Jump to content

Primul Radar Fix Laser Din Romania


GtSport
 Share

Postare recomandată

Primul radar fix laser din Romania in Sacel, pe DN1 intre Sibiu si Sebes.

Este de productie Vitronic Germania si este amplasat astfel incat fotografiaza masina din spate, deci detectoarele vor alarma DUPA ce ati trecut de el. Fotografiile sunt in infra-rosu, nu vedeti blitz noaptea!

http://www.vitronic.de/en/verkehr/poliscan...eedemstrongsup/

Nu stiu daca am deschis topicul unde trebuie. Daca nu, rog un moderator sa-l mute.

Modificat de GtSport
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Rapier

    11

  • myllenyum

    6

  • golfaholic

    3

  • snack

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Este amplasat pe partea stanga a drumului cum mergi spre Sebes dinspre Sibiu, aproape de iesirea din Sacel.

Dinspre Sibiu este "vizibil" detectoarelor de radar (ma rog, laser), dar cand vii dinspre Sebes e cam nasol, ca afli de el dupa ce ai trecut.

Lumea zice ca abia de saptamana viitoare va deveni functional, acum fiind in teste.

LE: Pe martea viitoare am drum pe acolo si poate ii fac si o poza... :Driver: inainte sa imi faca el mie.

Modificat de XTI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se muta la "Detectoare Radar"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La intrarea in Sacel e o linie dreapta lunga unde se ating viteze destul de mari. Pe langa faptul ca daca franezi la intrare te-a luat, cred ca te prinde si in afara daca ai mai mult de 100 km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care mai are drum pe langa el (radarul) si are Igo-ul cu el il rog sa ne posteze coordonatele ca sa il putem pune in POI.

Multumesc anticipat

Modificat de marrio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Coordonatele sunt :

N 45 47.115

E 023 56.133

Sunt luate cu un Yakumo iar soft-ul a fost Garmin XT.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inseamna ca la asta mi-a tipat mie detectorul de m-a speriat. E prima alerta laser care o prind :icon_cool:

detectorul e Cobra 7020 parca luata de pe la bulgari. Oricum cred ca era deja tarziu :Driver: bine ca e inca doar in teste :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca ai un laser jammer activat cand treci pe acolo oare ce se intampla ? :)

La intrarea in Sacel e o linie dreapta lunga unde se ating viteze destul de mari. Pe langa faptul ca daca franezi la intrare te-a luat, cred ca te prinde si in afara daca ai mai mult de 100 km/h.
Pai hotaraste-te. Ori te ia din spate, ori din fata ? Ce zici tu e ca si cum te-ar lua din fata, nu din spate. Si din cate retin eu oricat de laser sau de nelaser ar fi radarul ala proba se bazeaza si pe fotografie si de la o anumita distanta numarul masinii nu se mai vede. :D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am trecut si eu astazi pe acolo si am facut urmatoarele poze:

1. Dinspre Sebes catre Sibiu

dsc3208ray3.th.jpg

2. Dinspre Sibiu catre Sebes

dsc3218rmr4.th.jpg

3. Mai de aproape

dsc3223ruv7.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru asa ceva doar sistemele de navigatie ne pot salva.... :rolleyes: sau detectoarele foarte performante... cu laser jammer :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa pozele puse de XTI eu am senzatia ca ia in ambele sensuri nu numai pe un sens... Jihad cred ca face p-acolo camera aia. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E totusi senzatia mea ca ala nu e un radar care produce amenzi, e doar pentru statistici de aglomeratie/viteza medie. Cel putin, si panoul ala de langa sustine ideea mea.

Mai aveam asa ceva pe Orsova - Timisoara si pe Arad - Sebes sub forma de pasarele cu radare Ka si uneori panou de indicarea vitezei cu care se circula. Din nou, pasive si alea.

Dar daca ar fi pentru amenzi... nu stiu, nu ii sta bine argintiu cu dungi negre. Un alb complet l-ar aranja mult mai bine, parerea mea :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

date tehnice

avem doua solutii:

- ori adaptam viteza cu 75 de metri inainte de stapl

- ori "blana" la 251km/h :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am trecut azi prin Sacel (de doua ori) si confirm prezenta obiectului, exact cum se vede si in poza. Cu siguranta era nepornit, detectorul nu a schitat nimic in apropierea lui.

Apropo, cei care parcurg Cluj - Turda mare atentie in Martinesti, s-a montat si a 2-a camera. E imediat (la 20 m, pe dreapta) dupa indicatorul de intrare in localitate, cum intri dinspre Cluj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alea le-am vazut si eu dar am intrebat cu MIO. Nu ma pricep fff bine dar am vazut diferentele dintre Mio si alt aparat GPS si is destul de mari... Acuma nu stiu daca pozitia o influenteaza ca aparatul nu e foarte precis. Scuze intrebam numai de MIO nu de alt GPS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am creat un nou topic in aria de "Navigatie" ce contine ultimele trei posturi off-topic de aici, referitoare la tehnologia GPS si acuratetea receptoarelor. Va rog continuati discutia despre asta acolo, aici ramanand pe subiectul acestui topic.

Link: Receptie GPS

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

stie cineva daca radarul asta a intrat in functiune (produce amenzi)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Nu s-a mai scris pe aici de ceva vreme si cum am revenit dupa ceva "teste" cu acel radar, am zis ca e bine sa va spun si voua ce am observat/aflat.

Confirm ce s-a mai spus si scrie si pe net...pozitia cea mai buna a detectorului pentru radarele LASER este intre centrul parbrizului si bord...cu cat mai jos cu atat mai bine. Asta pentru detectia "din spate"...am trecut pe langa radar din directia Sibiu, cu detectorul in pozitia pe care il tin de obicei (intre oglinda si plafon). Nu a dat NICI O ALERTA. La intoarcere, am fost alertat cu aproximativ 500m inainte. Normal, de aceasta data veneam cu fata spre radar si senzorii au putut sa-l identifice la timp. In pozitia respectiva insa, detectorul avea blocata vizibilitatea prin luneta si nu putea sa avertizeze si din directia inversa.

Cateva detalii legate de acest radar, aflate de la prieteni din zona (unul este sofer TIR si a aflat ceva informatii). Le voi posta "ca atare", fara a avea pretentia ca sunt complete.

Radarul este prevazut cu mai multi senzori ce permit identificarea mai multor "tinte" simultan, intr-un unghi de 360 grade. Distanta de detectie este destul de mare, cei 500m de la care am fost alertat de catre detector putandu-se dovedi insuficienta (probabil daca aveam detectorul amplasat pe bord, il detecta mai din timp). radarul este functional si se dau amenzi in baza masuratorilor facute cu el DAR...se pare ca este inofensiv daca nu exista si un echipaj in zona care sa te opreasca. Din ce am inteles, radar-ul nu face poze/filmeaza si ti se trimite acasa ci exista un echipaj care sta la o anumita distanta de aparat si se conecteaza (!!???) la acesta. Astfel, echipajul poate vedea ce inregistreaza aparatul radar si opreste in consecinta masinile. Un coleg de-al prietenului meu cu TIR-ul a fost oprit in timp ce se deplasa in afara localitatii (venind spre Sibiu, inainte de Sacel, drumul este drept cu o usoara panta si permite atingerea unor viteze destul de mari) cu viteza de 230 km/h (pe un motor). La apropierea de Sacel a incetinit (stia si el de radar), totusi a fost oprit de echipajul aflat aproape de iesirea din localitate si i s-au aratat inregistrarile. A fost surprins cu 230 km/h cu mult inainte de a ajunge la Sacel, pe zona dreapta de care spuneam mai inainte.

In concluzie, marcati pozitia acestuia pe GPS si aveti grija cu viteza in zona chiar la o distanta mai mare...nu va ganditi ca doar la intrarea in localitate sa aveti viteza legala. Detectorul de radar va poate avertiza prea tarziu de aceasta amenintare daca nu este amplasat bine si mai ales daca veniti din directia opusa si va ia din spate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe 2 mai m-am intros de la craiova cu noul meu detector RX-65 / la ducere am fost cu vechiul bel 995. Astfel:

Amplasarea detectorului este dupa cum spune Rapier, insa:

- pe ruta cluj-craiova (bel 995), detectia radarului s-a facut fix cu 30 m inainte de placuta cu localitate (Sacel), intre placuta si radar mai sunt inca 30-50 m, ... apoi a mai urlat inca echivalentul distantei pe sensul celalalt de mers, dupa care a tacut, ceea ce ma face sa gandesc ca radarul este amplasat la un unghi de 30 de grade pe sosea, ceea ce face ca nici macar STI-ul sa nu-l vada, pt ca este contrar legilor fizicii... laserul este un fascicul propagat drept, nu?

- pe ruta craiova cluj... detectorul (RX 65) a tacut pana cand am trecut de radar, apoi a inceput sa urle, ceea ce inseamna ca a fost activat numai pt banda cu sensul de mers craiova-cluj, luandu-te de la spate, asa ca m-am intors: de data asta fiind pe sensul de mers cluj-craiova mi l-a avertizat cu fix cei 30m inainte de placuta cu localitate, ca si 995-ul, numai ca dupa ce am trecut de el a tacut spre deosebire de data cand am fost cu bell-ul si a urlat echivalentul primei distante pana in aparat. Ultima intoarcere a fost exact ca si prima: a tacut pana cand am trecut de el apoi a inceput sa urle: era clar... era activ numai pe o banda de mers.

Concluzia: @rapier: 500 m? ca in 1/2 Km? nu ti se pare un pic cam mult? Oare sa fie asa mare diferenta intre sti si rx 65? sa fie acela de 10 ori mai sensibil decat un detector despre care oricum se spune ca este de 10 ori mai sensibil decat cele de pe piata? Eu nu cred! Mai verifica inca o data, si vezi, nu sunt oare 50 m in loc de 500?

Plus ca vorbim despre un radar menit sa faca victime, nu sa avertizeze soferii... deci nu este montat de-a lungul soselei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista si posibilitatea ca sa fie reorientat sau senzorii interiori sa fie mobili. STi este oricum mediatizat ca are distanta de detectie mai mare decat celelalte detectoare Bel, nu pot insa sa zic daca de 10 ori...si mie imi pare cam mult. Este posibil sa ma fi inselat asupra distantei, dar nu cu atat de mult. In momentul cand am fost alertat, intrasem deja pe linia dreapta ce tine pana la intrarea in localitatea Sacel...poate nu au fost chiar 500m dar peste 300 au fost sigur...in nici un caz 30. Acum nu mai am cum face probe pentru ca nu mai sunt in zona. O sa incerc din nou la vizita urmatoare. Iar referitor la distanta...sunt sceptic datorita intamplarii povestite mai inainte. Tipul cu motorul a fost luat cu mult inainte de intrarea in localitate, in nici un caz de la 30-50m. Cand ai trecut tu era echipaj, sau nu?

Faptul ca detectorul a avertizat doar de pe un singur sens nu inseamna ca este activ doar pe sensul ala. Este foarte posibil sa te ia si din spate asa cum te vede din fata...doar ca in directia aia nu este nici un echipaj (de obicei).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate am auzit de la prieteni curcani,nu au voie sa sa te fotografieze si sa-ti masoare viteza din spate,ci doar din fata,pe motiv ca masuratoarea din spate poate sa nu fie corecta!

chiar am un prieten care a contestat amenda la tribunal pe motivul asta si a castigat!

problema e ca ei nu sunt obligati sa-ti arate poza cand te opresc,si nu-i poate obliga decat o instanta sa faca asta,asa ca daca voi credeti ca poza e din spate sau stiti mergeti la tribunal!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu era echipaj in nici-o data cand am trecut pe-acolo... doar radarul!

faptul ca intr-un caz detectorul m-a avertizat si inainte si dupa, iar in cealalta zi numai dupa, ma face sa cred ca a fost activat numai pe o banda, si m-am si intors ca sa verific, radarul batea numai din stalp catre cluj, nu si din stalp catre craiova, pe cand in cealalta zi batea in ambele parti.

mie a inceput sa-mi chitaie cu 30-50 metri inainte de placuta cu localitate, iar din placuta pana in stalpul radar mai sunt circa 50 m... asta inseamna o detectie de 100 m.

nu are cum sa-l vada la mai mult de distanta asta deoarece radarul este montat la un anumit unghi cu drumul, iar fasciculul laser nu se imprastie pe drum, ci este focalizat intr-un anumit punct.

in cazul radarelor fixe de pe tronsonul cluj-turda putem vorbi despre o sensibilitate a unui detector (bel) de circa 50-100 metri inainte de el, poate chiar 200, hai 300 metri, deoarece unda poate fi reflectata, insa nu si in cazul laserului, si nu la distante de 300-500 m. mi se pare mult prea mult. insa daca cineva mai are un detector STI poate verifica.

si eu sunt la fel de curios!

bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...radarul este montat la un anumit unghi cu drumul....

De unde stii asta? Radarul respectiv este un cilindru vertical care are doua "benzi" negre, din material transparent si senzorii sunt localizati inauntru. Practic au camp de vedere 360 grade. Si in continuare cred ca se pot misca inauntrul acelui stalp. Poate atunci cand ai trecut tu, erau intr-o pozitie de "repaos", mai ales ca nu era un echipaj in zona. Dupa cum am inteles si am spus mai sus, la radar-ul acesta se conecteza cei din echipajul prezent acolo si ei citesc viteza si vad imaginile. Poate atunci cand il opereaza, pot misca pozitia senzorilor si mari distanta de detectie.

... fasciculul laser nu se imprastie pe drum, ci este focalizat intr-un anumit punct...

Wrong...trebuie sa te corectez putin aici. Radarele "LASER" se cheama de fapt "LIDAR" (Light Detection And Ranging). Citez mai jos niste date de pe site-ul Beltronics referitoare la detectia radarelor de acest tip:

Laser is not actually laser, but infrared. It behaves more like a flashlight than microwaves. Using laser, the police have a maximum capture range of about 1000 to 1200 feet. At this distance, the infrared beam has spread to about a 3 to 6 foot diameter circle. Laser will continue to spread well past the target vehicle and get wider and wider with distance. In hilly situations, the direction of the beam could be aimed at an angle (up or down) that would make the laser beam overshoot your car and not hit your detector.

Deci convertind in metri, asta inseamna ca fascicolul poate avea diametrul intre 0.9 si 1.8 m (mai mare in diametru decat latimea masinii) la distanta de 300-360 m, nicidecum "un punct"

Nu te contrazic, doar incerc sa arat si alte variante ce ar explica comportamentul STi-ului cand am trecut pe acolo. Este de asemenea posibil si sa gresesc, dar oricat de mult as aprecia gresit distanta nu cred ca as aprecia cu aproape de 10 ori mai mult. Este de asemenea posibil sa fi fost niste conditii care sa fi cauzat alarma falsa sau sa se fie reflectat cumva unda respectiva (asfaltul era ud de la ploaie), dar cred ca este destul de putin probabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!