Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

@vasyian Te rog să mă scuzi pentru postarea precedenta, te-am confundat cu @lucyst:)). Daca el revenea cu logul făcut de tine era de neînțeles situația, de asta am zis ce este cea mai ciudată situația întâlnită și de asta am întrebat de soft.

Nu știu pe cine sa iți recomand in București în problema asta. Pe Cipos nu îl mai cauta pentru că a decedat din păcate acum câțiva ani într-un accident. 

Inainte sa mergi la service fa totuși BS011 și BS 003. Acolo se pot vedea mai multe lucruri și este și bine sa le ai martor. Daca faci o pereche de loguri cu motorul rece și una cu el după de i-ai  dat ceva forje se va reliefa mai bine problema geometrie daca de la ea este problema.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La orice magazin de piese auto.. sau orice service de turbo.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/22/2023 at 8:57 AM, lupo_bv said:

@X@by

Din cât îmi dau seama nu pare să fie probleme de vacuum. 

Ar fi bine să  verifici totuşi etanşeitatea admisiei. Uite aici un tutorial

 

Îmi dă puţin de gândit valoarea maximă la BS003, ar trebui să fie peste 460. Ar părea că EGR nu închide bine atunci când este EGR OFF (deşi la logul în mers nu se observă asta). Ai putea să faci un log în mers cu EGR blindat de probă cu o garnitură plină să vedem dacă asta este cauza sau alta.

 

@alinbum

Ar trebui să începi cu testul de vacuum pe care l-a făcut colegul mai sus

 

Egr a fost schimbat acum cateva luni cu unul nou pierburg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci că sa ducem verificarea până la capăt pe partea de Egr fa o pereche de loguri cu vacuum-ul scos din capsula Egr și furtunasul înfundat cu un șurub după care strangi peste furtunas un colier de plastic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

Am atasat si eu un log. Mie imi pare ca nu are putere la turatie joasa. La turbina i-am schimbat eu capsula si am reglat-o cu pistolul de vacuum. La surubul de oprire nu am umblat, e reglat cum au reglat cei care au reconditionat turbina mai de mult.

in bs11 valorile sunt aprox 950 si 1050

Mai are nevoie de reglaj turbina? sau ce sa mai verific?

E facut in treapta 4, nu am putut face pana la capata ca se termina drumul, dar face cam cat trebuie pana la capat.

Masina este o octavia 1.9 asv.

 

LOG-radu.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut colegi, 

Am o problema la care nu ii mai gasesc rezolvarea. Si anume masina are un lag in turatii joase. Care oricum reglez turbina se mentine.

 

 Ce am facut pana acum la masina : turbina reconditionata, curatat admisia si Egr-ul , schimbat electrovalvele de comanda N75 si N12 noi Pierburg, verificat linia de vacum, verificat pompa de vacum. Verificat membrana actuatorului si egr cu vacumetru. Facut test de etanseitate la admisie de la intrare din turbina prin doua metode. Cu presiune aer si cu fum. Nu am gasit nimic. Am dat jos evacuarea cu ocazia acesta am verificat daca nu este obturat . Totul e ok. Testul la bs03 si bs 011 refacut fara evacuare . Nici o diferenta cu evacuarea pusa vs fara. Debitmetru si senzor Map luate noi. Injectoare schimbate , toate in parametrii cu deviatii max 0.01 pe canalul 13 iar pe canalul 23 ( -20,-30). Deoarece si avansul are o importanta la performante si acesta l-am  reglat . Practic am urmarit canalul 4 ( momentan am +1.7) ,bs 05 si bs13. Cu avansul 0 si cu minus cu turbina reglata pe stand performantele erau mai slabe lucru care am vazut din datele si diagrama cu înregistrarea facuta in bs003-bs010-bs011. Segmentat motorul si chiulasa reconditionata ,cu refacut scaun supape ghid, axa cu cama nou si facut test de etanseitate . Inclusiv la linia de alimentare

 

Reglaje incercate la turbina si date obtinute : daca reglez surubul de stop ca sa faca turbina in bs 011 , 160-180 mbari in bs 003 valoarea inferioara ajunge la 160-170 mbari iar la off ajunge la 520 mbari . Aici sunt situatii ca nu isi poate face testul si scoate mult fum cand Egr e pe On cea ce este normal pt ca valoarea inferioara este 160 care e mult prea mic . Diferenta intre On si Off este mai mult de 250 mbari. Din datele inregistrate in bs003-bs010-bs011 si facand diagrama lucrurile stau un pic mai bine si , si lagul este mai mic . Dar se vede clar intarzierea.

Daca reglez turbina ca in bs003 diferenta sa am 250 mbari atunci in bs011 presiunea max ajunge la 1050 mbari si intre on si off am 100, max 120 mbari . Tot aici limita inferioara este de 928-938 mbari. In acest caz diagrama imi arata ca intarzierea se mentine (adica lagul) pana face un spike dupa care presiunea este liniara dar sub presiunea ceruta .Daca reglez actuatorul ca valoarea minima sa creasca in frana de motor din turatii mari se aude in tacanit din turbina de zici ca se macina . Si asta bineinteles se intampla pt ca geometria nu se elibereaza. Actuatorul merge foarte usor. 

 

Asadar nu mai stiu ce sa-i fac si orice sfat/parere e binevenita.

 

Va multumesc

 

 

 

 

Atasat si inregistrariile cu reglajele

LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV LOG-01-003-010-011.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Radu65Presiune face undeva aproape de 1900 rpm,  ar fi trebuit pe la 1700-1800. Posibil să fie de la reglaj având în vedere evoluţia presiunii, dar mai pot fi şi alte cauze. Înainte să schimbi actuatorul cum mergea?

Fă si logurile în BS011 şi BS003 pentru mai multe informaţii.

image.thumb.png.daf3d9b5c7584fcd66613733f717bd24.png

 

@taliban Ai verificat şi etanşeitatea turbinei pe partea de admisie? Dacă nu verifică şi asta (cu presiune cam cât face turbina). Şurubul de stop este bine să-l reglezi folosindu-te de BS003 (cum de altfel văd că ai făcut). Dacă cu şurubul reglat pentru o recirculare  în jur de 220 mg/str nu poţi obţine o diferenţă de presiune rezonabilă în BS011 atunci ceva nu este în regulă, probabil o scăpare de presiune care apare la presiune mai mare. Închizând geometria compensezi problema aia care o fi, dar apare efectul nedorit de back pressure şi creşte recircularea. Dacă nu-i dai de cap reglează presiunea cât trebuie să fie, dar menţine la EGR  garnitur cu gaura mai mică (se găseşte pe original) pentru a reduce recircularea su chiar anulează-l dacă nu are efect.

 

Acum revenind la logul în mers problema nu este numai lagul în turaţii mici, dar şi lipsa de presiune în turaţii mari (practic ai un spike şi după aia arată de zici că ţi-a căzut vacuum-ul şi s-a deschis geometria). Cred că din cauza aia şi face zgomot motorul. Faptul că MAF înregistrează o cantitate de aer suficientă, dar că ea nu se regăseşte sub formă de presiune mă duce cu gândul la o scăpare de presiune. Chestia asta se observă şi în BS003 unde indiferent de reglaj valoarea maximă se menţine cam mare

image.thumb.png.a06294f31e690deb454925929033e75e.png

 

Acum două observaţii: una ar fi că nu înţeleg de ce nu intră în limp în tr. a 4-a având în vedere diferenţa mare dintre presiunea cerută şi cea măsurată. ECU nu prea se sinchiseşte de treaba asta.

Şi observ că atunci când pedala de acceleraţie este la fund EGR nu rămâne închis cum ar fi normal (adică nu că nu vrea el ci aşa comandă ECU). Şi dăcă mă uit bine momentul ăla cînd se deschide EGR cam coincide cu căderea presiunii, ceea ce ar fi destul de normal pentru că gazele în loc să fie  folosite pentru turbină se reîntorc în motor. Şi asta provoacă zgomote la motor.

Ai cumva soft modificat?

image.thumb.png.ae4b30cc2021f1434bebb0e60483ec57.png

 

În logul pe care l-ai pus data trecută nu s-a observat asta

image.png.c11583076510078fccd49c847ab4a5ff.png

 

Dată fiind ultima observaţie ţi-aş sugerea să repeţi logurile  cu EGR blindat de tot cu garnitură plină să vedem ce efect are. Să faci şi BS003 chiar dacă blindezi EGR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ lupo_bv

Am atasat log cu bs 11 dar cu bs 3 nu pot atasa deoarece mi se opreste masina (fac eu ceva gresit)?

Nu stiu sa zic neaparat daca mergea mai bine inainte sa schimb actuatorul deoarece eram incepator inca si nu imi dadeam seama. Plus ca eu l am schimbat deoarece am dat de 3 ori turbina jos cu geometria blocata si n am observat doar ultima data ca actuatorul e aproape blocat.

BS11 e facut cu motorul rece. Momentan vreau sa schimb iar furtunurile de vacuum deoarece parca se face greu tranzitia intre on si off. Intrebarea mea este, posibil sa fie o scapare pe traseul de la turbo? sau s ar fi vazut si peste 1900 rpm?

LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 hours ago, Radu65 said:

(fac eu ceva gresit)?

Nu, dar cel mai probabil ai recircularea mare şi de aia se opreşte. Recircularea mare poate fi din cauza geometriei reglate greşit, dar nu sunt excluse şi alte cauze

Logurile alea în BS011 nu arată bine deloc.

image.thumb.png.458c68ff2441e107771cfccfe8cb000a.png

 

Cu motorul cald

image.thumb.png.25a0c60f3746b61d6984d507a87c8171.png

 

După cum arată ori este gripată geometria ori ai probleme de vacuum (sau amândouă) plus reglaj greşit (cel mai probabil nici şurubul de stop nu este bine reglat. Uitându-mă şi la logul în mers cred că mai curând gripare plus reglaj greşit.

 

Eu zic să procedezi aşa: cumperi (sau împrumuţi) un manometru de vacuum şi verifici dacă este ok. Vezi că cateva postări mai în urmă am explicat cum se face şi un coleg a pus nişte filmuleţe. Cam aşa trebuie să se întâmple şi la tine. După ce te asiguri că este ok vacuum-ul  separi tija actuatorului de pârghia geometriei şi verifici dacă aceasta se mişcă liber dintr-un capă în altul fără zgomote. Preventiv dă cu nişte vaselină de cupru (nu altceva)acolo unde intră pârghia în turbină.

Dacă toate astea sunt ok reglezi şurubul de stop astfel încât să nu se mai oprească motorul când dai să facă BS003. Practic dai să facă BS003 astfel încât pe EGR ON să ai undeva în jur de 220 mg/str, un 250 ar fi super. Dacă se opreşte motorul şi nu poţi face asta înşurubează şurubul de stop până nu se mai opreşte după care îl deşurubezi până obţii valoarea de mai sus. După asta reglezi lungimea tijei să fie presiunea pe Turbo off (dai să facă BS011 ca să se tureze motorul la 1400, dar scoţi furtunaşul de vacuum ca să stea tija în permanenţă extinsă şi să-ţi permită reglajul) cu vreo 20mbari sub presiunea atomosferică (o vezi la logul în mers în gr. 010). În mod normal după asta ar trebui să ai o diferenţă între Turbo On şi Off măcar de 150 mbari. Dacă nu se întâmplă asta atunci mai este o problemă pe undeva. 

Mai citeşte postările din urmă  poate îţi mai vin idei şi topicul de mai jos

Îţi recomand să-ţi notezi câte filete ai dat înainte/înapoi la reglaje astfel încât să ştii să te întorci la reglajul precedent în cazul că lucrurile se înrăutăţesc.

Şi după orice reglaj faci cele trei loguri şi le pui aici să vedem efectul.

 

17 hours ago, Radu65 said:

Intrebarea mea este, posibil sa fie o scapare pe traseul de la turbo?

Posibil. Ca să verificăm cât de cât asta procedează astfel: blindează EGR cu o garnitură plină (poţi încerca şi cu scoaterea vacuum-ului de la ciuperca EGR dar aici mai pot interveni alţi factori, cum ar fi un EGR  care nu închide bine) şi dai să facă BS003 (n-ar trebui să se mai oprească motorul). Chiar ar fi bine să faci asta să vedem cât aer intră în motor cu EGR închis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/28/2023 at 2:13 AM, lupo_bv said:

 

@taliban Ai verificat şi etanşeitatea turbinei pe partea de admisie? Dacă nu verifică şi asta (cu presiune cam cât face turbina).  - DA am verificat prin doua metode ; si cu presiune de aer respectiv cu fum . Sistemul este etans si nu am gasit  scapari 

 

Şurubul de stop este bine să-l reglezi folosindu-te de BS003 (cum de altfel văd că ai făcut).  - corect , asa am facut. am urmarit valoarea de jos sa fie 220 -230 mbari cand e pe off 

 

Dacă cu şurubul reglat pentru o recirculare  în jur de 220 mg/str nu poţi obţine o diferenţă de presiune rezonabilă în BS011 atunci ceva nu este în regulă, probabil o scăpare de presiune care apare la presiune mai mare.- Presiunea cea mai mare cu reglajul in bs03 la 220-230 mbari in bs 011 am avut 1050/1060 mbari . Cu scaparea nu stiu ce sa mai verific ca nu gasesc absolut nimic neetans. AM dat cu spuma inlcusiv pe la egr ca nu cumva pe la tija EGR-ui sa scape .

 

Închizând geometria compensezi problema aia care o fi, dar apare efectul nedorit de back pressure şi creşte recircularea.  -- Asa si este  si motorul merge inecat

 

Dacă nu-i dai de cap reglează presiunea cât trebuie să fie, dar menţine la EGR  garnitur cu gaura mai mică (se găseşte pe original) pentru a reduce recircularea su chiar anulează-l dacă nu are efect.--Am incercat si cu garnitura e la fel . Am datele . Practic am reglat surubul de stop ca sa am 1100 mbari si avand garnitura recircularea in bs 003 aveam 250,260 mbari 

 

Ai cumva soft modificat? - Da , stage 1 si am avut EGR off

 

Dată fiind ultima observaţie ţi-aş sugerea să repeţi logurile  cu EGR blindat de tot cu garnitură plină să vedem ce efect are. Să faci şi BS003 chiar dacă blindezi EGR. -  Ieri am mai incercat diferite reglaje la turbina dar diagrama mai mult sau putin s-a mentinut . Ca si setari sa pun inapoi reglajul la turbina ca valorile in bs 03 sa am 220-230 mbari si sa am actuatorul desurubat sa ajunga inpoi in pozitia maxima? intreb pt ca regland actuatorul ca sa fie tras un pic (deci usor deschis geometria) masina este mai vioaie din turatii joase si sa fac testul asa cu egr-ul blindat ?

 

 

Ieri am pus inapoi softul fara EGR off doar stage 1 si cu diferite reglaje am obtinut urmatoarele loguri 

LOG-01-003-010-011.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV LOG-01-003-010-011.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Modificat de taliban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare colegi, dețin un audi a4 b7 19 tdi, merge bine dar din păcate nu reușesc să rezolv problema fumului negru la accelerare, adaug și un log poate mă puteți ajuta cu niște sfaturi mulțumesc. 

24.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv am atasat un log in bs003 cu futunul de la egr scos si infundat.

Momentan nu prea am de unde sa fac rost de pistol de vacuum. Am schimbat iar toate furtunurile de vacuum cu furtunuri siliconice, deci pe la furtunuri nu scapa (poate o usoara imbunatatire, dar tot nu e bine. Eu tin minte de cand am schimbat actuatorul ca am masurat si pompa facea vacuum ok. Eventual n75 face fite (pana la urma are 600.000km). Maine o sa incerc sa reglez actuatorul daca am timp si vedem ce mai e. Daca se dovedeste ca iar geometria face probleme cred ca renunt si o las asa ca merge bine destul (la cat am tot curatat-o cred ca e nevoie de o geometrie noua).

Multumesc mult pentru ajutor

 

LOG-01-003-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Radu65 E cam mare valoarea aia, ar trebui să fie cam 460 (ea suferă modificări şi în funcţie de reglajul turbinei). Verifică cum a făcut colegul mai sus cu spumă pe la îmbinări începînd de la turbină şi pînă la intrarea în EGR, incluzînd intercooler şi senzor MAP. Da şi N75 poate avea un comportament defectuos, dar fără manometru de vacuum este cam greu de spus. Vezi că se găsesc şi manometre de vacuum fără pistol la preţuri sensibil mai mici, iar ţie acum îţi trebuie doar manometru.

 

@Tga 360

Nu prea este concludent logul pentru că nu este făcut bine şi cred că era deja în limp. Procedează aşa: conectezi testerul, ştergi erorile (să le salvezi înainte), porneşti motorul, dai să facă log pe 3-10-11 pui maşina în mişcare, faci o repriză în tr. 3 cu acceleraţia la podea între 1500-4000 rpm, dacă se poate şi îţi permite drumul şi în tr. a 4-a, tragi pe dreapta, salvezi logul, scanezi de erori apoi pui aici logul şi erorile. Dacă ai pune aici şi BS003 şi BS011 ar fi perfect

 

@taliban

Din ce văd primul reglaj pare mai ok din două considrente: acolo ai recircularea ok şi ai presiune suficientă în turaţii mari , chiar suprapresiune. Lagul se menţine cam la fel în toate, iar creşterea în turaţie după ce face presiune este aproximativ la fel.

Şi cu softul original tot aşa avea lag? De cînd a început să aibă comportamentul ăsta?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, lupo_bv said:

 

 

Şi cu softul original tot aşa avea lag? De cînd a început să aibă comportamentul ăsta?

 

 

Da si cu softul original era asa. Comportamentul acesta o are de cand am reconditionat turbina. Pana acum de 2ori a fost data jos turbina si verificat pe stand . Baietii de acolo imi spun ca totul e ok si turbina este in parametrii .

 

La logurile facute cu placuta la EGR observi ceva care nu ar fi ok? 

 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 minutes ago, taliban said:

La logurile facute cu placuta la EGR observi ceva care nu ar fi ok? 

Nu, este la fel cu a doua încercare de reglaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv deci am ajuns la urmatoarele rezultate:

Am gasit o pierdere la tubulatura de la turbo unde e cupla aia cu garnitura. Am schimbat garnitura si am ajuns cu furtunul de la egr infundat la valoarea de 460 in bs003. 

Am facut reglajele la turbina, dar nu am reusit sa fac in regula valoarea de la egr. In bs 011 am obtinut valorile 938-> 1111-1122.

In bs 003 nu am reusit sa fac valoarea cat trebuie, am obtinut pe on aprox 160 si dupa nu se mai modifica cat desfaceam surubul. Partea buna e ca nu se mai opreste masina. 

Comportamentul ciudat din bs11 am dedus ca e din cauza la n75 deoarece pompa face vacuum suficient, dar n75 nu schimba brusc valorile ( odata a facut 0-0.8 brusc, iar dupa trece brusc de la 0 la 0.4 dupa urca incet pana la 0.8).

Am facut doua loguri iar la primul a facut boost perfect de la 1700 de ture dar urmatorul nu a mai facut( presupun ca in primul a mers bine n75 si in urmatorul nu).

Eu zic ca cat de cat am mai pus-o la punct. Are rost sa curat n75 sau trebuie altul nou? Care ar fi urmatorul pas?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vă salut colegi, revin cu un alt log sper ca de data asta să-l fi făcut corect, mulțumesc pentru efortul pe care-l depuneți încercînd să mă ajutați, respect. 

LOG-01-003-010-011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, Radu65 said:

am obtinut pe on aprox 160 si dupa nu se mai modifica cat desfaceam surubul.

Ca să scazi valoarea aia trebuie înşurubat astfel încît pe Turbo On să stea mai deschisă geometria (cu cît îl deşurubezi cursa va fi mai mare şi geometria va sta mai închisă pe Turbo On)

4 hours ago, Radu65 said:

Are rost sa curat n75 sau trebuie altul nou?

Poţi încerca,  nu este mare filosofie. Vezi că am făcut un topic despre compunerea şi funcţionarea electrovalvei

Cele două părţi ale electrovalvei sunt asamblate cu un colier din tablă. Are o porţiune mai îngustă, acolo îl tai cu o pilă. Apoi îi  cureţi bine cu alcool izopropilic (sau altă soluţie care să nu atace cauciucul), sufli prin cele trei porturi să nu fie vreunul înfundat. Te uiţi atent la tăleraşul ăla mic căruia i-am spus eu valvă în desen să nu fie ceva mizerie acolo şi la orificiile alea din miezul solenoidului să nu fie înfundate. Apoi îl montezi la loc, pui colierul cum a fost şi peste el strîngi un colier cu şurub. Vezi furtunaşul ăla care vine în portul atmosferic (şi care merge în filtrul de aer) să nu fie înfundat (sufli/tragi aer cu gura şi trebuie să fie perfect liber). Înfundarea lui totală şi parţială perturbă funcţioanrea electrovalvei.

 

4 hours ago, Radu65 said:

Care ar fi urmatorul pas?

Rezolvă ce am scris mai sus şi apoi pune o pereche de loguri să vedem rezultatul.

În cazul în care geometria agaţă se poate observa uneori şi în loguri comparînd o pereche de loguri făcute cu motorul rece şi una făcute cu motorul bine încins.

 

 

@Tga 360

Sunt bine făcute logurile, procedural vorbind, numai că la logul în mers trebuie să ţii pedala de acceleraţie apăsată la podea pînă pe la 4000 rpm, iar BS003 şi 011 lasă-le mai mult, spre 1 minut ca să vedem mai multe cicluri de On/Off.

 

Acum din logul în mers se vede că presiunea este sublimă, dar lipseşte cu desăvîrşire. MAF înregistrează o cantiate de aer considerabil peste valoarea specificată, numai că acea cantitate de aer nu se prea regăseşte sub formă de presiune. De ce scoate fum? Pentru că după cum îi spune MAF, ECU dozează o cantitate de motorină în concordanţă cu cantitatea de aer (mare din ce se vede în log), dar dacă cantitatea aia de aer în realitate nu prea este (MAP zice că presiunea este mică) atunci amestecul este dezechilibrat şi apare fumul.

image.thumb.png.a1112a3ed316fb6063608c1a8fe2f179.png

 

BS011

arată ce se vede şi la logul în mers că presiunea este mică (diferenţa On/Off cu motorul rece ar trebui să fie cam 160 mbari, ceva mai mare cu el cald, dar tu nu ai decît vreo 100). Cauze posibile avînd în vedere neregularităţile care apar atît pe porţiunea urcătoare cît şi pe cea coborîtoare (dacă erau mai multe cicluri am fi văzut şi dacă vîrfurile de presiune erau pe aceeaşi linie, ar fi spus şi asta ceva): probleme de vacuum, geometrie gripată, posibil amîndouă şi avînd în vedere valorile mari înregistrate de MAF la logul în mers nu este de neglijat o pierdere de presiune între turbină şi motor

image.thumb.png.0974f5489cb0c65f0a578a7c6901f67a.png

 

BS003

image.thumb.png.710cf526b17d5d92b28c22f6a36f31e2.png

 

Valoarea minimă este ok ceea ce indică o recirculare normală a gazelor de evacuare atunci cînd EGR este complet închis

Valoarea maximă în schimb se bate cap în cap cu logul în mers. În mod normal ar trebu să fie pe la linia roşie pe care am desenat-o eu. În cazul unei pierderi de presiune ar trebui să fie binişor peste, dar la tine este sub. Cauze posibile: turbina trage aer fals pe lîngă MAF (deci tubulatura neetanşă între MAF şi turbină), EGR nu închide bine fie din cauza că este murdar fie din cauză că N18 a damblagit, filtrul de aer înfundat sau obstrucţii între filtrul şi turbină, MAF obosit. Eu zic să excludem MAF pt că văd că tutuşi la logul în mers indică bine, restul trebuie verificat.

 

Ce ar trebui să faci?

În primul rînd verificat sistemul de vacuum, citeşte ce am mai discutat mai sus cu colegii şi o să te mai lămureşti.

Apoi verificată etanşeitatea tubulaturii atît între MAF şi turbină cît şi între turbină şi intrarea în EGR, la fel discuţiile de mai sus îţi vor folosi

Verificată geometria turbinei, cea mai basic verificare ar fi să separi pîrghia geometriei de tija actuatorului şi să vezi dacă se mişcă liber, lejer dintr-un capăt în altul fără zgomote sau blocaje

Ca să excludem cauza EGR  pentru valoarea aia maximă din BS003 îţi sugerez să blindezi de probă ţeava care aduce gazele în EGR cu o garnitură plină de tablă şi apoi să repeţi logurile.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv pai eu nu trebuie sa cresc valoarea minima de la egr? Ai spus ca ideal e 250. Deci eu trebuie sa desurubez surubul cea ce am si facut, dar de la un timp nu s a mai modificat deloc. Si in bs11 am ajuns deja la diferenta de 180 intre valori. E ok daca o sa creasca si mai mult diferenta asta? 

Geometria nu agata, merge usor cu mana dintr-un capat in celalalt, si cand ii dau bs11 tot asa merge foarte lin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treaba stă aşa: atunci cînd dai să facă BS003 pîrghia geometriei stă lipită de şurubul de stop, deci este închisă la maxim atît cît îi permite şurubul. Dacă înfiletezi şurubul geometria va sta mai deschisă, presiunea va scădea. Cînd desfiletezi şurubul geometria se închide mai mult, din cauza asta viteza gazelor va creşte, turbina se va roti cu viteză mai mare şi implicit va face o presiune mai mare. Dar din cauza închiderii geometriei mai multe gaze vor fi trimise spre EGR şi prin urmare va scădea cantitatea de aer care intră în amestec (cantitatea de amestec aer/gaze care intră în motor este constantă). În BS003 asta se vede: cantitatea de aer curat care intră în motor.

Deci înfiletezi şurubul: scade presiunea (geometria fiind mai deschisă viteza gazelor scade), dar scade şi recircularea (geometria fiind mai deschisă se va opune mai puţin evacuării gazelor); desfiletezi, va creşte presiunea dar creşte şi recircularea gazelor arse. Aici trebuie găsit un compromis în care să ai şi o presiune ok dar şi recirlarea să fie cît de cît ok. Eu zic că dacă cu o diferenţă Turbo On/Off de vreo 160 mbari obţii o cantitate de aer în BS003 peste 200mg/str este destul de ok. De asta am zis în postarea precedentă să înfiletezi şurubul pînă ajungi măcare pe la 200 mg/str şi apoi intri în BS011 şi vezi care este diferenţa între On/Off. Diferenţa mai poate fi mărită puţin prin lungirea tijei, dar presiunea minimă să nu fie prea mult sub presiunea atmosferică (nu ştiu cu exactitate cît, dar cred că 10-20 mbari)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O echipă de profesiiniști, mulțumesc penrru tot ce faceți. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!