Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

@lupo_bv am revenit cu un update la problema mea,(poate ajuta pe cineva) totul a fost din cauza unui fir intrerupt de la senzorul de presiune, mi-a afisat eroarea abia dupa ce sa rescris softul original, cine a facut dpf off la cel vechi probabil era un amator si a aruncat si el acolo un fisier gasit pe net si a facut o buleala destul de nasoala.

anyway, firul a fost lipit sa facut si soft now la dpf si masina trage ca in prima zi.

dupa 3 luni de timp pierdut si bani aruncati degeaba totul a fost de un rahat de fir si soft prost facut.

multumesc pentru ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina este reconditionata pe banc, dar intra cam greu.

 

IMG-20230916-WA0001.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asta se vede şi în log, dar cam greu de spus de ce fără să vii şi cu celelalte loguri (BS011 şi BS003). Şi despre ce motorizare este vorba.

Rugăminte: pune logurile în format .csv aşa cum le salvează vcds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

davidalexandru11

Salutare!

 

AM facut si eu un Log la un polo 9n3 motor 1.4 tdi BNM.

 

De ceva timp masina nu mai trage in turatii mici.. Practic se accelereaza foarte greu si in timp. dupa ce sare de 2200 de ture atunci se simte ca ar trage.

 

Logul este facut in treapta 3.

 

Multumesc anticipat.

 

 

LOG-01-003-010-011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/16/2023 at 10:02 PM, lupo_bv said:

Da, asta se vede şi în log, dar cam greu de spus de ce fără să vii şi cu celelalte loguri (BS011 şi BS003). Şi despre ce motorizare este vorba.

Rugăminte: pune logurile în format .csv aşa cum le salvează vcds

Imi pare rau dar nu reuseste sa salveze loguri bs la turbo si egr, masina nu e la mine.
De cand am postat a mai probat cu vacuum direct la turbo si merge la fel, cu egr blocat merge la fel, cu debitmetru scos aproximativ la fel(probat si cu altul sh). Filtru aer nou.

A demontat din nou turbo si dus la verificare, totul a fost bine. In momentul de fata cu test la turbo la 1400 off este 948, on este 1060mb. 1060mb dupa ce a mai umblat putin si la surubul opritor geometrie, ca era 1040mb inainte.
 

LOG-01-003-010-011.csv

Modificat de davidut5
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În mod normal cu vacuum conectat direct ar trebui să intre destul de repede în limp şi să ia eroare de suprapresiune. Dacă nu se întîmplă asta este posibil ca problema să fie de vacuum. Ar trebui măsurat cu un manometru de vacuum.

Ca să intre mai repede turbina ar trebui scurtată puţin tija.

 

image.thumb.png.28a3e072258de71dcd4ca558e86eec9e.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@davidalexandru11

De intrat intră cam tîrziu turbina, dar se pare că aşa este la turbinele cu westgate.

 

image.thumb.png.ebf4c8d7a9fe8234fd48d2e9527103c3.png

 

Am un log făcut mai demult tot la un BNM dar pe Fabia şi arată cam la fel (am făcut logul de curiozitate, proprietarul zicea că merge ok maşina)

Dar dacă ai constat că s-a modificat comportamentul atunci ceva este.

Fă şi logurile în BS011 şi BS003 (Fiind cu westgate BS011 nu prea are rost dar fă-l totuşi)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu vacuum pe direct nu intra in limp, actuatorul este tras maxim la 0.45mb. La ralanti e tras maxim.

Motorul este bkd.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Să facă un log in mers cu vacuum-ul permanent. Mi se pare foarte ciudat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A renuntat la ea, si asa pierdut o gramada de timp si nici o treaba.
Am o alta problema acum, de la fostul meu loc de munca un t6 2018 2.0tdi cu p0299 si p2563, s-a limitat exact dupa ce a fost la reprezentanta la Bucuresti pentru distributie la 149k km, pe drumul spre casa.

A trecut cu ea pe la mine, am masurat vacuum, 0.7-0.8 la pompa, 0.5mb la actuator. Am facut un test la turbo, si parghia nu se tragea la opritor. Dupa cateva teste si masurari am gasit ca daca strangulez furtunul de vacuum spre valva la racitor egr, la turbina urca la 0.7mb vacuum si parghia era trasa maxim pe opritor. Am presupus ca e valva stricata si au schimbat-o ei. Dupa cateva zile iar s-a limitat, semn ca nu a fost din electrovalva. Sa fie si din pompa de vacuum? Are totusi doar 145.000km, am mai pus 2 pompe noi la un tiguan 2013 cu 300000km si la un b6 cr cu schimburi ulei motor la 20-30000km, si la cele noi vacuumul era de -1bar. Nu am facut log in mers, parca se vede la eroare cere 2.2 si livreaza 1.7bari.
Momentan le-am spus sa mearga cu vacuum anulat catre electrovalva sa vada daca mai se limiteaza, oricum clapeta racitorului era blocata.

 

                Address 01: Engine       Labels: 03L-906-022-CAA.clb
Control Module Part Number: 03L 906 019 JP    HW: 03L 907 309 L
  Component and/or Version: R4 2.0l TDI   H38 9979
           Software Coding: 01254012232401080000
            Work Shop Code: WSC 15274 005 1048576
              ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906019JP 004006 (VN75)
                       ROD: EV_ECM20TDI01103L906019JN_004.rod
                      VCID: 0201D7CA950F185F8F-8056
2 Faults Found:

5171 - Boost Pressure Regulation
          P0299 00 [096] - Control Range Not Reached
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 4
                    Mileage: 149351 km
                    Date: 2090.14.31
                    Time: 11:22:08

                    Engine speed: 1898.50 /min
                    Normed load value: 99.6 %
                    Vehicle speed: 71 km/h
                    Coolant temperature: 94 °C
                    Intake air temperature: 51 °C
                    Ambient air pressure: 1000 mbar
                    Voltage terminal 30: 12.900 V
                    Unlearning counter according OBD: 38
                    Charge air pressure specified value: 2274 hPa
                    Charge air pressure: actual value: 1752.0 hPa
                    Air mass: actual value (mg/stroke): 785.3 mg/stroke
                    Air cleaner degree of soiling: 0.00 %
                    Throttle valve adapter: actual value: 99.65 %
                    Charge Pressure Actuator: acknowledgment: 74.54 %
                    Mean injection quantity: 51.39 mg/stroke

7934 - Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit
          P2563 00 [096] - Implausible Signal
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 149738 km
                    Date: 2091.14.03
                    Time: 11:58:23

                    Engine speed: 859.00 /min
                    Normed load value: 40.4 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: 82 °C
                    Intake air temperature: 41 °C
                    Ambient air pressure: 1000 mbar
                    Voltage terminal 30: 12.580 V
                    Unlearning counter according OBD: 39
                    Charge Pressure Actuator: activation: 100.00 %
                    Charge Pressure Actuator: acknowledgment: 93.12 %
                    Turbocharger boost control: offset closed: -28.48 %
                    High press turbocharger actuator: status-Bits 0-7: 55
                    High press turbocharger actuator: status-Bits 0-7: 0
                    High press turbocharger actuator: status-Bits 0-7: 0
                    High press turbocharger actuator: status-Bits 0-7: 0
                    High press turbocharger actuator: actual uncond volt value: 2440.2 mV
                    Accelerator pedal travel: 0.00 %


Readiness: 0 0 0 0 0

Modificat de davidut5
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifică dacă  nu cumva membrana actuatorului de la răcitor este spartă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se comporta putin ciudat, de nu am mai masurat si actuatorul la racitor. Adica am scos si mufa la valva racitorului si tot pierdea vacuum(presupun ca e inchisa valva cu mufa scoasa). Se comporta ciudat adica, strangulam furtunul catre valva si urca vacuumul catre 0.7, cand eliberam furtunul usor usor vacuumul scadea la 0.5bari la turbo, cam in 30-40secunde. Alta pierdere nu este, cu motorul oprit se mentinea vacuum pe rezervor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, la un A6 C6 2.0tdi BLB intra turbina abia de la 2300rpm. Turbina este reconditionata si am facut un log in treapta 3 si daca puteti va rog sa va dati cu parerea ar fi de mare ajutor. De mentionat ca nu am nici o eroare. Va multumesc!

LOG-BLB.csv

Modificat de catalin.rotaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asta se vede şi în log

image.thumb.png.ba5b2a4559b182ac6fda75ed08b63564.png

Poţi face BS011 şi BS003?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/17/2023 at 10:24 PM, imgherkin said:

Salutare!

In urma cu aproximativ 3-4 luni a fost inlocuit motorul cu unul identic provenit de pe un Audi A3,si anume 2.0 TDI BKD de 140cp pus pe al meu golf 5.A fost facuta distributia (kit complet),schimbat uleiul,filtrele,diverse lichide + curatat EGR.

In primele saptamani de utilizare nu am observat mari diferente intre cele doua motoare,dar usor usor au inceput sa apara.Consumul este undeva la 2l+/100km fata de anteriorul(adica 5.8l/100km,regim autostrada).In timpul mersului am sesizat ca turbina incepe sa-si faca simtita prezenta undeva pe la 2400-2500RPM,pana pe la acele rotatii motorul pare ca se chinuie sa traga,deci nu are putere.Turbina este cea provenita cu motorul,mecanicul meu spunandu-mi ca este totul in regula.Din fericire nu am stocata nici o eroare pe motor,dar tind sa cred ca ceva nu este in regula.Dar inainte sa trag concluzii pripite, ma puteti ajuta cu interpretarea log-urilor?Va multumesc!

 

 

LOG-01-003-xxx-xxx.CSV 14.26 kB · 7 downloads LOG-01-011-xxx-xxx.CSV 12.77 kB · 3 downloads Treapta 3.CSV 2.63 kB · 5 downloads treapta 4.CSV 2.94 kB · 1 download

 

On 7/18/2023 at 9:30 AM, lupo_bv said:

După cum arată logurile cred că geometria este cam gripată. Într-adevăr face presiune târziu, pe la 2300 rpm presiunea măsurată o atinge pe cea prescrisă, iar după aia rămâne suprapresiune.

image.thumb.png.ce144eed2e7b42b138863a6967bf3acb.png

image.thumb.png.022d8ec51c5c9ff8b4c9161f6bc88c43.png

 

BS003 pare ok

image.thumb.png.dae38abb62af4554038425cbb8056480.png

 

BS011 aici se văd două probleme: una ar fi că diferenţa ON/OFF este cam mică, sub 100 mbari (dacă nu s-a umblat la reglaje atunci cauza poate fi griparea geometriei sau o problemă de vacuum), iar cealaltă că sunt nişte neregularităţi atât pe porţiunea urcătoare cât şi pe cea coborâtoare (cauza de obicei este griparea geometriei)

image.thumb.png.ff2cb3a4476d95de02d6fef50edaf9fe.png

 

 

Salutare!

De cateva zile a iesit masina din service si as dori,daca se poate, o reinterpretare la modificarile/schimbarile pe care le-a suferit masina(in realitate nu simt mari diferente).

A fost facuta revizia + alte schimburi de piese,iar pentru turbina am optat pentru recondizionarea acesteia din cauza pretului exagerat a uneia noua.Toate bune si frumoase in teorie,dar in practica in ceea ce priveste turbina,cu toate ca este ca si noua,nu ma incanta deloc,are aceleasi simptome ca inainte,adica intra dupa 2300rpm.Posibil problema sa se afle in alta parte,iar mecanicul la care merg sa nu se priceapa atat de bine?!O parere va rog, multumesc! 

LOG-01-003-010-011.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara ,

 

Atasez logurile facute cu diferite reglaje la turbina . Mentionez ca in momentul cand am facut logurile am blindat EGR pentru a exclude posibilitatea de a pierde presiune in zona respectiva si din soft a fost oprit pt a nu avea eroare. De la ultimul log facut si postat de mine am schimbat axa cu cama din nou , aici am o problema la care nu gasesc raspuns si poate s-a mai lovit de aceasta problema si altcineva  si are vreo idee . Distributia daca este reglat cu cala de reglaj unghiul torsion este la 0 grd dar in schimb cantitatea injectata cu motorul cald este de 5.8 mg . Daca modific torsion value la +1.5 grd cantitatea injectata ajunge la 4.4-4.7 mg si consumul e ok in plus masina e mai vioaie . Daca merg spre valoare negativa cu torsion value situatia e si mai proasta. Asadar intebarea este : ce anume regleaza cantitatea injectata? Injectoarele au fost verificate pe stand cu Cam box si sunt 100% bune . Debitmetru nou (Bosch) , senzor map nou (Bosch), electrovalvele schimbate noi (Pierburg), test de etanseitate la admisie facut prin doua metode , asa cum am mentionat si in postarea anterioara.Linia de vacum verificat . cantitatea de vacum ok

  Totusi lagul se mentine la accelerare si sincer nu mai stiu ce sa-i fac. Ca si reglaje la turbina am incercat cu actuatorul tras , eliberat cu presiunea marita/scazuta , adica am mers cu reglajul in asa fel incat am incercat cu varianta de 120 mbari intre on/off  in bs011 pana la 220 mbari fara a obtine vreun rezultat bun.

 

Va multumesc

 

 

LOG-01-003-010-011.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV LOG-01-015-004-001.CSV

Modificat de taliban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@catalin.rotaru

Posibil ca aşa să fie reglată turbina având în vedere că şi Duty cycle stă la nişte valori mai mici, între 30-40%, iar în BS011 diferenţa on/off este cam mică, 132 mbari

image.thumb.png.22128b948c0d10b81f8421f78946734b.png

Ai putea să verifici cu un manometru de vacuum care este valoarea vacuum-ului.

 

Din BS003, valoarea maximă este ceva mai mare, pentru asta verifică etanşeitatea tubulaturii dintre turbină şi admisie. De valoarea minimă nu ştiu ce să zic, pare cam mare, dar având în vedere Duty cycle posibil că aşa trebuie să fie

image.png.7a244502b1cccd9c6bda06ec936be50c.png

 

@imgherkin

Logurile arată sensibil la fel (s-a îmbunătăţit puţin recircularea şi a crescut puţin valoarea maximă la BS003). Dacă turbina este ok, atunci posibil să fie o cauză exterioară, dar nu-mi dau seama care. Posibil să fie şi o problemă de reglaj a turbinei, dar înainte să umbli la reglaje să te asiguri că vacuum-ul este ok şi nu ai pierderi de presiune pe tubulatură de la turbină până în admisie.

image.thumb.png.d8d55754d0593154041abcd65f0f95db.png

image.thumb.png.94898aa5dde70052bcc4dce70240d4d4.png

image.thumb.png.c1b2fa9b1fc9f60469f265515eedac09.png

 

@taliban

Acum văd că face presiune destul de jos, dar după aia ai o cădere de presiune (în toate logurile este comportamentul ăsta) care este probabil cauza lagului

image.png.93b8dd9c614bf56455a914e46b139b82.png

 

On 10/3/2023 at 9:08 PM, taliban said:

Asadar intebarea este : ce anume regleaza cantitatea injectata?

Cantitatea injectată este dată de durata deschiderii injectoarelor care este comandată de către ECU. Iar ECU ţine cont de diagrama de pompaj (momentul închiderii/deschiderii supapelor) din care cauză atunci când se modifică Torsion value se modifică şi cantitatea injectată.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna la toti , am si eu o rugaminte , am facut un log la un seat ibiza din 2008 1.9 tdi bls 105 cv , as vrea sa stiu daca masina merge inca in parametri.

multumesc mult 

LOG-01-001-011-004.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Văd foarte ciudat logul şi nu reuşesc să-l aranjez. Oricum logul făcut de tine cam depăşeşte subiectul acestui topic. Încearcă să faci logurile indicate în topicul de mai jos

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

Am nevoie de sfaturile voastre.

 

Masina: Seat Leon, 1M, 1.9 TDI , AHF .

In ultima vreme, motorul nu mai trage si tot gasesc urmatoarea eroare:
17964 - Charge Pressure Control

         p1556 - 35-10 - Negative Deviation - Intermittent

 

Am mai avut in trecut probleme cu aceasta eroare si mecanicul a mai schimbat furtunele de vacuum, dar am revenit la aceiasi problema.

In trecut a fost curatata geometria si inlocuit actuatorul.

 

O sa fac un log in mers si pe Measuring Blocks pe grupurile 003,010, 011  , dar am reusit sa fac ieri un log pentr BS003 si BS011 .

 

Pot sa verific ceva acum, sau ar fi bine sa revin cu log-ul in mers ?

 

Va multumesc tuturor!

BS003.png

BS011.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic să verifici vacuum-ul, în partea de turbină cred că ai o scăpare masivă care influenţează şi EGR. La BS003 valoarea minimă ar trebui să fie în jur de 250 la motorul tău. Faptul că este mai mare indică că ori EGR este murdar şi nu deschide suficient ori nu este suficient vacuum.

La BS011 se vede că turbina este moartă. Este puţin probabil ca geometria să fie atât de blocată încât să nu mişte chiar deloc, eu cred că mai curand nu ajunge vacuum-ul la ea. În primul rând verifică să nu fie membrana spartă la actuator. Altfel un manometru de vacuum te-ar ajuta să găseşti locul unde este problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Motor in cauza este 1.9 axr (101 cp) masina are soft. Imi facea masina overboost si imi intra in limp mode numai in treapta 4 , asa ca am reconditionat turbina , schimbat n75. Acum masina imi face iar overboost dar nu mi mai taie pedala decat foarte rar cand ma duc la 4500 de ture. Cei de la servicce mi au garantat ca turbina este reconditionata 100% corect, dar masina nu mai are "zvacul" pe care il avea inainte. Tin sa cred ca este problema de la debitmetru, am schimbat cu unul nou dar valorile nu treceau de 700 800 mg... , cu cel vechi pare sa mearga putin mai bine.

 

Cu debitmetru original trage putin mai bine.. 

deb original.CSV deb peinburg.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred că overboost-ul este din cauza debitmetrului. Debitmetrul într-adevăr arată prost şi este posibil ca din cauza lui să nu tragă bine pentru că presiune face destul de jos, sub 2000 rpm. Ce este curios este că în cele două loguri evoluţia presiunii este destul de diferită, cu cel original ai fost cât pe ce să iei limp, cu celălalt arată aproape bine (bine cu excepţia indicaţiei MAF

MAF original

image.thumb.png.427d3a1d2f4bf5280d5fec9d9e86e9f9.png

 

MAF Pierburg

image.thumb.png.b15f39361d0e93815bd5cabe624ce593.png

 

Verifică în primul rând bine tubulatura dintre MAF şi turbină pentru că dacă trage aer fals pe acolo MAF va indica puţin

Vino şi cu logurile în BS003 şi BS011 (ar fi bine să faci două perechi, una cu motorul mai rece şi una cu motorul bine încins), acolo se va vedea mai bine despre ce este vorba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Atasez logurile facute pe bs3 si bs 11 , cum ai spus mai sus unul cu motorul caldut si unul cu motorul incins calumea ( am folosit debitmetru original) deoarece pe cel pierburg l- am dat retur

gr3 motor caldut.CSV gr 3 motor incins .CSV gr 11 motor caldut.CSV gr 11 motor incins .CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!