Jump to content

Ambreiajul


flopem
 Share

Postare recomandată

Sachs 3000 951 051, la fel cu originalul doar ca nu are siglele pe el. Zgomotul era si inainte sa schimb kit-ul deci si cu cel vechi.

Este ceva asemanator cu cel din urmatorul clip, doar ca mai gros .

Foarte asemanator cu cel din clipul urmator intre secundele 6 - 9

PS : Am spus ca zgomotul dispare cand apas pedala de ambreiaj la podea . Atunci se aude decat motorul . De multe ori dupa ce iau piciorul incepe zdranganitul acela stresant ; cum ajung pe la jumatatea cursei pedalei ( cand ridic) incepe si zgomotul.

Modificat de gabip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

,,Trenul fix din cutie se invarte si cand e pe liber, acesta e centrat in arbore de o bucsa ( mai rar de un rulment ) si in momentul in care bucsa capata uzura e normal sa trancane de aceea atunci cand calci ambreiajul nu se mai aude" ...ar putea fi un punct de plecare ptr. rezolvarea problemei tale.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo Carmina!un raspuns de mecanic adevarat :icon_thumleft: ,nu inteleg ghilimelele dar in fine,ignora zgomotul,nu afecteaza cu nimic buna functionare a transmisiei, sa nu mai ai dubii ca de acolo vine zgomotul,din priza de putere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A citat pe cineva de pe un alt forum.

Din putinele mele cunostinte de mecanica inteleg ca trenul fix transmite spre cutie miscarea motorului la debreiere si ca el "intra" in bucsa/rulmentul din spatele volantei. Acea bucsa/acel rulment sa inteleg ca ar avea probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact aceelasi comportament descris de gabip il am si eu. As adauga ca "face" asa aproape la fiecare pornire (la rece) in timpul anotimpului rece (cand afara e sub 0 grade) si de mai putine ori in timpul verii. Mentionez ca zgomotul se aude DOAR cand motorul e "rece". Cand e cald, nu se mai aude nimic. Desigur, la apasarea pedalei de ambreiaj, zgomotul dispare.

Eu am la activ doua ierni cu aceasta "problema".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci acum suntem cel putin 2 cu acelasi zgomot.

Cauze ar fi : 1) rulment presiune ambreiaj ( la mine a facut si inainte sa-l schimb si dupa ce l-am schimbat)

2) bucsa mentionata mai sus - cod 021 103 051 C

3)lant distributie - putin probabil

4) volant - putin probabil

5) cutie viteze (ce o avea defect prin ea ..... )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Cum se aeriseste ambreiajul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe cutia de viteze ai cilindrul receptor, pe acel cilindru este si aerisitorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

,,Trenul fix din cutie se invarte si cand e pe liber, acesta e centrat in arbore de o bucsa ( mai rar de un rulment ) si in momentul in care bucsa capata uzura e normal sa trancane de aceea atunci cand calci ambreiajul nu se mai aude" ...ar putea fi un punct de plecare ptr. rezolvarea problemei tale.

Acum cateva zile mi-am schimbat singur ambreiajul si de curiozitate m-am uitat sa vad daca este vreo bucsa ca la Dacie in mijlocul arborelui ( vilbrochen) unde intra priza din cutie si nu era nimic, am sters cu o carpa zona dar nu am observat nimic, nici bucsa si nici rulment. Daca exista totusi o bucsa, eu nu am vazut-o.

Modificat de Negresa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dat jos cutia?

Intreb, fiindca daca intr-adevar ai dreptate, eu bag la bibilica, si nu as vrea sa retin o informatie gresita.

,,ar putea fi" asta vazusi Negreso? :zzzzz:

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum am vazut eu o poza pe net, se pare ca nu exista acea bucsa (ca la dacie) sau acel rulment (ca la skoda 105/120). In poza vazuta de mine arborele conducator care iesea din cutie se termina cu zona cu caneluri care intra in discul de ambreiaj si atat. Daca ar fi existat bucsa sau rulment in flansa arborelui cotit, capatul arborelui conducator din cutie ar mai fi avut o zona cilindrica (fus) care ar fi intrat in bucsa/rulment.

Aveti aici si un desen si niste link-uri pe pagina

http://skoda-fabia-i...ent-ratios.html

,,Trenul fix din cutie se invarte si cand e pe liber, acesta e centrat in arbore de o bucsa ( mai rar de un rulment ) si in momentul in care bucsa capata uzura e normal sa trancane de aceea atunci cand calci ambreiajul nu se mai aude" ...ar putea fi un punct de plecare ptr. rezolvarea problemei tale.

Carmina, vad ca ai citat pe cineva (probabil sa nu fii acuzata de plagiat) dar e ceva gresit acolo.

Daca nu calci pe ambreiaj vibrochenul si trenul fix se invart cu aceeasi turatie (unul fata de celalalt sunt in repaus). Deci o eventuala bucsa uzata NU "trancane" daca NU calci ambreiajul.

Cand calci ambreiajul vibrochenul si trenul fix au turatii diferite si abia atunci o eventuala busca uzata ar putea sa "trancane"

Asta daca vrei sa retii ceva corect.

Si apoi daca Negresa a schimbat ambreiajul sigur a dat jos cutia.

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ghilimelele oare de ce le-am pus? Ideea nu-mi apartinea, de aia am specificat la sfarsit fiindca nu eram sigura daca e ok afirmatia individului ,,ar putea fi".

Dic, din imaginea postata, lamureste-ma nitel ,,input shaft" fiindca pe net automat dupa aceste 2 cuvinte apare ,,bearing", oare pe acel ax din mijloc nu exista un rulment?

,,input shaft bearing noise"....la acest zgomot ma gandesc ca se referea gabip.

Ce zici, asa o fi?

Dic, daca a dat jos cutia Negresa, ne va spune el, dar eu ma refeream sa fie exact ca in poza, asta numesc eu ,,dat jos cutia", cunosc metoda aia cu butuci pe sub motor....chinuiala....am vazut.

post-25544-0-34543400-1343069748_thumb.j

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa iti raspund, pe ,,input shaft" din desenul din link sunt 3 rulmenti: de la stanga la dreapta: unul cu bile + unul cu role cilindrice care impreuna sustin miscarea de rotatie a arborelui in carcasa cutiei, si al treilea rulment este cel de ambreiaj care culiseaza pe arbore si stim cu totii ce face. Tu de zgomotul carui rulment zici?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

,,care impreuna sustin miscarea de rotatie a arborelui in carcasa cutiei" : asta ma intereseaza, fiindca daca tin minte, kitul ambreiaj, deci inclusiv rulmentul de presiune, asa parca zicea gabip au fost schimbate, dar avea acel sunet, din videoclipul de mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am dat cutia jos si am tinut-o in portbagaj o noapte, din ce retin, nu am dat prea multa atentie, priza din cutie are zona canelata ce intra in disc si in continuarea zonei canelate are o zona mai mica in diametru ce intra direct in arborele cotit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Negresa : ,,Imi puteti spune daca se poate schimba semeringul de la cutia de viteze de pe partea planetarei lungi fara sa dau cutia jos? daca se poate schimba, cum se face?"....asta ai intrebat matale recent, deja ai fost schimbat discul, si dupa aceea ai observat ca iti curge ulei pe la semeringul planetarei lungi. Ma insel? Dar te rog frumos sa fii sincer.

Eu cred ca tu ai aplicat procedura aia cu butucul, crick, etc. sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Negresa

Ce lungime are acea zona mai mica in diametru?

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare primesc un premiu daca as minti cu ceva? Problema a fost urmatoarea, la ambele capete in care vin prinse planetarele am pus cate o manusa chirurgicala ortopedica pentru protectie impotriva mizeriei, prafului. Dupa ce am montat cutia la loc am scos manusile tragand de ele, nimic rau in acel moment dar in timp ce eram sub masina si puneam cele 6 suruburi ale fiecarei planetare, in timp ce invarteam planetara sa-mi vina suruburile la rand pentru a le strange am vazut ca picura ulei , cand am sters zona am vazut o ramasita de manusa, am tras de ea dar s-a rupt o bucata ce a ramas cred ca intre simering si zona de etansare, acesta este motivul pentru care am cerut informatia despre acel simering. Dupa ce am desfacut piesa respectiva am gasit o bucata marisoara de manusa in acea zona.

Zona mai subtire a prizei o estimez la vreo 2 cm, dar credeti-ma ca nu prea am dat atentie acestor detalii, ma interesa mai mult daca merita sa schimb sau nu ambreiajul, placa si discul aratau destul de bine, motivul ptr care am desfacut era ca imi caraia in marsharier si agata in treptele din fata. Cu ambreiajul nou totul este perfect, cuplarea este mult mai ferma.

Modificat de Negresa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, Negresa, te cred, dar asa sunt eu un pic mai ,,necredincioasa" :lol: te rog frumos sa nu te superi.

Dic.... de la ce mama zmeului e sunetul ala din videoclip, ca de la rulmentul de presiune nu e, fiindca e nou.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

,,necredincioasa" :lol:

Pai decat sa ai incredere in straini, mai bine mergi la biserica, poate se remediaz problema.

Modificat de Negresa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Carmina, in clip-uri nu sunt niste volante cu masa dubla? Aveti asa ceva pe fabiile 1?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. Dar gabip le-a postat ptr. a ne da seama despre acel sunet, el zicea ca sunetul este foarte asemanator cu cel din videoclip.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am si eu o dilema. La relanti se aude un zanganit metalic din zona motorului pe partea stanga (sofer). Apas ambreiajul dispare. Se aude doar motorul. Ambreiajul tine foarte sus aproape de finalul cursei. Eu am zis ca e ambreiajul pe duca si m-am infiintat la un mecanic pentru diagnosticare. Rezultat: "Nu e donle ambreiajul ... e cutia :eek: vre-un pinion ceva in cutie. Nu vezi ca nu se mai aude cand apesi ambreiajul :scratch: ? Ce drecu! Si oricum nu ai ce ii face ca e ca Daciile alea vechi. Desfaci cutia totul e perfect o pui la loc face la fel". Acum eu sunt nedumerit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca o informatie la Fabia 1 motor 1.9 SDI volant e cu masa simpla sau dubla? Multa lume spune ca e cu masa dubla ca la unele TDI`uri dar ideea e ca zgomotul motorul la SDI e muult mai autentic diesel(tractor) :rr: plus ca si vibratiile motorului in mers la schimbatul vitezelor se simt mai accentuat ceea ca imi da de gandit ca volantu` e cu masa simpla. Si din cate am inteles aia cu masa simpla e si mai fiabila?

Modificat de B0gdy-
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer sa fiu, laudat fie goagalul, nu am gasit sintagma 1.9 sdi asy volant dubla sau bimasica. Cel mai comun apare la 1.9 tdi. Dar cateva posturi mai incolo .. pagini mai bine spus la acelasi topic ...

BLiTZ spune ca nu are volant bimasica.

Modificat de ssnyper
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!