Jump to content

Centura Siguranta Golf Iv?


FLU
 Share

Postare recomandată

sal la toata lumea. Am avut un accident acum ceva timp in care mi-au sarit airbaguri si centura s-a blocat. Acum am rezolvat airbagurile dar nu pot sa fac nimc cu centura. Se poate debloca? (am fost la un "meserias" si nu a putut sa o deblocheze , iar in plus a spus ca nu mi-a sarit cartusul de la centura). Acum vreau sa o deblochez sau sa o inlocuiesc cu una second hand. De unde pot sa cumpar una scond hand? Are cineva de vanzare?Help please.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    4

  • radurus

    3

  • ovi91

    3

  • Sorry76

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Daca ne dai mai multe detalii poate te putem ajuta. Mai exact care parte s-a blocat? Cea cu retractorul (cea cu chinga rulata pe el) ? Inchizatorul (mecanismul in care intra limba metalica) ? Din cunostintele mele daca s-a blocat retractorul, acesta este blocat de o parghie metalica pe o roata dintata (din plastic sau metal). Eventuale poze ne pot ajuta sa ne facem idee. De altfel, daca poti posteaza si eticheta centurii (cea textila) ca sa vedem producatorul/tipul de retractor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti gasi la orice schrott astfel de centuri. (vezi ca dezembreaza niste colegi Golf IV)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru securitatea ta centurile de siguranta NU se repara. Schimba-le (cu unele NOI).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

centurile la golf IV sunt de doua feluri : care se pot debloca si care nu se pot debloca (ce afirmatie intelingenta :( )

am avut si eu un accident si normal ca am avut norocul sa am centuri care nu se pot debloca. Totusi s'au putut debloca prin inlocuirea butucului+ pus ceva rezistenta si s-a mesterit ceva cu vag-com dupa care ok. Centura functioneaza normal la socuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai centura cu capsa pirotehnica care a explodat in urma unui soc iar tu o suntezi cu o rezistenta... te-ai intors la vechea centura de dacie.. chiar merita sa risti atat ?

centura cu pretensionare e un lucru foarte bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer ... nu imi dau seama ce risc, centura functioneaza normal.

Nu te contrazic, spun doar ce am obs eu:-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc la toata lumea. E bine sa mai ai si alte puncte de vedere si sa vezi ca mai sunt si oameni care te ajuta. In alta ordine de idei , datorita unor circumstante sunt nevoit si fortat sa o schimb. Asa ca, stie cineva de unde pot sa cumpar o centura noua sau SH? Maisna este un golf IV hatckback. Thanks

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ciao. Am vazut si eu problema ta si m-am gandit ca pot sa te ajut cu un sfat. Daca masina ta are Air Bag cum e si normal sa fie, atunci inseamna ca e cu pretensionare cea ce inseamna ca ai capsa pirotehnica. Normal in timpul impactului ea trebuia sa explodeze si sa te traga inspre scaun. Daca asta nu s-a intamplat poate insemna ca centura ta avea probleme. Dupa un accident centura asta trebuie inlocuita si nu neaparat cu una noua ci cu una similara. Trebuie demontat retractorul (pe care se infasoara centura) , Ancora de ghidare ce e pe stalp-ul masinii ( fixata pe ajustatorul de inaltime) si mai o ancora de fixare tot pe stalp-ul dintre usi. De reparat, nu incerca sa o repari ca nu merge. Sper ca e de folos daca nu ai rezolvat deja.... Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am o mare nelamurire!

Mi-a spus un nenea mecanic ca daca nu ai centurile puse airbag-urile nu se declanseaza in caz de impact. O fi centurile asa de destepte ? Mie nu-mi indica nicaierea daca le am puse ori ba.

Si apropos de airgbaguri ....unde sunt plasati senzorii care actioneaza pastila pirotehnica ? Sunt in bara fata, motor etc. ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Mi-a spus un nenea mecanic ca daca nu ai centurile puse airbag-urile nu se declanseaza in caz de impact.

Asa este dar e valabil DOAR la masinile dotate cu sistemul SRS .

Daca masina este dotata cu acest sistem pe capacele airbagurilor (volan, pasager, etc) scrie clar "SRS Airbag" . :D

SRS = Sistem de Retinere Suplimentara (Airbag-uri)

In eventualitatea unei coliziuni, Sistemul de Retinere Suplimentara comanda umflarea instantanee a airbag-ului pentru a suplimenta actiunea centurii de siguranta ce impiedica lovirea soferului de volan sau a pasagerului dreapta de plansa de bord. Sistemul foloseste un semnal generat de computer pentru a umfla airbag-urile atunci cand senzorii detecteaza un impact datorat unei coliziuni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut,

Am agatat si eu cu roata din spate un bustean de pe marginea drumului, dupa ce mi-a derapat masina intr-o curba, la 30 la ora pe zapada, si am avut ghinionul sa imi sara airbagurile laterale si sa mi se blocheze centura de siguranta.

Airbagurile le-am inlocuit impreuna cu un prieten cu unele din dezmembrari (100 lei airbag scaun sofer si 380 lei airbag cortina + transport). Centura nu am gasit culoarea masinii mele (am interior deschis la culoare, gri), si oricum, nici nu prea mi-am batut capul cu asta.

Nu am reusit sa o deblochez prin metodele descrise pe forumul asta, si, dupa ce m-am chinuit cateva ore, am rezolvat-o astfel:

- partea electrica - rezistenta de 2,2 Ohmi

- partea mecanica - in partea stanga a centurii, cum sta ea prinsa pe masina, este o cutiuta neagra, in care se afla arcul care aduna centura. Cutiuta asta e prinsa cu 3 suruburi in stea, si cu un nit. Trebuie desfacute suruburile si taiat nitul (eu am folosit n bomfaier, se poate si cu o pila). Apoi, se separa arcul de restul mecanismului - cu cutiuta cu tot. Arcul se va de-tensiona. Dupa operatia asta, ai acces la niste cilindri mici de plumb, care au fost eliberati si care blocheaza centura. Se monteaza apoi inapoi (nitul taiat nu e o problmea, suruburile sunt suficiente) si apoi urmeaza operatia delicata de tensionare a arcului. Pentru asta trebuie desfacuta cutiuta cu arcul (cu grija sa nu sara) si trebuie tensionat la loc arcul (aici e partea delicata, eu am folosit o penseta pentru a-l rula catre mijloc si apoi l-am infasurat mai mult de catre exterior catre interior).

Acum centura functioneaza normal, ca una clasica, fara pretensionare, se blocheaza la socuri.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti cumpara o centura SH de alta culoare si sa-i inlocuiesti banda cu cea de la centura ta veche. Nu este foarte dificila operatiunea (eu am facut-o odata). E pacat sa ai airbag si sa nu-ti functioneze pretensionarea centurii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna...

Am un golf4 cu 1.4 16V cu computer mic de bord din 2001, vreau sa va intreb daca se poate seta sa am avertizare sonora daca am masina in mers si nu am pus centrura de siguranta.

Multumesc anticipat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se poate, pentru ca nu exista senzor pentru centuri. Cel mult poate sa iti activeze cineva sa iti apara un semnal in bord, atunci cand pornesti motorul, care sa iti aminteasca sa pui centura. Insa semnalul va sta aprins cateva secunde, dupa care se va stinge, indiferent daca ai pus centura sau nu.

Sper sa iti fi fost de ajutor. O zi buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la Golf 5, ce rezistenta imi trb, ca ba imi merge cu rezistenta de 3ohm, ba imi zice resitance to high, ba to low ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 ohmi e corecta valoarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ciudat, imi merge 1 minut apoi da iar eroare si trb sa deconectez mufa si sa o conectez la loc si apoi o iau de la capat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am incercat asa:

3ohmi: upper limit exceeded

2ohmi: upper limit exceeded cand am pornit motorul

1ohm: lower limit

deci sa fie intre 1 si 2? :biggrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu o curiozitate ..am auzit ca poti verifica daca masina a avut sau nu un accident in functie de o capsa sau siguranta ce se afla sub partea unde itra limba metalica. Sincer eu m-am tot uitat la mine si nu vad asa ceva... defapt nu stiu la ce sa ma uit , asa ca rog pe cineva care stie sa faca o poza si sa imi arate si mie ce trebuie sa aiba acolo . Multumesc anticipat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
SHARPShooter
Am si eu o curiozitate ..am auzit ca poti verifica daca masina a avut sau nu un accident in functie de o capsa sau siguranta ce se afla sub partea unde itra limba metalica. Sincer eu m-am tot uitat la mine si nu vad asa ceva... defapt nu stiu la ce sa ma uit , asa ca rog pe cineva care stie sa faca o poza si sa imi arate si mie ce trebuie sa aiba acolo . Multumesc anticipat !

salutari,

Ca sa verific in modul asta daca masina mea avea centuri de sigurante busite eu as demonta plasticul de pe stalp ca sa ajung la mufa galbena al centuri de siguranta si as masura cu un voltmetru valoarea resistentei (dar sa nu fie pus contact in timpul asta nu stiu daca trebuie scoasa borna si de la baterie) Valoarea resistentei e undeva la 3 ohm. La masina unui prieten care avea un accident unde airbagurile nu au sarit numai centurile erau blocati si becul la airbag raminea aprins tot timpul am deblocat centurile cu multa rabdare si (pozitionare verticala) dupa ce am legat o resistenta de 2,8 ohm dreapta si 3,2 ohm stanga dupa ce am scanat cu VAG si le am sters eroarea Seat belt tensioner igniter too low ceva de genul asta si s-a stins becul de airbag si de atunci se aprinde numai la daderea contactului si dupa 3 secunde se stinge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salutare! Am centurile fata blocate si vreau sa va intreb daca le pot inlocui cu cele de pe spate ( Golf 4 Hatchbag). Este prea frig afara sa desfac capacele din portbagaj pentru a vedea daca se pot inlocui. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ale tale de ce sunt blocate? Nu stiu daca cele de pe spate au capsa declansatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut accident si s-a declansat capsa pirotehnica. Au sarit si airbag-urile fata. Sigur nu au capsa pitotehnica cele de pe spate, ma intereseaza doar daca se pot muta in fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal! De ce nu cauti in aria de dezmembrari doua centuri de fata si stii sigur ca se potrivesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!