Jump to content

Prize de aer pe capota


CristiGTI
 Share

Postare recomandată

1. din cate stiu (si nu bag mana in foc) aceste prize de aer sunt folosite pt a ajuta admisia de aer in motor (practic curentul de aer generat de inaintarea masinii este directionat in filtru de aer si apoi mai departe in motor)

2. nu m-am uitat niciodata sub capota unei astfel de masini ca sa vad care e sistemul

3. intrebare: cum se rezolva problema apei care intra si ea in cazul ploii?

:scratch:

CristiGTI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prizele de aer de pe capota sunt intr-adevar pentru concentrarea fluxului de aer dar sunt folosite in doua scopuri diferite:

1. Pentru marirea eficientei schimbului de caldura din intercooler la mainile supraalimentate (modelele cu intercoolerul deasupra motorului, ex: unele SUV-uri turbodiesel (Hyundai SantaFe, Nissan XTrail) sau benzina supraalimentate: ex toate turbo-urile de la Subaru

2. Pentru marirea cantitatii de aer admise la motoarele aspirate (RAM AIR) in cazul vitezelor mari (creaste presiunea dinamica). Despre acest sistem de admisie poti sa citesti AICI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si problema apei cum se rezolva?

:scratch:

CristiGTI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am vazut cu capota ridicata nici o masina cu admisie fortata ca sa povestesc exact, dar daca este folosit un prefiltru iar geometria galeriei si a carcasei filtrului de aer are spatiu de "decantare" sau "separare de aer" (gen sifon de scurgere intors) atunci problema este rezolvata.

Tot ce am spus aici este o presupunere, nu am date exacte.

In alta ordine de idei, o cantitate redusa de picaturi fine de apa in cilindrii (prin circuitul de admisie de aer) nu are decat un efect (benefic) de racire al capetelor pistoanelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Ram Air

You can clearly see ram air inlet in the bonnet of Ferrari 550 Maranello. Don't confuse it with inlet for intercooler, this car is not turbocharged !

Ram air device can also provide forced induction. When the car is travelling in speed, air will be forced into the engine manifold through the ram air inlet which usually locates on the top of bonnet. That create a slightly higher pressure than normal aspiration.

In fact, you can see ram air devices whenever you watch motor racing. The air box in every formula 1 race cars and the roof air inlet of GT race cars are all ram air devices. A Formula 1 engineer said a typical air box can gain 20 horse power when the car is running at 200 kph.

Advantage: Little additional cost

Disadvantage: Also little additional power, available in high speed only.

Who use it ? Ferrari 550 Maranello

Lamborghini Diablo SV and GT

McLaren F1

GM Pontiac Firebird WS6 and Chevrolet Camaro SS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu, un motiv pentru priza de aer de pe capota este aducerea aerului spre filtrul de aer, in cazul in care acesta nu este montat intr-o carcasa. Daca e in carcasa, cum e de obicei stock, nu are decat rol estetic (pentru cei carora le place asa ceva. mie nu.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Mie imi plac prizele de aer pe capota :( Daca stie cineva unde as putea sa-mi fac asa ceva sa-mi dea o idee :salut: 10X

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

mda...DanuLS m-a cam lamurit.....deci n-are rost sa ne gandim la asha ceva decat daca intra un intercooler in calcul. si nici atunci nu prea ca eu l-ash pune jos in spoiler....pentru aspirate...hehe doar la 200 la ora ...forget it.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Prizele de aer mi se par - si mie - incitante macar din pct. de vedere estetic. Dificil de gasit una care sa se integreze in linia masinii (am vazut un Seat Toledo cu prize de aer de Peugeot 206 care arata de toata jena!) si cu emotzii la montaj (sa lipesti una cu rol decorativ = frana aerodinamica deloc de neglijat + vrajeala/kitch) - sa se apuce baetzii sa decupeze capota, sa o prepare anti-rugina etc. nu e tocmai putzin.

Pe de alta parte, mi se pare interesant - apropo de Ram Air - sa montezi o priza de aer in spoiler + furtun flexibil racordat la cutia stock a filtrului de aer. Scapi de grija apei si bagi aer curat, rece in cutia filtrului (la peste 100 km/h aerul tinde sa se comprime, hi hi hi). Daca pui un replacement filter K&N/Sparco de inalta performantza, cred ca se simte. In bine. Eu cel putzin asta vreau sa fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La varianta cu RAM AIR direct in carcasa filtrului de aer m-am gandit si eu, dar imi pun problema cit de tare ar influienta debitmetrul de aer. :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cit de tare ar influienta debitmetrul de aer

Intrebare foarte buna. Stiu ca Bonrath ofera un astfel de kit ptr. Golf 3 (benzinare). Sa fie cu efecte adverse la Mk2 16v?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu pe Golf3 motoarele de 1.4-1.8 sunt echipate cu sistem de injectie monopunct acesta nefiind prevazut cu debitmetru de aer montat pe carcasa filtrului de aer ci un senzor de clapeta ceea ce simplifica considerabil situatia. :colors:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca (virgula) comprimarea aerului in carcasa filtrului de aer - la un Mk2 1.8 16v KR - ar putea da peste cap debitmetrul de aer?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-ar putea sa ii dea odata cu plusul de aer si un plus de de benzina(datorita debetmetrului) ceea ce nu cred ca se doreste, zic eu.(ar trebui studiata problema mai in detaliu) :study:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca (virgula) comprimarea aerului in carcasa filtrului de aer - la un Mk2 1.8 16v KR - ar putea da peste cap debitmetrul de aer?

Probleme pot aparea atunci cand se monteaza si un filtru aer sport, care datorita uleiului in care imbibat poate "murdari" MAF-ul. Acel ulei poate ajunge in MAF si poate se vor depune mai multe particule de mizerie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-ar putea sa ii dea odata cu plusul de aer si un plus de de benzina(datorita debetmetrului) ceea ce nu cred ca se doreste, zic eu.(ar trebui studiata problema mai in detaliu) :study:

De ce nu s-ar dori mai multa benzina? lasand la o parte consumul marit normal :salut:

Mai mult aer-> mai multa benzina -> mai multa putere, care de fapt e si scopul admisiei fortate de aer

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca m-ati pus pe ganduri... nu partea legata de consumul marit, ci ipoteza alterarii debitmetrului si a MFA-ului :-(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

La o mashina fara MAF o priza de aer ( nu pe capota ) insa care sa zicem ca actzioneaza ca o pompa de aer, marind la viteze mari presiunea in cutia filtrului de aer, poate influentza pozitiv sau negativ functzionalitatea motorului? Lasam la o parte partea cu murdarirea filtrului si apa.

Daca nu ai MAF, valoarea intrarii este estimata sau invatzata de ECU? Am citit in multe locuri despre resetarea ECU-ului in momentul in care este schimbata intrarea de aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
  • 1 month later...

asta din imagine e golful lui renato? daca e asa sa stiti ca masina trage de rupe :)).. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!