Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Poate fi reglajul necorespunzător sau alte cauze. Pune o pereche de loguri făcute clasic şi fă şi un log pe 3-10-11 în condiţiile în care se aude zgomotul cel mai bine (chiar şi pe loc nu neapărat în mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E vorba de un 2.5tdi crafter 2009 cod CECA, eroare pe poziție actuator turbo- semnal prea mic. La freeze frame era turația 2500 și viteza 95km/h.

Am pus actuator nou, apoi turbina a fost reconditionata total(ulei balta la iesire), reglata, n75 nou și el. Instalația motorului schimbata și ea din alt motiv, antigel în mufa ecu și ceva pin ars de la clapeta admisie.

Pompa vacuum noua, ca nu prea avea frână.

Tot apare eroarea asta, licare intermitent martor motor și bujie.

La test activ turbo, presiunea variază foarte puțin, undeva la 50mbar, dar mașina merge bine, are putere.

Este și o mica pierdere de presiune la intercooler, dar ma îndoiesc ca e de acolo, o sa-l schimb totuși.

Pot vedea pe diagnoza voltajul pe actuator? Eu nu am găsit, altfel o sa masor direct la mufa și sper sa o prind când face probleme.

Modificat de davidut5
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu apare în Basic settings la testul pe turbină?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca este doar procent n75, presiune, turație motor și încă ceva, nu mai țin minte ce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca nu e cum tineam eu minte. Azi m-am uitat putin la ea, cu vcds nu pot face mare lucru pe modelul asta. Nu are advanced measuring blocks, activari, le ia la rand ca modele vechi, pe BS trebuie sa stii ce canal face ce, si am bagat pe launch.
Pe launch la activari am doar egr, pe BS am adaptare turbo, si la parametrii  este lambda cu 2 valori, voltaj pe actuator 0.6v turbo on, 3.9v turbo off, si inca un canal cu valoare 120 care nu stiu ce inseamna. Deci fara presiune, nimic, macar este voltajul.
O sa vedem ce mai face cu noul intercooler, speram sa fie de acolo.
Avea si niste scurgeri de ulei la egr, am pus altul nou si de atunci tot apareau erori pe el, vreo 4 erori. De curand urca nivelul la ulei, si am zis ca poate are dieselgate, a mers la un tuner si o zi intreaga a pierdut cu ea ca se blocase ecu. Apoi a zis ca nu avea dieselgate si ca apus alt soft oricum, ca cel vechi avea ceva modificari, nu stiu ce. De cand cu noul soft nu a mai aparut eroare pe egr.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti, am luat recent un passat b5.5 1.9 tdi AVF si vanzatorul (mecanic fiind) mi-a spus ca trebuie dusa turbina la reconditionat.
Am decis sa ma uit la ea, la elice..sa vad in ce stare e. Joc stanga dreapta al axului nu exista (sau cel putin insesizabil pt mine) si nici longitudinal (fata spate, cum sa zic...)
Mie nu prea  imi pica pedala, dar saptamana trecuta am mers in polonia si tot drumul am mers cu pedala picata, chiar daca scoteam contactul si il puneam din nou nu isi revenea. La intoarcere a mers ok, nu a picat nici macar o data pedala (intoarcerea a fost la 2 zile distanta, timp in care masina a stat in parcare).
Ca si erori pe engine am avut p1557 -35-10 Charge pressure control-positive deviation-intermittent
Am facut un log in mers, grupurile 3, 10, 11, de mentionat ca in primii 500m inainte sa rulez am primit eroare pe grupul 10, nu mai retin ce scria, probabil error, si era cu rosul (zona de grup 10).

Nu am pistol de vaccum cu manometru, asa ca am tras cat am putut cu gura si face cursa completa actuatorul.
Daca puteti sa-mi spuneti daca observati vreo anomalie...eu nu stiu sa citesc logul.
Multumesc!

LOG-01-003-010-011.CSV

Modificat de SebiTataran
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare ca agata geometria, dar in ce treapta de viteza ai facut, ca e prea scurt logul. Treapta 2?
2,5bari presiune ceruta? Asa trebuie sau are vreun soft?

Modificat de davidut5
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După cum arată logurile este cam gripată geometria. Face suprapresiune, nu mereu la fel, dar uneori destul de mare ca să iei limp.

image.thumb.png.1591acdfe875b0e3084e7b2f3ded08d0.png

image.thumb.png.3ea2c1116b65ae2660867298349b089b.png

 

image.thumb.png.66bbef80a1f67b59ff38002b50bf66d4.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, davidut5 said:

Pare ca agata geometria, dar in ce treapta de viteza ai facut, ca e prea scurt logul. Treapta 2?
2,5bari presiune ceruta? Asa trebuie sau are vreun soft?

In treapta a 3a, zicea ceva domnu de la care am luat.o de un soft, da nu țin minte daca i.a făcut ceva modificări..

 

@lupo_bv gripata in sensul murdara sau? I.am dat și un tub de turbo cleaner Wynn's  însă nu a lăsat fum negru după(din cele citite pe internet ar ajuta, și ar fi trebuit să scoate fum negru o perioada scurta)...deși am mers cu ea vreo 20 de km la 3k ture după ce i.am dat spray.ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depuneri de calamina, funingine...Se rezolva numai prin demontare și curățare, nu este de ajutor spray-ul ăla. Fa și celelalte loguri

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SebiTataran

Doar azi am reusit sa fac logurile:
Am mai facut un log 03-10-11 in treapta a 3-a, si in treapta a 4-a. (Log treapta 3.csv, Log treapta 4.csv)
1 log in basic settings pe group 3 (log-01-003)
3 loguri in basic settings pe group 11 ( LOG-01-011-xxx-xxx, vers 2, vers 3) Aici am facut de 3 ori deoarece la primul a intrat in eroare linia de group 11, nu stiam de ce, crezand ca a stocat un dtc, insa nu a avut nici o eroare pe engine dupa eroare. In al 2-lea log (vers2) am incercat sa o turez si atunci iar a intrat in eroare. Iar logul 3 l-am lasat sa ruleze mai mult deoarece am observat ca atunci cand nu are presiunea necesara se activeaza duty cycle dar in procent foarte mare..mie mi s-a parut ciudat ca nu are un range anume.. ori e 0% ori e 99% sau ceva similar. 
@lupo_bvoare aveti undeva tutorial cum poti transforma din csv sa se vada tip grafic cum ai atasat tu mai sus? din cate am dedus trebuie sa se potriveasca presiunea ceruta cu presiunea actuala? Mersi mult !

Log treapta4.CSV LOG-treapta 3.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxxvers2.CSV LOG-01-011-xxx-xxxvers3.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Log în mers tr. 3

image.thumb.png.234652b4f533b7ffc49ff5ff01e374a0.png

Log în mers tr.4

image.thumb.png.08a46498f5c69abfaf8a1a11563eac98.png

 

BS011 Aici se observă două lucruri: în primul rând diferenţa on/off este cam mare 210 mbari, ar trebui să fie undeva pe la 180 cu motorul cald. Posibil să se fi umblat la reglajele geometriei (şurubul de stop prea desurubat, dacă ai acces ai putea să încerci să-l înşurubezi o tură să vezi ce efect are)

Apoi neregularităţile alea de pe ramura coborâtoare ar putea să fie din cauza unei gripări a geometriei, arc actuator tasat sau ceva probleme la N75 (pe porţiunea coborâtoare acţionează arcul actuatorului, pe porţiunea urcătoare acţionează vacuum-ul). Sunt ceva neregularităţi şi pe partea urcătoare, dar alea nu dau simptomele care se observă

image.thumb.png.d23fda60a48e0b51470e522063b1a94d.png

 

BS003- aici se observă următoarele probleme:

- pe timpul EGR OFF valoarea măsurată de MAF este cam mare, ar trebui să fie pe undeva pe la 460 mg/str. De obicei când este mare (se observă şi la logul în mers că valoarea măsurată de MAF este substanţial diferită de cea specificată) problema poate fi o scăpare de presiune între turbină şi motor. O altă cauză ar putea fi presiunea mare făcută de turbină (la asta m-am gândit prima dată când am văzut asta pe logul în mers, dar trebuie verificată şi partea asta cu o eventuală scăpare de presiune)

- pe timpul EGR On valoarea măsurată de MAF ar trebui să scadă pe la puţin peste 200 mg/str, dar la tine nu mişcă deloc. Cauze posibile: EGR blocat pe închis, lipsă vacuum, EGR anulat din soft sau fizic (prin anularea vacuum-ului sau prin obturarea conductei care aduce gazele în EGR cu garnitură plină)

Asta nu are legătură cu problemele turbinei, dar este bine de ştiut care este situaţia. Oricum asta are ca efect şi un consum crescut printre altele.

image.thumb.png.3bb3888592ca57128060fd7326af34bc.png

 

11 hours ago, SebiTataran said:

In al 2-lea log (vers2) am incercat sa o turez si atunci iar a intrat in eroare.

La teste în BS nu se atinge pedala de acceleraţie

11 hours ago, SebiTataran said:

deoarece la primul a intrat in eroare linia de group 11, nu stiam de ce, crezand ca a stocat un dtc

A eşuat testul, cine ştie de ce, asta nu dă DTC

11 hours ago, SebiTataran said:

mie mi s-a parut ciudat ca nu are un range anume.. ori e 0% ori e 99%

Aşa trebuie să fie, se testează trecerea de la presiune minimă la cea maximă şi invers. La motoarele mai noi testul este diferit

11 hours ago, SebiTataran said:

aveti undeva tutorial cum poti transforma din csv sa se vada tip grafic cum ai atasat tu mai sus?

În topicul pe care ţi l-am recomandat ultima postare chiar despre asta este şi am mai pus acolo un material ajutător despre diagnosticare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Florin Flr,

Salutare. 

Am.schimbat miezul la turbina și am făcut un log pe canalul 11 ..

Vreau sa știu dacă am făcut bine reglajul la turbina..sau mai trebuie sa umblu la reglaje și unde..

LOG-01-011-xxx-xxxflrrrr.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SebiTataran

@lupo_bvMulțumesc frumos de explicații și îndrumări, in perioada ce vine am sa urmez sfaturile legate de șurubul de reglaj de pe actuator, și verificarea egr.ului, și bineînțeles și verificarea tubulaturii de aer, mai ales din pricina faptului ca uneori se aude ca un fluierat ușor pe la 2000-2200 de ture dar nu mereu, și nu foarte pronunțat.

Revin cu feedback!

Mulțumesc încă o dată pentru explicații și ajutor 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Florin Flr,

Nu pare în regulă. Diferenţa on/off 210

image.thumb.png.97bc674279a081628300548a99d60041.png

 

În topicul de mai jos ai toate explicaţiile necesare

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin Flr,

În legătură cu presiunea atmosferica îmi da cu virgula, nu prea înțeleg..de exemplu presiunea atmosferica la Constanța e 1010 ..cum.trebuie sa fac reglajul,între ce valori on și off?

Modificat de Florin Flr,
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Reglezi astfel încât presiunea minima sa fie puțin sub cea atmosferica (10-15 mbari sub ea)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin Flr,

Asta înseamnă că on trebuie 1180mb și off 1000mb cu motorul cald?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da

Ți-aș sugera, daca tot te-ai apucat sa faci o treabă sa pui actuator și N75 noi. Daca te uiți la grafic pe partea coborâtoare sunt niste neregularități cam mari. Daca geometria este in regula atunci este posibil ca una din astea doua sa fie cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin Flr,

Am inteles 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!