Jump to content

Ambreiaj defectat la 68 000 Km


michidush
 Share

Postare recomandată

Am avut masina la reparat intr-un oarecare service Skoda din Bucuresti....Pentru inlocuire pe RCA (-idiot care m-a lovit) spoiler spate +indreptat tabla de sub el, masina a stat 2 saptamani in service pentru aceasta operatiune, din motive externe de vointa mea. Cert e ca in dimineata in care am ridicat masina cand am dat sa plec de pe loc a trebuit sa o turez la 4000 de ture ca sa plec cu a I-a si abia se misca. Dupa aproximativ 2 minute ambreiajul si-a revenit spectaculos si am putut sa conduc toata ziua pe unde am avut treaba. Seara cand am ajuns acasa ..acelasi simptom, dar insotit de niste zgomote suspecte...ca si cum cineva ar atinge o furculita de un ventilator....cert e ca din acel moment masina a refuzat sa se mai deplaseze. Cutia functioneaza perfect, pedala are cursa normala numai ca masina nu se misca oricat as tura-o.

Intrebarea mea este daca este o defectiune intalnita la un asemenea numar de kilometri pe Fabia I (70 000) sau e cazul sa nu mai calc niciodata pe la acel service...Nu dau numele inca pentru a nu face o antireclama nemeritata poate..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal ai primit garantie la reparatie(manopera + eventuale piese).

Sfatul meu e sa te duci in service si sa ceri remedierea pe garantie, ca doar de la ei ai plecat cu problema nerezolvata(sau cu ea "cadou").

In mod normal cand ai vazut ca la 4000 de tune abia se misca trebuia imediat sa ceri remedierea defectiunii.

Ca un sat de viitor: nu mai platii/semna nimic pana nu verifici daca ce scriu ei pe foi e si ceea ce au facut in realitate(eventual sa nu apara probleme noi).

PS: Ambreajul se poate strica si la 10 mii si la 100 de mii, depinde cum e folosit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina a fost in service pentru tinichigerie. Cred ca garantia oferita e doar la ce au vopsit ei la masina.

Oricum incep sa ma gandesc ca de fapt e posibil chiar sa se fi defectat fara sa ma "ajute" ei. In ultima vreme nu mai dadeam scart nici cu a I-a daca stau sa ma gandesc..in timp ce pe vremuri dadeam si cu a II-a daca ma chinuiam.

Modificat de michidush
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ceea ce ai spus acum, am impresia ca ai pus problema gresit de la inceput !

Nu vad unde este vina service-ului daca tu ai simtit si inainte ca ai probleme la ambreiaj ! Oricum, plecarea cu "scartz" este un motiv pentru uzarea ambreiajului...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Astazi am patit si eu necazul cu ambreajul,numai ca masina mea are doar 24800 km.Am oprit la semafor si cand sa plec se tureaza dar nu pleaca de pe loc.Masina a fost exploatata foarte normal fara scartiituri de roti si foarte rar, mai mult a stat.Mie mi sa parut cam prematura uzura ambreajului.Masina e din 2005 dar repet am mers cu ea doar 24800 km.Voi ce ziceti?La service chitul de placa ,ambreiaj, rulment costa 850 ron,dar am riscat si am comandat doar discul,sa vedem dupa ce o desfac ce zic astia de la service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am patit-o la 44.000 km, la 2 ani si 5 zile, adica la 5 zile de la iesirea din garantie. Fara nici un fel de simptom, pur si simplu plecam de pe loc doar cu 1800 rpm si intra foarte greu in viteza, prima viteza si marsarierul intrau cu un zgomot infiorator. Dupa ce s-a desfacut ambreiajul, verdictul a fost placa de presiune fisurata. Discul de ambreiaj era uzat, insa mai mergea multi km. Am preferat sa cumpar kitul de ambreiaj de la un magazin de piese dupa ce am vazut ca ce aveam pe masina era Valeo, pe care mi s-a cerut la service autorizat 1000 RON cu piesa la schimb, iar eu l-am gasit la 600-700 RON. Manopera a costat 700 RON, la service autorizat Seat, insa sunt aceleasi tarife la manopera si la Skoda, deci cam asta e pretul pe care il vei plati pentru operatiune.

Sunt foarte curios ce defect a fost la tine... la mine sunt sigur ca a fost vorba de defect de fabricatie, avand in vedere ca placa de presiune nu a crapat, ci s-a fisurat si s-au desprins bucatele din ea, de pe interior. De obicei, in cazul exploatarii necorespunzatoare, asta insemnand plecat de pe loc cu scartait de roti si schimbarea in regimuri de peste 5000-6000 rpm, prima parte care cedeaza e discul de ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, o sa revin cu informatii despre ce sa intamplat cu ambreajul, probabil joi sau vineri cel tarziu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am adus masina de la service.Defectul ,normal discul de ambreiaj uzat.Cauze fiind vorba doar de 25000 km, probabil ceva in neregula si cu placa de presiune sau materialul ferodo prost.Sa speram ca de data aceasta va tine mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti da mai multe detalii despre producatorul discului si cat te-a costat discul si manopera?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate producatorul discului nu l-am retinut, am retinut insa ca este fabricat in Germania, piesa ca am schimbat doar discul a fost 450 ron, iar manopera 350 ron.Operatia sa efectuat la un service specializat, nu reprezentanta .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A-si vrea sa stiu dintre posesorii de Fabie,care au schimbat discul de ambreiaj , la cati km. a fost nevoie de inlocuire?Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Fabia 2001 50.000km schimbat ambreiajul pt. ca dadea semne evidente de oboseala.

Soferul este o soferita. :(

Modificat de VVV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu tre sa-l schimb zilele astea, cu 4 grei in masina si in rampa mare se tureaza in gol... :icon_thumright:... si mai mergea in gol cind incercam sa plec cu turatie mai mare de pe loc; in rest merge ok

dar am 200k KM totushi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Schimbat de 1 saptamina, am constatat ca cel original era absolut identic (producator: sachs si toate codurile de pe el) cu cel cumparat de mine. Dupa 200k km discul vechi avea uzura pe ~50% din coroana iar rulmentul de presiune era vai de el; cu ocazia asta am scapat si de zgomotul de fond care disparea cind apasam ambreiajul. E de inteles ca 2 incepatori am mers pe masina asta, nevasta-mea pleca de pe loc cu instructiunea din scoala de soferi "acceleram putin pina se aude motorul" - la fabia insemnind 5000rpm :) si nici eui n-am crutat-o . Oricum cunosc caz de passat nou care a schimbat kit ambreiaj la 60k km asa ca la fabie nu am ce comenta

Kitul a costat 8mil iar treaba un mecanic bun a rezolvat-o in 3 ore fix (dat jos cutie viteze si toate ce mai trebuie si pus la loc)

Modificat de Gabriel DIACONU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Multe ciudăţenii. După cum se vede

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maestre, motorasele astea nu au volant bimasica care sa preia nebunia cuplului ASZului...

plus ca asa cum recunostea cineva mai sus, e si chestie de experienta

am avut si eu un 1.4 MPI de 50 kw si nu l-am crutat (motorul), insa la utilizarea ambreiajului deja exista experienta de vreo 40 mii km cand am inceput sa-l "necajesc"....

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea are 140.ooo km si inafara ca bate rulmentul sau volant(destul de suav,nesuparator)nu are nimik,desi are momente cind bag in a1a se aude asa un zbbbb si parca vibreaza cutia un pic...:) nu ciriie nu birie merge cu 4 insi de rupe,pante scirtz tot:))dar ma ingrijoreaza un pic treaba cu vibratia aia...o fi de la bucsele noi de cupra?ca toata masina a devenit mai rigida...

Modificat de Alex_shaolin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

eu am schimbat ambreiajul pe la 120.000 Km, original a fost LUK si am cumparat tot LUK

problema este ca acum este extrem de moale si tine foarte sus, inainte cu cel original tinea undeva la jumatate si nu era nici foarte tare, acum il poti apasa ca si cand ai taia paine...

ceva sfaturi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E gresit sa spui ca ambreiajul e moale sau tare...se intelege in acest caz ca are frictiune moale sau tare iar uzura e invers proportionala cu taria...

Poti spune ca pedala e moale sau tare, iar aici e in functie de aerisirea sistemului hidraulic de actionare plus arcurile care iti trag inapoi pedala-uzate.

Te duci inapoi unde ai schimbat si le spui problema sa o rezolve.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acolo le-am spus de la inceput, dar au zis ca in timp isi va reveni, au trecut 8 luni si e la fel...

ii pot face eu ceva acasa sau tb sa apelez la service?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda...te-au dus cu zaharelul mai pe romaneste pina ai iesit din garantia de 3 luni la lucrare.

Daca esti de meserie poti incerca acasa o aerisire plus schimbare de arc( uri )...daca nu mergi la un mecanic.

In caz ca nu cunosti pe cineva poti sa-mi dai PM sa-ti recomand un doctor in skodite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salut,

Am schimbat ambreiajul la ~ 165.000 km ( nu mai stiu exact, am pe undeva notat ), acum am 166.000 ...kit ambreiaj complet ( rulment de presiune, disc de ambreiaj si placa de presiune ), sachs am dat jos sachs am pus...ideea e ca de cateva zile cam de fiecare data cand folosesc ambreiajul mi se aude un sunet ciudat ca si cum s-ar "rupe" ceva...cam ce ar putea fi ?

Am auzit fel si fel de variante : rulmentu de presiune,volant,cineva mi a recomandat sa verific suportii de la cutie sa fie bine stransi....

PS: fabia 1 hatchback, 1.4 MPI, 50kw, ATZ

Modificat de mitzaN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!