Jump to content

Consum Passat B6


XREDX
 Share

Postare recomandată

E bine. Poti schimba si pe la 2000-2200 cand motorul e rece.

Cel mai important la turatie, este timpul in care ajungi cu ea de la 800 la 3000 RPM. Daca se face crescand usor si progresiv e foarte ok si 4000 RPM chiar si pentru diesel, doar sa fie motorul incalzit.

Este de evitat sa o calci puternic plecand de la 1400 RPM de exemplu. Mai bine schimbi intr-o treapta inferioara si pornesti acceleratia puternica incepand de la 2000 in sus... Daca o calci blând poti porni si de la 1200-1400 pana la 300-3500-4000, cat ai nevoie, insa cu blândete, da? :)

Modificat de alexandru_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam mult 2500 cu motorul rece, mai ales pe timp de iarna!

Nu este vb de consum ci de motor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, daca mergi subturat le cam nenorocesti. Legal poti merge si intr-o treapta inferioara, dar mai turat. Consumul ala iti dai seama ca l-a obtinut mergand subturat, avand in vedere motorul lui.

1600-1700 rpm la mers constant, pe drum drept, chiar in vale, ti se pare subturat la un motor cu 350 Nm? ce intelegi tu prin subturat? De ce (cum?) se strica injectoarele si turbina?

KeGPR, daca la 80-90km/h mergeai in treapta 6, era normal sa ai 1600rpm. Eu la 80km/h pe DN1 merg in treapta 4, mai rar in treapta 5. E adevarat ca am consum mai maricel, dar prefer asa decat sa am batai de cap cu turbina mai tarziu. Sau injectoarele cum zice Valentin.

M-ai inteles gresit. Eu nu cred ca se strica injectoarele si turbina de la mers cu 1600 rpm. De fapt, fara sa intentionez sa jignesc pe cineva, povestile astea de groaza cu subturarea imi par precum cele cu Baubau din copilarie.

Mersul subturat are legatura directa cu sarcina. Poti sa mergi la vale in viteza a 5-a si cu 40km/h si sa nu mergi subturat, sau in a 4-a la deal, cu masina plina ochi si sa mergi cu 80 km/h si atunci posibil sa mergi subturat.

Ai perfecta dreptate

Pai povesti de groaza sau nu, afaik gem service-urile de probleme la turbo dieseluri, fie ca vb de injectoare, dpf, volante, turbine sau mai stiu eu ce. Recomandarile cu subturarea le-am primit de la un mecanic, nu de la un ciumpalac. IN ce priveste turbina, mi-a explicat sistemul de racire, precum si de pale variabile. Mersul exclusiv intr-un regim aproape de fix (fara sa o plimbi pe plaja ei de functionare, cauzeaza o gresare inegala. Repet, nu sunt tehnic, doar m-am interesat. POate nu e asa. Poate sunt doar masinile prost facute :) Which they are, in anumite aspecte ( injectoare siemens- epic fail, diverse chichite prin interior, vopsea etc). Ramanand on topic, consumul e decent pt ce ofera masina, nu ma plang.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok ,ms .. Nu am mers niciodata la consum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai povesti de groaza sau nu, afaik gem service-urile de probleme la turbo dieseluri, fie ca vb de injectoare, dpf, volante, turbine sau mai stiu eu ce.

Atata timp cat nu stii cauzele care au dus la un asemenea deznodamant, nu poti sa dai vina pe mersul subturat.

Din pacate, atunci cand mecanicii nostrii nu stiu meserie, se tin de superstitii. Asa ajunge motorina proasta vinovata de 50% din problemele la motor, iar mersul subturat vinovat de cealalta jumatate.

Recomandarile cu subturarea le-am primit de la un mecanic, nu de la un ciumpalac. IN ce priveste turbina, mi-a explicat sistemul de racire, precum si de pale variabile. Mersul exclusiv intr-un regim aproape de fix (fara sa o plimbi pe plaja ei de functionare, cauzeaza o gresare inegala. Repet, nu sunt tehnic, doar m-am interesat. POate nu e asa. Poate sunt doar masinile prost facute :) Which they are, in anumite aspecte ( injectoare siemens- epic fail, diverse chichite prin interior, vopsea etc). Ramanand on topic, consumul e decent pt ce ofera masina, nu ma plang.

Gresare inegala? Sper sa nu fii retinut tu corect ce ti-a spus mecanicul...

Pozitia de repaus a vanelor geometriei variabile a turbinei este de DESCHIS. Cu alte cuvinte, cand motorul este la ralanti si lipseste vacuumul din tubulatura de comanda a actuatorului, vanele au o pozitie de deschidere maxima. Asa este si la limp, pentru a proteja motorul.

In situatia in care tu rulezi, sa zicem cu 70 km/h constant, la 3000 rpm, vanele sunt deschise aproape la maxim, deoarece motorul are suficient aer iar turbina produce suficienta presiune chiar cu vanele deschis.

Inj situatia in care rulezi la aceasi viteza (70 km/h), dar precum spunea Alexandru_, de la 1400 apasand acceleratia treptat, moderat, vanele geometriei se inchid, pentru a creste turatia turbinei. In felul acesta creste si presiunii de supraalimentare, chiar daca turatia motorului este redusa. Asa ajungi ca la 1400 rpm sa ai mai mult aer in cilindri decat la 3000 rpm. Este si normal, pentru ca sarcina pe care o are de indeplinit motorul la 1400 rpm este mai mare decat cea de la 3000 rpm, datorita rapoartelor din cutie. Adica mergi cu aceeasi viteza, iar motorul trebuie sa impinga cu o forta mai mare datorita treptei 6 la 1400 decat in situatia treptei 3, la 3000 rpm.

Rezumand, daca vrei sa treci vanele turbinei prin toate stadiile de functionare, pai atunci trebuie s-o faci sa-si inchida vanele, iar asta nu este posibil decat la talpa sau la mers in ture mai reduse ale motorului. Mecanicul tau nu ti-a explicat ca nu este nici o legatura directa intre turatia unul motor si turatia unei turbine cu geometrie varaibila?

Pentru ca tot este topic de consum, mai jos este un fragment dintr-o brosura VW in care sunt prezentate cateva sfaturi (foarte bune, dupa parerea mea) de reducere a consumului:

Select 3rd gear at 30 km/h – early gearshifts help to save fuel.

Driving at low revs is bad for the engine? A popular myth. TDI and TSI engines love running in third gear at 30 km/h – they deliver astonishing pulling power from as low as 2,000 rpm.

When starting off, engage second gear once the vehicle has moved through its own length. And feel free to skip a gear when changing up. Always select the highest gear possible when cruising along in traffic. As long as your car runs smoothly and acoustic comfort is maintained, the engine speed is not too low.

Ultima fraza defineste si parerea mea despre subturare...

Brosura integrala aici

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este numai o parere a mea...la 30 km/h in trepta 3, motorul tremura pentru ca nu are cuplu destul....trepidatii care le preia volant.deci mergi economic ca sa ai de ce sa schimbi volant.eu zic ca la mersul constant conteaza turatia motorului ,acesta sa fie in cuplu 1750-2200 rpm.ideea este sa simti masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deja se intelege altceva. Nu este o problema in a merge constant, la o viteza de croaziera, la o turatie de sa spunem 1700rpm. Problema este insa acceleratia mai pronuntata - "talpuirea" - la turatii mai mici de 2000rpm, situatie daunatoare considerabil in timp cel putin pentru turbosuflanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in manual la mersul economic scrie ca poti merge cum a scris si valentin ,in treapta a 3-a la 30 km/h,in treapta a 4-a cu 40 km/h.motorul clar se chinuie in regimul acesta.am condus un g6 cu indicator de schimbare trepte in bord,in stilul acela de mers,parca mergi cu toate rotile desumflate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marianu, motorul se chinuie daca incerci sa accelerezi la acea viteza in acea treapta (3, 30km/h; 4, 40km/h). Daca mergi constant sau accelerezi foarte usor si lin, din ce inteleg din textul pe care l-a pus Valentin, este ca nu ar fi nicio problema. Daca in schimb vrei sa accelerezi mai tare sau dai de un deal, atunci este recomandat sa dai inferioara. Eu m-am mai gandit la aceste lucruri si datorita DSG-ului, care schimba foarte devreme, iar la 70km/h erau persoane pe aici care spuneau ca au deja treapta 6.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand lucram in US, am avut o Kia Optima cu motor de vreo 2200 cmc si 150 CP, cutie automata. Ca dimensiuni era cam la fel sau un pic mai mare decat B6-le. Schimba undeva intre 2200-2700 rpm si aveam momente in care eram cu motorul la 1200 rpm in treapta a 4-a, la vrea 25-30 mph. Consuma decent pentru cat era de mare.

Dieselul turbo e afectat de accelerarea puternica de la turatii mici. In rest, de obicei viteza intai e ca sa pleci de pe loc, restul le folosesti dupa cum iti convine, atat timp cat nu mergi subturat (adica necorelat cu sarcina, nu raportat doar la ce indica turometrul).

Modificat de EWS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Thx a lot for info. Cat traieste omul invata :) Eu oricum sunt petrolhead, desi acum detin un diesel si conduc tot un diesel (masina de birou). I need rpms :)

Modificat de KeGPR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

consum pe ultimii 1000 km,dintre care 500 facuti in oras si 500 la un drum de Brasov,dus-intors-7.0%

foarte multumit,mai ales ca drumurile in oras au fost foarte scurte si dese,la temperaturi de -5-6grade,cand acul de la apa nici nu apuca sa se ridice.dezaburire fata si spate on.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna seara, am doua passat , unul 2009,break, 170000km, unul 2012- 7000km ,berlina amindoua 140cai, in cartea tehnica la break 148 mg - celalalt 118 g, ,,,,consumul la break in mixt este de 5.8, la cel berlin 6.1, ,,,,,,,,treptele de viteza la berlina sunt mai distantate, deci la 130/h break are 2500 turatii, cealalta 2250turatii

schimbarea vitezelor la diesel trebuie executata undeva la 2500 turatii, chiar si 2800, fara nici un fel de problema,,,,,ambele motoare sunt common rail

,astept comentarii,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer sunt un pic de acord cu Valentin,am momente cand dau treapta de viteza a 4-a si simt cum motorul trage si are forta chiar daca am doar 65 km\h(mentionez ca accelerarea este lina) ca si consum efectuat 90% Bucuresti am o medie pe BC de 8.4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este normal sa fie asa.......cuplu mare este la turatii mici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, la motorizarea mea am 5.5 afara si oras 7.5 , nu stiu daca este mult sau putin. Nu conduc sportiv decit uneori si nu depasesc 160/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

consum de 4 , 5 in afara , iar in localitate nush daca imi sare de 7 ( specific ca am un stil de condus lejer si multumitor )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Italia - Romania , 2 persoane , in spate rabatat bancheta si incarcata pana la plafon :D, 1890km , consum de 5,1%, nu am depasit 120 pe autostrada si in tara nu am trecut de 110km/h.

Teoretic mi-a mancat 100 litri de motorina

SUPER MULTUMIT !!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In afara am scos odata 4,7l/100km la un mers linistit, in oras nu sare de 8l. Eu zic ca eu un consum bun la un motor de 170cp si DSG. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bun consum aratat de computerul de bord 4,6 la un consum linistit, ruta Cluj-Baia Mare cand am luat masina, nedepasind viteza de 120 km/h.

In rest cam 5,6 l in afara orasului, schimbat viteze la peste 2.500 turatii, si viteza maxima 140-160 km/h, ruta Baia Mare-Cluj. In oras 7-8 litri.

Modificat de flo1984
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am vrut sa prezint cele doua masini cu consumul scris in hirtoage, in fapt daca se merge cu toti caii motorului in niciun caz nu se incadreaza in ce spune producatorul ,,,iar de consum eu sunt f multumit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da , si eu zic la fel, consumul se da din talpa soferului, daca porti 47, dublezi consumul din hirtii, daca porti 38 poti sa fi in bareme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe computerul de bord,la ultimii 3000 km(17 ianuarie cand am cumparat masina) imi arata 6,7%.O tin destul de mult pornita la ralanti avand un copil mic,cu butonul eco activat pt incalzire rapida,mai ales ca este iarna. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un drum de GL-Bucuresti-Brasov(DN1)-Galati(Oituz)-780km-2 persoane-5,6 %.Maxim i-am dat 120 pe autostrada si in rest mers constant 90-100km/h.In oras am 8,5%.

 

mai cumparati si masini turbo pe benzina,si nu vor mai fi atatea topic-uri cu probleme la diesel!!!

Modificat de eug-vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!