Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

pe Engine grupa 3 la relanti casuta 2 este 250 iar pe casuta 3 este 230 la o alta scanare diferenta ar fi doar la casuta 3 unde era 245

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Pe MAF am vrut sa ma conving cu o chestie si deci sare din schema furtunas de vacuum spart. Cum a spus si @divinewind verifica actuatorul. Gaseste furtunasul care vine de la actuator si vezi unde se mufeaza. Apoi porneste motorul si scoate si baga furtunasul si vezi daca actuatorul lucreaza.

P.S: sper ca ai acces sa vezi actuatorul sau tija acestuia

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,dupa ce tot imi dadea limp mode, azi am facut un log in mers in treapta a 3-a, de la 1500 rpm cu pedala calcata pana jos pana la 4000...abea se accelera

In legatura cuLogul precizez ca primul log e cel cu limp, al 2-lea mai de jos este dupa repornirea motorului cand a mers ok.

Iar eroarea stocata este:

1 Fault Found:

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557 - 35-10 - - - Intermittent

Download Link Log ( n-am reusit sa il pun pe forum, imi spune ca nu permite acest fisier) http://www.2shared.com/file/IqUKnciJ/LOG1.html

Sa-mi spuneti va rog ce e de facut, daca e sa curat turbina, il intreb pe MasinaPoporului ca am vazut ca este as in asta:

- e greu de desfacut la ALH ?

- trebuie schimbate ceva garnituri?

- Turbina se poate scoate pe sub masina sau pe deasupra sub capota?

- La ce trebuie sa am grija cand o curat ? Am vazut ca are niste sensuri,se pot deregla?

- Ce recomandati pt curatarea ei? ceva spray-uri speciale?

Si cat costa o asemenea manopera daca o voi face la un "prieten" mecanic? 100 ron e o suma ok pt munca depusa?

Multumesc anticipat tuturor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din loguri vad iar un N75 care trage din greu.

@masinapoporului va spune ca este foarte probabil sa fie geometria blocata si sunt de acord insa pana la gemetrie poti sa verifici intai N75 si actuatorul fara sa uiti bineinteles de furtune.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primul log cred ca e facut in limp mode, asa e JustinTM?

N75 se lasa ultimul pt. ca e cel mai greu de verificat, adica nu prea ai cum (decat daca ai de unde imprumuta altul si sa refaci logul in mers). E mult mai usor sa verifici actuatorul, geometria variabila si furtunele de vacuum.

Pt. verificarea geometriei variabile, se da jos actuatorul (care se tine in 2 suruburi si o siguranta) si se misca cu mana levierul ce comanada geometria (pe care sta agatata tija actuatorului), pe toata cursa lui. Daca se simte ca agata in cursa, trebuie data jos turbina si curatata.

Valabil si pt. negrusirosu.

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asap03, da primul log este facut in limp, iar al doilea dupa ce am repornit motorul si mergea normal. Dupa log nu se stie ce e de vina ? turbina infundata , actuator, n75 ?

Ca sa ajung la actuator respectiv geometria variabila, se poate ajunge daca deschid capota, sau trebuie sub ea ? daca ai putea sa-mi arati o poza ar face cat o mie de cuvinte...caci nu stiu unde care este actuatorul. turbina am vazut ca este undeva in spatele motorului intr-un loc foarte stramt, cum ajung la ea , de sus sau de sub masina?

Multumesc mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai mai putea sa folosesti ca test N18 si sa o folosesti in loc de N75 ca sa vezi ce se intampla. Mai sunt cateva metode empirice care sa te ajute sa vezi daca N75 este cat de cat in regula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Pfu...nu sunt as, doar ac am curatat turbine. E cam greu de ajuns sa dai actuatorul jos. Cel mai bine dai capacul de pe motor(cel de plastic) si incerci sa localizezi actuatorul pe turbina(o sa vezi tija lui). Dupa ce vezi capatul tijei actuatorului urmaresti futunasul ce pleaca din actuator si undeva furtunasul se "imbina" printr-un "stutz" in partea de sus si pleaca spre electrovalva N75. De acolo unde se imbina scoti furtunasul, pornesti motorul, si il bagi-scoti in/din "stutz" si vezi cum lucreaza. Daca turbina nu este blocata si actuatorul este bun cursa tijei mereg usor.(cu o geometrie care nu e blocata si un actuator care functioneaza si nu agata ar trebui ca facandu-i vacuum cu "gura" din 4-5 "inghitituri" sa ii faci o cursa completa).

De desfacut e cam destul de greu(egr,admisie,evacuare) si multe suruburi care sunt intepenite. Turbian nu o poti scoate pe dedesupt pentru ca te incurca planetara. Cum se curata si ce trebuie facut ai sa vezi dupa ce o sa reusesti sa separi cele 2 corpuri ale turbinei. Cel mai bine eu zic sa apelzi la cineva care a mai facut asta.

Verifica actuatorul si dupa o sa te sfatuim ce sa mai faci.

P.S: daca ai posibilitatea sa dai actuatorul jos e si mai usor de verificat.

http://www.youtube.com/watch?v=1_7KRkFO3nE

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am vrut sa testez odata n75 inversandu-le intre ele cu n18 dar cand am pus n75 la egr, egr-ul a inceput sa horcaie ca broasca si turbina nu mergea bine cu n18 ( in sensul ca mai mult de aprox 3000 rpm nu puteam sa turez).Iar cand le-am inapoi fiecare la locul ei functiona bine si egr si turbina. In concluzie nu recomand schimbarea celor doua n75 si n18 chiar daca seamana. Ele lucreaza diferit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A spus cineva sa schimbi cele 2 intre ele si sa mergi cu ele asa? Este vorba de niste teste care sa-ti indice daca functioneaza cat de cat. E la fel cu a testa actuatorul cu mana sau geometria variabila. Testele astea le poate face cineva cu experienta pentru ca doar el poate sa detecteze ceva anomal. Exista niste metode de test care sa te ajute un pic nu e vb sa schimbi actuatorul cu actuatoarele de la inchiderea centralizata si sa pui turbina in usi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu vreau sa adaog ca am intrebat la reprezentanta VW si la renumitul automeister daca pot testa direct N75. Raspunsul a fost negativ.

Cum sa fie la fel cand testezi geometria variabila cu mana, cand N75 e o componenta electrica iar geometria variabila e mecanica?

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai pentru testul actuatorului turbinei le - am schimbat eu intre ele. Nicidecum pentru circula cu ele asa. Eu doar am descris simptomele ce s-au manifestat la mine inversand cele 2.Deci nu e o metoda sigura nici asta. Cel mai indicat ar fi sa imprumute un n75 sa testeze actuatorul turbinei (asta in cazul in care geometria nu e blocata sau actuatorul intepenit). Poate verifica actuatorul manual, miscand de tija actuatorului, acesta ar trebui sa aiba o cursa de cca 2 cm si sa se miste usor ( fara sa agate). Abia apoi sa verifice n75 si furtunele de vacuum sa nu aiba vreo gaurica sa scape pe acolo si sa conduca la limp mode. O gaurica cat acul intr-un furtunas cauzeaza o pierdere de cca 10% din puterea motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine baieti nu are rost sa discutam contradictoriu. Fiecare are metodele lui care pot sa-l ajute sau nu. Daca imi aduceti in fata treba cu reprezentantele tin sa va spun ca e fix 0 un raspuns de la oricare reprezentanta. Cand am o pb o rezolv nu stau sa imi indice unul si altul raspunsurile in concordanta cu politicile etc. Daca nu va ajuta ce spun va rog sa ma scuzati.

End off topic.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Un actuator montat pe turbina cel mai usor de testat este facandu-i vacuum decat sa ii apesi in capatul tijei. Furtunasul ce pleaca din N75 in actuator , la pornirea motorului face vacuum si trage actuatorul in pozitia de "vane inchise". Cel mai usor de testat cum am spus si mai sus scoti/bagi furtunasul din valva N75. La turarea motorului tija actuatorului se ridica. Daca se ridica cu intarziere clar tija actuatorului este murdara si agata iar daca se ridica/coboara foarte putin este geometria blocata. Incercati sa faceti vacuum si cu gura decat sa inversati electrovalvele pentru a scoate din discutie actuatorul/turbina. :vaidecapulmeu: :vaidecapulmeu:

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nimic contradictoriu aici. Noi doar ne afisam parerea iar cel care are probleme treuie sa culeaga informatii care l-ar putea ajuta sa-si rezolve problema. Eu o sa incerc sa descriu inca o data pasii care l-ar putea ajuta sa depisteze problema , putand sa faca asta el insusi in fata blocului fara a fi nevoit sa plateasca pe cineva.

In primul rand e nevoie de 2 persoane.

Se ridica capota si unul dintre ei porneste motorul.

Celalalt e cu ochii pe actuatorul turbinei si observa daca acesta se misca la pornirea motorului. Ar trebui sa aiba o cursa de cca 1,5 cm apoi dupa 2-3 secunde sa coboare inapoi.

Daca acest lucru nu se intampla atunci ramane de verificat manual ( cu motorul oprit bineinteles) actuatorul turbinei. Se poate face impingand de tija acestuia in sus, avand o cursa de cca 2 cm. Daca tija se misca sus jos si nu agata deloc se poate trece la urmatorul pas. Dar daca agata atunci a necesara curatarea turbinei( unii au reusit sa deblocheze si cu putin spray degripant gen WD 40 suflat spre actuator).

Urmatorul pas e verificarea actuatorului daca tine vacuumul tragand aer prin furtunasul care intra in el( cu 4-5 guri de tras e suficient cat sa probezi daca tine vacuumul). Daca nu tine deloc atunci e rupta membrana din interiorul acestuia si trebuie inlocuit actuatorul.

Daca tine vacuumul atunci se trece la verificarea furtunaselor si implicit a solenoidului n75( inclusiv mufa lui si cablajul).

Sper sa fie de ajutor. Daca am gresit ceva va rog sa ma corectati. Asta e doar o parere de incepator nicidecum a unui inginer sau mecanic cu multa experienta. Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N75 se lasa ultimul pt. ca e cel mai greu de verificat, adica nu prea ai cum (decat daca ai de unde imprumuta altul si sa refaci logul in mers).

Eu am raspuns la aceasta fraza cu:

"Ai mai putea sa folosesti ca test N18 si sa o folosesti in loc de N75 ca sa vezi ce se intampla. Mai sunt cateva metode empirice care sa te ajute sa vezi daca N75 este cat de cat in regula."

Nu am mai spus de verificari cu vag-com pentru ca sunt si alte metode destul de empirice. Cu adevarat poti spune cauza dupa remediere.

Nu vad nimic de contrazis ci sunt doar sfaturi generale. Din pacate nu prea poti sa te bagi la turbina in fata blocului pentru ca practic trebuie sa cunosti unele chestii si sa te si risti sa distrugi prima turbina.

Daca ai in buzunar banii pentru o turbina noua poti sa te apuci sa o cureti tu. Sfaturile de a se apuca singur nu iau in considerare toate aspectele unei asemenea operatii si uita stresul avut de un om cand face prima operatie si chiar riscurile ce le implica un singur surub.

Da, poate ca sunt pesimist prin prisma voastra dar eu nu vreau sa ofer sfaturi si sa fiu injurat de un om care nu a citit bine un post. Nici eu nu ma bag la toata lumea la reparatii pentru ca ma uit intai sa vad daca vrea factura garantie etc. Nu vreau sa dau de alte probleme de la niste sfaturi.

Desi nu am am atacat personal pe nimeni mi s-au spus fraze de genul "ai dat un pic in balbaiala" "ca vad ca ai ceva activitate pe forum si tot nu stii sa iti pastrezi calmul" menite sa agaseze o persoana.

Priviti cu atentie posturile mele si daca gasiti ceva deplasat sau incorect tehnic sunt dispus sa imi schimb atitudinea. Eu sunt aici sa invat si sa ajut pe altii in masura posibilitatilor.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Forumul asta exista ca sa ne ajutam intre noi. Eu inca n-am aflat nici de pe forum, nici de la vreun service, cum poti sa testezi direct N75. Am citit pe un alt forumceva cu masurarea rezistentei, dar nimic concret, adica nu exista specificatii clare, ci doar dupa ureche.

Daca stie cineva treaba asta il rog frumos sa posteze, daca nu e secret, bineinteles... Altfel e usor sa-i spui cuiva du-te si testeaza din prima N75, dar cum o va face? Ca nu am intrebat nici eu la garajul lui nea Gigi din coltul blocului, ci la service-uri serioase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei da.... Daca tragi putin aer prin furtunul de la actuator sau impingi de tija putin in sus si jos( in limitele bunului simt, fara ranga sau ciocan sau alte "accesorii") nu cred ca ai sanse sa strici ceva la turbina,oriunde ai fi, in fata blocului sa intr-un garaj. Daca mergi la un mecanic priceput ce crezi ca-i face ? Isi pune manusi de chirurg si lucreaza cu penseta ? Hai sa fim seriosi. Omul ne-a cerut parerea sa stie de ce sa se apuce. Daca era vreun fricos si slab de inger atunci mergea direct la specialisti, nu pierdea vremea aici. Eu banuiesc ca el ar vrea sa faca aingur ceva. Iar tot ceea ce poate face( la nivelul lui) e metoda descrisa de mine. Pentru celelalte(curatare,demontare,ajustare turbina sau schimbul unei piese de acolo) exista mecanici cu experienta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asap03 sa iti spun parere mea. Sansele ca un om care nu stie sa faca un log la turbina sa se apuce sa verifice actuatorul sunt mici. Sansele ca cineva dupa sfaturile noastre sa se apuce sa curete turbina sunt si mai mici. Sansele ca cineva sa verifice N75 dupa sfaturile noastre sunt scazute si ele. Tot ce discutam aici ne ajuta pe noi iar pe cei in cauza cu o incurajare si cu indicarea unui meserias la care sa apeleze.

Imi permit sa dau un sfat ca sa fiu criticat si apoi sa invat de la fiecare. Cred eu ca toate discutiile astea ne imbogatesc desi in prima faza pot sa para cu totul altceva.

:)

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bine ar fi fost sa fi intrat cipos sa ne dea cu rigla peste degete :) eu pe el il consider cel mai experimentat in turbine ( si cred nu numai eu)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut!

Am atasat un log facut de mine la un golf 3, motor 1z. Masina se comporta binisor, dar nu cum era odata...Inainte sa fac logul am verificat avansul care pare ok, linia galbena fiind pe TDIGraph putin deasupra celei albastre iar la mesaj imi oscileaza intre dead on si slightly advanced. Am verificat si cantitatea de motorina injectata care este intre 7 si 7.4. Daca aveti ceva idei v-as fi recunoscator!

o sa revin cu logul cand o sa pot sa-l atasez. Momentan nu pot...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai motorul 1Z are geometrie fixa nu?

Am adaugat eu logurile colegului hamziu si se sterge .txt ca sa poata sa fie vizualizat.

Deci colega schimba debitmetrul! Eroare ai? Sa pui si grupul 11 in log ca ai pus 10 de doua ori.

LOG-01-003-010-010.CSV.txt

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa-l schimb ca mai am unul de la dezmembrari. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut azi un log la intalnire. Mentionez ca masina urca greu in ture, acesta e si motivul efectuarii lui.

Am gasit presiune mare in turbo, nu am luat limp nicioadata, ce sa fie, senzor presiune sau ce?

Cam acum o mie de km. am schimbat actuatorul. pana atunci nu auzeam turbina. Dupa schimbarea lui, aud frumos turbina de la turatie joasa si pana sus. Dar tot nu are zvacul ala care trebuie, urca n ture pana in zona rosie numai ca mai greoi. Sa nu-si faca tija actuator cursa pana la capat?

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti agata geometria la 2000rpm se vede un varf de presiune, cand ai schimbat actuatorul ai curatat si turbo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!