Jump to content

Ambreiajul


flopem
 Share

Postare recomandată

salutare!

asa cum am zis, aseara am fost la mecanic. si conform legii lui murphy (cand vrei sa demonstrezi ca un lucru nu functioneaza, el va functiona), la tura pe care am facut-o cu mecanicul, nu s-a mai auzit vajaitul...nici la 100km/h. concluzia mecanicului a fost ca se aude de la cauciucuri si numai in functie de asfaltul pe care rulez. si cand apas ambreiajul, la viteze ridicate, nu se mai aude pentru ca rotile nu mai sunt in sarcina. nu sunt total convins de explicatie, voi mai intreba si pe altii.

o sa va tin la curent....la 220 V :blink:

numa'bine!

si inca o data, multumesc, blitz!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, este o explicatie posibila Cristi. Si a mea prezinta zgomot de rulare de la cauciucurile de iarna, mai ales atunci cand asfaltul este umed si este un asfalt fin (nu rugos). In accelerare se aude un fluierat ascutit continuu. Prima oara cand am descoperit acest zgomot a coincis si cu prima oara cand am folosit anvelope de iarna. Recunosc ca mi-a luat vreo 1/2 ora de rulaj pe asfalt ud ca sa imi dau exact seama ce/de ce se aude.

Eu zic sa nu mai intrebi pe nimeni, sa astepti sa se ude asfaltul si sa incerci din nou :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acuma ca zici de asfalt ud, imi amintesc perfect ca doar pe asfaltul ud ma deranja! pfuaiii....cat mai am de invatat despre masini...

chestia ciudata e ca acuma la unele denivelari aud in partea stanga, cam in spatele soferului un bocanit, ca si cum ar zbura pieter din asfalt direct in partea de jos a masinii. si azi noapte am visat ca mi se descompunea cutia si zburau piese din ea si de acolo era sunetul. dar asta e alta poveste, trebuie sa caut un topic de psihopati...aaa...de psihologi :blink:

scuze de off-topic!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu aud dar in partea dreapta. Parca la topicul de zgomote am dezbatut acum vreo 2 ani problema asta. Nu mai stiu daca 120 L parca a gasit suruburile de prindere a lagarului de amortizor spate desfacute. O sa ma uit si eu saptamana asta la a mea si postez aici concluzii.

Anyway, eu aveam impresia ca trozneste in dreapta fata pana intr-o zi cand o aveam pe maica-mea in spate si mi-a zis ca din spate se aude. In orice caz nu pot reproduce sub nicio forma zgomotul, face absolut aleator la treceri usoare peste denivelari sau viraje.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

" face absolut aleator la treceri usoare peste denivelari sau viraje" - exact asa e si la mine! azi mi s-a intamplat in demaraj o data, apoi nimic. iar sunetul parca ar fi ca o piatra care zboara de jos in sus, loveste o data si atat.

cred ca ar trebui sa ne oprim din off-topic :)

numa'bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Sunt destul de nou pe acest forum. Am citit din scoarta in scoarta mesajele voastre si vreau sa spun ca am gasit multe lucruri interesante si utile. Felicitari!

Am dorit sa creez un post nou, dar am primit un mesaj de eroare, asa ca aceasta a fost singura modalitate prin care am putut sa scriu. :) Zice ca nu am drepturi... Poate ma ajuta un moderator. Merci!

Am citit toate cele 24 de pagini cu probleme, DIY si sfaturi, dar nu am gasit nimic care sa ma ajute in problema cu care ma confrunt.

De ceva vreme levierul schimbatorului nu mai revine in pozitia normala, adica in dreptul treptelor 3-4. Daca il duc spre 1-2 ramane acolo, daca il duc sprea a 5-a idem.

M-am uitat in manualele tehnice, dar nu am reusit sa imi dau seama de unde se regleaza acest lucru, sau care este cauza. Am verificat exact la levier, sub mansonul de piele si totul pare in regula, dar si la motor la capatul cablurilor de comanda.

Va rog sa imi dati un sfat ce sa fac pentru a remedia problema.

PS: Mentionez ca am Skoda Fabia Combi 1.4 16V 100CP, Motor BBZ

Multumesc anticipat,

Mihai

Modificat de Mister Mihai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine-ai venit Mihaie. Fiindca este nou inscris pe forum NU ai drepturi de a deschide topic nou.

Incercam sa dezvoltam aici in topicul asta si vedem pe urma unde vom incadra defectiunea si mutam acolo.

Verifica te rog urmatoarele: fa-ti loc deasupra cutiei de viteze, scoate sigurantele cablurilor de timonerie si actioneaza cu mana cautatorul. In mod normal cand il scoti dintr-o viteza trebuie sa sara singur in pozitia neutra. Daca totul este in regula, tot cu cablurile date jos de la cautator roaga pe cineva sa actioneze din masina schimbatorul si vezi daca se misca greu capetele cablurilor. Sau incearca tu sa misti capetele cablurilor, la cutie si vezi daca revin greu la pozitia initiala. Ar putea fi vorba de un cablu care s-a defectat si nu mai functioneaza lejer pe tubul lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Multumesc pentru raspunsul prompt.

O sa-mi fac timp sa fac ceea ce mi-ai zis. Este o operatiune de durata, pentru un incepator, ca trebuie sa dau bateria si suportul jos (trebuie facut pe lumina zilei). Revin imediat ce am un rezultat.

Mihai

Modificat de Mister Mihai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost La Service si mi-au spus ca este vorba de curatarea tijelor care fac legatura dintre timonerie si cutie. Vedem ce este mai exact cand ajung la ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut. am o problema la fabiuta si sper sa ma ajutati cu un sfat! de ceva vreme masina mea nu se mai comporta normal:( acul de la turometru nu sta fix cand e la relantii, consumul de la computer mi-arata 0.9-1 litru/100km si cand merg si vreau sa fac o depasire si calc zdravan acceleratia ea se tureaza dar nu pleaca:(. cam ce ar putea fi? am cautat la sectiunea search si nu am gasit. multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa o diagnoza si vezi daca ai erori, si poate clapeta de acceleratie trebuie curatata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut diagnoza(nu are nici o eroare) si curatarea clapetei de acceleratie si tot la fel e!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se tureaza si nu pleaca masina, iti aluneca ambreiajul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se tureaza si nu pleaca masina, iti aluneca ambreiajul.

poi si are vreo treaba ambreiajul cu variatia de turatie si consumul mare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

" cand merg si vreau sa fac o depasire si calc zdravan acceleratia ea se tureaza dar nu pleaca" <= asta suna a ambreiaj ce patineaza. Nu se apasa greu pedala de ambreiaj?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

" cand merg si vreau sa fac o depasire si calc zdravan acceleratia ea se tureaza dar nu pleaca" <= asta suna a ambreiaj ce patineaza. Nu se apasa greu pedala de ambreiaj?

dinpotriva se calca chiar usor! dar am impresia ca tine foarte sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca e e cam uzat discul de ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E garantat o problema la ambreiaj, exact asa se comporta la mine inainte sa-l schimb, se tureaza dar nu pleaca. Eu verificam in felul urmator: stateam in rampa si incercam sa urc fara sa folosesc acceleratia; apoi calcam ambreiajul, lasam masina sa alunece cu spatele si opream alunecarea luind incet piciorul de pe ambreiaj. E destul de empiric dar daca incerci la o masina cu ambreiajul ok (benzinar) nu-ti iese, se opreste motorul; la ambreiaj uzat te poti legana inainte-inapoi fara probleme :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam cat te-a ajuns schimbu de ambreiaj? se schimba tot kitul? si totusi de ce are variatie turometru si consum mare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am rezolvat problema cu timoneria. Se corodase alumuniul de la un lagar din angrenajul de pe cutia de viteze al timonerie. Ansamblul este compus dintr-un ax de otel, doua camasi de plastic si suportul din aliaj. Probabil ca a intrat apa intre camasile de plastic si suport ca era corodat suportul si se umflase. Dupa o terapie cu smirghel si putina unsoare, merge ca nou.

Mihai

Modificat de Mister Mihai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revenind la problema mea ... am facut schimbul ambreajului cu 580 + 300 manopera in Constanta intr-un service particular .

la ce am vazut eu cel vechi era deja la nituri . Nu am descoperit urme de ulei in el .

Ma declar multumit de operatiune , masina se misca altfel .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut,

Ma poate ajuta cu sugestii, informatii legat de CV/ambreiaj daca las masina nemiscata o saptamana, cand incerc sa o scot din viteza nu iese, si intra foarte greu in 1-a sau marsarier, si am observat de asemenea cand merg la drum lung in a 5-a nu pot sa o scot, ramane blocata desi apas pedala de ambreiaj de mai multe ori. In schimb daca merg prin oras merge foarte usor dupa 10 min, probleme similare ca la userul ionicas.

Din cate am citit pe forum ar fi posibile probleme:

1. reglat timonerie

2. pistoane/garnituri de la sistemul hidraulic

3. kit ambreiaj

Multumesc mult de ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa verifici si uleiul din cutie daca ai la nivel si cum se prezinta (are in partea din fata a cutiei un lacas de vizitare cu un surub).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt. audya4

la mine problema a fost de la partea hidraulica - cilindrul receptor (cel de pe cutia de viteze). Dupa ce m-a saturasem sa tot aerisesc sistemul hidraulic al ambreiajului, am rezolvat-o prin desfacerea cilindrului si inlocuirea garniturilor.

Cam toata lumea pe la magazinele de piese (inclusiv Skoda si VW) spune ca nu exista kit de reparatie si ca trebuie sa inlocuiesti cilindrul (costa vreo 200 RON) insa am gasit undeva un kit de reparatie cu niste garnituri in el (15 Ron).

Kit-ul parca era facut pentru Sachs (garniturile aveau cumva alta forma) insa pana la urma "le-am potrivit" si la mine si pana acum (cam 1000 Km) nu am avut probleme. Oricum, pentru 15 Ron merita desfacut, curatat si incercat.

Tin sa remarc ca repararea sau inlocuirea cilindrului receptor este o operatiune relativ usoara.

spor,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multam @ ionicas - crezi ca ne poti ajuta sa ne spui de unde ai procurat kit de reparatie pentru cilindrul receptor/ sau ce sa cautam, cred ca am exact aceeasi problema si poti sa ma ajuti cu detalii legate de operatia de aerisire a sistemului hidraulic al ambreiajului, intrucat sunt novice si nu ma pricep unde sa ma uit.

Multumesc mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!