Jump to content

Seat Leon Spirit 1.9 Tdi


B-00-DIO
 Share

Postare recomandată

Salut,

am si eu un seat leon 1M (Spirit 1.9 TDI) fabricatie 2006 (achizitionat in mai 2006).....primii 20.000 km nu am avut probleme cu ea dupa care mi-am dat seama ca la viteza peste 80km/h la franare imi tremura volanul....m-am dus la service si dupa o analiza mi-au spus ca sunt discurile de frana ovalizate si ca trebuie schimbate....bineinteles ca la discuri nu aveam garantie decat 10 mii km sau 6 luni...asa ca a trebuit sa platesc din buzunar atat discurile cat si placutele....asta e...am platit nu e vina nimanui ca producatorul ofera doar in termenii astia garantie......dar problema abia acum incepe....pentru ca dupa 1.000 de km m-am intors la ei cu aceeasi problema (specific ca dupa ce am plecat din service cu discurile si placutele noi totul a fost in regula...pt 1.000 de km :P ) schmband inca o data discurile pt ca automat acum avea garantie de la zero adica 10.000 km sau 6 luni.....dar nici aici nu s-a terminat cu problema mea pt ca am mai schimbat pana acum inca 2 perechi de discuri fata si tot la fel face masina......1.000-1.500 nu am nici o problema dupa care iar discurile sunt ovalizate.....chiar nu stiu ce sa mai fac.....ei mi-au zis ca intradevar discurile lor nu sunt de cea mai buna calitate dar oricat ar fi de proaste nu am auzit pe nimeni sa schimbe 4 seturi de discuri in mai putin de 10.000 km si problema sa nu fie rezolvata.....ce-mi sugerati (inafara de a vinde masina :P....chiar sunt asa proaste discurile la seat (care sunt aceleasi si de la vw, audi cred) sau am eu la masina o alta problema cu toate ca cei de la service se jura ca e de la discuri strict nu de la altceva.

multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

nu esti singurul , eu am un var cu un seat altea TDI probabil acelasi motor cu al tau , ia cazut compresorul de 2 ori si sti si tu cat costa un compresor, mai nou s-a dus ambreiajul in conditiile in care masina este din 2006 adusa din germania si a stat cu ea in garaj pana in ianuarie 2008 cand a inscris-o :angry: , eu am un leon TDI din 2002 si nu mi-a cazut nimic la ea pana acum ...trageti si voi concluziile ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@B-00-DIO

Intr-adevar nu e normal sa se duca asa repede discurile.Eu am 43.000 KM si inca nu am problema asta.Sper ca nici de acum incolo.

Am avut aceasi problema la un alt Leon din 2001... dar la 130.000 KM.

Incearca sa vezi daca nu cumva ai o problema la "coloana de directie" cum s-a discutat in topicul asta: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=25398

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discurile de frana se ovalizeaza cand sunt supuse la variatiile bruste de temperatura. Exemplu clasic: frane incinse, iei o baltoaca sau duci masina la spalatorie si se pune pe discuri apa, materialul se contracta -> adio discuri.

O alta cauza ar putea fi rodajul necorespunzator. Dupa 1000km ele abia au iesit din rodaj, pana atunci tu trebuie sa mergi cu mare grija, nu frane violente, nu mers bara la bara etc.

Nu vreau sa iau apararea Seat, dar nu pot sa cred ca discurile orginale sunt asa de proaste, ale mele au fost schimbate pe la 120k km si nu erau ovalizate. Din pacate (pentru situatie de aici), le-am schimbat cu alta marca (discuri perforate).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu un Ibiza si dupa 60 000 km nu am prob cu discurile. si pana acum la nicio masina VAG pe care am avut-o nu am avut asa prob. deci ma indoiesc sa fie problema doar la ele.

care e stilul tau de condus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

130.000km si inca discurile originale fara nici o problema :somnmare:

trebuie sa fie altceva. mai cere si alte pareri in alte serviceuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se ovalizeaza ambele sau doar unul?

Vibratia in volan e puternica? Frecventa depinde de viteza de deplasare in momentul franrii, i.e. la viteze mici vibreaza cu frecventa mai mica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se ovalizeaza ambele sau doar unul?

Vibratia in volan e puternica? Frecventa depinde de viteza de deplasare in momentul franrii, i.e. la viteze mici vibreaza cu frecventa mai mica?

Salut,

se ovalizeaza ambele, vibratia in volan e cu atat mai puternica cu cat viteza de la care incep sa franez este mai mare.....daca viteza este < 30~40 km/h nu se simte f rau dar la viteze mai mari nu numai ca se simte daca tin mana pe volan dar se si vede volanul cum face stanga dreapta...nu mai zic ca daca tii mana pe el iti sare ceasul de la mana :rolleyes:

multumesc mult....orice sfat e bine venit......ce ma sfatuiti sa fac?

mai tin sa precizez si ca nu am un stil de condus agresiv.....chiar merg cat mai normal cu ea....franez din timp....fara frane bruste etc....

Modificat de B-00-DIO
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discurile de frana se ovalizeaza cand sunt supuse la variatiile bruste de temperatura. Exemplu clasic: frane incinse, iei o baltoaca sau duci masina la spalatorie si se pune pe discuri apa, materialul se contracta -> adio discuri.

O alta cauza ar putea fi rodajul necorespunzator. Dupa 1000km ele abia au iesit din rodaj, pana atunci tu trebuie sa mergi cu mare grija, nu frane violente, nu mers bara la bara etc.

Nu vreau sa iau apararea Seat, dar nu pot sa cred ca discurile orginale sunt asa de proaste, ale mele au fost schimbate pe la 120k km si nu erau ovalizate. Din pacate (pentru situatie de aici), le-am schimbat cu alta marca (discuri perforate).

salut,

crede-ma ca am fost f atent la cea mai mica baltoaca peste care treceam....sa o evit pe cat posibil si mai ales sa nu franez cand trec prin ea....cat si treaba cu spalatoria....de obicei spal masina seara dupa care doar o parchez 100 m mai departe......deci nu intra in discutie variantele astea.....si in plus nu sunt singurul pe lumea asta care-si spala masina sau trece prin baltoace.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

discurile sunt efectul si ar trebui ca cei de la service sa caute cauza.

ca mi-am adus aminte cum m-au pus ei pe mine sa schimb diverse tampoane la motor in functie de ce le venea lor la impresie! :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum sunt uzate placutele? uniform sau tesit? Pentru ca din ce spui tu s-ar parea ca se actioneaza cu o forta INEGALA pe fetele discurilor ceea ce duce la deformare.

Modificat de Reed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum sunt uzate placutele? uniform sau tesit? Pentru ca din ce spui tu s-ar parea ca se actioneaza cu o forta INEGALA pe fetele discurilor ceea ce duce la deformare.
ai idee cumva de la ce ar actiona cu o forta inegala la franare asupra discurilor?....nu stiu exact cum sunt uzate....dar data viitoare cand ma duc la service sa le schimb o sa ma interesezapropos.........ultima data, odata cu schimbatul discurilor am pus si placute noi(tot originale de la eu....inscriptionate AUDI)
discurile sunt efectul si ar trebui ca cei de la service sa caute cauza.ca mi-am adus aminte cum m-au pus ei pe mine sa schimb diverse tampoane la motor in functie de ce le venea lor la impresie! :D
dupa experienta voastra.....care din cele 3 service-uri de seat....e cel mai bun....sau sa zic altfel cu cea mai buna experienta si seriozitate?
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Vezi sa nu fie o problema si cu etrierele.....adica pistonasul sa nu calce bine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi sa nu fie o problema si cu etrierele.....adica pistonasul sa nu calce bine...

salut,

se pare ca toata problema ar pleca de la butuc...rulment...a carui planeitate are abateri f mari si automat aceasta abatere se reflecta si asupra discului....in concluzie o sa schimb butuc cu rulment numai fata dreapta ca doar acolo se abate de la planeitate.....un set de discuri noi....si caseta de directie (se pare ca toate trepidatiile alea au avut efect asupra ei).

....se pare ca totul are o logica....mai putin cum a ajuns butucul neplan....

Modificat de B-00-DIO
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

luati un ceas comparator si verificati si discurile si flasa de la rulement........ si eu am probleme cu discurile ....tot cam in 15000 km le-am facut muci..... dar am avut inspiratia sa le duc la strung...si acum se tin mai bine..... am obs. cand sunt noi se straba repede...dupa ce le-am "obosit " si rectificat au devenit mai rezistene.

Modificat de Swat Cat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand franai masina frana sacadat (cu aceeasi cadenta ca si trepidatiile) sau frana lin?

Zi-ne si nou costul reparatiilor daca se poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este butucul de vina.

Si eu am schimbat 2 perechi de discuri, un prieten 3, si amandoi am constatat ca aveam butucul fata-stanga ovalizat (se verifica cu "comparatorul" de discuri. Dupa schimb butuc, amandoi am scapat de problema vibratiilor puternice in volan la franare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta care stiu lua 300 pe disc...depinde de probleme... la mine se rezolvau oscilatiile dupa corectia discurilor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce-mi sugerati (inafara de a vinde masina :))....chiar sunt asa proaste discurile la seat (care sunt aceleasi si de la vw, audi cred) sau am eu la masina o alta problema cu toate ca cei de la service se jura ca e de la discuri strict nu de la altceva.
eu am 30.000 km cu masina si nicio problema cu discurile - daca vrei sa te convingi te invit la un test-drive. Cu cordoba am 100.000 km si nu am schimbat discurile. La urmatorul schimb de placute va trebui sa schimb si discurile pt. ca s-au subtiat.Ai mare grija sa nu te duci la spalatorie cu discurile incinse. (se ovalizeaza sigur)
Salut ! nu esti singurul , eu am un var cu un seat altea TDI probabil acelasi motor cu al tau , ia cazut compresorul de 2 ori si sti si tu cat costa un compresor, mai nou s-a dus ambreiajul in conditiile in care masina este din 2006 adusa din germania si a stat cu ea in garaj pana in ianuarie 2008 cand a inscris-o :) , eu am un leon TDI din 2002 si nu mi-a cazut nimic la ea pana acum ...trageti si voi concluziile ...

La mine la cordoba nu a picat compresorul de AC in 100.000 km. nici ambreiajul nici altele. Am avut un VW bora la care nu am schimbat nimic pana am vandut-o. (ambele cumparate din romania). La Leon am probleme cu turbina care inghite o idee mai mult ulei decat ar trebui.

Conteaza mult cum o nimeresti si cum o intretii pana la urma. In familie am si o octavia 2 cumparata tot din romania cu multi km fara nicio problema.

Ref. la romania: diferenta e facuta de serviciile proaste si garantie. (ar mai fi de adaugat praful si carburantul prost)

Modificat de dana
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este butucul de vina.

Si eu am schimbat 2 perechi de discuri, un prieten 3, si amandoi am constatat ca aveam butucul fata-stanga ovalizat (se verifica cu "comparatorul" de discuri. Dupa schimb butuc, amandoi am scapat de problema vibratiilor puternice in volan la franare.

salut,

dar toate vibratiile alea puternice in volan la franare nu v-au afectat nimic altceva?......cati km ati mers adunat, cu toate perechile de discuri, pana ati scapat de problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!