Jump to content

Fabia 1.4 MPI 68 CP


Akebono
 Share

Postare recomandată

Mai de mult am schimbat putin ( mai mult pana la urma ) inductia de aer in motor.

Am ramas pe filtrul de aer stock cu filtru de hartie.

Am facut insa modificarile in doua faze. Prima am renuntat la conducta de admisie stock de plastic in favoarea unei conducte flexibile de aluminiu careia i-am facut adaptari pentru montare de diametru considerabil mai mare. Practic am facut adaptare la intrarea in filtru si de asemenea am captat tot aerul disponibil din spatele grill-ului pentru admisie. Asta este echivalent cu o pompare a aerului in filtru gen RAM intake. In mod normal conducta stock trage aer din acea gura insa nu il capteaza pe tot. Am fost nevoit insa sa renunt la circuitul secundar de aer cald furnizat tot pe intrare. Acest circuit este inchis la temperaturi peste 0 grade si se deschide treptat la temeraturi negative. La aprox -15 este deschis complet. In urma modificarii mashina urca mai bine in turatzii si zgomotul se ingroshase.

Apoi am avansat prin a perfora cutia filtrului de aer inainte de filtru si deci a mari intrarea. Am facut asta in partea opusa motorului unde aerul este rece. S-a simtzit imediat. Sunetul de intrare si cel de evacuare au crescut considerabil insa si puterea.

Pe iarna insa, acum temperaturi de -10 -5 sunt probleme cu plecatul de pe loc si senzatzia este ca mashina se ineaca. Apoi dupa ce porneste senzatzia e super. Drept urmare am revenit la admisia normala cu aer rece/cald pe perioada rece. Nu par sa mai fie probleme cu plecarea de pe loc insa si puterea a scazut. O simt, urca mult mai greu in turatzii si zgomotul s-a diminuat atat la intrare cat si la evacuare. Eu am finala sport directa, Borla.

Concluzia mea este ca filtrul de aer si traseul asa cum este el stock este foarte asmatic si motorul poate beneficia de aer rece in plus, insa cand acesta este prea rece incepe sa tuseasca pana se creaza curentul de aer.

In final vreau sa precizez ca ceea ce am spus mai sus si ceea ce am facut NU este o recomadare iar oricine o face o face pe proprie raspundere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare deoarece mai multi au facut modificari de genul pe care le-ai facut tu. Chiar si pe mine ma bate gandul asta...

Daca ECU observa aer mai rece decat se asteapta el (nu mai trage aer cald chiar daca clapeta e deschisa), atunci nu-l incalzeste? In admisie nu are un fel de... "radiator" electric care incalzeste amestecul pana la o temperatura de vreo 40 de grade? Ai decuplat si acel "radiator"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm.. exista astfel de senzor pt. temperatura aerului in admisie??? .. iar radiatorul despre care spui tu ( care se afla in galeria de admisie ) este folosit doar cand e f. frig afara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant este si "breatherul" sa se arunce undeva afara... eu am tras niste ture cu conducta scoasa din filtrul de aer si parca era muuult mai vioaie masina...

E o conducta care aduce gaze (la mine vine debit destul de mare pe ea, nu stiu daca e normal) si care intra in cutia filtrului de aer...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau acum ca nu am facut si aceasta precizare. Filtrul de aer si tot ansamblul de adimisie de pe motorul meu (cel din topic) nu are MAF ( acel "radiator electric"/debitmetru ). Cantitatea de aer este estimata. Asta are urmatoarea consecinta: puterea nu creste asa de mult ca la un motor cu MAF pentru ca ECU nu adapteaza direct cantitatea de benzina la volumul de aer. Deci o crestere mai mica de putere cu un consum de benzina teoretic constant ( eu nu am observat cresteri de consum, la drum lung scot inca 5.2 - 5.5 l/100km ).

CCV-ul la motorul acesta din cate am observat nu se face prin filtrul de aer. Exista inainte de filtrare o admisie insa este cea de aer cald ( colecteaza aer cald de pe langa galerie ). CCV-ul din ce am observat eu, daca am observat bine, intra dupa filtrarea aerului.

Sper sa nu gresesc in cele afirmate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici motorul meu nu are MAF, nu despre acesta vorbeam. Atasez o poza cu "radiatorul" in cauza (reper 7). S-ar putea ca la voi, la multipunct, sa lipseasca acest "Intake air preheater (N51)" In momentul in care temperatura din admisie creste peste 60 de grade, atunci se dezactiveaza incalzirea. Pana atunci se pare ca functioneaza bine-mersi. In cazul asta nu rezolv prea multe cu modificarea admisiei decat daca decuplez si aceasta rezistenta. Voi ce ziceti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu pot sa te ajut cu un raspuns. Totusi mi se pare cam mare temperatura de 60 grade a aerului. Teoretic niciodata nu itzi ajunge aerul de intrare la 60 de grade deci radiatorul acela ar trebui sa mearga continuu.

Esti sigur ca este vorba de 60 grade? La noi exista o preincalzire asa cum am spus, insa claptea aceea pe care vine aer "mai cald" se deschide sub 0 grade celsius.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

akebono alte modificari ai mai facut?ceva poze?si eu am un aqw 68 cai si as vrea sa fac chestia cu filtrul de aer

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Akebono din pacate nu mai activeaza de ceva vreme pe forum. Si, din cate mi-aduc aminte, prin 2008 a vandut masina. Din pacate a ajuns pe mainile unuia care n-a avut grija deloc de ea. Am vazut-o tot prin 2008 cu o aripa lovita, neingrijita. Pacat, la cata grija a avut Akebono de ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar s-ar putea sa-l gasesti pe forum la honda, ca are un accord :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

altul care a facut asa ceva nu este pe forum? sa posteze sa facem si noi

Modificat de liviu242006
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!