Jump to content

Cum va fi inmatriculat Tiguan 2.0 TDI (Tiguan 5N & 5N2)


Andy_B
 Share

Postare recomandată

Salut! Am facut comanda pentru un Tiguan cu termen de livrare Februarie-Martie... Am insa o nelamurire: nu inteleg foarte bine germana, insa din traducerea brosurii existente pe site-ul VW Germania (http://www.volkswagen.de/vwcms_publish/vwc...l___preise.html), am inteles ca motorizarile de pe Tiguan satisfac cerintele EURO 5 care sunt aplicabile din 2009... Asta inseamna de fapt ca voi plati taxa de prima inmatriculare deoarece masina va fi incadrata automat la EURO 4, chiar daca respecta cerintele EURO 5?

Daca este adevarat, mi se pare o mare nedreptate, pentru ca practic un produs care polueaza mai putin (si pentru care teoretic platesc mai mult pentru acest lucru) este incadrat intr-o categorie inferioara din motive pur fiscale...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deocamdata, in forma actuala, grila taxei speciale nu include si vehiculele care respecta norma euro 5, fiind scutite doar cele hibride. In noua forma a grilei, propusa a intra in vigoare la 1 iulie, figureaza si norma de poluare euro 5, vehiculele care respecta acest standard fiind scutite de taxa respectiva. Va depinde probabil si de importator, care va trebui sa omologheze vehiculul respectiv ca fiind euro 5. Sa speram insa ca nu va profita de aceasta ocazie pentru a scumpi modelele diesel. Dar aceasta problema se va pune, desigur, pentru vehiculele care vor fi inmatriculate intre 1 iulie 2008, cand va intra in vigoare noua taxa de poluare, si 1 septembrie 2009, cand norma euro 5 va deveni obligatorie. Asa ca pana la 1 iulie se va plati taxa speciala de 527 euro, chiar daca vehiculul respecta standardul euro 5. Ramane insa de vazut ce se va intampla dupa data respectiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Acum ca a venit, cum l-au inmatriculat? E5? Ai platit taxa?

Sa-l stapanesti sanatos. Ma gandesc sa comand si eu cam aceeasi configuratie insa ma sperie timpul de asteptare, si ma gandeam sa astept sa se termine povestea cu taxa!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raf, multumesc frumos pentru urari. Cat despre taxa, vorba stiu eu cui, numai de bine. Michael a fost foarte explicit in comentarii, si situatia pana in acest moment este neschimbata - se inmatriculeaza ca si Euro 4, si se plateste taxa de 500 si ceva de euroi. Punct. Insa mai am aproximativ o luna pana atunci, si poate ne face "opozitia" un cadou neasteptat si ne lasa fara taxe :blink: ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Potrivit unor surse guvernamentale, citate de Cotidianul saptamana trecuta, "taxa pe gramul de CO2 va fi progresiva, in functie de emisii. Astfel, pentru emisii de CO2 de pina la 120 de grame pe kilometru, nu va exista taxa. Pentru emisii intre 120 si 150 de grame pe kilometru, taxa va fi de 0,5 euro pe gram. La peste 150 de grame, taxa va fi de un euro, iar la 200 de grame, cel mai probabil, va fi de 1,5 euro".

Daca lucrurile vor sta asa, taxa auto va scadea la versiunile 2.0 TDI semnificativ (valoarea acesteia va fi sub 200 de euro), dar si la 2.0 TSI, insa va creste usor in cazul motorizarii 1.4 TSI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut

Am inmatriculat Tiguanul acu 2 saptami9ni pe euro4 ,taxa de inmatriculare a fost de 524euro si se pare ca sa va ramine-Tiguan track&field 2TDI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am platit in fine taxa de prima inmatriculare - este cea care se calculeaza si pe site-ul Ministerului de Finante (link). Daca VW pe site-ul lor spune ca motoarele CR indeplinesc cerintele Euro 5, tind sa ii cred, mai ales cand un numar mare de publicatii au preluat aceste informatii. Insa deoarece normele Euro 5 inca nu au fost implementate in Romania, Tiguanul este considerat ca si Euro 4 si taxat ca atare... Cel putin asa mi-a spus dealer-ul de la PBN.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-ati inteles gresit! Vroiam sa spun ca:

1. Comisia europeana a aprobat proiectul noii taxe auto confor careia pt Tiguan (E4) se va plati 1€/g de co2emis pe km, deci aprox 200€. De la 1 iulie parca.

2. Si eu stiam ca este Euro 5, insa pe siteul VW, in configurator este declarat E4! :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Perfect - trebuie sa vorbesc de pe acum cu un avocat bun pentru a-mi recupera cei 330 EUR platiti in plus :P , ma intreb daca nu ar trebui sa vorbesc si cu alti "norocosi" de pe forum, poate micsoram cheltuielile cu procesul...

Nu inteleg absolut nimic in germana, insa in documentul atasat in pagina VW la care am facut link in primul mesaj de pe pagina aceasta, cred ca spune ca motorul TDI CR de 2 litri corespunde cerintelor Euro 5 care vor deveni obligatorii din 2009. am sa incerc sa postez mai jos citatul respectiv, pentru cunoscatorii de germana:

"Der kraftvollen, laufruhigen und gleichzeitig extrem sparsamen Common-Rail-Technologie sowie dem serienm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

textul spune ceva de genul, ca "faptul ca deja indepliniti cerintele stabilite prin Euro 5 valabile din 2009, se datoreaza tehnologiei CR puternice, silentioase si in acelasi timp economice, dar si datorita filtrului de particule diesel din dotarea de serie. Toate acestea nu inseamna altceva decat ca: placerea intalneste responsabilitatea."

Modificat de aalex2006
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceasi dilema am avut-o eu cu motorul de pe noul A4, care are acelasi TDI ca si pe Tiguan. Ideea de baza este ca el face fata viitoarelor norme de poluare Euro 5, dar dat fiind faptul ca ele nu sunt inca in vigoare, aceste masini sunt catalogate ca Euro 4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate daca nu este gresit calculatorul de aici:

http://www.protv.ro/stiri/taxa-auto/protv-...-taxa-auto.html

(linkul e luat din topicul "Taxa de prima inmatriculare")

taxa in noua formula este de 502.11€ pt 2.0 TDI cu DPF. :) Fac ce fac si tot ne ard!

IF 99 BAL ai scos-o la plimbare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raf: gata - e inmatriculata. Numerele le pun maine, ca acum 5' am ajuns acasa si sunt putin "rupt"...

Deci diferenta la taxa este de mai putin de 25 EUR... S-au scos viitorii proprietari de masini EURO 5. Iar cei care vor opta pentru 1.4 TFSI vor achita in jur de 400 EUR... Nu pare mare diferenta. De asemenea, DPF scade valoarea taxei de la 675 EUR la cei 500 EUR - o sa imi aduc aminte de asta atunci cand va trebui sa curat filtrul in mers :Driver: ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

si totusi, acum ca suntem in iulie si deja ordonanta si tot tacamuld e hotarari si legi a intrat in vigoare ... cat platim pentru inmatricularea unui track& field 2.0TDI? am facut calculele pe unul din calculatoarele puse la dispozitie pe net si nu suna deloc promitator ... in jur de 677eur :-((((((((

desi e Euro 5, se inmatriculeaza ca Euro 4 iar pt inamtricularea ca Euro 5 este necesara omologarea nationala ceruta de producator ... care conform Regulamentului CE 715/2007 ART 10 se putea face din 2 iulie 2007... Ma lamureste si pe mine cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Eu astept un 1.4 FSI, de la dealer am inteles ca o sa fie in jurul a 480 EURO hai sa zicem 500 EURO.

Om trai si om vedea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
Stejarel Decu-Jerep

Scuze de reinvierea topicului, da' ma intereseaza enorm problema. In pdf-ul de prezentare si in specificatiile tehnice motorizarea 2.0 TDI este catalogata ca Euro 4. In toate textele de prezentare (dupa un search "tiguan Euro 5") se spune ca "deja respecta norma Euro 5 care va intra in vigoare din 2009". La incercacrea mea de a calcula taxa de mediu pentru Euro 5, raspunsul a fost "taxa este 0 Euro" (toate site-urile de calcul taxa mediu m-au lasat sa selectez "Euro 5"). Pentru Euro 4, taxa calculata (la 1968 cc, 182 emisii CO2) este de 660.24 Euro (fara reducere). De aici rezulta si interesul ENORM pe care mi-l trezeste problema. De bani aia (660.24 Euro) imi iau Park Assist :vaidecapulmeu: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iti vei lua masina in 2008 , ce legatura are faptul ca Euro 5 se va introduce in 2009 ? Oricum vei plati taxa la reglementarile din 2008. Momentan Tiguanul se incadreaza la Euro 4, pentru ca nu exista ceva superior. Taxa pentru motorul pe care l-ai ales tu este intr-adevar undeva in jur de 600 de euro. Asta daca nu o scot astia din parlament inainte de alegeri .:D :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai aici e problema! brosura spune ca Euro 5 va intra in vigoare incepand din 2009, in Germania!

In Romania cf OUG 50/2008 ce instituie taxa de poluare de la 1 iul.2008. este prevazut si Euro 5!

http://www.mfinante.ro/calculator_taxe/taxa_auto_2008.html

Cred ca problema este doar ca importatorul sa refaca omologarea ca Euro 5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stejarel Decu-Jerep

Dupa indelungi sapaturi, am descoperit: motoarele TSI sunt omologate (de catre producator) Euro 5 (deci, fara taxa). Cele TDI sunt omologate Euro 4. Cel putin asta am inteles eu din specificatiile tehnice de pe site-ul citat. Si cunostintele mele de germana sunt -1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stejarel Decu-Jerep

Cred ca, totusi, tine de omologarea de catre dealer. La englezi, TSI-ul este omologat Euro 4, in timp ce TDI-ul este omologat Euro 4 si Euro 5. O sa vorbesc luni la PBN, sa ma lamureasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stejarel Decu-Jerep

Am vorbit: Euro 4. Tind sa cred ca e treaba de marketing: ne dau taxa 0 (zero) la Euro 5, da', pe de alta parte, nu omologheaza nimic Euro 5 pana la anu' cand intra oficial in vigoare si se va taxa ca atare. Mama lui de Guvern!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Mi-am luat Tiguan 2.0 TDI. Inca nu e inmatriculat. Saptamana care vine o voi face. Va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stejarel Decu-Jerep

Sa-l stapanesti sanatos. Eu am platit 500 Euro + TVA, ca mi-a refacturat leasing-ul taxa si a trebuit s-o adauge. Deci, 600 Euro taxa (calculata) - 25% reducere pentru filtru de particule + TVA = 600 Euro. Da-mi reducerea, na-ti reducerea, cam asa a fost. Da' sunt fericit. N-am mai condus niciodata asa o bijuterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la reprezentanta ziceau ca figureaza pe 2009 si ca nu e nici o taxa! Sa vedem!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Andrei_72 a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!