Jump to content

Ambreiajul


flopem
 Share

Postare recomandată

Sachs e ambreiajul original cu care vine masina. Si eu cand l-am schimbat tot Sachs am pus. Intre cele 2 firme nu sunt mari diferente. Si da...daca ai ambreiajul dus trebuie schimbat tot kitul, daca zici ca masina nu mai are putere in principiu e dus discul de ambreiaj. La fel era si la mine si mi-au aratat cei din service ca discul de ambreiaj ajunsese la nituri asa de uzat era.

Da, seatul are acelasi motor, probabil cu mici diferente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu, dupa simptome ambreiajul ar fi uzat cu toate ca patinarea ambreiajului apare mai pregnant in treptele superioare de viteza. In principiu este recomandat sa schimbi tandemul disca ambreiaj-placa de presiune. In rest trebuie constatat ce mai este uzat pe acolo: e de rau daca discul de ambreiaj s-a uzat intr-atat incat niturile de prindere a materialului de frictiune au ajuns sa lase urme in suprafata volantului; daca da, trebuie schimbat si acesta. De asemenea trebuie vazuta si starea de uzura a rulmentului de presiune.

Mai mult decat atat: au existat cazuri cand patinarea ambreiajului a aparut in urma scurgerilor de ulei in carterul ambreiajului, fie datorita neetansarii corecte a arborelui de intrare in cutia de viteze fie neetansarii corecte a simmeringului de arbore cotit, partea spre volant. Deci recomand cu caldura demontarea cutiei de viteze si constatarea corespunzatoare a cazului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce reprezinta CV ? Adevarul e ca exista si niste scurgeri carora nu li s-a gasit inca sursa .

Modificat de plc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiindca nu cunosc prea multe intreb daca atunci cand se schimba ambreajul se demonteaza si cutia ? Ar fi numai bine fiindca si cutia pierde putin ulei .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, am folosit prescurtarea. Am corectat postul mai sus.

Sigur, trebuie demontata cutia de viteze pentru a avea acces la ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-un fel ma bucura asta fiindca cu ocazia asta voi scapa si de pierderile de ulei de la cutie si voi avea si eu o masina mai infipta sper ... odata ce schimb si ambreajul. Masina e sh din germania si cred ca nu i-a mai schimbat nimeni ambreajul .

Multumesc pentru lamuriri mai ramane acum sa fac bugetul ... :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna,

Datele problemei mele ar fi urmatoarele (pentru masina din semnatura):

Oarecum din senin uneori se intampla ca atunci cand apas pedala de ambreiaj, desi merge pana jos, nu mai intra in viteza. E ca si cum apesi pedala si nu se intampla nimic in sistem ca sa-ti permita schimbarea vitezelor. Lucrul asta se intampla progresiv pana ce nu mai cupleaza nimic si nu mai intra in nici o viteza.

Am patit asta de doua ori in interval de 2 luni. prima data cand am ramas fara ambreiaj am patit-o in timp ce conduceam...iar azi am ramas fara ambreiaj intr-o parcare (bine ca a fost nevasta-mea cu mine si m-a ajutat sa aerisesc sistemul hidraulic al ambreiajului).

In ambele cazuri problema sa remediat prin aerisirea sistemului hidraulic. Stie cineva care ar putea fi cauza de imi intra aer in sistem ?

Am inteles ca este vorba de un pistonas (sau doua ?) pe traseu si ca ar putea fi garnitura la unul din ele. Intrebarile ar fi:

1. unde se afla localizate pistonasele respective

2. se schimba cu totul sau se gasesc doar garniturile respective?

3. ar trebui sa caut / gasesc ceva urme de umezeala ?

Este o reparatie / inlocuire complicata ce necesita service sau o pot rezolva eu?

Mai poate fi si alta cauza la problema de mai sus ?

multumesc pentru sfaturi,

ionel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am si eu o mica problema: uneori cand vreau sa bag in 1-a, imi agata si nu intra , tre sa ma chinui oleaca si mai ales daca is la semafor si tre sa plec :rolleyes: , ce am obs.,atunci cand tre sa plec de la semafor daca bag a 2-a apoi o duc in viteza 1 pt a pleca nu agata. problema asta o am doar cu viteza 1 si marsarier si nu tot timpu, sa fie semne ca se duce ambreiajul ??? :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa nu te agiti brunsko. E la fel si la mine.

Ca solutie: cand dai catre viteza 1 si nu intra lasa pedala un pic mai sus si va intra. Fa incercari si vei vedea despre ce vorbesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, asa e. daca las pedala putin mai sus intra a1-a, dar la marsarier ? inainte nu facea asa , oricum daca e ambreiajul il las asa, nu e chiar atat de grav.multumesc pt sfat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marsarierul este la fel.

Daca citesti prin mai multe topic-uri aici in aria Fabia1 vei vedea ca se cam incadreaza la probleme comune, adica multi au aceste mici neplaceri fara ca sa fie constatat vreun defect, care remediat ar disparea problema mentionata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Dar ce contine practic un kit complet ? Rulment , volant , disc ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kitul de ambreiaj contine discul de ambreiaj, placa de presiune si rulmentul. volant nu e inclusa in kitul de ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut aceeasi senzatie (fost diselist) Cind plec de pe loc pleaca lin ca o domnisoara, :huh: dar daca decuplez ASR devine o tigroaica feroce. :D

Deci ASR-ul asta influienteaza demarajul masinii ? Nu mi-a trecut nicodata prin cap sa probez plecatul in tromba fara ASR . Din pacate la mine masina nu mai trage cum trebuie in prima si a doua treapta cum tragea cu ceva timp in urma . Cumajung in a 3 a cum merge brici . Urmeaza sa schimb ambreajul .

Masina are 167000 si sigur n-a mai fost schimbat . Stie cineva un service ok in Constanta ptr treaba asta ? Kitul mi-l cumpar singur . Daca da plz mesaj privat sa nu facem reclama .

Multumesc anticipat .

Modificat de plc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici rulmentul de presiune nu este de obicei inclus in kit. Kitul este compus din discul de ambreiaj si placa de presiune. Exact asta ti se da de obicei la tejghea daca ceri kit. Evident, vanzatorul o sa te intrebe daca sigur nu iti trebuie si un rulment de presiune, volant, suruburi etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau daca am dezinformat, cand am cumparat kitul de ambreiaj asta am primit eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ati dezinformat deloc , doar ca eu incerc sa-mi fac bugetul si vreau sa aflu cam ce trebuie sa includa kitul in cazul ca-l comand online . Parca vad ca il iau si dupa ce-mi desfac baietii ambreiajul imi spun ca mai trebuie si aia... si aia ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai din cauza asta e mai bine sa schimbi tot, avand in vedere cat costa manopera pentru schimbat ambreiajul. La mine s-a fisurat placa de presiune, insa am schimbat tot, pentru 300 RON in plus cat au costat discul si rulmentul am zis ca nu merita sa platesc altadata inca 700 RON, cat a fost manopera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Constanta pe unde am fost eu ajunge manopera la kit in jur de 350-400 . Binenteles nu in reprezentante .

Kitul l-am gasit cu 600 de la luk include placa + disc + rulment .... Si poate ajunge si la 1100 de la alt producator de exemplu sachs .

Modificat de plc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare!

am mai postat asta o data, dar l-am postat gresit.

problema sta in halul urmator:

-pornesc motorul cu ambreiajul calcat =>nu se aude nimic.

-ridic ambreiajul cu cutia la punctul mort => se aude un mic, foarte mic suierat.

-plec, cresc viteza spre 60-70, incepe sa se auda din ce in ce mai tare, la 100 km/h si aprox 3000 ture nu se mai aude motorul din cauza suieratului.

-apas ambreiajul la vitezele alea, tot se mai aude, dar mult mai incet.

putinele mele cunostinte intr-ale ambreiajelor, ma fac sa ma gandesc la rulmentul de presiune. se poate schimba doar rulmentul sau trebuie tot kitul de ambreiaj? cam cat de urgent ar trebui schimbat?

multam si numa'bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca e ambreiajul, recomandat e sa schimbi tot kitul cum spunea si cristian 2 posturi mai sus,nu merita sa schimbi doar rulmentul sau placa , dar poate ai noroc si e de la altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi, cred ca la tine este vorba, din ce descrii tu, de un rulment dus in cutia de viteze; cel mai probabil rulmentul din spate de la arborele de intrare in cutie (se afla pe o placa care contine si rulmentul spate al arborelui de iesire). In cazul in care ar fi fost de vina rulmentul de presiune erau 2 variante: fie se auzea huruit atunci cand calcai ambreiajul (atunci lucreaza in sarcina rulmentul de presiune), fie auzeai un mic zdranganit metalic cand stai pe loc, fara ambreiaj calcat (dar in cazul asta, imediat ce pleci de pe loc zgomotul este 100% acoperit de zgomotele de rulare).

Ar trebui sa consulti un specialist inainte de a schimba elemente de ambreiaj, parerea mea.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, am inteles. acei rulmenti se pot schimba singuri, sau, ca la toate subansamblele, trebuie schimbata cutia?

am vorbit cu un prieten mecanic, deseara merg la el, sa faca o diagnosticare.

merci si va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pot schimba separat fara probleme. Este necesara demontarea cutiei de pe masina si dezasamblarea cutiei pentru inlocuire. Reasemeblarea este o operatiune ceva mai delicata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!