Jump to content

Probleme Pornire La Rece


shakeru06
 Share

Postare recomandată

Uneori cand pornesc motorul la rece dupa 4-6 secunde incepe sa scada turatia de parca ar merge in 2 pistoane si se aude un zgomot metalic puternic,asta pana il accelerez putin (usor)dupa care totul revine la normal,ce ar putea fi?

Am vazut ca si in manual scrie ca la pornire motorul poate fi zgomotos si mers neregulat dar oare chiar asa? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi bujiile si injectoarele, apoi canistra de carbon si clapeta de aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Explica-mi te rog ce inseamna canistra de carbon pt. ca sincer nu stiu :lol: clapeta de aer si injectoarele sunt ok mai raman bujiile si....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mai degraba as da vina pe pompa de ulei, sau chiar calitatea uleiului. Injectoarele nu au treaba cu ce se intampla la tine, clapeta de aer nici atat. Din cate stiu eu, motorul scoate acele sunete pentru ca pistonul nu are un strat protector de lubrifiant intre el si cilindru. Asta se intampla intotdeauna la rece, adica dupa ce motorul a stat un timp astfel incat stratul de ulei s-a scurs de pe cilindru si pistonul merge direct pe metal la pornire. Chestia nasoala e ca la pornire se produc 90% uzuri la motor, astfel ca ce ai tu aclo nu e de bine. Faptul ca isi revine daca accelerezi putin este dovada pentru ceea ce spun, deoarece cresti turatia motorului si astfel creste si cea a pompei de ulei, rezultand lubrifierea cilindrilor. Nivelul uleiului e bun? schimbul l-ai facut la timp???

Modificat de ovifire
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mai degraba as da vina pe pompa de ulei, sau chiar calitatea uleiului. Injectoarele nu au treaba cu ce se intampla la tine, clapeta de aer nici atat. Din cate stiu eu, motorul scoate acele sunete pentru ca pistonul nu are un strat protector de lubrifiant intre el si cilindru. Asta se intampla intotdeauna la rece, adica dupa ce motorul a stat un timp astfel incat stratul de ulei s-a scurs de pe cilindru si pistonul merge direct pe metal la pornire. Chestia nasoala e ca la pornire se produc 90% uzuri la motor, astfel ca ce ai tu aclo nu e de bine. Faptul ca isi revine daca accelerezi putin este dovada pentru ceea ce spun, deoarece cresti turatia motorului si astfel creste si cea a pompei de ulei, rezultand lubrifierea cilindrilor. Nivelul uleiului e bun? schimbul l-ai facut la timp???

esti pe aproape,de obicei se aud tacheti.la motoru tau ai tacheti hidraulici.ai 2 explicatii1.ori sunt uzati si si dimineata pana se amorseaza ei cu ulei dureaza 2-4 secunde 2.ori folosesti un ulei mai gros si la fel,dimineata pana impinge pompa de uleiu si pana se amorseaza dureaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca poate sa fie si de la volant. Sau de la bujii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trepideaza cumva ca si cand ar vrea sa moara? ti s'a aprins cumva becul galben de eroare motor vreodata (cel galben ultimul din randul doi de becuri)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceleasi simptome le-am avut si eu pe un astra de 1.6 102 cp si am verificat toate piesele ( bujii, filtre, injectoare curatate la ultrasunete,joc tacheti, presiune ulei ) degeaba, pana cand mi-a venit ideea sa verific si pompa de benzina si... surpriza, la pornirea de dimineata sau cand statea mai mult 5-6 ore nepornita pe circuitul de tur intra aer si se dezamorsa, cele 2-3 secunde in care pompa bazie inainte de pornire si baga benzina nu erau suficiente sa creeze suficienta presiune si asta din cauza unui colier ( din acela fara reglaj ) de furtun. Deci cand pornesti masina la turatia de relanti, din cauza lipsei de presiune aprox. 4 bar iti face motorul ca toate visele pana se amorseaza rampa. Cum verifici : tai furtunul acela tare de tur cam la 12-15 cm de rampa injectoarelor si inadesti cele 2 bucati cu un filtru de benzina de plastic transparent capsulat ( costa vreo 3 lei ), daca prin filtru in momentul cand pornesti la rece apar bule de aer si nu este flux continuu de benzina cateva secunde trebuie sa verifici etanseitatea circuitului de tur. Iti spun ca am fost la mama servisurilor si la tata testerelor si totul era ok, toti parametrii erau perfecti, dar asta pt. ca masina era deja calda si totusi cred ca daca o lasam peste noapte si puneau tester dimineata se vedea intervalul de cateva secunde cu lipsa de presiune de benzina. Masina am vandut-o si mi se spune ca si acum functioneaza ireprosabil.

Multa bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana acum nu mi s-a aprins nici un bec (inafara de cel de benzina :D )acum de o perioada n-am mai auzit sa mai faca acel zgomot ....sa vedem de acum incolo...nivelul este ok il verific odata la 5-6 zile.Multumesc tuturor de pareri !!!!si le astept in continuare.Acest zgomot nu aparea imediat ce porneam motorul ci dupa cateva sec. 7-10 daca ar fi pompa de ulei n-ar trebui sa faca de la prima cursa a pistonului pana ce primeste ulei de la pompa??

trepideaza cumva ca si cand ar vrea sa moara? ti s'a aprins cumva becul galben de eroare motor vreodata (cel galben ultimul din randul doi de becuri)?
Da este ceva de genul ca ar da sa moara dar nu mi s-a aprins becul pana acum...am vazut ca si tu ai aceeasi masina...ai vreo idee?
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fratele meu cam cu aceleasi simptome a schimbat 2 service-uri pana sa descopere ca era de la benzina. La testul VAG totul era ok. Dar cand dadea sa porneasca parca se rupea masina in doua. (in cazul lui motor 1.6 benzina). S-au schimbat bujii, filtre, s-au demontat multe...

Mai bine incearca inainte benzina - daca totul iese ok pe tester.

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema mea, zic eu, e identificata. Pe baza erorilor citite la diagnoza, dupa ce am tot cautat pe forumuri :huh:, am descoperit, sper, buba: e vorba de un senzor de temperatura.

Simptomele sunt: o trepidatie accentuata la rece si faptul ca "da in nas" in primii 20-30 de metri de la plecarea de pe loc. Zgomote, altele decat cele normale, nu sunt.

Ideea e ca la mine se aprinde si martorul de care ziceam mai sus. Daca tu zici ca nu se aprinde nimic este posibil sa nu fie aceeasi cauza...

O diagnoza, sa vezi daca ai ceva erori ai facut? Poate te va ajuta in descoperirea cauzei.

Revin cu detalii in ceea ce priveste solutionarea/nesolutionarea ei dupa ce inlocuiesc minunatul senzor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema asemanatoare.. pornesc motorul(rece fiind si stat nepornit cam 1 zi - e prima oara cand imi face asa ) si trepideaza rau de tot la relanti.. l-am lasat sa se incalzeasca si face la fel.. nu stiu ce sa mai cred.. si plus de asta pana sa imi faca asa la relanti mergea bine dar imi lua mai mereu urmatorul cod de defect 17544 (long term fuel trim, idling, bank 1 - system to lean ) tot aceiasi eroare mi-a aprins si martorul de motor in bord. Are cineva vreo idee sau a mai patit cineva asa? (mentionez ca masina are doar 43000 km si mai mult a stat)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema asemanatoare.. pornesc motorul(rece fiind si stat nepornit cam 1 zi - e prima oara cand imi face asa ) si trepideaza rau de tot la relanti.. l-am lasat sa se incalzeasca si face la fel.. nu stiu ce sa mai cred.. si plus de asta pana sa imi faca asa la relanti mergea bine dar imi lua mai mereu urmatorul cod de defect 17544 (long term fuel trim, idling, bank 1 - system to lean ) tot aceiasi eroare mi-a aprins si martorul de motor in bord. Are cineva vreo idee sau a mai patit cineva asa? (mentionez ca masina are doar 43000 km si mai mult a stat)

Da si la tine sa moara? ca si cum ar mere in 2-3 pistoane?Eu am schimbat senzorul temp. apa ori coincidenta ori miracole dar nu mai imi face :) (l-am schimbat ca nu imi arata tot timpul temp. apei in bord)ce tip de motor ai tot AUQ?

Modificat de shakeru06
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, sper sa nu fiu offtopic, dar aceleasi simptome le am si eu la masina din semnatura, golf 4 2002, 1.9tdi 131cp cod ASZ.

masina are 90 000 km. am schimbat pistoane,tacheti hidraulici, garnitura chiulasa, garnitura pompa vacuum. injectoarere sunt in forma de zile mari, bateria noua, bujiile ok.

problema nu apare tot timpul, dar de obicei cand este mai frig(sub 0 grade) si cand masina e nepornita de o zi.

sa pornesc dau cateva secunde bune la automat(doar la prima pornire din ziua respectiva), porneste motorul dar parca se rupe in doua, si la plecare, in primii 20-30m da sa moara.

AM avut eroare pe senzorul de temp lichid racire si l-am schimbat. problema ar fi ca pe climatronic nu imi arata valoarea din acest senzor nici acum (arata -99).

ceva sfaturi?:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici mie nu imi arata pe climatronic temp motorului, desi am schimbat acel senzor , pt ca imi cadea acul de pe 90 G.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era o bobina de inductie dusa :frigbaitata: E bine k am scapat usor.. era pe duca.. impuscata si a facut si putin condens si aia a fost

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Schimba bujiile si fa un schimb de ulei. Eventual cand schimbi uleiul sa pui solutie de curatat motorul in uleiul vechi.

Pune ulei sintetic sau full sintetic (0W sau 5W) si nu cred ca o sa iti mai faca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Intr timp am remediat si problema un furtun care duce ceva vapori de ulei in admisie sau ceva de genul asta era mancat aviz amatorilor as zice sa dati o geana pe la motor deoarece la capitolul furtune cauciuc se pare ca Seat-urile noastre stau cam prost :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil ... oricum conteaza mult si calitatea uleiului si a bujiilor. Daca ai de gand sa schimbi bujiile sa nu pui bujii reci ca tot la fel o sa faca pana se incalzesc bujiile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut aceeasi problema, a trebuit sa schimb termostatul si mi-a venit unul cu sonda de temperatura inclusa. Timp de o saptamina la pornirea facea ca Taz si nu stiam de ce.... Intr-o zi am dat jos senzorul de temp si i-am masurat rezistenta. Bingo :rolleyes:

Sunt doua modele de senzor cred, ca l-am pus pe cel vechi si mergea ok. Explicatia e simpla: senzorul pacaleste ECU cum ca motorul ar fi cald din prima si injectia este pe masura. (au rezistente diferite la rece acei senzori)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

posibil ... a mea a facut asa de la bujii, acum e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

salut. am si io mare problema. nu stiu ce se intampla cu masina mea. de cateva zile cand o bag in treapta 1 sau in masalier cand dau drumul la ambreiaj tremura toata masina parca zici k se rupe in 2 si acum au inceput sa se miste si rotile dupa trepidatia la motor atunci cand dau drumul la ambreiaj...la drum intins nu are nimik dar numai plecarea dupa loc si in masalier fare urat de tot...a venit un mekanic sa se uite la ea si zicea k ori am un suport rupt pe la motor ori la cutie...io nu stiu ce sa mai fac...poate ma ajuta si pe mine cineva inainte sa o duc la service...multumesc....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dam cu presupusu..... volant :icon_thumright:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si io ... zici k se rupe in 2 ...la drum intins nu are nimik....a venit un mekanic... la ea si zicea k ori am un suport rupt ..io nu stiu ce sa mai fac

Te rog sa renunti la acest mod de a scrie, cel putin pe acest forum. Citeste REGULAMENTUL :

2. Pe l

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!