Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Urmărind atent sfaturile d-voastră am găsit, probabil una din problemele mele la mașină și aceea ar fi un racord intercoler crăpat, l-am comandat, revin cu mai multe rezultate după ce am să-l schimb, mulțumesc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Să revii cu cele trei loguri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv

Am insurubat surubul pana am obtinut in bs003 valoarea mica 200. Valoarea mare e 460. Dar acum in bs 011 am valoarea mare 978 si valoarea mica 938. Deci turbina nu cred ca face suficient boost. Am desfacut egr sa vad daca e infundat sau ceva, dar e ok, capsula tine aer. Ce sa fac? Sa aduc totul in reglajele initiale? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, se pare că nu ai alta soluție. Iar pentru reducerea recirculării pune la EGR o garnitura cu gaura mai mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv

Am atasat logurile dupa reglajul facut

Sunt mai multe loguri facute pe fuga si in a 3a si in a 4a. 

Din ce observ eu e o imbunatatire in viteza a 4a, adica la 1700 de ture e mai putin de 100mb diferenta. In a 3a tot nu e perfect. Eu zic ca e mai bine in a 4a decat in a 3a deoarece urca mai greu in ture si are mai mult timp de reactie n75. 

Am curatat n75 dar parca nu prea e nustiu ce imbunatatire (oricum era destul de curata). N am avut de data asta pistolul de vacuum sa testez dar din bs011 reiese ca nu e prea bine. Vad cum se comporta cand mai pun mana pe pistol.

In b003 nu inteleg ceva, dupa ce am reparat pierderea aia si cu furtunul de vacuum infundat am obtinut valoarea mare 460. Si cand am reglat valoarea mica la 200 tot 460 era valoarea mare. Dar cu reglajul de acum e 500. ce inseamna asta?

Pana fac rost de garnitura aia , e ceva daca merg cu ea asa? Adica pot sa fac rau turbinei? Si prin faptul ca am reglat surubul pentru mai multa presiune dauneaza cu ceva turbinei?

bs003.csv bs011.csv log in mers.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logul în mers arată aproximativ la fel

image.thumb.png.c4d26b90d894d29694789e234c68e4fb.png

image.thumb.png.455a5d9ebcdb52623dd2e03d8ca01230.png

 

La BS003 cam la fel

image.thumb.png.dd21d9a54f66e239183a9f40b82e0121.png

 

BS011

image.thumb.png.e44e39322f9417bd56c6d2b28c61f4a8.png

Aici este clar că este o problemă de vacuum şi/sau de geometrie. Vîrfurile alea trebuie să fie toate pe aceeaşi linie. Acolo este presiunea cînd actuatorul trage la maxim pîrghia geometriei şi aceasta stă lipită de şurubul de stop (sau aşa ar trebui). Posibil şi o scăpare de presiune să aibă acest rezultat. Ca să lămurim cu vacuum-ul cînd mai pui mîna pe pistolul de vacuum conectează-l  în locul capsulei vacuumatice, dă să facă BS011, fă un filmuleţ, pune-l pe Youtube şi pune link-ul aici.

10 hours ago, Radu65 said:

Am insurubat surubul pana am obtinut in bs003 valoarea mica 200. Valoarea mare e 460. Dar acum in bs 011 am valoarea mare 978

Asta înseamnă că deşi deschiderea geometriei ar asigura turaţia necesară obţinerii presiunii ceva se întîmplă şi nu se face presiunea respectivă

4 hours ago, Radu65 said:

Dar cu reglajul de acum e 500. ce inseamna asta?

Cantitatea de aer este dependentă cumva de presiune. Faptul că este mai mare cantitatea de aer înseamnă că ori presiunea este crescută în mod real, dar MAP este decalibrat şi nu măsoară cum trebuie, ori o parte din aerul tras de turbină prin MAF se pierde.

4 hours ago, Radu65 said:

Pana fac rost de garnitura aia , e ceva daca merg cu ea asa? Adica pot sa fac rau turbinei?

Turbinei nu, practic în anumite regimuri de funcţionare a motorului se pot recircula mai multe gaze şi este posibil să scoată ceva mai mult fum sau să tragă ceva mai prost.

 

4 hours ago, Radu65 said:

Si prin faptul ca am reglat surubul pentru mai multa presiune dauneaza cu ceva turbinei?

Posibil să fie o uzură mai mare a axului turbinei pentru că va avea o turaţie mai mare.

 

 

 

Asta este garnitura de care ai nevoie, dar numai dacă nu poţi remedia altfel

https://stoauto.ro/piesa-auto/garnitura-oe-028131547b

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce dimensiuni are cupla ce intra in egr si cea care intra in turbo? Vreau sa incerc sa cumpar niste dopuri dealea de pvc sa vad daca mai scapa pe undeva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna ziua revin cu date noi , intretimp am cumparat o turbosuflanta noua (evoron),schimbat egr nou (Pierburg),schimbat Intercooler nou,schimbat oringurile la injectoare ,schimbat rampa de conexiuni la injectoare , urmeaza sa scimb si capacul de la chiulasa pt ca tot apare ulei in egr ( probabil de la epurator) masina trage mult mai bine ca inainte dar numai de la 1900,2200 de ture , pana la 2000 de ture se si accelereaza greu ,atasez niste loguri , orce sugestie daca aveti puteti sa-mi scrieti .

Multumesc .

LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV LOG-01-003-010-011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Passat b6 2010 CBAC am eroare P0299. Am observat pe log ca turbina face presiune târziu. Am verificat furtune vacum, N75, actuator nu pierde presiune iar valorile pe grupul 120 sunt ok, geometria la turbina pare ok. Am observat ca nici pe egr valoarea reala nu e apropiata de cea ceruta, este la fel în creștere.  Vizual în spate la egr pana pe corpul termostatul de lichid răcire sunt urme de ulei. Posibil pe acolo sa piardă presiunea între turbo și motor? Mulțumesc 

20230903_165232.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Tga 360

Se observă îmbunătăţiri la logul în mers, probabil că ai simţit şi tu asta, în sensul că acum face presiune, nu-mi dau seama de la ce turaţie pt. că ai făcut logul cam târziu (cel mai bine este să porneşti logul atunci când ai plecat de pe loc). Acum problema este că după spike-ul de presiune aceasta scade sub cea prescrisă şi cam rămâne acolo. După cum se observă şi în BS011 pe ramura cobotâtoare a graficului s-ar putea ca problema să fie o gripare a geometriei.

Logul în mers

image.thumb.png.dc8f13e3e4e9a755f54ebc0657bbc10d.png

BS011

image.thumb.png.948330a2bb600d05d685a24e2abe4532.png

Tot aici în BS011 se observă o diferenţă cam mică între On/Off, dar şi neregularităţi pe ramura urcătoare a graficului (porţiunea unde acţionează vacuum-ul) ceea ce ar putea trăda o problemă de vacuum. Ai neregularităţi şi pe porţiunea coborâtoare (unde nu ar trebui să mai acţioneze vacuum-ul şi geometria revine pe baza forţei arcului din actuator) şi asta ar arăta probleme de gripare.

 

BS003

image.thumb.png.3edfa80057f9e86158fc0957f93084a4.png

Aici este cam aceeaşi situaţie ca data trecută aşa că nu mai repet ce am scris acolo şi îţi sugerez să faci proba cu blindarea EGR

 

Deci:

- trebuie verificat vacuum-ul pe timpul BS011 (citeşte şi posturile din urmă unde am mai scris despre asta şi unii colegi au pus filmuleţe cu ceea ce se întâmplă)

- făcut testul cu EGR blindat

După astea vedem în funcţie de rezultate ce mai trebuie făcut.

 

 

@feichter

Se vede în logul în mers că face presiune foarte târziu, chiar mai târziu decât cu vechea turbină

image.thumb.png.4d158b215eb93b472859922887b62232.png

După cum artată BS011 cred că problema principală este reglajul greşit al turbinei, din două considerente:

- diferenţa On/Off prea mic (100-110mbari)

- presiunea minimă prea mult sub cea atmosferică (presiune atmosferică 978, presiunea minimă 938)

 

BS003

Valoarea maximă prea mică, deci intră prea puţin aer  când EGR este închis complet, vezi ce am scris colegilor mai sus despre asta

Valoarea minimă prea mare, EGR nu deschide complet, posibil probleme de vacuum sau ţeava care aduce gazele în EGR înfundată parţial.

image.thumb.png.8bc363158533c73c5d4d6cc26b39ec66.png

 

@alinbum

Posibil să fie şi o pierdere de presiune, dar este şi mai posibil să ai probleme de vacuum, nu sunt excluse alte cauze. Partea de vacuum cel mai sigur se verifică cu manometrul de vacuum.

Pune aici logul pe care l-ai făcut.

@Radu65

Nu ştiu ce dimensiune au, va trebui să măsori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am revenit cu un log astazi dupa ce am curatat clapeta si egr. ma puteti ajuta cu interpretarea vaorilor? multumesc. logul este facut in treapta a 3-a, si spre sfarsit s-a schimbat in a 4-a cu pedala calcata la maxim.

On 03.09.2023 at 17:14, alinbum a scris:

Salut. Passat b6 2010 CBAC am eroare P0299. Am observat pe log ca turbina face presiune târziu. Am verificat furtune vacum, N75, actuator nu pierde presiune iar valorile pe grupul 120 sunt ok, geometria la turbina pare ok. Am observat ca nici pe egr valoarea reala nu e apropiata de cea ceruta, este la fel în creștere.  Vizual în spate la egr pana pe corpul termostatul de lichid răcire sunt urme de ulei. Posibil pe acolo sa piardă presiunea între turbo și motor? Mulțumesc 

20230903_165232.jpg

 

LOG-01-003-010-011 3.CSV

Modificat de alinbum
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar dacă nu ai făcut logul cum trebuie (ori în tr.3-a ori în tr. 4-a acceleraţia la podea de pe la 1600 rpm) se vede că nu prea face presiune la timp. Geometria şi/sau probleme vacuum

image.thumb.png.2bb62afe1a8c3a1f42e2ff62d21ef8e7.png

Dar se mai observă că ai probleme cu MAF, indică puţin chiar şi atunci când ai presiune suficientă. Cauze posibile: MAF obosit sau tubulatura între MAF şi turbină nu este etanşă şi turbina trage aer fals pe lângă MAF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 1 oră, lupo_bv a scris:

Chiar dacă nu ai făcut logul cum trebuie (ori în tr.3-a ori în tr. 4-a acceleraţia la podea de pe la 1600 rpm) se vede că nu prea face presiune la timp. Geometria şi/sau probleme vacuum

image.thumb.png.2bb62afe1a8c3a1f42e2ff62d21ef8e7.png

Dar se mai observă că ai probleme cu MAF, indică puţin chiar şi atunci când ai presiune suficientă. Cauze posibile: MAF obosit sau tubulatura între MAF şi turbină nu este etanşă şi turbina trage aer fals pe lângă MAF.

Ok. Și atunci dacă rezolv problema cu MAF, se rezolva automat și problema cu presiunea de la turbina sau e alta problema?  

Înainte cu câteva zile am încercat cu vacuum maxim pe capsula de la turbo și la fel făcea presiune târziu.  Pe grupul 120 se vede că lucrează actuatorul turbinei

Modificat de alinbum
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic sunt doua probleme diferite

1 hour ago, alinbum said:

Înainte cu câteva zile am încercat cu vacuum maxim pe capsula de la turbo și la fel făcea presiune târziu. 

Să înțeleg că ai ocolit N75 și ai pus vacuum-ul direct la capsula? Fa un log așa sa vedem efectul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

47 minute în urmă, lupo_bv a scris:

Teoretic sunt doua probleme diferite

Să înțeleg că ai ocolit N75 și ai pus vacuum-ul direct la capsula? Fa un log așa sa vedem efectul.

Ok. O sa revin cu log

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai da quote postării anterioare, nu este necesar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am revenit cu logurile facute in treapta a 3-a cu vacum capsula turbina pe direct,iar pe urma treapta a3-a si a4-a cu vacum prin n75. dupa aceste teste facute se aude o pierdere de presiune undeva in jurul turbinei, dar inca nu am depistat pe unde. in mers se aude la accelerare undeva in bord cum sufla, in stationare se aud ceva pierderi pe partea pasagerului. va trebui sa caut pe cineva in sibiu pentru o verificare mai detaliata. multumesc de ajutor

LOG-01-003-010-011 treapta 3 vacum direct.CSV LOG-01-003-010-011 treapta 3.CSV LOG-01-003-010-011 treapta 4.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Când am citit că după teste auzi un fasait am crezut că din cauza suprapresiunii a sărit vreun furtun, dar când m-am uitat la log nici pomeneală. Cel mai probabil că pierderea era şi înainte şi acum s-a accentuat. La tine şi cu  vacuum permanent nu face presiune deloc. Dacă nu ai fi zis de faza cu fasaitul aş fi zis că ori geometria este blocată ori senzorul de presiune MAP este dus.

 

Logul cu vacuum direct. În mod normal aşa ar arăta logul cu vacuum-ul deconectat. Verifică şi dacă fâsâitul nu este de la o pierdere de vacuum cum ar fi membrana actuatorului spartă (cu o bucată de furtun de combustibil tăiat perfect cu un cutter tragi aer cu gura şi trebuie să rămână limba lipită de furtunaş dacă este ok membrana)

image.thumb.png.e80f4971480301725ec4c73b42528fa7.png

În mod normal în situaţia asta trebuia ca presiunea măsurată să o depăşească rapid pe cea prescrisă, să rămână acolo şi în câteva secunde să intre în limp mode. Ce este curios este că nu intră în limp nici din cauză că nu are presiune suficientă.

 

Logurile cu N75 conectat

image.thumb.png.ad2e541c2e427a275419b68bec722f29.png

 

image.thumb.png.719c22e71e280f7d7198918ceb6ae1bc.png

 

Deci prima dată trebuie verificată integritatea tubulaturii de la MAF şi până la intrarea în motor, după aia verificată membrana actuatoruli şi  vacuum-ul cu un manometru de vacuum ca să fii sigur.

 

Nu merg făcute BS003 şi BS011?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat actuatorul cu un furtun și nu pierde vacum, rămâne cuiul jos. O sa încep sa verific furtunele mai amănunțit pana în turbina, si din turbina spre motor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GOLF IV variant

Salut.Am un Golf 4 cu motorul diesel AJM , 116cp.Pe autostrada,din mers constant cu cca 160km/h,viteza a inceput sa scada.Incercand sa accelerez usor pt.a pastra viteza de deplasare,motorul nu se mai tura iar viteza continua sa scada incontinuu,pana la 110 km/h.Fara zgomot ciudat,fara nici un semn al vreunei anomalii,doar apoi putin fum negru.Am oprit in prima parcare.Motorul mergea rotund,curgea ulei de la intercooler.Motor oprit,nivelul uleiului la mijloc.Initial era la maxim.Turbina cedase.Am obturat conducta de ulei spre turbina,sa nu o ia pe ulei.Am continuat drumul pana la service.Viteza maxima 110km/h,demaraj lipsa.Am remontat turbina reconditionata integral.Motorul nu tragea pana in 2000 rpm,apoi tragea putin pana la cca 2500,apoi dadea in nas si nu o mai simteam deloc.Urca foarte greu in ture..De depasit tiruri nici vorba..Trimisa inapoi turbina la verificat,mi-au trimis o alta cu totul.Nu mai era a mea,cea veche.Asta este mai aratoasa.Am pus-o pe masina,trage o idee mai bine,nu mai da in nas si se tureaza liniar,numai ca nu are nici jumatatea puterii pe care a avut-o turbina mea veche.In ture joase.pana-n 2000 rpm,in continuare nu are forta mai deloc.Intra in sarcina peste 2000-2200 rpm si nu trage ca cea veche...

Ce sa mai verific? Totul pare in regula pe masina.Are cineva o schema cu traseul furtunelor de vacuum?Poate nu s-au pus in pozitia corecta.As vrea sa refac traseul de furtune si sa le verific bine pe toate.

In bord,de cca 7-8 luni ocazional se aprinde intermitent spira galbena in bord si esp-ul.Cand unul,cand altul.cand amandoua.Cu toate astea,motorul a functionat normal.

Multumesc.

Modificat de GOLF IV variant
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă vrei să rezolvi tu problema ai neapărat nevoie de un vcds şi un manomentru de vacuum. Altfel este foarte greu de spus care este problema, după cum vezi în postările de pe acest topic chiar şi cu loguri este dificil uneori de pus un diagnostic exact.

 

AJMvacuum.thumb.JPG.90663531bc4dc848579ffcfa6f0768eb.JPG

Să verifici toţi actuatorii şi rezervorul de vacuum să nu scape vacuum (cu un furtunaş de combustibil tragi aer cu gura şi dacă sunt etanşe limba trebuie să rămână lipită de furtunaş)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Astăzi am demontat toate furtunele de pe admisie pana în motor și nu am găsit nimic fisurat. Am observat o pierdere de gaze printre turbo și filtru de particule. Cred ca de acolo vine și acel fasait în mers. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut @lupo_bv.

Ajuta-ma si pe mine cu interpretare la acest log, presiunea pe turbo pare a fi peste tot, si sub si peste, dar nu-mi dau seama daca e de rau.

 

Problema e ca a inceput sa fumege cand apas acceleratia mai viguros.

observatii:

- distributia am facut-o de curand si camshaft adaptation intake bank 1 phase e la -4.81 ( din ce m-am interesat acceptat e intre +5 si -5 )

- turbina fluiera putin la ture mici ( pana pe la 1400-1500 ture) dar este asa de 20k km, deci nu cred ca e relevant.

LOG-01-IDE00021_&8.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

image.thumb.png.a69c2f20900973d4678799f636a7a114.png

Nu prea poate fi interpretat logul pentru că te-ai cam jucat cu pedala de acceleraţie şi lipseşte secvenţa în care ai avut pedala de acceleraţie la podea undeva între 1600-4000 rpm. Refă logul pe aceleaşi grupuri ţinînd seama de cele spuse mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!