Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Mulțumesc de răspuns. 

Poți detalia un pic procedura cum verific cu manometru vacuumul? 

Referitor la întreruperi. Când întrerupe se aude și un fasait de aer din zona motorului. Cel puțin în mers asa aud. Pe loc dacă accelerez nu se aude nimic. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu plăcere. Ai nevoie de un manometru de vacuum (se găsesc separat sau cu pistol de vacuum), îl conectezi in locul actuatorului și dai să facă BS011. Pe timpul Turbo ON trebuie sa ai cam -600-700 mbari iar pe timpul Turbo OFF 0 mbari, iar evoluția între cele două valori destul de brusca, fără ezitări (la modul ideal). Daca nu se întâmplă așa trebuie mers cu manometrul pe traseul de vacuum până la pompa de vacuum (bineînțeles că înainte de electrovalve vacuum-ul va fi fix fara sa fie influențat de secvențele on/OFF.

Fâsâit -ul ăla trădează o pierdere de presiune (daca era de vacuum nu cred că o auzeai in mers). Poate fi o fisura pe tubulatura sau o cupla care cedează atunci când presiunea depășește o anumită valoare. Vezi daca reușești să auzi ceva când dai să facă BS011 sau pune pe cineva să accelereze pe loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marius.Iordache

Buna ziua! 

 

Ma puteti ajuta in interpretarea logurilor atasate? Masina este un Golf 5 1.9 TDI, BKC, cu 267.000 km fara chip(din cate stiu eu). Ieri, in timp ce mergeam pe A2, am zis sa ma bag pe a doua banda, cand am apasat pedala la fund, nu am mai avut putere, isi luase limp. Avand un OBDEleven in torpedou, am zis sa ma trag in prima parcare sa vad daca are stocata vreo eroare, ca in bord nu era nici un bec aprins si nu a avut nici eroare stocata. Am oprit motorul, l-am pornit si cand am intrat sa citesc presiunea, testerul imi spunea ca nu este posibil. Am oprit motorul din-nou, am luat o bricheta si am batut un pic in senzorul MAP cu fundul brichetei, dupa care a inceput sa arate valori pe tester 😂, de asta il si banuiesc ca ar fi pe duca. Vreau sa mentionez si ca am mai patit odata asa, acum vreo 2 ani, pe A1 prin Sibiu. Am iesit pe autostrada, lipsa de putere pe banda de accelerare, m-am bagat in prima parcare si atunci eroarea inregistrata era P0234. Rezolvarea a fost tot o mica bataie cu o coada de surubelnita in senzor, dupa care n-am mai avut probleme pana ieri. In ambele cazuri, temperaturi peste 35+ grade.

 

Citind pe forum atunci, mi-am adus aminte ca se fac loguri pe 003, 010 si 011 de la 1500-4000, dar abia ieri, citind mai in detaliu, am aflat ca se fac grafice si pe BS003 si BS011 (parca) stand pe loc. 

 

Atasez graficele din OBDEleven, in speranta ca din datele de acolo, imi puteti spune daca MAP-ul a luat-o razna sau trebuie sa pun bani deoparte pentru o curatare/reconditionare de turbina. 

 

Va multumesc si ma scuzati daca am gresit cu ceva si pentru postul lung, inca invat! 😁 

 

 

A3-a_1500-4000.csv A4-a_1500_4000.csv Condus_Autostrada_Limp_pe_final.csv 20kmA2_SpreBucuresti_Destinatie.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/7/2023 at 9:32 AM, lupo_bv said:

 

Ai umblat cumva la reglaje?

Da . Doar la surubul de stop pt ca nu aveam nici 150 mbari intre on si off la presiunea de turbina . Asa am reusit sa aduc in plaja de 170-180 mbari. Bineinteles asta a facut si translatarea usoara a valoriilor de la Egr. Problema cu care ma confrunt este ca face presiune tarziu si nu gasesc nimic neetans la linia de aer/ turbina. Actuatorul o trage la maxim . 

Modificat de taliban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/8/2023 at 10:33 AM, Marius.Iordache said:

Atasez graficele din OBDEleven, in speranta ca din datele de acolo, imi puteti spune daca MAP-ul a luat-o razna sau trebuie sa pun bani deoparte pentru o curatare/reconditionare de turbina. 

Din ce văd în loguri nu ar fi nici un motiv de intervenţie asupra turbinei. Mai jos ai un grafic, arată chiar foarte ok, nu am văzut prea des asemenea grafice (nu am făcut mai multe că sunt cam greu de manevrat logurile alea făcute cu OBDEleven)

image.thumb.png.fea10177eb1f8aa76fe4a226ee346706.png

Cred că problema ar fi la senzorul de presiune şi prima dată m-aş uita puţin la starea contactelor din mufă. Dă cu nişte spray de contacte şi tensionează puţin cu un  ac pinii din mufă (dar cu mare grijă să nu-i ciufuleşti şi să strici mufa) şi vezi după aia dacă mai apare problema. În mod normal dacă a intrat în limp ar fi trebuit să rămînă stocat şi un cod de eroare. Dacă ai posibilitatea fă o scanare pe Engine cu un vcds.

 

@taliban

Cu reglajul ăla cred că ai încercat să elimini o deficienţă pe care nu o cunoşti momentan. Apoi din cauză că geometria este prea închisă a apărut problema cu recircularea pe care ai rezolvat-o cu garnitura cu gaură redusă. Eu zic că fâsâitul ăla nu se aude degeaba, ceva este pe acolo.

Dacă ai disponibilitate citeşte topicul de mai jos şi fă o verificare a traseului de admisie de la turbină până în motor

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marius.Iordache

@lupo_bvMultumesc! Intradevar, logase din nou P0234 doar ca n-am vazut-o decat dupa ce i-am dat din-nou o scanare, dupa ce am postat logurile. Intre timp, am mai facut un drum de vreo 360 de km, in afara localitatii, dusa si la 4000 rpm in unele depasiri (cu a 3-a). Nu si-a mai luat limp, sau spike-urile de presiune inregistrate au fost pana la limita limp-ului. O sa revin cu detalii dupa ce mesteresc la ea. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/31/2023 at 10:48 PM, lupo_bv said:

aptul că măsoară tot timpul 2600 mbari poate avea următoarele cauze: geometria blocată pe închis, primeşte vacuum tot timpul (N75 defect), senzor presiune defect. Acum în funcţie de ce ai verificat/schimbat poţi elimina unele cauze.

Indicaţiile MAF sunt cel puţin suspecte (coloana 5), ar trebui să fie mult mai mari, dar ciudăţenia este că şi cerinţa este mică (coloana 3). Dacă era cerinţa ok, dar indicaţia MAF mică ai fi putut să suspectezi MAF, dar aşa este cam greu de spus unde este problema (situaţia asta cînd cerinţa este mică apare cînd maşina este în limp mode, dar dacă era aşa trebuia să se reflecte şi în cerinţa de presiune şi în Duty cycle). Aşa ca idee MAF poate măsura puţin atunci cînd turbina trage aer fals, necontorizat de MAF, adică nu este etanşă tubulatura dintre MAF şi turbină.

Dacă tot poţi face loguri mai fă unul, dar în care să apară şi apăsarea pedalei de acceleraţie şi să apeşi acceleraţia la podea de pe la 1500 rpm pînă pe la 4000 rpm.

Şi vezi dacă poţi face ceva test pe turbină şi EGR.

@lupo_bv  multumesc pentru raspuns,am schimbat senzorul de presiune si acel n75 iar rezultatele au fost dezamagitoare,atasez un nou log sa aflu o ultima parere si sapt viitoare  ma duc cu ea la un service cu tot ce am descoperit  sa vad ce spun ei (log'ul a fost facut in treapta a 3'a turat la max cat a putut)

LOG-01-012-03C-061-075-10F-113 1.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@feichter

Face presiune târziu. Pentru alte detalii vină cu informaţii suplimentare, BS003  şi BS011, iar la logul în mers  WOT  de pe la 1600 rpm

image.thumb.png.786f34a2ae19fe0e9ab4ebd311ad851e.png

@lucyst

Logul arată ciudat rău. Presiune mai mare decât cea cerută şi absolut constantă, cantitatea de aer măsurată de MAF mai mică cu mult decât ar fi normal. Practic cam aceeaşi situaţie. Dacă nu este o problemă de soft nu pot să deduc decât că ori geometria este blocată într-o anumită poziţie ori sunt furtunaşele puse greşit la N75. Despre ceea ce indică MAF, dacă este bun atunci este posibil să nu fie tubulatura etanşă între MAF şi turbină.

 

Încearcă următoarea chestie: fă un log cu furtunaşul de vacuum scos din capsula vacuumatică şi înfundat cu un şurub să nu piardă vacuum. Să prinzi în log şi Duty cycle pentru turbină (G011 F3) să vedem ce zice ECU atunci când nu are vacuum deloc. În mod normal ar trebui să iei limp în câteva sute de metri pentru presiune prea scăzută. În funcţie de acest log putem să tragem o concluzie cât de cât.

image.thumb.png.d4325b3b3228c54594dccfe0abf24824.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca aici e locul potrivit pentru intrepretari log-uri.

Am urmatoare eroare dar numai la drum lung in regim de autostrada, doar pe zone de urcare, DSG viteza 6. Este vorba de un VW CC 2013 cod motor CFGC.

Am verificat  circuitul de vacuum conform ELSAWIN si nu sunt probleme, capsula vacuumatica turbo este ok, furtunasele de vacuum ok. 

Turbina la aspectare pare ok nu are joc in ax si la testul de basic settings  este ok.

Din ce vad charge air pressure nu ajunge la valoare specificata in conditiile de rulare DSG viteza 6 aprox 2000 rpm. Si asta numai la rulare pe autostrada la urcare pante cu viteza 6.

Am facut un log in mers pe AMB (advanced measured blocks).

 

dpf passat.jpg

eroare 1.jpg

viteza 3.CSV viteza 4.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua, ma confrunt si eu cu o problema foarte ciudata la VW Beetle 1.9 TDI motor ALH din 2000

 

Masina merge relativ bine, nu perfect, dar suficient de ok (primul log)

Daca accelerez peste 4000 de ture, nu conteaza ca este in sarcina sau pe loc, dupa asta de abia trage (al doilea log). Se vede ca nu mai face presiune deloc turbina.

Daca o las usor si merg cu ea pe la 2000 de ture, dupa cateva minute isi revine singura (nu trebuie sa repornesc motorul)

- Am schimbat valva n75

- Am verificat vacuumurile cu un manometru pus pe circuit

- Am verificat cursa actuatorului cand merge prost, este aceeasi ca atunci cand merge bine

 

Cea mai logica explicatie care imi pare mie, este ca ar putea fi ceva infundat pe evacuare, poate catalizatorul? de aceea cand turez motorul se imbacseste si mai rau si nu se mai evacueaza gazele cum trebuie, automat nu mai este antrenata nici turbina. 

Are cineva vreo idee? Sau ce as putea sa mai iau in calcul?

Multumesc celor care au vreo idee

logmergebine.CSV logmergeRAU.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vidi

Chiar dacă vizual partea de vacuum arată ok sunt de părere că ar trebui să verifici cu un manometru de vacuum intensitatea vacuum-ului la actuatorul turbinei. Ar fi bine să refaci logul în mers cu WOT de la 1600 la 4000 rpm (vezi poate găseşt printre blocuri şi Air mass/actual value, dar în mg/stroke nu g/s). Oricum se observă în al doilea log că nu face presiunea cerută decât pe la 3000 rpm, iar din freeeze frame-ul erorii că atunci când a luat eroarea nici cantitatea de aer nu stătea prea bine. Asta ar exclude o posibilă scăpare de presiune (ar fi fost mare valoarea citită de MAF) şi atenţia trebuie îndreptată spre turbină/vacuum.

 

@vasyian

Logurile în mers confirmă comportamentul descris de tine. Adevărul este că nici când merge bine nu este prea roz situaţia pt. că nici atunci presiunea măsurată nu prea o atinge pe cea specificată decât târziu, pe la 3000 rpm

image.thumb.png.5ac5b05aed4d5f1a8116a12aa5a63efd.png

 

image.thumb.png.e45f5c87237058d72541575a76f8fb13.png

 

Părerea mea este că geometria agaţă undeva după ce o turezi din cauza dilatării materialelor, iar după ce o laşi moale îşi mai revine.

16 hours ago, vasyian said:

Cea mai logica explicatie care imi pare mie, este ca ar putea fi ceva infundat pe evacuare, poate catalizatorul? de aceea cand turez motorul se imbacseste si mai rau si nu se mai evacueaza gazele cum trebuie, automat nu mai este antrenata nici turbina. 

Are cineva vreo idee? Sau ce as putea sa mai iau in calcul?

Cred că cel mai bine ar fi să faci şi logurile în BS (BS011 şi BS003), acolo se văd mult mai multe lucruri decât la logul în mers, se poate deduce şi dacă evacuarea este înfundată.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 hours ago, lupo_bv said:

Încearcă următoarea chestie: fă un log cu furtunaşul de vacuum scos din capsula vacuumatică şi înfundat cu un şurub să nu piardă vacuum. Să prinzi în log şi Duty cycle pentru turbină (G011 F3) să vedem ce zice ECU atunci când nu are vacuum deloc. În mod normal ar trebui să iei limp în câteva sute de metri pentru presiune prea scăzută. În funcţie de acest log putem să tragem o concluzie cât de cât.

@lupo_bv o noua zi un nou log,am urmat instrucţiunile tale si am blocat furtunasul de la capsula vacuumatică,am lasat un nor de fum pe tot parcursul testului :D,pe partea de soft a venit un amic cu alta teorie dupa ce a vb cu cnv care face softuri, golfutul meu drag  cumparat din parcul auto are dpf anulat si am inteles ca daca computerul e siemens e foarte greu de codat si aici sar fi produs problema, cu turbina originala inainte de service si schimbarea ei (de doua ori) mergea excelent, fara fum si si cuplu enorm,acum ma gandesc ori au facut aia o buleala pe partea cu tubulatura cum ai sugerat ori e problema de soft

LOG-01-022-03F-107-11E-152.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu deduc următoarele:

- dacă maşina a scos fum mult înseamnă că geometria nu este blocată şi chiar nu a făcut presiune la modul real

- în schimb uite ce arată logul

image.thumb.png.0b1556cc6c2e9d277734f151e5bb871f.png

 De aici reiese că este presiune cât China, deci în nici un caz să scoată fum ca şi când nu ar avea aer. Cu ocazia asta scoatem din calcul şi o eventuală conectare greşită a furtunaşelor de vacuum la N75

În mod normal trebuia să intre imediat în Limp şi să cadă presiunea specificată, dar la tine cu sau fără vacuum logurile arată identic. Singurul indiciu după care ne putem lua este că a scos fum ceea ce înseamnă că în mod real presiunea a fost mică, dar ECU nu a văzut asta.

Un alt semn de întrebare este cerinţa de aer, arată ca şi cum ar fi în Limp, dar cantitatea măsurată dacă ar fi să ne luăm după presiune ar trebui să fie mult mai mare nu indentică ce cea prescrisă

 

Eu zic că în primul rând trebuie verificat ECU.

Verifică totuşi şi traseele de vacuum

BMN VACUUM.pdf

 

Am uitat să te întreb: chiar nu are nici un cod de eroare stocat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, lupo_bv said:

Eu zic că în primul rând trebuie verificat ECU.

Verifică totuşi şi traseele de vacuum

 multumesc, din schita aia stiu ca la n75 sunt puse corect dar am sa verific traseul lor poate unul a fost inversat cand sa schimb turbina la service

 

10 hours ago, lupo_bv said:

Am uitat să te întreb: chiar nu are nici un cod de eroare stocat?

 absolut nici o eroare, chiar si cu furtunasul la capsula blocat in testul de ieri nu a dat eroare 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 14.08.2023 at 18:14, lupo_bv a scris:

@feichter

Face presiune târziu. Pentru alte detalii vină cu informaţii suplimentare, BS003  şi BS011, iar la logul în mers  WOT  de pe la 1600 rpm

image.thumb.png.786f34a2ae19fe0e9ab4ebd311ad851e.png

 

 

revin cu informatii suplimentare bs003 si bs 011

BS003.csv BS011.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BS003

- la partea superioară: după cum am desenat eu linia aia există tendinţa să intre din ce în ce mai puţin aer atunci când EGR este complet închis, deci apare o recirculare parazită de gaze arse când EGR este închis. Probabil că nu mai închide cum trebuie şi că trebuie curăţat EGR. Ca să fii sigur de cauza asta blindează EGR cu o garnitură plină, fără gaură şi repetă BS003 (anularea EGR cu tăierea vacuum-ului nu este concludentă pentru testul ăsta)

- la partea inferioară recircularea este ceva mai bună decât ar trebui. Deci când EGR este complet deschis intră ceva mai mult aer decât ar fi normal. Cauze posibile: EGR murdar, nu se deschide complet sau se pierd gaze pe undeva între evacuare şi EGR.

Ambele situaţii de mai sus pot fi provocate şi de un N 18 care funcţionează anormal. Ca să verifici asta fă un BS003 la care să aplici manual vacuum în mod ritmic (scoţi furtunaşul care aduce vacuum-ul în N18 şi îl aplici direct la capsula vacuumatică a EGR)

image.thumb.png.bf357d1288be966f6def26174007cfb5.png

 

BS011

După cum văd neregularităţile la partea superioară ar trebui să verifici prima dată traseul de vacuum, cu un manometru de vacuum ar fi ideal.

Nu este exclusă o uşoară gripare a geometriei.

image.thumb.png.44c8eb5bcf089f1c6f2ebbe4b36d09f8.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv Intr adevar, erau cauze combinate, principala fiind geometria blocata. Am eliberat geometria si am curatat evacuarea si acum masina se simte incomparabil mai bine. Atasez un log facut dupa rezolvarea problemei.

LOG-duparepn75.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Şi la soft nu s-a umblat deloc? Pentru că nu-mi explic în ruptul capului de ce dacă avea geometria blocată avea o cerinţă de presiune de 2500 mbari şi una de aer de puţin peste 500 mg/str. Foarte ciudat.

Acum arată cât de cât normal, dar tot ai suprapresiune, dacă ai umblat la reglajul turbinei posibil ca asta să fie cauza, dacă nu probabil că curăţarea turbinei nu a reuşit în totalitate

image.thumb.png.ed8e86d6de4cc472b17e1a70a7988b9e.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La soft absolut nimic. In schimb am scurtat puțin tija actuatorului si poate asta explica suprapresiunea. Ideea este ca nu intra in limp nici la mers constant, nici in sarcina puternica, deci momentan nu ma deranjeaza suprapresiunea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că este cel mai ciudat comportament pe care l-am întâlnit până acum.... încurcate sunt căile turbinei:)), dar bine că ai rezolvat-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Passat b6 2010 CBAC, am eroare P0299 și apare spirala în bord. În log se vede cum urca greu presiune din turbo, ce ma sfătuiți?

20230820_192727.jpg

IMG-20230816-WA0016.jpg

Modificat de alinbum
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@X@by

Din cât îmi dau seama nu pare să fie probleme de vacuum. 

Ar fi bine să  verifici totuşi etanşeitatea admisiei. Uite aici un tutorial

 

Îmi dă puţin de gândit valoarea maximă la BS003, ar trebui să fie peste 460. Ar părea că EGR nu închide bine atunci când este EGR OFF (deşi la logul în mers nu se observă asta). Ai putea să faci un log în mers cu EGR blindat de probă cu o garnitură plină să vedem dacă asta este cauza sau alta.

 

@alinbum

Ar trebui să începi cu testul de vacuum pe care l-a făcut colegul mai sus

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/21/2023 at 12:30 AM, lupo_bv said:

Cred că este cel mai ciudat comportament pe care l-am întâlnit până acum.... încurcate sunt căile turbinei:)), dar bine că ai rezolvat-o.

Din pacate problema a inceput sa revina, ar trebui sa-i curat sau sa schimb geometria cu totul.

Stie cineva unde se poate gasi geometrie pentru 1.9 TDI ALH 90cp? Si eventual vreo recomandare de cineva care s-ar pricepe mai bine decat mine sa faca aceasta operatie? In postarile mai vechi era un baiat, Cipos, recomandat de toata lumea, dar nu stiu daca mai activeaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!