Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

On 10/26/2023 at 10:37 PM, lupo_bv said:

BS011

arată destul de bine cu excepţia faptului că diferenţa on/off este cam mică de vreo 130 mbari, probabil că şi motorul era mai rece, dar nu asta ar fi problema acum

image.thumb.png.a593ea5a9cb09793537869ffe156a1ae.png

 

BS003

Ăsta nu prea arată ok şi ar putea furniza o explicaţie pentru problema de la logul în mers

image.thumb.png.ad56afc3ddfed0f83cf4fb52ae2f4192.png

 

 

am schimbat MAF-ul si am obtinut urmatoarele loguri:

 

 

LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BS003

La partea superioară arată bine acum, a rămas problema de la partea inferioară care nu ar fi aşa presantă dacă nu se înregistrează eroare şi nu se aprinde bec în bord, este posibil să fie un consum ceva mai crescut.

image.thumb.png.8aa2aa3e3c2158173df5e84bb299da94.png

 

BS011 ăsta arată cam la fel, nici nu ar prea fi avut motive să arate altfel

image.thumb.png.40cf2b83b6172c1bc69d75e952b58b0a.png

 

Fă şi un log în mers şi dacă eşti mulţumit de cum trage cred că ai putea să o laşi aşa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar, se simte o imbunătățire de când am schimbat MAF-ul... o las așa...

Mulțumesc mult de feedback și pentru ajutor!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare 

 

@lupo_bvam scris acum cateva zile ca urmeaza sa schimb tacheti si ax cu came. Am rezolvat asta insa tot am acele smuncituri in 2 si 3 intre 1800-2000. Ce sesizasem ca era si o rezonanta diferita la motor in relanti si oscila f f f usor cu + - 15 rpm fata de default (trebuia sa te concentrezi ca sa vezi acul miscandu-se). Am anulat EGR si rezonannta a disparut instant. Furtunele vaccumatice le-am schimbat asta vara. La ce sugerezi sa ma uit acum? Sa schimb toate valvele? N75 N18 N239 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bora4motion

Posibil că rezonanta aia și oscilația turației sa fi fost din cauza recirculării excesive. 

Mai fa o pereche de loguri (și pe 003 chiar daca EGR este anulat) sa vedem exact situația prezentă și în plus fa și un log in mers pe grupurile 001, 004, 013 (in aceleași condiții că la 3-10-11) sa vedem daca apare ceva sesizabil cu smuciturile 

 

@rubenfix

Nu astea că aici nu am prea multe de spus, zisesem sa faci un log in mers corect, vezi că ti-am scris in postarea precedenta cum.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua stimati colegi 

 

Va rog frumos daca ma puteti ajuta cu o interpretare a log-ului atasat .

Mentionez ca masina este o Skoda Octavia 1 , motor 1.9 TDI ATD de 74 Kw . Log-ul este facut pe grupurile 3 10 si 11

 

Multumesc anticipat pentru sfaturi !

 

2 ok.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motivul pentru care am facut acest log este datorita faptului ca in mers , in treapta 3-4 , la o viteza constanta si o turatie in jurul a 2700-2800 RPM , se simt niste smucituri / intreruperi scurte . Problema nu apare de fiecare data cand merg cu ea .

La Scanare cu VCDS , nu apare nici o eroare stocata . 

Mentionez ca distributia a fost schimbata la recent si la fel face si dupa inlocuirea distributiei 

Ce am observat iarasi , este faptul ca daca accelerez brusc pornind de la turatie de 2000 RPM , in partea dreapta ( pasager ) se aude un fasait , ca si cum ar trage aer / sufla aer . Intensitatea fasaitului este proportionala cu cresterea RPM . 

 

Multumesc anticipat pentru ajutor !

 

 

 

2 ok.CSV

Modificat de lupo_bv
Eliminare quote postare anterioara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt mici probleme privind presiunea, dar nu cred că asta este cauza smuciturilor. Posibil ca făsăitul ăla să fie o scăpare de presiune şi asta să fie cauza pentru care presiunea măsurată rămîne cam tot timpul sub cea prescrisă. Fă şi celelalte două loguri în BS003 şi BS011 poate vedem acolo mai bine dacă sunt ceva probleme pe partea asta.

Referitor la smucituri fă un log pe 003-010-011 exact în condiţiile în care se manifestă problema. Şi mai fă unul pe 001-004-013 tot aşa în condiţiile în care se manifestă problema.

image.thumb.png.9a26a23b64354518f4123b5cecb03bc8.png

 

 

 

PS

Nu mai da quote postării anterioare, nu este necesar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua 

 

Multumesc pentr raspunsul prompt si pentru indicatii 

 

Referitor la afirmatia D-voastra "Fă şi celelalte două loguri în BS003 şi BS011 poate vedem acolo mai bine dacă sunt ceva probleme pe partea asta. " va referiti la log-uri facute in conditiile similare aparitiei intreruperilor ? Adica , sa fac pe grupurile 3-10-11 si  1-4-13 cum ati spus mai jos ? ( Referitor la smucituri fă un log pe 003-010-011 exact în condiţiile în care se manifestă problema. Şi mai fă unul pe 001-004-013 tot aşa în condiţiile în care se manifestă problema.) Sau sa fac pe 3-11 inca un log asa cum am facut initial ( acceleratie la podea -> 4000 RPM )

 

Multumesc frumos !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian Galofteanu

Buna ziua,

 

Am mai avansat in investigatii cu masina mea, rezultate nu prea am dar am reusit sa verific fasaitul din zona tobei si se pare ca asa este zgomotul ei normal. Spun asta pentru ca am verificat daca nu este infundat esapamentul si nu este. Am facut testul cu furtunul si nu am descoperit nimic.

 

Constatare: cand accelerez motorul pe loc, proaspat pornit fara sa calc ambreiajul, turatia se duce spre 4000. Daca calc ambreiajul si accelerez, se limiteaza turatia la 2500.  Este ok?

 

Am facut si log urile dupa schimbarea senzorului de presiune. 

 

Ma chinuie o intrebare: De cand am cumparat masina, motorul a mers perfect. Eu stau intr o zona cu dealuri, urca cu a 5 a deal cu peste 10%, fara sa o chinui. Daca ar fi din soft nu trebuia sa se manifeste asa de cand am luat-o, avand in vedere ca nu a umblat nimeni in afara de mine la masina? LOG-91-003-010-011 23.11.2023 3.CSVLOG-91-003-010-011 23.11.2023 4.CSVLOG-91-003-xxx-xxx u.CSVLOG-91-011-xxx-xxxu.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara 

 

Revin cu log-urile facute pe grupurile 003-010-011 si pe  001-004-013 . Acestea au fost facute in regimul normal de mers , in conditii similare cu cele in care apar intreruperile ( temperatura motor , viteza aprox , treapta viteza ) . 

Mentionez ca in timpul efectuarii log-urilor , nu au fost simtite acele intreruperi desi , cel putin cel pe gruprurile 1+4+13 a fost facut pe o durata de aprox 40-45 min 

 

Multumesc anticipat pentru ajutor !

LOG-01-003-010-011 2.CSV LOG-01-001-004-013 2.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian Galofteanu

Buna seara,

 

Azi ma imbat!

Am reusit sa rezolv dilema! Am pus niste poze cu ce era in DPF ul meu!  Meritul total este a lui Lupo_bv, MULTUMESC MAESTRE!

Cand mi-ai zis ca "asta ar putea fi cauza pentru lipsa de aer" mi s-a aprins becul. Dar meritul tau deplin este pentru ca m-ai invatat sa citesc graficele....si aseara cand am pus ultimile log-uri pe site, am facut si eu graficele....si ce sa vezi....debitul de aer era jale.....mult mai naspa decat in ultimul log trimis.

Culmea e ca ieri am verificat DPF-ul cu un "mecanic", adica l-a decuplat de la capete, a bagat o sarma prin el si culmea sarma a iesit foarte usor, eu am pus un furtun cu aer comprimat dar nu am fost multumit pentru ca jetul se oprea undeva......ca atare astazi, dupa ce am vazut graficele am hotarat sa dau DPF ul jos. O sa ma coste asta pentru ca eu am o varsta(60+) si l-am dat jos cu masina pe roti, fara canal, doar ridicata pe cric si capre...cred ca am facut 'sus-jos sub masina' de cel putin 20 ori pentru ca am lucrat singur.

 

Nu lungesc vorba, am facut proba dupa ce am pus totul la loc si.......stii ca ziceam ca urca dealul ala cu a 5 a, azi mi s-a parut ca mergea si a 6 a.....

 

Multumesc pentru tot ce am invatat de la voi zilele astea de cand am postat despre problema mea.....inainte nici nu stiam sa fac diferenta intre un scan si un log si acum pot sa "citesc" un log...MARE LUCRU!

IMG20231124150022.thumb.jpg.62ac6d4f35e65cb8df04a048b7466ce0.jpgIMG20231124150038.thumb.jpg.1dd0ec71ac3776321c6c00807bee6061.jpgIMG20231124174048.thumb.jpg.254f43c012e0b8aacce03ed8bcdb7d65.jpg

Daca pana acum nici nu ma gandeam sa pun un DPF nou pe masina, acum o sa incep sa ma gandesc serios la unul nou chiar daca pretul este jale mare 6000 lei+

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@TERMITITA

Nu prea am observat nimic anormal în afară de faptul că spre sfîrşitul logului creşte puţin cam mult compensaţia pe injectorul nr. 3, dar dacă zici că nu s-a manifestat problema este greu de spus care este cauza. Oricum  partea de turbină, MAF, EGR nu cred că au legătură cu întreruperile respective, cantitatea de aer măsurată şi presiunea măsurată urmăresc destul de bine valorile prescrise.

On 11/23/2023 at 10:22 AM, TERMITITA said:

"Fă şi celelalte două loguri în BS003 şi BS011 poate vedem acolo mai bine dacă sunt ceva probleme pe partea asta. " va referiti la log-uri facute in conditiile similare aparitiei intreruperilor ?

Nu, citeşte acest topic ca să te lămureşti ce este cu BS003 şi BS011

@Adrian Galofteanu

Cu plăcere şi mulţumesc şi eu pentru feedback, am mai învăţat şi eu cîte ceva din situaţia asta. Îţi recomand să faci o pereche de loguri, ar fi interesant de văzut cum arată acum şi îţi vor folosi şi ţie pe viitor ca loguri martor în situaţia nedorită ce vei avea ceva probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna Seara 

 

Problema a fost rezolvata , cel putin momentan . 

Aveam clema de la furtun IC sarita , Dupa ce a fost pusa corespunzator clema la furtun IC , nu se mai aude acel fasait , masina are mai multa vlaga , parca s-a schimbat si mersul motorului ( sau cel putin asa mi se pare mie )

Am parcurs cu ea aprox 100 km si nu au mai aparut nici acele intreruperi in mers . Sper ca acele intreruperi sa fi fost cauzate de acel furtun de la IC. 

 

Seara frumoasa !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
gabrieladrian.miron

Va salut cu respect. Ca problema principala la masina  este fumul negru -cenusiu in accelerare brusca. Daca accelerez normal merge fara problema. erori nu am stocate si din aceasta cauza sunt un pic in dilema. Ca usoara anomalie este injectorul 3 care tinde catre valoare de 1,2 /1,3 la usoara punere in sarcina a motorului.in prima faza am reusit un log bs 011 . mentionez ca egr este dezactivat , pus surub pe vacuum ,deoarece aveam cresteri si scaderi de turatie sacadate in relanti. o sa revin si cu celelalte log-uri cat de curand. multumesc

 

LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Modificat de gabrieladrian.miron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce se vede în acest log ar fi ceva probleme de vacuum (sau geometrie uşor gripată) şi cam mare diferenţa dintre On/Off , cam 245 mbari.

Hai şi cu celelalte loguri, inclusiv bs003 chiar dacă este anulat EGR. O întrebare ar fi dacă s-a umblat la reglajele turbinei.

49 minutes ago, gabrieladrian.miron said:

Ca usoara anomalie este injectorul 3 care tinde catre valoare de 1,2 /1,3 la usoara punere in sarcina a motorului.

Poate fi o cauză pentru fum. După ce faci logul pe 3-10-11 fă şi un log pe 3-10-13 (după acelaşi tipic ca şi 3-10-11)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gabrieladrian.miron

Am facut 2 incercari. la prima a dat mult fum, iar la al doilea log ,ce este atasat acum, nu a mai dat deloc aproape. Nu sunt modificari la turbina 330mii km , la fel oringurile la injectoare cred ca sunt originale. In al doilea log nu am simtit deloc lipsa de putere, chiar foarte liniara acceleratia. eu chiar si in oras ,ating deseori turatii de 3000 3500....Furtunasele de vacuum sunt noi,siliconice, stutul la pompa este lipit, dar nu pot garanta integritatea pompei de vacuum. Am un vacuummetru, sper ca cat de curand sa il pot masura. Cu egr cuplat aveam sacadari ale relantiului, membrana este buna la prima vedere,tine aerul. Multumesc mult pentru ajutor

LOG-01-003-010-011.CSV

LOG-01-003-xxx-xxx EGR DECUPLAT.CSV LOG-01-003-xxx-xxxEGR CUPLAT.CSV

Modificat de gabrieladrian.miron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logul în mers

image.thumb.png.8070909b084c75c42e8784fd1bd264f2.png

Aici sar în ochi două probleme: una ar fi presiunea destul de fluctuantă, fie est prea mare fie prea mică. De făcut presiune face de la turaţii destul de joase. Problema ar putea fi o gripare a geometriei cum am spus mai sus. A doua că cantitatea de aer măsurată este excesiv de mare indiferent de presiune. Asta ar putea fi o cauză pentru fum deoarece cantitatea injectată cam depinde de acest parametru şi în momentele când cantitatea aia măsurată de MAF nu se regăseşte în motor motorina va fi în exces şi de aici fumul. O cauză posibilă ar fi o scăpare de presiune pe traseul dintre turbină şi EGR (îmbinări tubulatură, intercooler)

 

BS003

image.thumb.png.96d1dab7eb149ef9e16ddfea3d3797d2.png

 

Aici se observă probleme atât la partea superioară cât şi cea inferioară. La partea superioară este prea mare valoarea, deci prea mult aer măsurat de MAF. Se poate explica atât prin presiunea cam mare pe care o face turbina la 1400 rpm, dar şi printr-o pierdere de presiune. Având în vedere şi logul în mers aş zice că este mai probabilă ultima variantă care face ca nu tot aerul măsurat de MAF să se regăsească în motor.

La partea inferioară sunt cam mari oscilaţiile şi deşi are momente când recircularea este ok are momente când devine excesivă (vârfurile alea de sub 200 mg/str). Din cauza asta şi apar oscilaţiile de turaţie, le-am pus pe grafic ca să se vadă coincidenţa cu recircularea. Poate fi o problemă de vacuum, dar şi eventuala scăpare de presiune (dacă aerul mai iese prin altă parte atunci motorul va absorbi mai multe gaze)

 

Deci aş zice prima dată să  investighezi treaba asta cu scăparea de presiune (care poate să nu fie permanentă, depinde pe unde se pierde...dacă se pierde). Uite aici o metodă

Apoi cu ceasul de vacuum măsoară vacuum-ul la cele două capsule (conectezi vacuum-metrul în locul capsulei vacuumatice şi după caz dai să facă BS011 sau BS003 şi urmăreşti indicaţiile instrumentului, eventual faci câte un filmuleţ).

Geometria ar trebui verificată şi aia, dar nu cred că din cauza asta scoate fum, mai ales în prima parte a accelerării pentru că presiune face destulă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gabrieladrian.miron

   Multumesc. Am sa fac cele recomandate de  tine cat mai curand. Din ce imi explici corelez cu momentele in care masina ma uimeste in unele zile cu un consum de 5,4-5.5 la drum intins , dar si in unele zile cu consum de 6,5-7 ,exact in aceleasi conditii. 

Este posibil  ca geometria sa agate deoarece exemplu: 110 kmh consum 7 , iau piciorul de pe acceleratie si la o secunda revin si ajung si tin din nou la 110 kmh unde se mentine un consum de 5,5. Asa gandesc eu dupa cunostintele mele.. . O sa verific etanseitatea admisiei in zona de presiune.

 Pierderi de aer de la turbina nu se aud , dar o sa incerc sa confectionez ceva sa fac test cu fum. Referitor la EGR , nu este posibil ca un n18 ce nu mai tine vacuum,sau nu reuseste sa lucreze corect sa dea acele fluctautii in relanti ?

 In concluzie am de verificat: 

-tubulatura admisie zona de presiune pozitiva

-masurat vacuum in punctele cheie si filmulet cu valorile. 

Am o galerie de admisie de rezerva. o sa o schimb , sa nu fie imbacsita astfel sa nu suga tot aerul

Modificat de gabrieladrian.miron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Când discutăm de vacuum luam în calcul și electrovalvele. Masori vacuum-ul mai întâi înainte de intrarea în electrovalva că sa ai un reper apoi în locul capsulei vacuumatice.

Cred că consumul are mai degrabă legătură cu ce măsoară MAF. Ar fi interesant un log in mers exact in condițiile in care se manifestă problema, in loc de grupul 010 selectează grupul ăla care indică consumul, nu mai știu care este, dar îl găsești tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ai ajuns la concluzia că nu este făcut cu acceleraţia la podea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe porţiunea de log la care m-am referit a ţinut acceleraţia la podea, am făcut un print screen mai jos.

1825678833_12-16-202310-59-57AM.thumb.jpg.a28354cc2d7d372c4ed53ee3370811fb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!