Jump to content

Ulei+filtre Vw Fsi!


GaNgsTeR
 Share

Postare recomandată

  • 3 weeks later...

De vascozitate la temperatura minima si maxima ...

Ce spunea un tip, mai pe intelesul tuturor ... mi se pare destul de ok prezentarea.

"Din moment ce multa lume nu are habar mai deloc cu privire la uleiuri m-am gandit sa ofer informatiile de baza pentru a inlatura unele mituri, a raspunde la cateva intrebari, etc.
1) Ce inseamna 5W30, 5W40, 10W60, etc ?
Prima confuzie se face la indicele de vascozitate. Prima parte (5W de exemplu) se refera la vascozitatea la rece, cu cat mai mic indicele cu atat vascozitatea la rece este mai mica = ulei mai fluid in timp ce a doua (40 de exemplu) se refera la vascozitatea la cald (indice mai mare = ulei mai vascos). Uleiul trebuie ales dupa recomandarile producatorului (vascozitate sau chiar anumite norme pentru motoarele mai pretentioase ex- VW 502.00). Este bine ca vascozitatea la rece sa fie cat mai mica (uleiul sa fie fluid) deoarece mare parte din uzura motorului se face in primele secunde/minute de la pornire deci un ulei fluid la rece asigura o pornire usoara si cat mai putina uzura. A doua vascozitate trebuie sa se incadreze in limitele date de producator si corelata cu clima si stilul de condus. Este mai mult un mit faptul ca vara iti trebuie ulei mai vascos, un ulei bun isi pastreaza proprietatile pe o gama larga de temperaturi si nu este necesar sa pui ceva vascos doar sa reziste si vara, sunt masini care merg cu 5W20 (Mazda RX8, anumite Lexus-uri, etc) prin desert la 55* asa ca....
2) Ce tipuri de uleiuri exista ?
Uleiurile se impart in 3 mari categorii, sintetice, semi-sintetice si minerale. Nu intru in detalii deoarece este mult de scris si complicat, nu vad rostul. Ideea este ca de obicei cele mai bune uleiuri sunt cele sintetice (in special cele care au si esteri in cantitati sesizabile) dar sunt si cele mai scumpe. Uleiurile sintetice cu adevarat sunt relativ putine si scumpe (>45 lei / litru), de tipul Castrol Edge, Mobil 1 (a nu se confunda Mobil 1 cu gama Mobil Super), Aral Super Tronic, Motul 300V, etc. Ajutati de lege si profitand la maxim de ea, producatorii declara "sintetice" si uleiuri care in realitate nu prea fac parte din categoria asta, sunt intre sintetic si semi-sintetic, adesea pe bidon scrie "fully synthetic", "obtinut prin tehno sinteza", etc. Ele au un pret rezonabil si performante decente pentru majoritatea utilizatorilor, de exemplu Mobil Super 3000, Elf Evolution SXR, Castrol Magnatec, Aral High Tronic. Nu trebuie confundate cu produsele de top, sintetice pe baza de PAO/POE (polialfaolefine/esteri, grupa IV respectiv V) deoarece sunt inferioare dar si mai ieftine, chiar daca pe ambele poate scrie ca sunt sintetice. In Germania, uleiurile respective (grupa III) nu sunt considerate sintetice si nu este permis ca pe bidon sa fie mentionat lucrul asta, de aia o sa observati un ulei pe care scrie sintetic la noi dar acelasi ulei in DE este fara mentionarea respectiva.
3) Cu ce se deosebeste un ulei bun de unul slab ?
Ideal ar fi ca un ulei sa aiba aceeasi vascozitate indiferent de temperatura dar bineinteles ca este imposibil asadar un ulei bun isi modifica cat mai putin vascozitatea o data cu temperatura. Indicele de vascozitate reflecta lucrul asta, cu cat mai mare cu atat mai bine (si aici e mai mult de discutat, e de preferat ca indicele de vascozitate sa fie mare datorita calitatii uleiului de baza folosit si nu datorita aditivilor care se uzeaza si uleiul isi pierde mai repede din proprietati pe parcursul intervalului de schimb). De asemenea, asa cum am scris mai sus un ulei bun trebuie sa fie foarte fluid la rece si sa ramana la o vascozitate corespunzatoare chiar si la temperaturi ridicate, forja pe distante mari. Un ulei slab nu rezista la solicitari intense si se face ciorba, motorul devine mai zgomotos, presiunea la ulei scade, apare uzura. In fisele tehnice ale uleiurilor este declarat punctul de curgere (pana la ce temperatura negativa uleiul inca se scurge conform normelor de testare) dar si punct de volatilitate (temperatura la care uleiul incepe "sa se evapore", evident e bine sa fie cat mai mare).
4) Ce uleiuri recomand ? 
In functie de masina, buget si stilul de condus se pot recomanda mai multe uleiuri. Trebuie consultat manualul deoarece unele motoare sunt foarte pretentioase si merg doar pe 1-2 tipuri de ulei, Mazda RX8 merge pe 5W20 semi-sintetic pe care il gasiti doar la reprezentanta in principiu. Mai sunt Lexus-urile, motoarele de turatie, etc. Majoritatea masinilor insa nu sunt asa pretentioase si au o gama larga de uleiuri acceptate. Pentru clima din RO si masinile cele mai des intalnite, cele mai ok vascozitati sunt 5W30, 0W30, 5W40 si 0W40. 
Pentru un stil de condus normal, un 5W40 este ok, se gasesc la preturi rezonabile, pentru iernile din Romania au o vascozitate la rece rezonabila. Ca si recomandari cu pret/calitate ok sunt Elf Evolution SXR (atat 5W30 cat si 5W40), Mobil Super 3000, Aral High Tronic, Castrol Magnatec, Motul X-Cess, Shell Helix Ultra, BP Visco 5000, etc
Pentru cei mai pretentiosi exista produsele de top de la marii producatori, Castrol Edge, Aral Super Tronic, Mobil 1 (5W30 ESP Formula, 0W40 New Life, etc), Motul 300V (printre cele mai scumpe uleiuri de pe piata dar si printre cele mai bune), Valvoline Syn Power, BP Visco 7000 si multe altele.
Atentie !!! La multi am vazut afirmatii "daca e bun pentru masina aia sigur e bun si pentru a mea, fiind mai ieftina". Gresit ! Asa cum am spus, trebuie consultat manualul, multe masini pretentioase folosesc uleiuri deosebite iar daca bagi asa ceva intr-un motor "banal" sansele sa iti bati joc de el sunt mari."

Norma-S.A.E-772x1024.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Ulei motor Motul specific 505 01-502 00  5w 40 merge pe 1.6 fsi cod blf / stiu ca indeplineste norma 502 00 dar nu prea am auzit sa fie folosit asa des cum este Castro; fst 5w 30 ....multumesc anticipat pt sfaturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salutare

Am si eu o Skoda Octavia 2 1.6 FSI cod motor BLF. Am inceput sa am un zgomot la pornire si la rece si la cald, nu tot timpul ci doar cand are chef. Am schimbat distributia (facea si inainte de schimb) toate piese fiind cumparate pe original. Am renuntat la uleiul Castrol 5W30 pentru Motul X-Clean 8100 5W40 si pentru o perioada am scapat de acel zgomot. Acum a revenit si ma gandeam pana sa ajung sa schimb regulatorul de la axul cu came sa incerc un alt ulei. In cartea masinii scrie ca s-a mai bagat si 10W40 Mobil 1 dar nu stiu ce sa fac...sa trec pe 0W30 sau pe 10W40, specific ca masina are 192.000km.

Va multumesc anticipat.

Modificat de alexandru_28
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

renunta la motul. iti recomand 0w-30, in cel mai "rau" caz 5w-30, norma vw504/507. in niciun caz 10w-40, probabil asta a grabit uzura motorului in trecut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@jag , poti argumenta de ce nu motul? Fara ironii.

@alexandru_28 , am aceeasi motorizare doar ca pe un golf 5, 137.000 Km. Pana acum am testat: castrol, vw original plus, liqui moly, motul. De castrol m-am cam lamurit, am avut 5w30 professional - cel cu eticheta verde, in schimb edge fst-ul praf. Am schimbat pe 5w40 vw original plus (sa nu uitam ca norma recomandata este 502) a fost ok insa am vrut ceva mai bun. Inebunit de toate forumurile, am bagat castrol 5w30 long life su sigla vw, adus prin Materom din Germania, dupa 5000 km l-am scos, motor zgomotos; am trecut la LM toptec 5w40, sunet placut, consum ok, cand desfac filtrul, mortal, lasa reziduu, bataie variator la pornire dupa 5000 km, am pus motul excess 8100 5w40 deoarece LM nu mai avea(norocul meu), dupa 6300 km cu motul, sunetul motorului e ok, consum ulei ok, sunet variator la pornire OK, am desfacut la 6000 km filtrul si e curata carcasa.

Deoarece merg mai mult in localitate si traficul e haotic, iar masina merge de 2-3 ori pe saptamana mi-am propus sa nu depasesc 7-8000 km cu un ulei, acum ca se apropie schimbu oscilez intre motul, vw original plus si poate sa incerc vapsoil, dar astept sa vad ce zice jag, de ce nu motul. 

Eu unul la acei KM nu cred ca as merge vara pe un 0w30, avand in vedere temperaturile din tara noastra, vara, din experienta, recomand un w40.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-

Modificat de Ciurdea Ionut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ciurdea Ionut mersi mult pentru informatii. Avand in vedere ca vine iarna pot merge pe acest 5W40 pana la vara si sa-l schimb atunci?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am in carte norma 503 la a mea si am luat Motul X-Clean pentru ca este cu ACEA C3 (X-Cess stiu ca are A3/B4). De Castrol nici eu nu vreau sa mai aud, tot caut si citesc si nu stiu ce sa folosesc iarna/vara si mai ales ce firma pentru a scapa de zgomotul ala. Spre exemplu ieri si alaltaieri nu s-a mai auzit (am avut porniri destule), astazi de dimineata s-a auzit dar foarte putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce nu motul? fiindca am vazut multe recenzii negative, nu am avut, dar numai cand vad pour point-ul de "semi-sintetic" si ma sperie.

aveti fsi, puneti neaparat norma 504/507.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Intrebare: E ok sa trec la 5w30 dupa 2 schimburi cu 5w40? Masina, in cea mai mare parte din km a mers cu 5w30 cu regim longlife, am trecut pe 5w40 si vara e ok insa iarna sau in perioada rece la pornire nu-mi place cum se aud tachetii/variatorul.

Iar ca sa inchei ce am scris cateva posturi in urma, cum a dat rece, motulul avand 7300 km parca nu mai e asa silentios, astfel ca as vrea sa incerc M1 esp formula(asta-i singurul care nu a ajuns in motor :))). ) sau sa revin la vw original plus. 5w30 sau 5W40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In fond au aceeasi vascozitate la rece, se aude putin ca ai uleiul uzat. Recomand din punct de vedere calitativ e mai bun 5w30. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mc pentru raspuns, ai confirmat cam ce banuiam, uleiul uzat. Tind sa cred ca un ulei purtat zi de zi duce mai bine decat unul care merge/sta 3/4 zile.Ce nu am zis e ca si benzina am schimbat-o, de 1 luna pun de la Petrom, voi reveni la OMV, diferenta de aditivi se vede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Revin cu un update:

Intre timp am folosit 5w30 M1 esp formula, l-am dat jos dupa 4000 km, mi se pare un ulei slab, consum marit, cedeaza rapid dupa solicitari in turatii, zgomotos pe turatiile joase cu accelerare rapida.

Dupa acesta am mers cu 2 schimburi de 5w40 vw specific plus, e ok pana in 7000 km chiar si cu modul meu de condus dar si regimul dezastruos, are un usor zgomot pe turatii joase cu accelerari bruste, dar normal fata de castrol si M1. Peste 3000 dar si pe la 4000-5000 se aude bine cu un consum relativ OK.

Cred ca voi incerca si un LM 5w30 longlife 3 doar din faptul ca mentioneaza in descriere pt FSI...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salutare!

Revin dupa ceva timp, inca detin FSI-ul, apropiindu-se de 7 ani de cand il detin si avand 200k  Km.

Dupa diverse teste cu diferite uleiuri ( mentionate in posturile anterioare) fiind un impatimit al uleiurilor 5W40 am ajuns sa merg cu 0w30 si mai exact SHU 0w30 ECT C2/C3, avand si acesta 3 schimburi si un rulaj de 19.000 KM, schimbul facandu-se la 6000+ Km din motive de solicitari si trafic.

Doresc sa mentionez ca imi pare rau ca nu am ascultat sfatul unora de a merge pe uleiuri 0w, personal am obtinut:

- nu am mai avut nici macar 1 singura data acel sunet de diesel la pornire.

- cu toate uleiurile, dupa 4000-5000 Km motorul devenea usor zgomotos in comparatie cu Shell 0w30 (nu fac reclama Shell este singurul 0w30 testat).

- pornirile la rece ( inclusiv minus grade) sunt silentioase, la fel ca atunci cand pornesti cu motorul cald

- am ales shell din prostie, initial...uitandu-ma in cartea masinii si vazand ca in Suedia a rulat cu Shell am zis sa incerc, astfel incepand perioada de dcoumentare

- avand si un grup de FB pentru FSI sunt si alti colegi care au utilizat diverse uleiuri: Ravenol, Motul, LM, Castrol diverse sortimente si SAE mai putin cele 0w.

- dupa 18.000 km am verificat clapeta de acceleratie si arata de 3 ori mai curata decat dupa 10.000 km cu LM Leichtlauf 5W40 

- un mic dezavantaj ar fi consumul de ulei, cam cu 200 ml mai mult fata de un 5w40 - daca la 5w40 aveam un consum de 400-600 ml in 6-7000 km cu shell 0w30 am obtinut 600-800 ml consum in 6k+ Km, unul marit fiind vara la solicitari.

- nu in ultimul rand un motor mult mai silentios in turatii - este singurul ulei cu care motorul a fost accelerat pana la limitare in tr 2 si 3, de mai multe ori.

Aveam in plan sa incerc si Valvoline dar m-am oprit la shell deoarece: este un ulei ieftin fiind obtinut din GN, are o baza puternica, cu un TBN de ~ 9 prin aditivare.

Datorita consumului de ulei obtinut vara, voi trece la teste si cu SHU 0w40 ce are un TBN de >11 fiind totodata si din clasa A3B4 in loc de C2C3.

Oricare ar fi rezultatele cu siguranta voi ramane la 0w full sintetic, asa ca vin si eu cu recomandarea de full sintetic si 0w.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Buna ziua am un golf 5 plus 1.6 fsi cod motor BLF si vreau sa ii fac schimbul de ulei, m-am gandit la uleiul special de la vw 5w-40, si ce filtre imi recomandati

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
Denis burghiu

Salutare, care este norma pentru ulei la un Golf 5 1.6 FSI 85KW cod BAG 2004 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VW 502.00

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!