Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Vlad dar de ce rezolvi pb pe forum? Nu ai nici o garantie nimic? Dupa 2 luni nici nu stateam la discutii ma duceam la cine a facut tuningul ptr ca am pb la turbina etc.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa ajung mai degraba unde am cumparat turbina, dar tocmai dupa sarbatori. Nu tin sa rezolv problema pe forum , am cerut doar o parere, ceva informatii si le-am primit. Asta ma ajuta sa mai cunosc si eu una alta, si cu ocazia asta am invatat si cate ceva gen (cum sa fac un log, unde sa ma uit si cum sa citesc cateva valori din el, si posibile cauze ale problemei).

Revenind la topic o sa fac un log mai mare astazi(app de asta am invatat ce face butonul turbo :) ). Pana una alta am blocat cu un surub furtunul de la egr si se pare ca masina merge mult mai bine in ture mici . Nu stiu daca are vreo legatura cu problema, dar clar merge mai bine masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am spus asta ca sa te supar ci doar ti-am spus ca acolo e rezolvarea. In general incerc cu sfaturile mele sa rezov problemele cat mai scurt nu sa discut teorii ca e inutil.

Dupa ce rezolvi pb putem discuta discutii.

Deja sunt offtopic rau.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stai linistit nu m-am suparat , din contra iti multumesc.

Un nou log de data asta ceva mai lung, egr off

egr off.xls

Modificat de vlad-saw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se vede nimic nou. Presiunea e mica si este obtinuta prea lent.

Ii las pe alti colegi sa te sfatuiasca poate au ei un sfat mai bun decat mersul la meseriasul cu tunatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puteti sa va dati si voi cu parerea in legatura cu problema urmatoare?

Masina: Seat Leon 1.9 TDI AGR

Simptome: limp mode la talpa puternica

Eroare pe Engine:

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557 - 35-10 - - - Intermittent

Eu cred ca este de vina actuatorul care se misca destul de greu, nici vorba sa-l poti impinge mana. Am dat cu niste WD40 pe el dar nici un rezultat bun.

Atasez si un log pe turbina, in treapta a 3-a,de la 1500 pana la 3800. Am scris "pana la 3800" deoarece chiar aici a intrat in limp mode. Randul din fisierul excel ,cu font rosu, evidentiaza momentul limp mode-ului. Observ si o presiune aberanta in turbina, mult mai mare decat ceea ce cere ecu.

Astept si parerile voastre. Va multumesc si Craciun fericit in continuare !

LOG-01-003-010-011.xls

Modificat de dbk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N75 sau actuator sau geometrie cu pb.

Acum am vazut de actuator. Asta e.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc. Si eu cred ca e problema la tija actuatorului sau actuatorul in sine

Modificat de dbk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut din cate am citit eu ...din cele descrise de tine ...90% eu cred ca e geometria blocata...se pare ca o problema la mai toate modelele este blocarea geometriei si nu neaparat cu mizerie ci practic se duce tratamentul de pe ea si de la diferentele de temperatura (pornit ..oprit..mai ales distantele scurte cand nici nu are timp turbina sa se incalzeasca bine ca s-a si racit)...se gripeaza...cel putin eu la concluzia asta am ajuns intrucat am curatat de 2 ori geometria (in interval de 2 luni)...practic degeaba..trebuia una noua vb lui cipos...

p.s: dbk incerca sa scoti siguranta tijei de la actoator de pe boltul de la turbina...si vezi cum se misca geometria fara sa mai impingi si tija de la actuator..

Modificat de daniel8811
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti,

Am o problema si incerc sa-i dau de capat. De ceva vreme (3-4 saptamani) consumul instant pe BC imi apare diferit de ce ce era pana cum in sensul ca valorile consumului sunt mult mai mari fata de ce eram obisnuit sa vad. (nu e din cauza frigului si iernii) De exemplu cand accelerez sa schimb din 2 in 3 imi arata consum instant de pana la 26l/100km..inainte urca cel mult la 14 la o accelerare mai rapida. Si nu e vorba doar de ce arata pe BC dar am vazut asta si pe consumul total al masinii. Chiar si la accelerari fine consumul aratat este mult peste valorile cu care eram obisnuit. Un consum mediu (in oras) era pe undeva pe la 6,8-7,5 litri iar acum nu mai coboara sub 9,8 decat daca o imping eu.:) Masina trage bine, nu sunt probleme inafara de acest consum "extra". Habar nu am de la ce a pornit si ce il determina. Am avut o dioda arsa in puntea alternatorului si cateva zile am circulat asa cu masina: aveam brum de la alternantele neredresate si m-am gandit daca nu ar fi fost posibil sa afecteze vreun senzor, circuit, etc. desi teoretic nu ar prea avea cum.

Maine primesc interfata de vag-com si vreau sa fac o scanare pe care sa o postez aici pentru interpretare si eventuale sugestii. Poate sa-mi spuna careva ce anume sa scanez, adica pe ce module, grupuri, etc pentru a fi relevanta scanarea?

Multumesc anticipat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu pot sa citesc logul asta. Incepe de la 1400-1500 de ture si mergi pana la 4000. Vreau sa vad si debitmetru.

Nu vad mare lucru asa...Nu ai nici o eroare?

Auzi dar masina asta are vreo problema? Ca nu ne-ai spus nimic daa e o pb sau nu.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu vad absolut nimic la turbina. Pune si grupul 3 la scanare ca sa vedem si debitmetrul. Eventual mergi pe drum drept pana ia un limp ca poate doar atunci sa se vada sau sa apara eroare. Turbina se misca repede, atinge un varf, se stabilizeaza...Fa doar in vit 3 si 4.

Da, dupa un nr de porniri erorile stocate se sterg daca ele nu mai reapar..

Sa vedem ce mai zic si colegii.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa rapid uitandu-ma ... nu vad nimic... si erorile stocate in ecu nu se sterg singure.... sa nu fi fost " motorina proasta"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@RO-VW - scaneaza prima data modulul engine sa vezi daca ai vreo eroare stocata acolo; apoi nu strica sa faci si un log in mers pe grupurile 003, 010 si 011, treapta 3, WOT de la 1700 la 4000 rpm, sa nu fie vreun senzor defect...acuma iarna nu stiu cum o sa-l faci, dar daca poti...

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul intrerupe dupa 2000rpm indiferent daca se accelereaza progresiv sau cu pedala la podea . Senzatia e ca si cum ar tine ceva masina pe loc dupa care ii da drumul.

Coduri de eroare nu sunt stocate.

Valorile pe injectoare sunt ok.

Avansul este ok.

Filtrele sunt recent schimbate.

EGR anulat.

Furtunasele de la N75 schimbate cu unele noi, inclusiv restul furtunaselor de vacuum.

Atinge viteza maxima din carte.

Masina este Audi A4 B5 , motorul este 1.9 TDI , cod 1Z , fabricat in 1995.

Astept pareri.

Multumesc!

cozmino.xls

Modificat de cozmino
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si erorile stocate in ecu nu se sterg singure.... sa nu fi fost " motorina proasta"

Eu stiam ca unele erori, dupa ce se pune si se ia contactul de 10-20 de ori, se sterg singure. Mi-e greu sa cred ca totusi ca se sterg si astea mai grave.

Voi iesi din nou in seara asta pe autostrada, sa scot niste log-uri mai bune. Acum am vazut ca debitmetrul nu e pus. :blush:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intai schimbi debitmetrul si apoi mai faci un log.

Ca sa-l schimb trebuie sa am cu ce sa-l schimb si momentan nu am.

In fine, dupa o inspectie amanuntita sub capota am observat ca mufa de la senzorul de presiune de pe tubulatura admisie este plina de ulei.

Evident , acel ulei a venit de pe traseul de admisie. Nu mare mi-a fost mirare cand am scos senzorul si din el curgea ulei ca la balamuc.

Aceeasi mirare am avut-o cand am desfacut si tubulatura ce intra in partea de admisie a turbinei.Era plin de ulei si acolo.

Turbina(geometrie fixa) nu are joc sesizabil la mana deloc, nici radial si nici axial. EGR este anulat. Nivelul uleiul nu este scazut semnficativ si nici nu scoate fum.

Ma gandesc ca intreruperile erau cauzate de senzorul de presiune care e plin cu ulei, lasand la o parte debitmetrul.

Totusi de unde atat ulei? Pana acum, intr-adevar era o pelicula subtire de ulei pe peretii furtunelor de admisie, dar palele compresorului lucea de curate ce erau. Acum sunt negre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca la motorul tau ai MAP sau MAF. Daca te referi la MAP, cel plin de ulei, curata-l si vezi apoi ce se intampla. Ca e debitmetru sau senzor de presiune este cam acelasi lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@RO-VW - scaneaza prima data modulul engine sa vezi daca ai vreo eroare stocata acolo; apoi nu strica sa faci si un log in mers pe grupurile 003, 010 si 011, treapta 3, WOT de la 1700 la 4000 rpm, sa nu fie vreun senzor defect...acuma iarna nu stiu cum o sa-l faci, dar daca poti...

Am reusit in sfarsit sa fac scanarea. Am facut 4 scanari, in conditii diferite: drum drept, deal, coborare si iar drept) la interval de cateva zeci de minute intre ele, pe grupurile 03. 10 si 11, in treapta a 3-a. N-am trecut mult peste 3000 ture ca pe zapada parca era hovercraft masina.:) Am facut si scanare complecta pe toate modulele. Singura eroare a fost pe MAF, aceea cu "positive deviation" si care intra destul de des daca ii dau forja cu turatii peste 3000. Apropos, am pe masina powerbox si se vede asta din loguri. Ideea e ca imi da Limp si nu-mi dau seama exact de la ce e.

Banuiesc MAF-ul, ca are vreo 4-5 ani iar la colbul din Romania... Turbo&co le-am curatzat acum un an si ceva. Pe la EGR am ceva scurgeri de ulei.

In concluzie, va rog care dintre voi intelegeti si puteti da o interpretare cat mai apropiata a logurilor atasate dati-mi un raspuns.

Multumesc,

LOG - 4 log.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca la motorul tau ai MAP sau MAF. Daca te referi la MAP, cel plin de ulei, curata-l si vezi apoi ce se intampla. Ca e debitmetru sau senzor de presiune este cam acelasi lucru.

Am si MAF si MAP (care era plin de ulei). Nu aveam cu ce sa curat MAP-ul si nici nu am gasit sa cumpar in seara asta alcool tehnic. Urmeaza sa dau jos intercoolerul si tot traseul sa le spal.

Cu ocazia asta, avand in vedere ca MAF-ul e pe duca, o sa incerc sa-l curat ca oricum nu am nimic de pierdut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@RO-VW imi pare rau dar logurile tale nu sunt bune. Trebuie sa ai pedala de acceleratie apasata la MAXIM adica 100%.

Nu vreau sa ma pronunt dar N75 lucreaza din greu. Refaci logurile pe drum drept fara urcare si coborare ci pe drum drept, in viteza a 3-a si a 4-a, de la 1500 de ture apesi pana la fund pedala de acceleratie pana trece de 4000 de ture. Sa ai pe cineva cu tine si sa nu incalci regulile de circulatie!

@cozmino incearca dar nu cred ca se curata.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!