Jump to content

Imi Iau Vento


dimanceacosmin
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor si bine v-am gasit. Sunt incepator in ceea ce priveste auto straine, primul pas pe care as dori sa il fac este sa achizitionez un Vento, an 1995, 1,8 cmc AC/DC. Imi poate spune cineva care sunt problemele la care sa ma astept in mod curent si la ce sa fiu atent cand o voi inspecta in vederea achizitionarii?

Va multumesc si astept sfaturile voastre cu nerabdare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Verifica actele sa nu fie ciordita masina!

Deci ce e pe talon tre sa fie si pe sasiu, etc.

Si bafta multa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ai auzit? E noul motor electric... Se poate comuta din mers intre AC si DC. :lol:

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AC/DC ?

<{POST_SNAPBACK}>

Are si AC/DC, motor de 1,8 - an fabricatie 1995, primul proprietar, insa putin peste 200.000 km rulati, masina a fost cumparata de la Porsche Romania, cu care a fost si pe contract de service pe toata perioada de folosire, condusa de un singur sofer, masina de institutie, rulata in mare parte in oras.

Nu prezinta urme de rugina, nu a fost niciodata lovita. Am verificat starea caroseriei la praguri si la deschiderea usilor, la imbinari. Protectiile de plastic din fata si spate nu sunt iesite in afara. Proiectoarele de ceata i-au fost furate, iar in spatiul rezervat lor, nu sunt urme de rugina. Inca nu am rulat cu ea si nu am pornit motorul (cred ca o noua vizualizare va fi saptamana viitoare). Va rog sa-mi spuneti care ar fi problemele curente la "varsta si conditia" ei si ce sa urmaresc cand o voi testa si "in mers".

Va multumesc de ajutor :rolleyes:

Modificat de dimanceacosmin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai cuminte atunci, gaseste ceva mai putin rulat. O sa te apuci sa bagi bani in ea de la primavara de nu stii cum te cheama.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai cuminte atunci, gaseste ceva mai putin rulat. O sa te apuci sa bagi bani in ea de la primavara de nu stii cum te cheama.

<{POST_SNAPBACK}>

Atunci cam care ar fi media de kilometraj de luat in seama? Care este viata unui motor? Inca nu stiu daca s-a facut vreo segmentare pa acum . . .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Viata unui motor depinde de modul in care a fost exploatat. De ex eu am avut pana anul trecut un Passat 1,6Diesel, 1982. L-am luat pomana cu 1000 DM din Germania. Avea atunci 350.000 km. I-am facut o segmentare si am mai facut cu el in Ro inca 280.000 km. Dar nu mi-am batut joc de el si am schimbat ce trebuia indiferent de cat costa.

Daca stii cum a fost exploatat, daca il stii pe proprietar e ceva, dar daca nu stii nimic de el eu nu m-as baga.

In general benzinarele (ca motor) tin mai putin ca diesel-urile (turatia la care merg este mai mare la benzina, ca si puterea specifica - adica putere/cmc).

Daca ai posibilitatea adu-ti din Olanda/Germania o masina.

Un benzinar bun gasesti in jur de 40-50.000 km, ca sa fii sigur ca nu o sa te ocupi de reparatii la motor ceva timp.

Ar mai fi multe de spus aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cumva e vrun Vento de politie ? (alb/albastru) :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Viata unui motor depinde de modul in care a fost exploatat. De ex eu am avut pana anul trecut un Passat 1,6Diesel, 1982. L-am luat pomana cu 1000 DM din Germania. Avea atunci 350.000 km. I-am facut o segmentare si am mai facut cu el in Ro inca 280.000 km. Dar nu mi-am batut joc de el si am schimbat ce trebuia indiferent de cat costa.

Daca stii cum a fost exploatat, daca il stii pe proprietar e ceva, dar daca nu stii nimic de el eu nu m-as baga.

In general benzinarele (ca motor) tin mai putin ca diesel-urile (turatia la care merg este mai mare la benzina, ca si puterea specifica - adica putere/cmc).

Daca ai posibilitatea adu-ti din Olanda/Germania o masina.

Un benzinar bun gasesti in jur de 40-50.000 km, ca sa fii sigur ca nu o sa te ocupi de reparatii la motor ceva timp.

Ar mai fi multe de spus aici.

<{POST_SNAPBACK}>

Iti multumesc pentru raspuns. Si ca sa contunuu, vreau sa te intreb cat te costa o segmentare? Pretul pe care il cere proprietarul este de 3.000 euro. Eu ma astept sa bag in el cam 1.000, dar dupa ce trece iarna, si vreau sa stiu daca merita efortul asta (segmentare, o revizie tehnica generala, inlocuit piese care tin de tinuta de drum). Cutia de viteze este OK, rapoartele se schimba foarte silentios. Am niste prieteni cu un service, asa ca manopera nu va fi forte costisitoare, ma intereseaza piesele si sursa de unde pot gasi piese (sa ma duc prin Vitan ori la dezmembrari sau la magazinele de origine)?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pretul mi se pare f. mic pentru masina in cauza. Ai grija sa nu aiba ceva vicii ascunse. In legatura cu segmentarea: de ce nu-i faci un test de compresie? In felul asta o sa vezi si starea motorului. De asemenea, incearca si un VAG-COM pentru partea electronica, senzori etc... Daca motorul nu are o uzura excesiva atunci nu ai cum sa cheltuiesti cei 1000 de euro. Pengtru cutie, sa fii sigur ca e ok, incerca s-o freci cat mai mult prin oras, poate se mai incalzeste transmisia si apar si eventualele probleme cu sincroanele (dar, oricum, nu sunt prea scumpe)

P.S. ce inseamna DC? :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VENTO la banii astia e ... aproape gratis!!! Si din 1995 si nelovit. De chestia cu nelovitul ma indoiesc ...sanse 0,000001% sa fie asa...doar daca l-a tinut in garaj 360 zile/an.Altfel nu cred. Principalul e sa arate bine ... indiferent de ce a suferit masina la vremea ei.

Kilometrii daca sunt reali mi se par OK. Un coleg a vandut acum o luna un VENTO 1993 parca cu 4700 EUR...deci pretul tau e super. O segmentare costa in jur de 5 milioane...din care 3 mil sunt segmentii (asa e la diesel) si restul manopera. Cu tot cu curele si role ...in jur de 10 mil-12 mil.

Pot fi si ceva chestii ascunse , dar unele care sa te coste 1000 eur NU sunt!!!

In GERMANIA un motor pt masina asta este maxim 500 EUR cu tot cu cutie!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e 3000 eur sa zicem ca 1000 eur ar costa toate reparatiile, daca masina e OK (nu e furata, lovita tare, etc) ai inca 4-5 ani o masina super. Oricum, eu pana nu vad nu pot sa spun nimic.

Piese nu iti recomand decat de la magazin si numai noi. Din vitan e riscant. Oricum, SH nu te tin prea mult piesele si muncesti de 2 ori si ajungi la aceeasi bani.

Bafta la cumparaturi. Gandeste bine de 3 ori inainte de a da banii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totul depinde de pretul pentru piesele noi, respectiv pentru cele second. Daca trebuie sa schimbi caseta de directie, cutia de viteze, ECU etc nu cred ca nu te-ai interesa de preturi la dezmembrari. (sau poate ai de unde B) )... Sunt componente care se defecteaza rar si au preturi pe masura. Pe de alta parte, nu e recomandabil sa iei de la sh. de ex., sonda lambda (care este un fel de consumabil)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pretul mi se pare f. mic pentru masina in cauza. Ai grija sa nu aiba ceva vicii ascunse. In legatura cu segmentarea: de ce nu-i faci un test de compresie? In felul asta o sa vezi si starea motorului. De asemenea, incearca si un VAG-COM pentru partea electronica, senzori etc... Daca motorul nu are o uzura excesiva atunci nu ai cum sa cheltuiesti cei 1000 de euro. Pengtru cutie, sa fii sigur ca e ok, incerca s-o freci cat mai mult prin oras, poate se mai incalzeste transmisia si apar si eventualele probleme cu sincroanele (dar, oricum, nu sunt prea scumpe)

P.S. ce inseamna DC? :)

<{POST_SNAPBACK}>

raspuns AC/DC e totusi o formatie muzicala. Din greseala am scris asa (ascultam la casti). ;)

Multumesc de sfaturi, masina nu este furata, stiu sigur. Mai vorbim oricum, dupa o noua vizializare (cand sper sa pot da o tura cu ea). Preturile expuse in mare masura erau estimate si de mine, insa doream o confirmare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor,la 3000 de euroi,eu as verifica serioooooos sasiul........si seriile.Socrul meu are una idem,e faina,dar nu vreau sa va explic cit a costat sa o tinem in conditzii de top.Iar despre faptul ca motorinartele tin mai mult ca benzinarele,as vrea sa vad si eu diesel care dupa 30000-40000km in tara sa nu sune ca o galeata in care cineva introduce un batz si il izbeste des si iute de peretii acesteia.Iar,un benzinar il segmentez la xxxxkm si e ca nou,un diesel,dupa operatzia asta e pe linia descendenta.Si era sa uit:bara la VW e de plastic,normal ca nu ai sa gasesti rugina,eu zic sa te uiti mai degraba sub masina,deobicei bara e pusa pe o masina lovita iar halogenele sint scumpe.Bafta ,in rest daca e ok masina nu sta pe ginduri,e castana la greu!PS.......AC/DC Lives Forever!!!!!! I'm on a highway to hell :) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si apropos de AC/DC.........codul motor e ,probabil ABS sau ADZ,de acolo confuzia :) !!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Proiectoarele de ceata i-au fost furate, iar in spatiul rezervat lor, nu sunt urme de rugina.
:( Bara este de plastic iar proiectoarele sunt in bara! Deci nema rugina acolo ! Oricum, poti sa iti iei proiectoare sh, eu gasisem la 1,5mil setul dar mai ai o alternativa : gasesti la orice magazin proiectoare false, arata exact ca si proiectoarele numai ca sunt niste capace reflectorizante, la 5-600k setul.
Iar despre faptul ca motorinartele tin mai mult ca benzinarele,as vrea sa vad si eu diesel care dupa 30000-40000km in tara sa nu sune ca o galeata in care cineva introduce un batz si il izbeste des si iute de peretii acesteia.Iar,un benzinar il segmentez la xxxxkm si e ca nou,un diesel,dupa operatzia asta e pe linia descendenta.
Cred ca glumesti. Intr-adevar sunt multi idioti care nu scot dieselul din 5000 ture, e normal sa ii faci motorul muci. Motorul diesel nu are nevoie de segmentare la xxxxkm. In cel mai rau caz ii pui turbina pe butuci sau debitmetrul. Toate astea se exclud printr-o exploatare normala

Oricum, la 200k km, motorul ala mai are cel putin inca o data pe atat viata.

La banii astia este aproape pomana avand in vedere ca are AC (DC :( )

Rugina : verifica pragurile, in partea din fata, unde arunca roata noroi; la usile din spate, exact unde se imbina chederul de pe masina, se scurge toata apa si rugineste dar doar la suprafata. Cam asta rugineste la ea. In plus sunt probleme cu vopseaua, recunoscute de producator, dar nu grave - se zgarie relativ usor iar stratul de vopsea este subtire.

Probleme tehnice, eu nu am avut nimic-nimic semnificativ!

Eu zic ca faci o afacere buna cu masinuta asta, eu am dat-o pe a mea cu 5000 Euro (cand cursul era 41k nu 36k ca acum) si nu avea AC (era in schimb f ingrijita, cu jante, Mp3, geamuri si mai putini km-140k) !

Verifica si seriile sa fi 100% sigur - mergi la RAR si te costa cateva sute sa ii faci o verificare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu Vento si mi-a placut. De la 250.000 km , motorul a inceput sa consume ulei. Nu f mult, insa suficient cit sa ma tot gindesc la asta. Verifica bucsele de la puntea spate, linia de esapament si amortizoarele. In rest n-am avut probleme cu nimic...

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) Bara este de plastic iar proiectoarele sunt in bara! Deci nema rugina acolo ! Oricum, poti sa iti iei proiectoare sh, eu gasisem la 1,5mil setul dar mai ai o alternativa : gasesti la orice magazin proiectoare false, arata exact ca si proiectoarele numai ca sunt niste capace reflectorizante, la 5-600k setul.

Cred ca glumesti. Intr-adevar sunt multi idioti care nu scot dieselul din 5000 ture, e normal sa ii faci motorul muci. Motorul diesel nu are nevoie de segmentare la xxxxkm. In cel mai rau caz ii pui turbina pe butuci sau debitmetrul. Toate astea se exclud printr-o exploatare normala

Oricum, la 200k km, motorul ala mai are cel putin inca o data pe atat viata.

La banii astia este aproape pomana avand in vedere ca are AC (DC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul de 1.8 90cp este f reusit. Asa cum ti-am spus, sunt probleme cu vopseaua, de aceea sunt barele ciupite (la mine parca fusesera stropite cu var, asa rau sarise vopseaua) dar asta nu este un lucru grav, barile oricum le vopsesti dupa cee le zgarii de 2-3 ori pe la colturi.

Mai verifica sa aibe catalizatorul functionabil (adica sa il aibe efectiv, la anii astia sigur a fost schimbat si e posibil sa fie doar o teava acolo). E posibil sa ai probleme la RAR daca nu scoate gazele cum trebuie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica si flansele(sper ca e denumirea corecta) de la amortizoare si amortizoarele daca sunt in stare buna de functionare ..daca nu sa le schimbi..de ce?..un prieten tot cu vento a mers cu ele asa cam duse pana si-a spart baia de ulei .... :P la o frana cam puternica intr-o gura de canal "iesita" din asfalt... verifica tobele daca sunt sau nu duse sitele din ele..la mine au picat ambele si sunt ceva bani ambele...daca ai bani le poti pune la un service cap coada din inox cu 2 ani garantie..daca esti interesat iti spun unde....in rest dupa ce o iei sa o vedem si noi :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
dimanceacosmin
Iti multumesc pentru advice. Vento vizat de mine este pe benzina, 1,8 CL, productie 1995, cumparata pe firma de la Porsche Romania si tinuta pe service tot la ei pana in prezent, deci problema cu seriile e ca si inexistanta. Am verificat pragurile, sunt ok, iar la roti are aparatori pe interior, asa ca nu patrunde prea multa apa si noroi in spatele lor. Vopseaua e ok, originala, doar barele de protectie mai trebuie suflate o data. Jantele sunt de aluminiu, nu din tabla.

Va tin la curent si dupa ce voi rula cu ea, sper sa nu-mi gaca prea multe probleme, macar 6 luni :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

salutare din nou, am rulat pana acum cu Vento cam 1.000 km si pare ok. Am facut si un drum la Azuga, tocmai pe ninsoarea aia nenorocita de la sfarsitul lui februarie si mi-a scos un consum de circa 8l/100 km, in conditiile date. Mentionez ca s-a circulat foarte greu pe serpentine, si la dus si la intors. Din pacate nu am avut pneuri de iarna si asta mi-a creat mari probleme in controlul masinii (jante de 14 si pneuri de 185).

In oras, consumul a fost de 10,5l/100 km, in conditiile cu care sunteti toti familiarizati.

Cred ca trebuie sa-i fac o diagnoza pe calculator ca am niste trepidatii in volan cand depasesc 100km/h, si am de verificat capetele de planetara. De asemenea, mai am de verificat suspensiile pe spate (s-ar putea sa genereze trepidatiile, nu stiu). Voi ce simptome aveti la conditiile specificate?

Multumesc anticipat si va astept cu sugestii. Bafta tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Incearca mai intai sa echilibrezi rotile. O roata dezechilibrata este cea mai frecventa cauza de trepidatii in volan. La puntea spate ar fi bine sa verifici bucsele, la varsta masinii si drumurile de la noi ai sanse mai sa fie uzate. Oricum, uzura lor genereaza mai degraba zgomote.

PS: Nu te astepta la un "smooth ride" pe un drum cu denivelari :D :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
dimanceacosmin
Salut. Incearca mai intai sa echilibrezi rotile. O roata dezechilibrata este cea mai frecventa cauza de trepidatii in volan. La puntea spate ar fi bine sa verifici bucsele, la varsta masinii si drumurile de la noi ai sanse mai sa fie uzate. Oricum, uzura lor genereaza mai degraba zgomote.

PS: Nu te astepta la un "smooth ride" pe un drum cu denivelari :banghead: :angry:

<{POST_SNAPBACK}>

Salut! Am echilibrat rotile si am indreptat jantele inainte sa am trepidatiile pe DN1. Am rulat saptamana trecuta pe autostrada Buc. - Pitesti, constant cu 130-140, am atins si 150 si nu au fost probleme chiar deloc, in mod surprinzator pentru mine. La 110 este chiar silentioasa. Voi face un test pe calculator saptamana viitoare si as vrea sa verific puntea spate si ce mai e pe acolo. Am avut ceva bagaj cu mine la intoarcere, cam 100 kg in portbagaj si mi s-a parut ca este foarte lasata, fara incarcatura avand chiar fundul ridicat. Daca o sa am timp voi verifica si partea de tobe (desi arata foarte bine, fara depuneri) si emisiile.

Merci de sfaturi, tinem legatura. Week-end placut!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!