Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

De MAF nu ştiu ce să zic pt că în BS003 nu pare nimic anormal.

Însă cred că overboostul este din reglajul turbinei. Diferenţa On/Off este de 183 mbari cu motorul rece şi 214 mbari cu motorul cald, cam mult., ar trebui să fie cam 150 cu 180 

PS Cand mai faci loguri BS003 şi BS011 să le laşi 50-60 secunde şi după aia să le salvezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina e abia reconditionata pe bank si data jos , mi au garanantat ca e 100 % corecta. Cand am fost inapoi la ei mi au zis ca turbina e ok si ca problema poate sa fie din cauza ca am soft pe masina ...., da mi un sfat ce sa fac 

reparatie turbina.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce m am mai sfatuit si cu altii o valoare de 700 800 mg a debitmetrului este de masina stok , mai ales ca am soft pe ea mi au zis ca trebuie sa am peste 1000 lejer... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Testul în BS011 nu are legătură cu soft-ul. Acolo îţi arată presiunea corespunzătoare turaţiei de 1400 rpm atunci când  geometria turbinei este complet închisă şi complet deschisă. Asta nu are legătură cu softul (ce-i drept nu ştiu în ce măsură softul influentează măsurătorile acestea). În mers da pentru că ECU îi spune geometriei turbinei cât de închisă sau deschisă să stea în funcţie de presiunea specificată. Apoi după ce analizează ce măsoară MAP corectează până la o limită. Dacă reglajul nu este ok nu mai poate corecta şi atunci iei limp.

Nu ştiu să interpretez fişa aia

33 minutes ago, Sebytza2000 said:

Din ce m am mai sfatuit si cu altii o valoare de 700 800 mg a debitmetrului este de masina stok

Regula ar fi ca în condiţii de presiune ok valoarea măsurată să fie cel puţin cât cea specificată şi să se menţină până spre 4000 rpm. Stoc la AXR  cantitatea prescrisă este de 850 mg/str, la tine a fost săltată la 1050. Treaba este că la tine nu măsoară nici cât ar trebui să fie stoc. De ce nu ştiu. Ori este reală situaţia şi chiar atât aer trece prin MAF, ori MAF nu măsoară bine, ori ECU nu interpretează bine datele

 

Cam multe variabile şi una dintre ele ar fi softul pe care l-ai pus (cel puţin parţial)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa încerc sa pun softul inițial și să fac niște măsurători…și sa iau un debitmetru de pe alta mașină și sa mai măsor și cu el

 

 

Modificat de lupo_bv
eliminare quote postare anterioară
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare destul de ok, turbina face presiunea necesară puțin cam târziu, pe la 2000 rpm presiunea măsurată o atinge pe cea ceruta.

MAF cam obosit, după 3000 rpm nu prea mai indica cum.trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce e de facut? Se poate sa schimb MAF? ...sau poate trebuie facut vre-un BS pe undeva prin Engine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai întâi fa și BS003 și BS003, desi cred că acolo o sa arate bine, testele fiind făcute la 1400 rpm.

Poți încerca o schimbare cu unul de proba dacă ai posibilitatea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/18/2023 at 8:51 PM, lupo_bv said:

Pare destul de ok, turbina face presiunea necesară puțin cam târziu, pe la 2000 rpm presiunea măsurată o atinge pe cea ceruta.

MAF cam obosit, după 3000 rpm nu prea mai indica cum.trebuie.

partial deacord  cu tine, turbina atinge si sustine presiunea ceruta chiar daca are acea latenta infima initial dar nu e problema dereglaj.

in schimb MAF-ul nu cred ca are probleme ci volumul de aer inregistrat chiar scade putin odata cu cresterea rpm din alte motive... cel mai probabil, ax cu came uzat care deschide supapa mai tarziu si o inchide mai devreme.

On 10/19/2023 at 6:50 AM, versus_rmd said:

Ce e de facut? Se poate sa schimb MAF? ...sau poate trebuie facut vre-un BS pe undeva prin Engine?

in prima faza, daca ai un amic cu motorizare similara, imprumuta MAF-ul (inlocuieste filtrul de aer cu totul ca e mai simplu/rapid)  si mai fa un log.

eventual poti porni motorul cu capacul filtrului deschis si asculta-l daca " pacane admisia"

una peste alta, potrivit log-ului pus de tine, masina merge destul de bine si, daca pentru a recupera o eventuala pierdere de putere de la 3000rpm in sus ar trebui investit in jur de 1500-2000 ron (ax came, tacheti, cuzineti, simering ax,etc), mai bine o lasi asa. 

Modificat de nitro_od
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua, in jur de 2500 rpm cand o accelerez tremura foarte tare si apoi dupa ce urca turatia isi revine. am atasat si un logo

25.10.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut! turbina isi face corect treaba si urmareste bine cerintele de presiune.

cel mai probabil, problema ta se trage de la randamentul scazut al unui cilindru.

radamentul scazut poate fi cauzat de mai multi factori: injector obosit, garnituri si saiba de etansare injector, supape

eu as pune banii pe un injector cu garnituri uzate. de obicei oringul dintre tur si retur ciupit sau saiba de cupru.

dar, ca sa fim siguri, pune o poza cu grupul 13 la relanti si motorul cald 90 grade.

 

 

 

 

Modificat de lupo_bv
Eliminare quote postare anterioara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

de7fc571-fc14-43d8-b464-d4966bd92de5.jpeg

 

 

 

 

Modificat de lupo_bv
Eliminare quote postare anterioara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vă rog să  nu mai daţi quote postării anterioare, este neregulamentar şi nici nu este necesar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vă mulțumesc mult pentru răspunsuri...

Trebuie să fac schimbul de ulei, și cu ocazia asta voi schimba MAF-ul (am văzut prețuri între 200-500 RON)

Am făcut acum și BS 003 și 011 pe care vă rog de-asemenea să le interpretați (arată corespunzător?)

Mulțumesc anticipat!

LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Modificat de versus_rmd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@versus_rmd - log-003 arata relativ ok, motiv pt care nu inteleg de ce vrei sa inlocuiesti MAF-ul. in alta ordine de idei, daca vrei o analiza mai concludenta, fa un log 003-010-011 pe treapta a 3-a sau a 4-a de la 1400rpm la 4000rpm cu pedala de acceleratie apasata la maxim pe toata durata. asta ne va ajuta sa vedem cum arata si MAF-ul si  turbina.

conform log- 011, turbina pare ok (diferenta de ~140mbar) desi am vazut si valori mai bunicele.

repet, un log-003-019-011 ar fi concludent pentru ambele (MAF/turbo)

inainte ca altcineva sa sara si sa spuna ca MAF-ul ar trebui sa arate valori mai mari cu EGR off, nu uitati sa luati in considerare eficienta la aspiratie in functie de unghiul syncro si de gazele din carter via epurator care vor subtitui un oarecare volum de aer ce trece prin MAF si nu este citit.

cu EGR on, valorile MAF par putin cam mari dar asta poate fi si datorita unei valve EGR colmatate... insa cata vreme nu se aprinde nimic pe bord e ok.

sper sa se inteleaga ce am vrut sa spun, plecand de la premisa unei bune cunoasteri a motorului si functionarii lui, altminteri nu recomand inlocuirea pieselor pe rand in speranta obtinerii unor rezultate multumitoare (model reprezentanta), pt ca nu este eficient dpdv economic, conducand la cheltuieli considerabile si total inutile!

 

@versus_rmd - am vazut log-urile facute anterior si mi se par in regula...cu mentiunea (asta fiind valabil pentru toata lumea) ca sesiunea log ar trebui inceputa cu 2-3sec  inainte de a apasa pedala 100% si inchisa dupa perioada de decelerare in frana de motor pana aproape de 1500rpm, asta ajutand la comparatia valorilor in sarcina sau nu.

 

Modificat de nitro_od
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@versus_rmd

Logul în mers aşa cum am spus arată bine mai puţin partea de MAF

image.thumb.png.adf8a99dcd507b3f4b238a39d23926be.png

 

BS011

arată destul de bine cu excepţia faptului că diferenţa on/off este cam mică de vreo 130 mbari, probabil că şi motorul era mai rece, dar nu asta ar fi problema acum

image.thumb.png.a593ea5a9cb09793537869ffe156a1ae.png

 

BS003

Ăsta nu prea arată ok şi ar putea furniza o explicaţie pentru problema de la logul în mers

image.thumb.png.ad56afc3ddfed0f83cf4fb52ae2f4192.png

Valoarea maximă prea mică, cu alte cuvinte atunci cînd EGR este închis încă se mai recirculă gaze de evacuare. Cauze posibile: EGR murdar, N18 defect. O altă cauză pentru valoarea respectivă ar putea fi şi un MAF care nu mai măsoară bine şi ar mai putea fi şi situaţia în care chiar dacă MAF este ok să  nu fie etanşă tubulatura dintre MAF şi turbină şi aceasta să tragă aer fals. Nu trebuie să uităm şi de atenţionarea de mai sus a colegului referitor la axul cu came. Ca să ne dăm seama mai bine unde este problema şi să izolăm cauzele îţi propun să anulezi de probă EGR prin obturarea ţevii care aduce gazele în EGR (cu o garnitură plină, fără gaură, nu contează la ce capăt al ţevii, unde îţi vine mai bine), apoi să revii cu o pereche de loguri.

 

Valoarea minimă prea mare, aici este pe dos, adică atunci cînd EGR este deschis nu se recirculă nivelul corespunzător de gaze evacuate. Cauze posibile: EGR murdar, N18 defect, ţeava care aduce gazele în EGR parţial obturată, are montată garnitură cu gaură mai mică (se mai practică atunci cînd nu se poate aduce recircularea în limite normale pe alte căi). Pentru asta deocamdată nu trebuie să-ţi faci probleme pentru că nu afectează negativ funcţionarea şi performanţele motorului (posibil să ai un consum puţin crescut din cauza asta), dar cealaltă ar trebui soluţionată.

 

@coalco

cilindrul 3 are performanţe mai scăzute, dar nu ştiu să-ţi spun dacă asta poate provoca fluctuaţiile alea de turaţie din log. Aşteaptă şi părerea colegului @nitro_od

image.thumb.png.d977be7c35bd204a95851e70b8cdbf87.png

 

 

 

1 hour ago, nitro_od said:

inainte ca altcineva sa sara si sa spuna ca MAF-ul ar trebui sa arate valori mai mari cu EGR off,

Na că pînă am compus eu pomelnicul n-am observat că ai postat:)). Nu te contrazic, sunt multe variabile de luat în calcul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Ma alatur si eu thread-ului cu o problema la un VW Passat B6, 2008, motor 1.9 TDI BLS. Problema este ca, in turatie, motorul pierde pt fractiuni de secunda putere, si se simt ca niste smucituri destul de puternice. S-a intamplat uneori, in trepte mai joase, sa moara motorul. Problema este aleatorie, din ce in ce mai frecventa, si se intampla in orice viteza si la orice turatie (cel putin din ceea ce am putut observa pana acum). Erori nu apar pe VCDS, s-au schimbat deja cateva piese de catre "mecanici priceputi", fara a rezolva insa problema - pedala acceleratie, senzor pozitie ax came, calculator de bord. 

 

Va rog tare mult sa ma ajutati cu niste idei/piste de urmat, pentru ca sunt efectiv debusolat si nu as vrea sa mai investesc si alti bani pe diverse alte piese fara rezultat. 

 

Atasez doua loguri in mers pe grupurile 003, 010, 011, facute in masura in care mi-a permis aglomeratia de pe drumurile patriei. Va rog mult o interpretare. 

 

Multumesc!

LOG-01-003-010-01-log2.CSV LOG-01-003-010-011-log1.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/24/2023 at 4:45 PM, nitro_od said:

eventual poti porni motorul cu capacul filtrului deschis si asculta-l daca " pacane admisia"

pacanituri se aud destul de clar si fara sa scot capacul... doar cu urechea apropiata de tubulatura ce iese din filtru, se aud sunete aproape ritmic.

 

On 10/26/2023 at 9:38 PM, nitro_od said:

insa cata vreme nu se aprinde nimic pe bord e ok.

sper sa se inteleaga ce am vrut sa spun, plecand de la premisa unei bune cunoasteri a motorului si functionarii lui,

cum eu NU sunt in situatia unei cunoasteri a motorului si a functionarii lui, precum si faptul ca masina merge relativ bine (simt ca are putere, raspunde bine la accelerari si decelerari) o las pana va aparea vreun martor aprins in bord...

 

On 10/26/2023 at 10:37 PM, lupo_bv said:

îţi propun să anulezi de probă EGR prin obturarea ţevii care aduce gazele în EGR (cu o garnitură plină, fără gaură, nu contează la ce capăt al ţevii, unde îţi vine mai bine), apoi să revii cu o pereche de loguri.

Am sa propun mecanicului sa efectuam procedura de mai sus, eu nefiind vreun specialist, si revin cu log-uri.

 

 

Oricum multumesc mult pt. feedback!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/31/2023 at 9:05 AM, Adrian Calugar said:

Salut,

 

Ma alatur si eu thread-ului cu o problema la un VW Passat B6, 2008, motor 1.9 TDI BLS. Problema este ca, in turatie, motorul pierde pt fractiuni de secunda putere, si se simt ca niste smucituri destul de puternice. S-a intamplat uneori, in trepte mai joase, sa moara motorul. Problema este aleatorie, din ce in ce mai frecventa, si se intampla in orice viteza si la orice turatie (cel putin din ceea ce am putut observa pana acum). Erori nu apar pe VCDS, s-au schimbat deja cateva piese de catre "mecanici priceputi", fara a rezolva insa problema - pedala acceleratie, senzor pozitie ax came, calculator de bord. 

 

Va rog tare mult sa ma ajutati cu niste idei/piste de urmat, pentru ca sunt efectiv debusolat si nu as vrea sa mai investesc si alti bani pe diverse alte piese fara rezultat. 

 

Atasez doua loguri in mers pe grupurile 003, 010, 011, facute in masura in care mi-a permis aglomeratia de pe drumurile patriei. Va rog mult o interpretare. 

 

Multumesc!

LOG-01-003-010-01-log2.CSV 5.67 kB · 3 downloads LOG-01-003-010-011-log1.CSV 5.37 kB · 2 downloads

 Orice parere/idee care m-ar putea ajuta in a gasi problema este foarte apreciata.

 

Multumesc tare mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

senzor G28 arbore sau instalatie electrica la trecerea de pe motor pe sasiu. acum o sa ma certi ca ti-am adaugat lucruri de inlocuit pe lista (d-aia nu am raspuns pana acum).

probabil ca si ceilalti sunt speriati ca ne-ai luat tare...

acum, lasand gluma la o parte, din lista enumerata mai sus de piese inlocuite, doar ECU putea genera simptomatica descrisa de tine.

pedala are dublu circuit si nu smuceste sau opreste motorul iar senzorul de axa G40 este folosit la pornire dupa care secventa de injectie e recurenta si generata de ECU pe baza semnalului G28, senzorul de turatie.

ca si experiment, poti scoate mufa neagra (G40)  de langa cea gri (G28), prinse pe blocul motor in fata, apoi incearca sa pornesti motorul.

ai sa constati cu surprindere ca, in ciuda faptului ca motorul va invarti de 3-4ori, va porni si functiona fara probleme.

in schimb, fara senzorul G28 de arbore/turatie, motorul nu porneste si nu functioneaza nici daca este decuplat dupa pornire.

un senzor de turatie G28 defect, vine la pachet, atunci cand intrerupe in mers sau nu mai porneste motorul, cu caderea turometrului (nu indica nimic chiar daca motorul se invarte )

 

daca un senzor e relativ usor de inlocuit, depanarea instalatiei electrice de la senzor pana la ECU necesita skill si cunostinte.

spor la treaba!

Modificat de nitro_od
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc tare mult pt raspuns. Am sa incep cu senzorul G28, dupa care, daca nu se va rezolva problema, voi apela la un electrician.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, 

 

Ma poate ajuta cineva sa interpretez log-urile atasate va rog?

 

Masina are un zdruncinat usor in treapta a 2-a la aprox 1900/2000 rpm. Mult mai putin sesizabil in a 3-a tot pe 2000 rpm. In trecut am mai avut problema si a fost de la EGR. EGR am pus nou acum ceva timp insa nu bag mana in foc ca e OK.

 

Joi urmeaza sa schimb axul cu came, tachetii, cuzinetii din cauza unui zgomot la motor care nu e chiar pe placul meu. In acelasi timp, am un injector care are o deviatie pozitiva si am atasat un screenshot cu valorile. 

Am vazut mai sus ca era un coleg cu o valoare relativ asemanatoare pe un injector si i s-a mentionat ca ar putea fi uzura si la axul cu came/performante scazute pe cilindru.

Masina in general trage binisor, mai are momente cand o turezi in lung si nu simti acceleratia, decat atunci cand ajungi de ex la 2500 rpm si o simti foarte brusc, si lasa si un puf de fum negru in spate.

 

Putin background: acum 2 luni am rectificat chiulasa, schimbat un piston (4), schimbat injectoarele 2 si 4 (cu tot cu garnituri, saiba de foc la toate 4), intercooler, MAP, furtunase vacuum, garnituri pompa tandem (posibil sa mai fi uitat din ele).

 

Eu acum nu sunt foarte sigur ce sa fac joi, daca sa schimb si injectorul cu probleme sau sa mai las sa vad cum se comporta dupa schimbarea axului. Din experienta in IT am invatat ca nu e OK sa schimbi prea multe lucruri de-odata. Daca ma uit la valori vad ca cele pe "minus" adunate au 1.15, iar injectorul 3 are 1.11 deci aproape se anuleaza. Care e cel defect? Cel de pe 3 ? Mecanicul imi spune sa le las in pace atat timp cat nu scoate mult fum si nici nu am joc la relatin.

 

Va rog sa ma ajutati sa interpretez lgourile.

unnamed.jpg

LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV LOG-01-003-010-011.CSV

Modificat de bora4motion
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!