodata aditivi in ulei si folosesc tot Castrol GTX3 Magnatec. Ulei nu papa.. asa ca o las in pace. Oricum sunt de parere ca daca producatorul uleiului a pus deja aditivi in el (detergenti etc etc) nu s-ar bucura sa-i schimb eu compozitia chimica cu cine stie ce zeama.. care zeama presupun ca desi o fi inofensiva in anumite combinatii, poate avea si efecte nasoale cum se intampla si cand amesteci unele marci de ulei, antigel, etc etc

Daca vrei sa fie motorul sanatos cauta un ulei care sa-i placa motorului, tine-te de el, si schimba-l cat mai des. Daca-ti permiti fa-i schimbul imediat ce se innegreste si oricum la maxim 10.000km.. uleiul proaspat nu cred a suparat vreodata un motor :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut aral 10 w 40 (norma 505). Nu mi-a placut zgomot mai mare la motor si fum alb-gri si consum mare de ulei. Am pus mobil 10w 40 (norma 500) aproape toate simptomele de mai sus au incetat, nu am mers suficient pentru a verifica consumul.

Si eu am Mobil 10w40,si am deja 3000km dar nu mi-a papat deloc ulei,ma gandeam la schimbul urmator sa bag Castrol pt. ca am ajuns la parerea ca ar fi mai bun(din discutile pe care le-am auzit),oare are ceva daca schimb uleiul?Nu prea as vrea sa-mi stric motorul :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Ce parere aveti de SLICK 50 (tratament pentru motor) ? Masina are 215.000 km la bord. Am mai auzit ca ar fi recomandat pentru motoarele care au trecut de prima tinerete :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca fost fan al aditivilor spun un NU hotarat. Nu baga ca se deregleaza proprietatile din ulei. Pune ulei, neaparat de tipul care-l ai deja in motor. Daca amesteci 2 tipuri de ulei, ma refer 10W cu 15 W sau 10W cu 5W si asa mai departe duce la degradarea motorului, pierderea calitatii uleiului si uleiul face spume.

Daca e motor cu multi km baga 15W-40 daca e relativ mai nou baga 10w-40, asta pentru urmatorul schimb de ulei. Cu cat e motorul mai uzat cu atat tinde sa consume si daca nu ai probleme la el si consuma putin bagand ulei de 15W (mai gros), nu mai consuma asa mult.

aditivi pentru ulei sant o pacaleala , si mai rau am auzit ca mai fac si depuneri pe canalele de ungere , cel mult poti baga un DuraLube care e tratament motor nu aditiv pentru ulei

Atat am de spus. Asa ca Slick 50, duralube and so on is bullshit. Nu strica uleiul ca dauneaza grav sanatatii motorului. Si tratamentul motor e tot un aditiv....

Modificat de Aerofan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt porcarii aditivii astia , de ce sa mai bagi aditivi daca deja sunt in motor ?? si daca sunt in concentratie echilibrata , sa strici uleiul si proprietatile lui , si prin asta o uzura mai mare a motorului ??

Daca mananca ulei dute si schimba cuzinetii supapele , turbina , semeringuri , etc ... nu baga prosti in motor , ca nu faci nimica decat sa cheltui banii pe chestii care nu te ajuta cu nimica .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt cei cu motoare mai uzate si care papa putin ulei este Castrol High Millage 15w 40;personal nu sunt fan al aditivilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

orice motor consuma ulei,asta se stie.un motor bun in schimb nu are voie sa consume mai mult de maxim 100g/1000km facuti. deci,la 10 000 km maxim 1l de ulei. daca faci schimbul la 5000 nu se observa mare lucru la consumul uleiului. in schim daca la 5000 km iti consuma un litru sau mai mult gand la reparat motorul. si sa va dau un exemplu: un bun prieten are x5 din 2005,unic proprietar la 10 000 km i mananca aproximativ 850g.(si am multe astfel de exemple) asa ca cei care spun ca motorul lor nu consuma deloc ulei vorbesc in necunostinta de cauza. mai ales la golfulete care ai ceva ani. nu sunt rautacios sunt doar realist. in cazul meu a inceput s imi pape si mie mai mul,desi folosesc castrol magnetic. tre sa schimb semeringurile de la supape saptamana asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te corectez arabel desi problema s-a mai discutat si e un pic off-topic:consumul maxim de ulei dat de constructor este de 1 litru la 1000 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din experienta mea aditivii sunt pt carburanti iar tratamentul pentru ulei!!!nu vreau sa fac o reclama proasta dar din cate stiu eu duralube se depune in motor deoarece este pe baza de particule de teflon care chiar ii dauneaza motorului!aditivii sunt intr-adevar buni deoarece cresc cifra octanica si ajuta la multe alte lucruri care le voi cita mai jos la fel si tratamentul(dar acum depinde de ce producator este acesta)eu sincer vand tot felul de tratamente,aditivi si uleiuri de la metabond ,produse nemtesti,si sunt extraordinar de bune...ca sa va explic pe scurt cum se face un test pt tratamentul de ulei:este un aparat ce masoara o forta ce se aplica in frecarea a doua metale care sunt intr-o mica baie de ulei(la fel cum se intampla si in motor)prima oara testul se face fara ulei asupra celor 2 metale...apesi cu o forta asupra lor si ele se opresc imediat cum ai apasat.pui ulei apesi cu o forta si duce pana la 5 forte...aparatul are 18 in total.dupa ce pui tratamentul de la metabond in ulei apesi la fel cu o forta iar bilele se invart incontinuu da aparatul peste cap si am stat 10 min si nu s-a intamplat nimic.am oprit aparatul si bilele erau intacte.formeaza o suprafata sticloasa si nu permite sa se uzeze nimic in motor.

un tratament de motor o sa va spun la ce ajuta:cateva caracteristici:

-scade cu pana la 60% uzura motoarelor

-scade consumul de ulei

-scade zgomotul motorului

-scade emisiile CO2

-scade temperatura de functionare

-scade consumul de combustibil

-curata interiorul motorului

-mareste durata de functionare

-mareste randamentul motorului

-usureaza pornirea etc.

un aditiv de carburant ajuta la:

-ungerea chiulasei,carburatorului si a sistemului de injectie

-imbunatateste arderea,mareste puterea

-impiedica depunerea calaminei

-dizolva depunerile de pe supape

-scaderea emisiilor Co2

-impiedica diluatia cu aer fals

-scade colmatarea uleiurilor

-este anticorosiv,impiedica formarea ruginii,mareste viata motoarelor,scade uzura lor

-neutralizeaza acizii

-usureaza pornirea la rece,

-impiedica depunerile

-produce o economie de combustibil intre 3-10%

parerea mea ca in romania este bine de folosit si un tratament si aditiv pentru ca la noi se fac tot felul de hotii.spre ex eu am un prieten ce repara la toate statiile peco din tara,pompele de alimentare.benzina de 95 are de fapt cifra octanica de 91(ca sa stiti ca fapt divers)si pt asta este bine de bagat un aditiv ca sa creasca cifra octanica si sa reduca ce am enumerat eu mai sus...

tratamentul nu trebuie folosit doar cand incepe sa-ti mearga masina prost.eu vand produse de la metabond care se folosesc si pt masinile noi.acestea se folosesc in prevenirea unor neplaceri in functionarea motorului.degeaba pui un tratament in ulei cand masina are segmentii varza ca nu o sa-i faca noi doar ca nu o sa-i dea voie sa se uzeze mai mult dar daca tratamentul este pus din timp nu va mai aparea nici un fel de uzura...

Modificat de bogmotorsport
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce tratament

de ulei imi recomanzi la un motor tdi care are 190000km?

Modificat de solosebastian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tratament de motor de la metabond...am si de vanzare...pretul unui tratament este in jur de 160de lei dar isi face fiecare banut in parte...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te corectez arabel desi problema s-a mai discutat si e un pic off-topic:consumul maxim de ulei dat de constructor este de 1 litru la 1000 km

este putin off-topic,insa daca ar consuma 1L/1000km la 10.000 ar consuma 10 L? intreb pt ca vineri am facut un an de cand am luat masina si am facut 26200km pana acum si am facut schimbul de doua ori la 10 mi. peste 3800 fac a treia oara schimbul. si prima si a doua oara am avut minus 1Lsi ceva. daca spui ca trebuie sa consume 1L/1000 mie imi trebuiau a fi consumati 20L.. ori am inteles eu gresit ori ceva nu se leaga in treaba asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!