Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Am uitat să menționez că la ultima reglare a geometriei am pus vaselina cu cupru la pârghie. Pentru a avea valori mai bune la Duty cycle ce trebuie reglat? Sau mai bine curat geometria variabila?

Modificat de lupo_bv
corectat text
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Regula ar fi ca reglajul să se facă atunci când totul este în regulă. Orice neregulă (geometrie, vacuum, etc) poate avea ca efect un reglaj eronat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,

 

Ma puteti ajuta va rog cu interpretarea Log-ului de mai jos?

Motorul intra in limp mod in jurul turatiei de 3000-3500.

Este stocata si eroarea cu Charge Pressure positive deviation.

 

Multumesc! 

ees.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In log se vede cauza pentru care intra în limp: suprapresiune foarte mare.

Că sa putem spune mai multe despre cauza acestei suprapresiuni trebuie sa vii și cu celelalte informații 

https://vwforum.ro/topic/125018-metode-de-diagnoza-pentru-turbina-egr-debitmetru

 

Citește ultimele pagini și o să îți dai seama de ce este nevoie de celelalte loguri și informații suplimentare.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara, Am un Audi A7 B7, 177CP cod motor BRD.. In regim de autostrada masina intra in limp-mode daca ii dadeam talpa in viteza a 6-a.

S-a curatat EGR, adminise, s-a reconditionat turbo, reglat, etc Rezultat, masina merge mai bine, dar cand face regenerarea, acum intra in limp mode si la viteze inferioare, inainte nu facea asa ceva.

 

Am facut ceva log=uri in mers, si am incercat si la BS011 si BS03, dar la mine nu ma lasa sa pun on / off cand intru, trebuie sa apas ambreiaj si frana, apoi acceleratia pana la podea, si de acolo facel el singur (clona VCDS 12.12)

 

Problema mea este ca 3 mecanici "au rezolvat" problema pana acum, dar tot imi intra in limp mode cu presiune prea mica. Pe loguri, mi se pare ca foarte greu ajunge presiunea disponibila la presiunea ceruta.

 

M-ati ptuea ajuta cu interpretarea log-urilor? Va multumesc.

LOG-01-003-010-011.xls LOG-01-011-xxx-xxx.xls LOG-01-003-xxx-xxx.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut ceva grafice, in caz ca ajuta...  Nu inteleg, de ce daca EGR este inchis, avem exhaust gas care creste si de ce avem exhaust gas recirculat actual egal cu specified. Astea nu ar trebui sa fie 0?

tr IV.png

tr III.png

Screenshot 2023-06-30 at 08.04.21.png

Modificat de DaBlue
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai urmarit un pic, si mi se pare o chestie foarte interesanta, cum ziceam, imi intra in limp mode cand masina este in regenerare. 

AM urmarit cu un tester, si pe toata durata regenerarii charge control duty cycle este pe 85.2, si indiferent daca apas pedala de acceleratie mai tare sau mai incet, nu se schimba.. daca apas mai tare, dupa un timp intra in limp-mode. In timpul regenerarii, geometria nu functioneaza? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa verifici vacuumul prima dată 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Revin cu un feedback pentru problema semnalată mai sus. După curățare turbo este ok acum.

 

Mersi! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bvS-ar putea ca problema sa apara din cauza DPF-ului (ma refer ca geometria sta blocata cat timp face regenerarea)? Cel care a reparat turbo a zis ca trebuie sa curat DPF-ul deoarece de acolo vine problema, din cauza  presiunii diferentiale, care nu este 0 la mersul in gol,  calculatorul nu trimite comanda spre turbo ...  Teoretic DPF-ul a fost curatat in decembrie la odorhei.

 

 

Modificat de DaBlue
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/30/2023 at 7:39 AM, DaBlue said:

Am facut ceva grafice, in caz ca ajuta...  Nu inteleg, de ce daca EGR este inchis, avem exhaust gas care creste si de ce avem exhaust gas recirculat actual egal cu specified. Astea nu ar trebui sa fie 0?

tr IV.png

tr III.png

Screenshot 2023-06-30 at 08.04.21.png

 

On 6/30/2023 at 11:25 PM, DaBlue said:

Am mai urmarit un pic, si mi se pare o chestie foarte interesanta, cum ziceam, imi intra in limp mode cand masina este in regenerare. 

AM urmarit cu un tester, si pe toata durata regenerarii charge control duty cycle este pe 85.2, si indiferent daca apas pedala de acceleratie mai tare sau mai incet, nu se schimba.. daca apas mai tare, dupa un timp intra in limp-mode. In timpul regenerarii, geometria nu functioneaza? 

 

Revin cu un feedback poate mai are altcineva problema asta, era problema de vacuum. Conducta de vacuum care ducea la o clapeta  din galeria de admisie  (era sub galeria de adminsie) era topita.  Dupa inlocuire   nu mai apare limp mode  cand se face regenerare.. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

In urma cu aproximativ 3-4 luni a fost inlocuit motorul cu unul identic provenit de pe un Audi A3,si anume 2.0 TDI BKD de 140cp pus pe al meu golf 5.A fost facuta distributia (kit complet),schimbat uleiul,filtrele,diverse lichide + curatat EGR.

In primele saptamani de utilizare nu am observat mari diferente intre cele doua motoare,dar usor usor au inceput sa apara.Consumul este undeva la 2l+/100km fata de anteriorul(adica 5.8l/100km,regim autostrada).In timpul mersului am sesizat ca turbina incepe sa-si faca simtita prezenta undeva pe la 2400-2500RPM,pana pe la acele rotatii motorul pare ca se chinuie sa traga,deci nu are putere.Turbina este cea provenita cu motorul,mecanicul meu spunandu-mi ca este totul in regula.Din fericire nu am stocata nici o eroare pe motor,dar tind sa cred ca ceva nu este in regula.Dar inainte sa trag concluzii pripite, ma puteti ajuta cu interpretarea log-urilor?Va multumesc!

 

 

LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV Treapta 3.CSV treapta 4.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După cum arată logurile cred că geometria este cam gripată. Într-adevăr face presiune târziu, pe la 2300 rpm presiunea măsurată o atinge pe cea prescrisă, iar după aia rămâne suprapresiune.

image.thumb.png.ce144eed2e7b42b138863a6967bf3acb.png

image.thumb.png.022d8ec51c5c9ff8b4c9161f6bc88c43.png

 

BS003 pare ok

image.thumb.png.dae38abb62af4554038425cbb8056480.png

 

BS011 aici se văd două probleme: una ar fi că diferenţa ON/OFF este cam mică, sub 100 mbari (dacă nu s-a umblat la reglaje atunci cauza poate fi griparea geometriei sau o problemă de vacuum), iar cealaltă că sunt nişte neregularităţi atât pe porţiunea urcătoare cât şi pe cea coborâtoare (cauza de obicei este griparea geometriei)

image.thumb.png.ff2cb3a4476d95de02d6fef50edaf9fe.png

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos, @lupo_bvpentru interpretare. 

Tind sa cred ca nu s-a umblat la reglaje si ca unica problema ar fi geometria gripata,care urmeaza sa fie verificata->constatata -> probabil schimbata(turbina) luna urmatoare, cand este programata sa intre in service pentru schimbul de ulei+filtre si amortizoare.Revin cu un feedback cand este totul gata!

 

As mai avea doar o mica curiozitate si daca se poate sa mi se raspunda,as fi recunoscator:daca de exemplu am pierdere de vacuum pe undeva anume, aceasta pierdere poate influenta si functionalitatea servodirectie(in special in curve,directia este foarte moale)?

Multumesc de ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu are legătură, o pierdere masivă de vacuum (nu este cazul la tine) ar cauza o pedala de frana tare și o frânare ineficienta.

 

7 hours ago, imgherkin said:

in special in curve,directia este foarte moale)?

Asta este cam nasoală, dar vine cu vârsta și nu prea ai ce sa ii faci :)). Vezi sa nu citească aici prietena/sotia:10[1]:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! 

Detin un passat b5.5 combi 1.9tdi motor 96kw awx si am probleme cu ea. Precizez urmatoarele operatiuni si reparatii pe care le-am facut anul acesta : distributie noua, capac culbutori nou original, turbina reconditionata, ambreiaj+volant sachs, revizia filtre si ulei

Problemele au inceput sa apara de cand am avut probleme cu un injector, masina incepea sa scuture foarte tare la accelerare, se aprindea check engine si martorul emissions workshop problema rezolvata la service cu inlocuirea acestuia cu altul din dezmembrari. Problema s-a rezolvat doar ca am observat ca mașina nu mai trage bine. Motorul se tureaza uniform, creste in turatii uniform dar parca nu se infige ca inainte si are consumul crescut. Suspectam probleme cu ambreiajul (era pe lista de ceva timp) mecanicul mi-a sugerat un nou ambreiaj lucru ce l-am facut dar masina are aceleași simptome Ulterior am mers la service din nou si mi-a sugerat sa schimb senzorul de debit facandu-mi proba cu unul bun de pe o alta masina pe care o avea in lucru. Am cumparat si montat senzorul de debit nou Pierburg dar dupa nici 10 km a inceput sa imi faca figuri masina : relanti instabil intre 0.8 si 1.3 , consum oscilant crescut, miros de motorina nearsa si problema a revenit la fel cum era inainte. Cu noul debitmetru dupa mai multe porniri opriri s-a stabilizat relantiul dar in acelasi timp a afișat aceleași simptome ca cel vechi schimbat: lipsa putere de tractiune, consum crescut. Ultima vizita la service mi-a zis ca trebuie sa schimb toate injectoarele ca de fapt ele ar fi problema, afișau din ce am vazut pe testerul mecanicului parametri injectoarelor intre 2.2 si 0.2. Nu pot să îmi dau seama ce ar trebui sa fac avand in vedere ca parametri asemanatori la injectoare i-am avut si inainte de avea probleme cu masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare, sunt nou pe forum si nu prea am experienta cu vcds sau cu mecanica dar ma confrunt cu o problema pe care "mecanicul" meu nu o poate rezolva,acum aproape 2 ani am schimbat turbina cu una recondtionata la un service autorizat, masina a iesit mai puturoasa dar functiona, acum doua luni de zile scoatea fum negru si nu avea putere dar nu tot timpul, uneori mergea bine  uneori nu..mecanicul meu dupa ce a inspectat tot ce tine de furtune senzori a ajuns la concluzia ca e turbina. ok..am schimbat cu una de la dezmembrari si masina a mers ca uns fix 3 zile, acum aceasi problema doar ca nu mai are toane, e obosita tot timpul.. eu o pot tura pana in 5200 rpm, nu intra in limp doar ca turbina incarca la 2500 si descarca la 3300 dupa ureche,din ce observ pe senzorul maf pare ar fi o problema pe aer dar si Boost Pressure - (actual) care este mereu blocat pe 2600. am facut si testul 011 on off si tija de la vacuumetru pare ok ,urca si coboara fara  probleme. mecanicul a ajuns la o noua concluzie ca masina probabil are soft si din cauza asta face probleme

LOG-01-03E-041-107-11E.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/28/2023 at 10:48 PM, lupo_bv said:

Dacă zici că MAF este nou atunci cred că ai făcut logurile în limp mode. Procedează în felul următor: faci un log în mers, dar îl porneşti înainte de a pleca de pe loc să vedem momentul cînd intră în limp.  Este important ca atunci cînd pui maşina în mişcare să nu fie în limp (opreşti motorul şi îl reporneşti dacă înainte a fost în limp). În tr. 3 este suficient. Salvezi logul după ce tragi pe dreapta. Dacă a intrat în limp scanezi de erori şi pui aici o poză cu eroarea găsită.

Foarte importante sunt şi celelalte două loguri făcute pe loc, deci este nevoie neapărat de ele. Dacă citeşti o pagină două în urmă o să-ţi dai seama de ce.

Rezolvat. Axa cu came.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@taliban

Posibil probleme de vacuum şi/sau geometrie

Logul în mers: face presiune tîrziu (asta ar putea avea legătură cu vacuum-ul) şi după aia nu se mai corectează (de obicei asta se întîmplă din cauza geometriei)

image.thumb.png.d7b4f594cb1d321bb727e12369cf9872.png

 

BS011 sunt vizibile ambele probleme (neregularităţi în partea de sus şi în partea de jos)

image.thumb.png.2ab86bc8c90637b0da954d76ce9e2113.png

 

BS003

-valoarea minimă cam mare (ar trebui să fie undeva între 200-250), adică recirculare prea mică atunci cînd EGR este complet deschis. Cauze posibile: probleme vacuum sau EGR murdar. Poate fi şi ţeava care aduce gaze în EGR neetanşă

- valoarea maximă cam mare şi ea (ar trebui să fie cam 450-460). Cauza probabilă scăpări de presiune între turbină şi motor

image.thumb.png.7a0b6ca62902ab2fd200c1b6b154f7c4.png

 

Eu zic să verifici prima dată partea de vacuum (un manometru de vacuum ar fi foarte util) şi geometria turbinei.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lucyst

faptul că măsoară tot timpul 2600 mbari poate avea următoarele cauze: geometria blocată pe închis, primeşte vacuum tot timpul (N75 defect), senzor presiune defect. Acum în funcţie de ce ai verificat/schimbat poţi elimina unele cauze.

Indicaţiile MAF sunt cel puţin suspecte (coloana 5), ar trebui să fie mult mai mari, dar ciudăţenia este că şi cerinţa este mică (coloana 3). Dacă era cerinţa ok, dar indicaţia MAF mică ai fi putut să suspectezi MAF, dar aşa este cam greu de spus unde este problema (situaţia asta cînd cerinţa este mică apare cînd maşina este în limp mode, dar dacă era aşa trebuia să se reflecte şi în cerinţa de presiune şi în Duty cycle). Aşa ca idee MAF poate măsura puţin atunci cînd turbina trage aer fals, necontorizat de MAF, adică nu este etanşă tubulatura dintre MAF şi turbină.

Dacă tot poţi face loguri mai fă unul, dar în care să apară şi apăsarea pedalei de acceleraţie şi să apeşi acceleraţia la podea de pe la 1500 rpm pînă pe la 4000 rpm.

Şi vezi dacă poţi face ceva test pe turbină şi EGR.

 

@the_artivist

după cum spune denumirea topicului trebuie să pui şi nişte loguri aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna colegi

 

Masina este ceea din semnatura si problema cu care ma confrunt este ca pana la 2000rpm ii lenes. 

In trapta 2 si 3 cateodata intrerupe de 2 sa 3 ori pe la 2000rpm la accelerare normala. Cu pedala la fund niciodata nu intrerupe. pe ecu nu am errori.

 

Va multumesc

SLOG-01-003-010-011.CSV SLOG-01-003-xxx-xxx.CSV SLOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/31/2023 at 10:26 PM, lupo_bv said:

@taliban

Posibil probleme de vacuum şi/sau geometrie

Logul în mers: face presiune tîrziu (asta ar putea avea legătură cu vacuum-ul) şi după aia nu se mai corectează (de obicei asta se întîmplă din cauza geometriei)

image.thumb.png.d7b4f594cb1d321bb727e12369cf9872.png

 

BS011 sunt vizibile ambele probleme (neregularităţi în partea de sus şi în partea de jos)

image.thumb.png.2ab86bc8c90637b0da954d76ce9e2113.png

 

BS003

-valoarea minimă cam mare (ar trebui să fie undeva între 200-250), adică recirculare prea mică atunci cînd EGR este complet deschis. Cauze posibile: probleme vacuum sau EGR murdar. Poate fi şi ţeava care aduce gaze în EGR neetanşă

- valoarea maximă cam mare şi ea (ar trebui să fie cam 450-460). Cauza probabilă scăpări de presiune între turbină şi motor

image.thumb.png.7a0b6ca62902ab2fd200c1b6b154f7c4.png

 

Eu zic să verifici prima dată partea de vacuum (un manometru de vacuum ar fi foarte util) şi geometria turbinei.

 

 

Mulțumesc de raspuns. Am sa verific vacumul si electrovalvele de comanda Egr si Turbina(astea au fost schimbate anul trecut ) La EGR valorile sunt mai mari pt ca am o placuta cu gaura mai mica ( probabil va trebui eliminat)  .

Am segmentat motorul si cu ocazia acesta am curatat si turbina si egr .Actuatorul de la turbina merge foarte usor. Oricum fac o verificare la linia de vacum si revin cu loguri noi. Mulțumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/5/2023 at 3:26 PM, taliban said:

pt ca am o placuta cu gaura mai mica ( probabil va trebui eliminat) 

Nu neapărat. O recirculare mai mică este ok. Poţi să o elimini ca să faci un BS003 ca să vedem care ar fi recircularea fără acea plăcuţă, presupun că este cam mare din moment ce ai montat-o.

On 8/5/2023 at 3:26 PM, taliban said:

Actuatorul de la turbina merge foarte usor.

Ai umblat cumva la reglaje?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@X@by

Din logul în mers se observă că nu face presiune decât peste 2000-2500 rpm

image.thumb.png.ff06d5e79af8302ff8dad7b6bc8f68cc.png

image.thumb.png.7129f8caa6416c9a6ebd40848f794f07.png

Cantitatea de aer măsurată de MAF ar fi suficientă mai devreme de unde s-ar putea trage concluzia că este posibil să ai ceva scăpări de presiune între turbină şi motor. Nu neapărat, dar trebuie verificate îmbinările.

 

BS011 După cum arată zonele încercuite este posibil să ai probleme de vacuum. Trebuie verificat cu un manometru de vacuum dacă se poate

image.thumb.png.8b01196c3cf574a0d5a24691c019981e.png

 

BS003 arată relativ ok, valoarea maximă puţin cam mică (ar trebui să fie undeva la 460), dar momentan nu cred că asta este problema.

image.thumb.png.eeefea1abbb244e9d8a24a6fdb694cf4.png

 

Întreruperile este posibil să nu aibă legătură cu presiunea, dar după ce remediezi asta vezi dacă se mai manifestă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!