Jump to content

Placute frana


Amenon
 Share

Postare recomandată

LE: pff...credeam ca-s pe topicul "sistem de franare"...sa il mute un administrator pls! D:

salut. mi-am schimbat ieri sabotii, caci eu am tambure ... am pus ferodo. am 100.000 si cam scartaiau la frnarea usoara. m-am gandit bine sa ii schimb intrucat erau uzati aproape pana la nituri. am fost placut impresionat: se simte binisor diferenta in ceea ce tine de franare. pret: 95 de lei setul de 4 saboti + manopera 120 de lei. (cam scumpa manopera, huh?)

Modificat de alex_Silva
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

am o skoda octavia 1 model 2007, i-am schimbat primul set de placute la 88000 km, discurile ,intradevar au cam 2-3 mm uzura, trebuie schimbate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca au 3mm , poate ar trebui schimbate. Ce diametru au? Cele de 256mm, au grosimea de 22 si merg pana la grosimea minima de 19mm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

salutare tuturor,va rog frumos daca se poate sa postati un video sau poze cu etapele care se desfasoara in aceasta operatiune,nu toti avem bani de mecanic dar zic ca cu un video ne vom descurca singuri,mie unul mi-ar fi defolos..va rog cine se pricepe sa detalieze operatiunea,atat pe fata cat si pe spate..va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spate:

http://vwforum.ro/topic/11632-sistem-franare-fabia/page-20

Fata:

http://skoda.workshop-manuals.com/fabia-mk1/index.php?id=211

Video:

Detaliere:

Dupa ce ai demontat roata, in partea dinspre interior (pe fuzeta) vei gasi la ,,ora 12" ...,,ora 6" doua capacele de plastic, pe care le vei scoate, sub acele capacele vei gasi 2 suruburi care fixeaza etrierul, le desfiletezi, dupa care tragi de etrier inspre fata masinii, dupa ce ai scos etrierul,  desfiletezi surubul de fixare a discului. Placutele de frana le vei scoate din etrier, ele au doar niste urechiuse metalice pentru fixare. Daca discul de frana si placutele sunt noi...va trebui sa impingi pistonasul inauntru, altfel nu vei mai putea monta etrierul cu placutele pe disc. Vei desfileta usor aerisitorul, si impingi pistonasul inauntru. Grija la ochi Pancule...vei completa cu lichid de frana dupa ce operatiunea va fi gata...daca te misti rapid, nu va curge mult...

Varianta corecta ar fi o presa pentru a impinge pistonasul...dar nu are niciun rost investitia...ai mentionat ,,nu avem bani"...ei, eu ti-am prezentat varianta cea mai ieftina.

Poze:

2hygaw.jpg

2s76k2x.jpg

faufjn.jpg

2jcykhk.jpg

a5co6f.jpg

r22p2o.jpg

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa o corectez si completez un pic pe Carmen :

Unu = daca lasi aerisitoarele strinse, atunci cind impingi pistonasele inapoi, lichidul se duce in rezervor si ai siguranta ca nu ai luat aer, deci nu mai aerisesti frinele la sfirsit. Tot ce ai de facut este sa urmaresti vasul si sa mai scoti din lichid cind se umple, ca o sa dea pe dinafara.

Doi = daca schimbi numai placutele , nu si discurile, atunci lasa-le in pace, nu e nevoie sa le scoti.

Trei = dupa ce montezi la loc etrierii, inainte de a pleca cu masina faci pedale ca sa fii sigur ca ai impins si lipit placutele de discuri.

Patru = mai mult intrebare, la octavia, ca sa impingi pistonul etrierului trebuie sa-l si rotesti simultan cu impingerea. La Fabia este la fel ?!

Cinci = daca nu trebuie rotit, ca sa impingi pistonasele la etrieri, dupa ce i-ai scos din disc, faci mangealic (pirghie) cu placutele vechi la locul lor. Nu impingi cu ele scoase, fiindca risti sa blochezi pistonasul daca nu ai ,,mina". Deci impingi pina departezi la maxim placutele, pe urma le scoti cum a zis Carmen si le pui pe cele noi. Altfel nu intra la loc pe disc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos Lucian.

Pentru punctul 4:

,,Unlike the front brakes, the piston moves in and out whilst rotating, so you can't just push the piston back into the caliper with a G-clamp or pliers".
Doar la montare/demontare discuri si placute frana spate....daca masina are aceasta echipare.
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toate masinile care au frana de mana pe etrierii spate, necesita presa care impinge /insurubeaza pistonasele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

salutare colegi,acum urmeza sa fac schimbul placutelor poate si discurilor...spuneti-mi va rog ce limita admisa minima trebuie sa am la placute si discuri precum si sabotii de pe spate,si va rog sa ma ajutati in a decide ce este mai bun pt a face schimbul,pe ce producator sa merg,majoritatea spun ferodoo..lti spun trw..tutorial cum sa fac treaba tot aici am cerut,cum sa vad ce iese..multumesc frumos sanatate

Modificat de pancu.boss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

salutare tuturor,din nou am nevoie de ajutorul dvs....ca de obicei eu nu sant acasa,masina sta in parcare si astazi a luat-o cumnatu la plimbare,si roata dupa dreapta spate era blocata..dupa un metru si-a dat drumu...de altfel spune ca pedala de frana il impinge in picior,atunci cand franeaza mai puternic sau mai usor nu conteaza,dar simte cum pedala il impinge in picior....spuneti-mi va rog sa fie oare sabotu blocat,sau pistonasu acestuia sa nu mai faca bun servici....astept pareri multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din patite cu alta masina e de la servo, pierde vacum pe la semeringurile din ea, dupa ce am schimbat-o totu a revenit la normal

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand am plecat eu nu avea nimic masina...nu a facut mai mult de 40km cu ea in 2 luni,ideea e ca nu inteleg blocajul rotii pe spate..a plecat cu ea tars...probabil pistonasul ramane blocat,nu stiu ce sa spun:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salutare revin cu problema mea,astazi a demontat rotile din spate si a gasit la sabotul rotii un arc din acela rupt...pot gasi undeva un set sa schimb doar acele arcuri,cine ma ajuta cu codul arcului respectiv...va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna,

Pentru skoda fabia1 1.2HTP AZQ vreau sa schimb discuri frana+placute frana fata. Piesele intentionez sa le comand de pe internet dar am observat ca sunt mai multe tipuri si mai multe dimensiuni. Cum pot sa stiu exact care sunt piesele de care am nevoie?

Multumesc anticipat

Modificat de bogdangabriel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bine punete si masoara diametrul exterior al discului daca e de 239 sau 256 ca sa stii ce dimensiune ai.

Daca ai 239 atunci poti sa te gandesti sa faci upgrade la 256, discurile si placutele sunt apropiate ca pret si daca ai etrier FS III iar fuzeta permite atunci probabil iti trebuie doar un port-etrieri pe care il poti lua din dezmembrari si eventual aparatoare daca doresti si daca asta de acum nu face fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bine punete si masoara diametrul exterior al discului daca e de 239 sau 256 ca sa stii ce dimensiune ai.

Daca ai 239 atunci poti sa te gandesti sa faci upgrade la 256, discurile si placutele sunt apropiate ca pret si daca ai etrier FS III iar fuzeta permite atunci probabil iti trebuie doar un port-etrieri pe care il poti lua din dezmembrari si eventual aparatoare daca doresti si daca asta de acum nu face fata.

Multumesc. Deci nu este nici o modalitate dupa seria la masina sa imi dau seama de dimensiunea de discuri/placute care o am? Am observat ca se pune si un adeziv ceva pe placute? Este stric necesar?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da, se poate si dupa seria de caroserie.

Nu e stric necesar dar eu stiu ca acel adeziv nu da voie placutei sa se miste deloc si cica sa scartaie. Eu nu am pus nimic la ale mele si nu am treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este vorba de vaselina cu cupru, ceea ce se pune pe placute

 

in burduful la culisele etrierilor se baga vaselina siliconica, poti baga si in spate la burduful pistonasului din etrier sa te asiguri ca se misca si el usor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SergiuD treaba cu vaselina cu cupru cred ca e pentru a culisa placuta mai bine dar elimina de tot  si eventualele scartaieli?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, nu se pune nici un adeziv acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca mai elimina si din galagie e chiar okay. voi cauta sa incerc. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi sa dai si pe portetrier acolo unde culiseaza palcutele pe el

 

in linkul acesta ai sa vezi cum si cu ce trebuie unse placutele si culisele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. Imi fac rost de vaselina si voi incerca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Ma ajutati va rog cu niste lamuriri ? Am descoperit la service ca Fabia noastra are cilindrii de frana sparti pe spate, lichidul de frana se scurge pe acolo cate un pic. Daca sabotii si tamburii au fost umeziti cu lichid de frana inseamna ca nu ii mai pot folosi pe viitor si trebuie sa cumpar si saboti, si tambure ? Asta am auzit la un service, dar mi se pare greu de crezut ca nu se pot degresa, curata si folosi mai departe.

Modificat de gicaskoda
corectare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!