Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Pe cilindrul 3 este problema, dar până nu demontezi nu-ţi poţi da seama exact care este problema. Poate fi cama uzată, tachet, pinul de acţionare al injectorului uzat (mi se pare că există kit de reparaţii pentru partea asta), etc. Performanţa mai scăzută a cilindrului 3 este compensată de ECU prin injectarea unei cantităţi mai mari de motorină la injectorul aferent şi unei cantităţi mai mici la celelalte astfel încât motorul să funcţioneze cât mai echilibrat.

 

Referitor la zdruncinatul ăla cred că este din cauza unei recirculări excesive când EGR este deschis, dar nu este EGR de vină, cauza este exterioară. Poţi vedea dacă este din cauza recirculării prin anularea temporară a EGR (scoţi furtunaşul din capsula vacuumatică şi îl obturezi cu un şurub peste care strângi un collier de plastic)

 

Logul în mers

image.thumb.png.1bc9c72b582d7da01a6678d539bb307d.png

După cum arată eu cred că este cam gripată geometria. Mai observ că MAF măsoară cam mult atunci când EGR este închis, chestiune care se observă şi la BS003. Cauza ar putea fi o pierdere de presiune pe traseul dintre  între turbină şi EGR.

 

BS011

image.thumb.png.811278bba82866876cfead988fef6593.png

Neregularităţi la partea superioară şi pe ramura coborâtoare. Poate fi geometria de vină, dar şi un N75 care funcţionează defectuos

 

BS003

image.thumb.png.eb14506f4b3ae1dfdaa5cd9e1512dd64.png 

 

Confirmă ce spuneam mai sus. Limita superioară puţin cam mare, de verificat etanşeitatea tubulaturii.

La partea inferioară arată rău. Practic atunci când EGR este deschis la maxim intră prea multe gaze şi prea puţin aer. Deci este de aşteptat ca şi în sarcină parţială să recircule prea mult şi să dea comportamentul descris de tine, mai ales în combinaţie cu deficienţe legate de presiune. Încearcă faza cu anularea şi vezi dacă se îmbunătăţeşte ceva.

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci de feedback @lupo_bv

 

Vin cu cateva completari. Turbo este chiar ultima componenta schimbata si are cam...doua, trei mii de km. Am pus una reconditionata.

Ceva insight legat de turbo...cand am schimbat mi s-a pus una tot reconditionata, care arata ca noua, fara joc, tragea binisor. In schimb am observat ca fluiera (a turbo stricat) si consuma ulei. A fost schimbata cateva zile mai tarziu cu cea care e pe masina acum. Nu fluiera, nu consuma ulei insa mi se pare ca "intra" mai  tarziu. Ma gandesc ca tija de la actuator sa nu fie unde trebuie? 

 

Voi anula EGR, stiu cum se face si voi verifica etansietatea tubulaturii.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pare a fi reglată greșit, poate mai trebuie desfiletat puțin șurubul de stop, dar nu umbla la ea până nu ești sigur că vacuum-ul este ok (verificat cu manometru) și este etanșă tubulatura, pentru asta vezi că este un tutorial pe aria DIY.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu o compar si cu cealalta turbo, care in turatii mici aveam cuplu, cu asta....nu prea. Nu ma bag eu mecanic de capul meu, daca avea tastatura :)) o reparam eu. Maine merg in service sa ii schimb axul, tachetii, etc si verific si tubulatura la turbo. Dupa asta anulez si EGR. Masina trage, insa nu e consistenta, cred ca se poate si mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, acum se văd bine. Problema este că BS003 şi  BS011 nu ştiu să le interpretez (este un management mai nou şi nu sunt familiarizat), iar logul în mers nu prea este concludent pentru că este făcut la turaţii mari. Trebuie să ţii pedala de acceleraţie la podea, nemişcată, în plaja de turaţii  de pe la 1600-1700 rpm până pe la 3500-4000 rpm. La turaţia aia pare relativ ok, dar trebuie văzut în turaţii joase cum reacţionează.

Graficele arată aşa

Logul în mers (am făcut doar la o porţiune ca să nu se aglomereze prea tare)

image.thumb.png.1ec25deac660e59884361c834041d82f.png

 

BS003 Ăsta pare în regulă, oricum fiind EGR electronic este mai bine monitorizat de ECU şi dacă ar fi ceva probleme cu recircularea ai primi eroare.

image.thumb.png.ea80da24185e6ad42413c96d40157cb4.png

 

BS011 Aici observ o diferenţă între nivelul de acţionare al reglajului turbinei dorit de ECU şi reglajul real, dar nu ştiu dacă este în plaja de toleranţă acceptată.

image.thumb.png.0c0ba024062d548bc4af403af3b88b65.png

 

În principiu dacă nu ai observat schimbări în comportamentul maşinii, mai ales la turaţii joase, nu cred că ai de ce să-ţi faci probleme. Fă totuşi un log în mers aşa cum am scris mai sus, măcar aşa să-l ai martor în caz că pe viitor bănuieşti o problemă să ai un termen de comparaţie.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc mult ! Masina trage si trage la 320.000 km filtru particule original masini, eram curios totusi daca mai este inca în parametri si daca o so mao duca. Cand am timp am sa fac si ce miai spus tu .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian Galofteanu

Buna ziua,

 

Am un Crafter cu motor BJL de 2,5 din 2009.

 

Nu mai am putere la motor, plec merge totul ok, dupa ce dau a patra pe la 2000 de rot/min cade. Merg in continuare, nu ma lasa in drum dar fara vlaga.

 

Am verificat etanseitatea la instalatia vacumatica, am reparat turbina, N75 pare ca lucreaza bine(cursa la actuator este de aprox 1 cm), cu toate astea motorul nu lucreaza cum trebuie.

 

Am facut BS003, 010 si 011.

 

 

Va rog poate se uita cineva care stie daca se vede ceva aici. (Pentru a vedea bine merge cu un clic pe poza)

 

 

Multumesc!

complet.thumb.jpg.a3fffb18b1ee4057373973862db72be4.jpg

 

 

complet.thumb.jpg.a3fffb18b1ee4057373973862db72be4.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian Galofteanu

Am uitat sa pun si scanarea. La inceput cand mergea bine aveam doar eroarea 1, dupa care a aparut eroarea 2 cand a facut prima data probleme, apoi de cand tot pun testerul pe el au mai aparut si altele 3:

 


                Address 91: LT3 Engine       Labels: 074-906-032.CLB
Control Module Part Number: 074 906 032 AP    HW: 074 906 032 
  Component and/or Version: R5 2,5L EDC 0400SG  5171
           Software Coding: 0003032
            Work Shop Code: WSC 00117 555 00000
                      VCID: 60C9D647B38C951EFBD-8035
5 Faults Found:

001668 - Glow Plug Control Module (J179) 
               P0684 - 001 - Implausible Signal
             Freeze Frame:
                    RPM: 126 /min
                    Torque: 246.4 Nm
                    Speed: 0.0 km/h
                    Load: 0.0 %
                    Voltage: 9.58 V
                    Bin. Bits: 00000010
                    Temperature: 3.6 C
                    Bin. Bits: 01110000

000665 - Boost Pressure Regulation 
               P0299 - 001 - Control Range Not Reached - MIL ON
             Freeze Frame:
                    RPM: 2142 /min
                    Torque: 309.9 Nm
                    Speed: 82.0 km/h
                    Load: 51.8 %
                    Voltage: 13.76 V
                    Absolute Pres.: 2335.8 mbar
                    Absolute Pres.: 1866.6 mbar
                    Bin. Bits: 00000000

000260 - Mass Air Flow Sensor (G70) 
               P0104 - 000 - Intermittent
             Freeze Frame:
                    RPM: 0 /min
                    Torque: 146.4 Nm
                    Speed: 0.0 km/h
                    Load: 0.0 %
                    Duty Cycle: 100.6 %
                    Bin. Bits: 01000100
                    Mass Air / Rev.: 1000.0 mg/str
                    Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str

000264 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96) 
               P0108 - 001 - Signal too High
             Freeze Frame:
                    RPM: 0 /min
                    Torque: 146.4 Nm
                    Speed: 0.0 km/h
                    Absolute Pres.: 969.0 mbar
                    Absolute Pres.: 918.0 mbar
                    Inj. Quantity: 0.0 mg/str
                    (no units): 2.0
                    Bin. Bits: 00000000

000801 - Engine Speed Sensor (G28) 
               P0321 - 001 - Implausible Signal
             Freeze Frame:
                    RPM: 21 /min
                    Torque: 283.0 Nm
                    Speed: 1.0 km/h
                    Load: 0.0 %
                    Voltage: 10.56 V
                    Bin. Bits: 00000010
                    RPM: 0 /min
                    Bin. Bits: 00000000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune te rog cele trei loguri in format *.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este concludent logul. Citește topicul de mai jos si revino cu cele trei loguri

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian Galofteanu

Buna ziua,

 

Am reusit sa fac ceva, problema este ca la log ul in mers nu am putut ridica turatia mai mult decat este in fisiere, la treapta a 3 a undeva pe la 3000 si la la patra 2500...

Am facut doua loguri pentru mers, unul "b" pentru a 3 a, si "c" pentru a 4 a.

LOG-91-003-010-011c.csvLOG-91-003-010-011b.csvLOG-91-011-xxx-xxx.CSVLOG-91-003-xxx-xxx.CSV

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Abia azi am reusit sa schimb axul cu came si tachetii. Injectorul de pe cilindrul 3 avea arcul rupt. Am fost la dezmembrari si am luat unul si primesc misfire. Probabil e praf, maine incerc sa il schimb din nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este un pic ciudată situaţia. Pe loc BS011 şi BS003 arată relativ normal, deci la turaţia de 1400 rpm lucrurile par a fi în regulă, dar în mers lucrurile o iau cam razna, o să explic mai jos.

 

BS003- recircularea este ok

image.thumb.png.852eae9173c70af0d03ac5c013969e85.png

 

BS011 sunt mici neregularităţi pe acolo, dar nu de speriat. Cel puţin nu ar trebui să provoace simptomele din mers.

image.thumb.png.cde44bc026ec12380067b7f890658f93.png

 

Log în mers în tr. 3

image.thumb.png.42cbb553a4cdd8f648b5082ae7017d40.png

Aici ar părea că MAF este defect, nu prea poate măsura mai mult de o anumită valoare, iar senzorul de presiune nici el nu prea arată strălucit. Ce nu putem să ne dam seama este dacă presiunea este într-adevăr scăzută sau dacă senzorul nu măsoară bine. Aproape că arată ca un log în limp mode, dar nu este în limp pentru că cerinţa de presiune este mare şi Duty Cycle la turbină este în limite normale (la limp trebuie să fie ori într-o extremă ori în cealaltă şi să limiteze cerinţa de presiune)

 

Log în tr. a 4-a

Ăsta chiar că arată ca în limp mode pentru că aici şi cerinţa de presiune este mică, dar şi aici Duty Cycle îmi dă de gîndit pentru că este în limite normale.

image.thumb.png.f72c7912a473e9f12458c1c44421d9cf.png

 

Acum îmi vin în minte mai multe scenarii:

- MAF şi MAP defecte

- pentru valoarea mică indicată de MAF să zicem că nu este etanşă tubulatura dintre MAF şi turbină (în situaţia asta turbina trage aer fals necontorizat de MAF). Dar în cazul ăsta presiunea ar trebui să fie normală

- pentru valoarea mică indicată de MAP ar putea fi de vină o scăpare de presiune între turbină şi motor. Dar în cazul ăsta MAF ar trebui să indice foarte mult.

Poate o combinaţie între ultimele două ar putea să aibă rezultat logurile de mai sus

Deci prima dată verifică partea de tubulatură pe tot traseul de la MAF pînă la intrarea în motor, aici incluzînd şi intercooler-ul.

Dacă acolo totul este ok, vezi dacă poţi să schimbi de probă MAF şi MAP. Dacă cu astea în stare bună logurile arată tot aşa aş suspecta ECU. O problemă de cablaj aş exclude pentru că cei trei senzori pe care ai erori MAF, MAP, G28 nu au circuite comune, ele merg direct în ECU.

Acum şi o întrebare: maşina are vreun soft pus?

 

 

 

31 minutes ago, bora4motion said:

Abia azi am reusit sa schimb axul cu came si tachetii. Injectorul de pe cilindrul 3 avea arcul rupt. Am fost la dezmembrari si am luat unul si primesc misfire. Probabil e praf, maine incerc sa il schimb din nou.

Ce compensare aveai pe cilindri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Adrian Galofteanu

Uite că mi-a mai sărit în ochi un aspect bizar pe care nu l-am mai observat pînă acum în logurile analizate: în logul pe care l-ai pus mai înainte şi în logul făcut în treapta a 4-a ECU se trezeşte că vrea foarte mult aer după ce iei piciorul de pe acceleraţie

image.thumb.png.1b4fcf54c8b850dbb31b72a284106e33.png

image.thumb.png.75b5c77b0af5fcd020fbae64f4604f08.png

 

În treapta a 3-a vrea, dar la un moment dat se plictiseşte şi nu mai vrea deşi pedala de acceleraţie rămîne apăsată la podea (la fel se întîmplă şi cu presiunea, vezi graficul din postarea precedentă). Avînd în vedere şi limitarea în turaţie (se vede că a înţepenit pe la 3000 rpm) se pare că în momentul cînd au scăzut cerinţele de presiune şi cantitate aer  este momentul cînd a intrat într-un limp mode (aşa cum spune şi eroarea din cauza presiunii prea mici) deşi Duty cycle nu arată asta. Şi a rămas în limp şi în tr. a 4-a pentru că din limp se iese prin oprirea şi repornirea maşinii.

Deci cauza pentru intrarea în limp este presiunea scăzută, acum că în mod real este scăzută sau nu măsoară senzorul nu ştiu să-ţi spun. Eventual dacă nu găseşti nici o problemă de scăpare de presiune să schimbi numai senzorul de presiune MAP să vezi dacă se îmbunătăţeşte ceva.

image.thumb.png.3362dfa5a42be6df29b94e1142f6f906.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian Galofteanu

Buna,

 

Da, exact asta se intampla, pornesc motorul, plec, totul decurge absolut normal.....pana cand schimb a patra si trece turometrul de 2000.

 

Eu am masina de anul asta din primavara. Am facut la ea cam tot ce trebuie ca sa poti merge linistit la drum...ulei, filtre, distributie, etc. Pentru ca la anumite intervale, timp de cateva minute,  cand stau cu masina pornita la relanti,  masina scoate un fum de motorina nearsa, am mers cu masina la un baiat priceput care a pus testerul pe ea si a spus ca masina este in generai ok.

 

Masina are DPF ul scos si cand am fost la el a mai scos doua mufe care duceau in zona. Atunci el mi-a zis ca ar trebui refacut softul pe ECU.

 

Nu m-am pronuntat inca pentru ca este destul de scump dar si tipul este foarte ocupat si....

 

Deci eu nu stiu de vreun soft pus pe ea.

 

Ca o observatie la analiza ta sa stii ca intre testele de mers(intre a treia si a patra) eu am oprit motorul, tocmai pentru a avea siguranta ca a iesit din eroare dar......se vede ca nu a iesit sau....

 

In concluzie verific la sange etansarea pe admisie si inlocuiesc senzorul MAP. Te tin la curent!

 

Iti multumesc pentru rabdarea ta. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu când scoți mufa de la un senzor trebuie să apară eroare pe senzorul respectiv. Ori la tine probabil că a scos mufele de la senzor presiune diferențială și senzorul de temperatura, dar nu apar erori. Un motiv in plus sa cred că s-ar putea sa fie o problemă cu ECU sau softul din el. DPF-ul l-ai scos tu sau așa ai luat-o?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian Galofteanu

DPF nu era cand am cumparat-o. Am stiut asta de la vanzator. Dar atunci nici nu prea stiam ce este....eu am avut inainte un Transit din 2000 dupa care cam plang si acum dar......caroseria era praf.

 

Ceva interesat este ca senzorii cei doi de pe filtrul de aer MAF si MAP mi-au aparut prima data pe scaner cand am facut din greseala o scanare cu mufele de pe ei scoase. De atunci imi apar permanent cu toate ca am sters erorile de n ori.  

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca a scos DPF a făcut și resoftare și s-ar putea că acolo sa fie o problemă. Altfel aveai martori aprinși in bord și probabil și alte probleme de funcționare (astea oricum le ai)

Erorile pe MAF și MAP apar numai cu contactul pus sau după ce pornești motorul? Din ce vad in Freeze frame,-ul erorilor apar doar cu contactul pus ceea ce ar însemna că problema s-ar putea sa fie de natură electrică. Verifica bine mufele respective, sa fie bine înfipte,  eventual da cu niste spray de contacte și verifica într-o primă fază vizual traseul firelor. Daca ai un multimetru și ceva îndemânare poți verifica continuitatea până în mufa ECU. Daca vrei sa faci asta sa îmi zici sa mă uit sa vad corespondenta cu pinii ECU.

Pe G28 mai apare eroare?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian Galofteanu

Erorile apar la contact pus, G28 apare in continuare. Am dat deja cu un spray de contacte dar erorile se mentin.

 

Da as vrea sa verific continuitatea daca se poate sa vedem si siguranta pentru Maf, Map si G28.

 

Multumesc!

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O să îți trimit schema. Senzorii aia nu au siguranță, vin conectați direct in ECU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai aici schemele. Cateva explicaţii:

- la ECU ai două mufe, una cu 94 pini şi una cu 60 pini. Pe schemă găseşti ceva de genul T94/62 adică pinul 62 din mufa de 94 pini. Ca să scoţi  mufele de la ECU vezi că are  nişte pîrghii în lateral de care trebuie să tragi altfel nu iese mufa, iar cînd o pui la loc apeşi pe ele ca să intre mufa complet. Nu am o configuraţie a mufelor, dar mi se pare că are pinii numerotaţi

- înainte de a scoate mufele ECU decuplezi borna minus a bateriei

- vezi că senzorul de pe filtrul de aer care zici că este MAP nu este MAP, senzorul de presiune atmosferică G71 pe care ai de altfel şi eroarea. El de fapt funcţionează pentru că în logul în mers apare ok presiunea atmosferică (a doua coloană din grupul 010). Senzorul MAP este pe tubulatura, vezi imaginea.

- pentru măsurare pui multimetrul pe cea mai mică valoare de măsurat rezistenţe (parcă 200 ohmi) şi fiecare fir din mufă în mufă trebuie să aibă o valoare foarte mică, în general în jur de 1 ohm. Dacă valoarea este de ordinul zecilor, sutelor de ohmi atunci este o problemă pe firul respectiv. Dacă tot scoţi mufele verifică şi rezistenţa între fiecare fir al mufelor senzorilor şi borna - respectiv borna plus a bateriei, nu trebuie să ai nici o rezistenţă (pentru verificarea asta pui multimetrul pe valoarea cea mai mare)

 

G28 BJL.JPG

G70-G71 BJL.JPG

G31-G42 BJL.JPG

MAP BJL.JPG

Pozitie G28.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian Galofteanu

Salut,

 

Acum ca mi-ai spus care este adevaratul senzor de presiune, l-am identificat si am cumparatt unul nou. L-am montat si am fact proba de mers. Masina face la fel dar am pus scaneru pe ea dupa ce m-am intors si ceva imbucurator....am scapat de restul erorilor a ramas doar asta:

error.thumb.jpg.ea5b9680d6a8cde8b1fbf2d5fced2320.jpg

 

 

O intrebare. Am constatat ca furtunele care duc la inter cooler se cam intares cand accelerez si in zona esapamentului se aude o fasaiala. Este posibil ca ce a ramas din DPF sa fie obturat si asta sa determine aparitia anomaliilor in presiunile de dinainte de EGR?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da regulă generală, după fiecare intervenţie să faci şi o pereche de loguri, acolo se vede exact care este situaţia.

6 hours ago, Adrian Galofteanu said:

Am constatat ca furtunele care duc la inter cooler se cam intares cand accelerez

Cred că este destul de normal, este ceva presiune acolo.

6 hours ago, Adrian Galofteanu said:

in zona esapamentului se aude o fasaiala

Asta trebuie investigată. Mai exact unde se aude? Poţi folosi un furtunaş de vreo 8 mm în diametru pe care să-l foloseşti pe post de stetoscop (un capăt îl bagi în ureche şi cu celălalt te plimbi în zona bănuită şi poţi stabili cu destulă exactitate unde fîsîie)

6 hours ago, Adrian Galofteanu said:

Este posibil ca ce a ramas din DPF sa fie obturat si asta sa determine aparitia anomaliilor in presiunile de dinainte de EGR?

O obturare a evacuării poate avea mai multe efecte: randament scăzut al motorului, o recirculare crescută (la 1400 rpm unde este făcut BS003 nu se observă asta, dar nu ştiu la turaţii mai mari. Poate fi o explicaţie pentru cantitatea mică de aer care trece prin MAF, dar în acelaşi timp ar trebui să scoată ceva fum în accelerare şi motorul să meargă gîtuit), o viteză mai mică a gazelor evacuate şi prin urmare o viteză de rotaţie a turbinei cu implicaţii asupra presiunii pe care aceasta poate să o facă.

Destul de multe variabile.

Oricum prima dată ar trebui lămurită problema soft-ului pentru că eroarea de presiune scăzută s-ar putea chiar să reflecte o presiune scăzută, de obicei asta este problema, ce nu înţeleg la tine este de ce Duty cycle nu se modifică pentru a încerca să corecteze asta. La tine pare a intra în limp mode (atunci apare şi eroarea aia), dar la fel nu se vede asta la Duty cycle plus că mai apar uneori cerinţele alea de presiune şi cantitate aer care nu ar trebui să apară pe timpul limp.. Nu sunt foarte sigur de raţionament, dar asta îmi vine în minte acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!