Jump to content

Placute frana


Amenon
 Share

Postare recomandată

Mai tin franele dar nu te-astepta la cine stie ce. Daca auzi harsait metalic eu zic sa o lasi frumos pe dreapta ca altfel farami si discurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok,mersi mult Blitz

am sa iau in calcul sfatul tau.

o zi placuta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Va salut!

Sunt posesorul a unei Skoda Fabia 1.9 SDI si astazi mi-am schimbat discurile si placutele fata. Ieri de fapt le-am comandat: discuri frana Ziemmerman - 256 mm (156 RON/buc) si placute Ferodo Premium [pentru FS-III] (152 RON), de la un magazin de piese auto de langa Big Berceni!

Manopera m-a costat 120 RON pentru schimbarea lor la Auto Nesti (dealer Dacia, in Berceni).

Am mai bagat freon cu 150 RON tot la ei. Timpul pentru schimbarea discurilor si a placutelor (~30 min) si pentru freon (~20 min), dar am asteptat ca era altcineva inaintea mea la masinaria de freon!

Per total sunt foarte multumit!

Toate cele bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cupidon,nu vrei sa ne zici si cati km ai in bord la fabia ta? Eu doar ce m-am interesat la Skoda,si mi-au dat urmatoarele preturi :

-set placute frana,originale (marca pagid) 239ron

-disc frana,256mm,original(nu stiu ce marca)-308ron/buc

-daca schimb la ei,reducere 20% din pretul pieselor.

In schimb,eu am 80000km iar discurile au 20mm grosime (min admisibil=19mm),iar placutele au 5mm peste partea metalica (minim admisibil 2mm),asa ca probabil le voi schimba anul urmator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@marian_c - in seara asta am trecut de 73600 km. Am cumparat-o la 64000 km! Cu discurile si placutele vechi ma mai descurcam da` mi-a fost recomandat sa le schimb daca nu vreau sa ma opresc in fundu` altuia.

Intrebare pentru cei mai experimentati: Dupa ce am inlocuit discurile si placutele, exista vreo perioada de rodaj? Imi franeaza la fel ca inainte, ba chiar tre` sa apas putin mai tare fata de cum apasam inainte! La Focusu` (din 2007) prietenei mele, trebuie doar sa ciupesc putin frana si se simte, pe cand la Fabia calc destul de mult pana sa inceapa sa franeze! Aveti idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dureaza putin , undeva pina in 200 km pina se aseaza placutele/sabotii pe discuri/tambur dupa care vei avea frana excelenta. Este chiar recomandat ca dupa schimbare sa conduci preventiv, franare din timp si distanta mai mare fata de masina din fata.

Modificat de BogdanOnet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles! O sa fiu atent! Mersi pentru informatie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare am o Fabia 1.2 HTP 55CP , are 48500 km si m-am programat pt. revizia de 4 ani la Aviamotors (nu stiu daca am facut bine ?!?!??!) , era singurul care avea loc in perioada care ma interesa pe mine si mai convenabil la pret decat PBA .

Am cateva probleme :

- am observat ca pe fata cauciucurile mele sunt tocite (stg. pe interior si dr. pe exterior) , am schimbat rotile pe fata cu cele de pe spate , ocazie cu care am observat ca placutele mele sunt uzate . Ma asteptam la acest lucru deoarece primul set de placute l-am schimbat la 25.000 km.

Intrebare : 1. Ce ma sfatuiti sa le schimb la Avia cu totul (piese+manopera) sau sa imi cumpar eu placutele si ei sa le monteze ?

2. Geometria sa o fac inainte de revizie ? sau dupa ? si daca trebuie re-echilibratre rotile ?

3. Ar trebui sa ma astept sa fie uzati si sabotii ?

Multumesc pe timpul acordat si raspunsurile pe care le-veti da si imi cer scuze daca nu am postat unde trebuia .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Ce ma sfatuiti sa le schimb la Avia cu totul (piese+manopera) sau sa imi cumpar eu placutele si ei sa le monteze ?

Cel mai bine le cumperi si le montezi singur (nu este o operatie dificila), dar daca vrei sa le schimbi la ei, mai bine lasi toti banii intr-un singur loc (acum fiind promotia aia pt masinile mai vechi, piese/manopera).

2. Geometria sa o fac inainte de revizie ? sau dupa ? si daca trebuie re-echilibratre rotile ?

Fa geometria cat mai repede. Ca idee, la Avia mi-au cerut vreo 180 de lei daca nu ma insel, acum vreun an. In mod uzual, cu aprox 100 de lei rezolvi. Daca e nevoie de echilibrare te duci la vulcanizare (presupunand ca la geometrie nu pot face asta).

3. Ar trebui sa ma astept sa fie uzati si sabotii ?

Personal cred ca sunt prea putini km pt schimbat saboti, chiar si pt schimbat placute (spre ex eu am schimbat placutele prima data pe la 54.000 cu toate ca mai puteau fi folosite).

Modificat de MarlboroMan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pt. sfaturi ,am sa merg sa imi fac geometria. In ce priveste placutele de frana , primul set de placute (cele din fabrica le-am schimbat la aprox. 25000 km.) , acum am vazut ca la autokarma sunt placute intre 90 - 240 lei / set , la care se adauga manopera si ajungi tot pe la 350 lei. Stiu ca nu este o operatie dificila . Inca odata multumesc pt sfaturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare , am fost astazi si am echilibrat rotile. La verificarea geometriei nu sa umblat , aceasta nefiind dereglata , totul a fost Ok .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Are cineva idee cam cat ar costa sa schimb sabotii de frana pe spate la masina din semnatura (piesele (sabotii) + manopera) ?

Ultima data mecanicul a zis ca nu am nevoie sa schimb si tamburii, dar daca e nevoie cat ar costa si tamburii ?

Multam frumos pentru ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine sabotii m-au costat 110 RON - Textar.

Tamburii nu a fost nevoie sa-i inlocuiesc.

Modificat de horgarban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la Aviamotors te costa intre 400-450 lei. Scapi mai ieftin daca ii cumperi tu si ii montezi la ei . montajul te duce pe la 100 lei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Este normal ca la Fabiuata mea, dupa ce placutele de frana au fost schimbate prima data la 30.000 km, acum cand am ajuns la 60.000 km sa trebuiasca sa fie iarasi schimbate ?

Asa proaste sunt cele originale sau ma aburesc cei de la reprezentanta Skoda ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabilitate mare sa te abureasca dar, cel mai sigur le verifici. Ca exemplu, cele originale le-am schimbat la ~54.000 (si inca nu erau la minimum), iar cele montate atunci (textar) cred ca mai au cel putin o treime din grosimea initiala (rulaj de atunci ~46.000). Dar astea or sa zboare cand schimb discurile (probabil dupa ce trece iarna).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ale mele au fost schimbate la 81k, am 137k si inca merg... nush ce sa zic, dar au 56k deja

ori conduci tu agresiv, ori nush ce sa spun

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa ma uit eu la placute sa vad daca intradevar sunt uzate, si am sa ma orientez spre ceva mai de calitate ( ferrodo premier ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat odata la pe 48k iar acum la 86k sunt aproape gata din nou; imediat le voi schimba cu tot cu discuri. Este posibil ca stilul de condus si condusul urban sa le termine mai repede. Mai e ceva, bebeko, s-ar putea sa ai discuri de frana mai mici ca ale mele de ex (nu stiu exact dimensiunile).

Anyway, sa va povestesc o intamplare patita de curand: vine la serice unde lucrez colegul de forum Valix sa faca revizia de 4ani/18.000km la fabia sotiei (1.2 2V). Printre altele a reclamat si un zgomot (huruit la franari de la viteze mari). Initial am presupus ca sunt cauciucurile insa am ramas masca cand am dat rotile si etrierii jos si am vazut ca placutele mai au 1-2mm de grosime in carne. Exident ca le-am schimbat insa nu mi-am putut inchipui ca pot fi asa repede gata placutele, la o masina rulata 75% in oras si la 18k km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E drept ca masinuta este condusa preponderent urban si cum stau pe un deal, zilnic are parte de urcari / cobarari. Dimensiunea la placute nu stiu exact care este, dar este dimensiunea standard la toate Fabiile echipate cu fenomenabilul motor 1.2l, 12V, HTP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Placutele de frana au regimuri foarte diferite de uzura in functie de greutatea totala a masinii si regimului de exploatare

Astfel exista stiluri de condus foarte diferite de la om la om, si soferi care franeaza mult mai des/intens decat altii. Pe de alta parte fiecare placuta se uzeaza in mod diferit in functie de compozitie si are un coeficient de frictiune diferit. Astfel o placuta cu cat este mai buna se va uza mai rapid, exista si placute care se uzeaza relativ greu , sunt mai dure si au si aderenta dar acestea tocesc mult mai repede discurile

PS - nu uitati sa facei RODAJUL placutelor de frana noi, este foarte important in ceea ce priveste eficienta franarii pe termen lung si uzura prematura a placutelor si discurilor = asta pentru ca discul este format dupa placuta veche. Rodajul inseamna ca primii 2-300 km sa nu aveti franari foarte puternice ci sa franati cat mai des de la usor spre tare, repetat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,BLitz

de ce nu sunt bune placutele TRW?

intreb pt ca din astea cred ca am pus cand au fost inlocuite cele vechi.

si am vreo 10000km cu ele.

vreau sa schimb discurile cu zimmerman perforate ventilate,sa schimb si placutele sau sa le las pe cele TRW?????

multumesc!

Modificat de kryss782001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal cand se schimba discurile de frana se pun placute noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar, daca montezi discuri noi sunt absout necesare si placute de frana noi.

Despre TRW-uri pot sa iti spun ca am primit o gramada de feedback-uri negative de la prieteni care au montat asa ceva si din ce am observt si eu prin service: se pare ca sunt mai dure decat concurenta si deterioeaza mai repede discurile de frana; mai mult, le deterireaza si neuniform. In plus multi au reclamat zgomote/scrijelituri la franare. Evident, este doar parerea mea. Cui mi-a cerut un sfat i-am recomandat Textar, Ferodo si/sau orginale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm cele spuse de Blitz depsre TRW: am asemenea placute pe masina de 55.000 km, cele originale fiind schimbate la 30.000 km. Uzura discurilor este intr-adevar foarte mare, iar placutele inca mai merg cam 20.0000 km. Probabil voi schimba si discurile odata cu urmatorul schimb de placute. Nu voi mai folosi TRW, ma gandesc sa incerc Ferodo Premier, are cineva informatii despre acest model?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!