Jump to content

Placute frana


Amenon
 Share

Postare recomandată

Eu am pus placute ATE la 30.000 km. Acum am 54.000 km si sunt foarte foarte multumit de ele. Sunt putin mai scumpe insa merita. Mercedes, Audi si BMW chiar vin din fabrica echipate cu ATE. Atentie! Nu cumpara placute tari. Placutele tari chiar se uzeaza greu, si tin foarte mult, in schimb iti termina discul repede! Mai bine schimbi mai des placutele decat sa schimbi discurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi BMA, omul intreaba daca mai merg sau nu discurile.

brunsko, cartea zice de uzura maxima 19mm. Poate-ar mai merge dar se intampla urmatorul fenomen: fiind lipsa mai mare de material, evident caldura se va disipa mai greu (volumul materialului metalic este mai mic) si la o utilizare mai intensa s-ar putea sa apara necazuri. Eu asa am patit la ale mele: le-am luat frumos bavura de pe margine cu flexul (chiar de 2 ori), evident ca erau sub 19mm :coffee_lol: si dupa ceva vreme s-au deformat, ca atare a trebuit sa le schimb.

Eu zic asa: daca tot ai luat placute noi (Textar recomand si eu, sau Pagid sau Ferodo) pune si un rand de discuri noi ca-i pacat de placute! odata formate pe discurile vechi nu se mai recomanda montarea pe alte discuri. No, si-asa stii o treaba: ai frane noi pe fata, deci cel putin 30-40000km nu te mai doare capul. Cauta discuri aftermarket, gasesti Ferodo sau Brembo la preturi destul de bune.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa ma gandeam si eu ..sa le mai dau jos bavura :coffee_lol: , dar le voi schimba pana la urma. Multumesc pt explicatii si sfaturi , la brembo m-am gandit si eu asa ca o sa merg pe ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te-apuci de cautat discuri te rog sa pui aici niste preturi la ce gasesti pe piata ca ma tot roade sa pun si eu noi dar mi-a fost cam lene sa dau telefoane :coffee_lol:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu le-am schimbat, am pus FEBI, atat discuri cat si placute. Franeaza perfect, dar parca se cam incing discurile. Au vreo 4 luni de cand le-am pus si am facut vreo 1500km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am adus aminte, am vrut sa scriu azi dar nu mai tineam minte exact: un prieten (cosmin543 aici pe forum) a gasit in Brasov set discuri si placute Ferodo la 250RON (toate!!). Chilipir, dupa parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare!

eu tocmai ce mi-am schimbat discurile si placutele, ferodo si ferodo premier (140 de lei discul, 120 de lei placutele)

nu vreau sa te incurajez sa faci nebunii, dar discurile mele aveau 17.3 mm grosime si erau si ovalizate.

sincer, ti-as recomanda sa le schimbi. ca daca schimbi doar placutele, pana vor ajunge sa se consume, discurile vor fi deja de mult distruse si nu vei beneficia de intreaga durata de viata a placutelor.

si sa nu uitam de capitolul siguranta! nu cred ca iti doresti sa se crape discul la o franare de urgenta!

sfatul meu e sa schimbi totul!

bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am schimbat abia zilele trecute discurile si placutele. BLITZ, am gasit discuri brembo-190/buc , trw-180/buc si mai era ceva la 120 de care nu am auzit, asa ca am luat brembo :) , intradevar set discuri+placute la 250 e chilipir.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu o intrebare. Cam cati km. dupa schimbarea placutelor frana ramane "elastica"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Intre 200-500km in functie de cum le exploatezi dupa schimb.

Cu stima,

Costel!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Urmeaza sa fac schimbarea discurilor si placutelor. M-am orientat spre Delphi. Ce stiti despre aceasta marca.

Pretul de achizitie:

- discuri fata 200 lei/set;

- discuri spate 120 lei/set;

- placute fata 115 lei/set;

- placute spate 60 lei/set.

- manopera 90 lei fata + 90 lei spate.

Blitz o parere te rog!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma bag eu cu o parere: daca ai un imbus de 6 (parca), ai putea sa=ti schimbi singur placutele si discurile pe fata. pe spate eu, unul, nu stiu cum e configuratia. dar o economie de 90 de lei e destul de importanta, nu crezi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt bunicele ca secment de piata after.ASA CA PRODUCATORI BUNI TI-AS RECOMANDA;discuri frana brembo,ate,trw,textar,ferodo,si placute de frana ;ate,textar,trw,ferodo.PE TOT CE INSEAMNA SKODA PENTRU EUROPA DE EST ACUM ECHIPEAZA DIN FABRICA CU FERODO ;) DELPHI sunt foarte buni pe sisteme de injectie pe filtre.Asa din auzite nu imi pot forma o impresie despre sistemele de franare delphi,nici nu am auzit de cineva care sa isi monteze sa isi poata forma o parere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Utilizez al 2-lea set de placute ATE. Le recomand ca fiind extraordinare. Franarea este foarte eficienta, iar discurile nu se uzeaza deloc cu ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

totalpieseauto.ro

cam 60 km oras trebuie sa ai grija, sa mergi cu piciorul mai mult

pe frana pentru a se aseza placutele.

[editat]

Modificat de BLiTZ
te rog sa-i trimiti PM oferta de pret, este cel mai corect asa. Multumesc.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti recomand Ferodo Premier (are degajarile alea in lateralele placutelor si nu scartaie), ATE sau Textar, cam in aceasta ordine.

Eu am luat Ferodo SL (Service Line) la 110ron dar scartaie putin, nu erau in stoc Premier care-ar fi costat 130.

Discuri daca gasesti tot Ferodo sau Brembo. S-ar putea sa ai noroc, daca intrebi pe la mai multe magazine, sa gasesti oferte discuri+placute Ferodo. A luat un prieten toamna trecuta cu 250 ron TOATE, pe fata. Chilipir.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imbusul e de 7, nu de 6, si e destul de dificil de gasit. Daca ai vreun magazin Dedeman in zona, gasesti acolo la doar 3 lei. Dac.a nu...poti prelucra un imbus de 8 pana il faci de 7

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te baga singur sa le schimbi..pe fata se schimba usor,pe spate iti trebuie o presa speciala de impins pistonasele de la etrier.Se imping prin rotire.Asa ca daca nu te pricepi mai bine da un ban si stai linistit.Sa nu mai pomenesc de suruburile de siguranta de la discurile de frana..care daca nu ai o cheie bunicica si le-ai perpelit capul o sa mergi cat o sa mai ai masina asta cu discul prins de prezoanele rotii :blah_: :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imbusul pentru etrieri e de 6 ! (am schimbat placutele singur de 2 ori)

presa pentru pistonase mi-am confectionat singur de cand aveam dacie, nu e chiar complicat. dar nu e absolut necesar la fabia. merg usor pistonasele. ultima data cand am facut schimbul aveam presa data cu imprumut, si am facut parghie intre piston si etrier cu o coada de lemn de la ciocan. le-am impins destul de usor. deci se poate.

despre schimbare discuri nu spun nimic pentru ca nu am facut operatia asta si nu stiu. dar legat de discuri, repet, utilizati placute ATE ca nu afecteaza deloc discul. Daca folosesti ATE nu mai schimbi tu discurile, sigur nu vei mai avea tu masina asta cand se vor uza ele de la placute ATE.

2 randuri de ATE nu au uzat discul cat l-au uzat un set de PAGID in 25.000 km si jumatate din uzura la placute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bma, schimbul de discuri pe fata se face incredibil de usor: trebuie destrans doar un surub, cu o surubelnita cruce. atat! discul e tinut la locul lui de prezoane, pentru ca ele trec prin el si se infileteaza in rulment. toata treaba grea consta in demontatul etrierului.

Modificat de CrW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multam de info (discuri), dar nu mi se pare greu deloc sa dai jos etrierul. 2 suruburi imbus de 6 si tragi de etrier. mai trebuie altceva demontat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate imi aduc aminte eu, nu. doar ca inainte de trage de etrier, trebuie cracanate un pic placutele. asta in cazul in care discurile au o buza de la uzura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mare atentie la culisoarele de etrier, alea de se desfac cu imbus. Se infileteaza intr-o gaura strapunsa in fuzeta si capul surubului iese afara si este expus. Grija mare la desfacere: daca nu se desface usor nu insista, da cu un spray ceva ca altfel se duce dracului filetul din fuzeta. Lafel la strans, infileteaza cu mana 2-3 spire ca sa fii sigur ca ai nimerit bine, altfel farami filetul din fuzeta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc pentru precizari!

M-am hotarat, merg pe Ferodo Premiere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa va pun la curent cu preturile (cu TVA):

DF fata 141;

DF spate 140;

PF fata 133;

PF spate 71.

Total: 485

Toate Ferodo Premiere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!