Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Smirghel ceva nu ai folosit? te întreb pentru că dacă ai folosit smirghel cu granulaţie prea mare asta va favoriza depunerile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am folosit smirghel da fin tare, cred ca de 1000? Oricum turbina e originala are data pe ea si nu a fost reconditionata niciodata, dar nu are pic de joc in ax, crezi ca gasesc ceva kit de geometrie?

Modificat de Fet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da este ok. 

Hai cu logurile și din când în când mai dă-i să facă cate un BS011 timp de 1 minut. Mai matura geometria platoul de depuneri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vaccum cred ca pierd si pe la stiutu ala de la pompa de tandem, da daca tine sa mearga asa, si nu iau limp mode nici daca il tin full pedala pana la 5000 eu sunt multumit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 3 ore, Fet a scris:

am folosit smirghel da fin tare, cred ca de 1000? ... dar nu are pic de joc in ax, crezi ca gasesc ceva kit de geometrie?

 

Nici nu este nevoie de smirghel daca se curata geometria cu solutie chimica puternica, nu mai poate arata impecabil oricum.

Curatarea trebuia s-o faci cu jet intr-o masina cu baie de curatare sau in regim DIY cu solutie de curatat carburatoare.

Cum ai deblocat geometria, acum, la 4 luni dupa ce ai curatat-o?

 

Nu schimba axul turbinei sub nici o forma, nu mai gasesti ceva echivalent cu cel original.

Daca ajungi la schimb de ax trebuie sa te gandesti la o turbina noua (Garrett Original Reman), reconditionarea in atelierele de la noi este pierdere de timp si de bani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dolfin @lupo_bv la rece nu pot sa fac bs3, masina mai are momente cand nu trage, dar nu da eroare si isi revin singur, trage in trepte, ma gandesc ca e n18 sau egrul devina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este din cauza recirculării mari. La rece este nevoie de mai mult combustibil și implicit mai mult aer. Recircularea fiind cam mare gazele arse ocupa locul aerului și de aici oprirea motorului. 

Dar cauza nu este Egr sau N19. Dintr-un motiv sau altul fie presiunea gazelor recirculate este prea mare fie intra puțin aer 

13 minutes ago, Fet said:

masina mai are momente cand nu trage,

Daca ai putea sa faci un log in mers (ideal și celelalte două, dar macar logul in mers) am putea sa vedem care este problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai vazut logul dupa ce am curatat geometria, ai zis ca facea prea mult boost, chiar dupa ce am trimis logul de pe telefon, a inceput treaba cu trasul in trepte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă se accelerează in șuturi, de obicei cauza este aerul insuficient (posibil că Egr să rămână deschis mai mult decât trebuie deși în loguri nu s-a observat). Anulează de proba Egr printr-o șaibă plina la țeava care aduce gazele (este mai sigură decât aia cu șurub in furtun) și vezi daca mai face. Bineînțeles că și logurile (și Bs003 chiar daca Egr este anulat)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut treaba cu surubul pentru ca e mai la indemana si merge nu are nimic. Urmeaza sa fac si log cand ajung acasa.

EDIT: Daca fac egr off si din soft nu doar fizic, isi revine consumul?

Modificat de Fet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred, dar eu zic sa nu-l anulezi decât atunci când nu ai încotro. Faptul că acum merge mai bine cu el anulat este un indiciu că ceva nu este in regulă în altă parte. Daca îl anulezi din soft nu vei mai avea acest indiciu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer eu nu vad rostul la egr in afara de emisii, consum si se incalzeste motorul mai repede. Murdaresti admisia degeaba. In fine ii fac log.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bvam rezolvat problema cu recirculare si implicit cu cea a trasului in suturi, tata in dorinta de a opri scurgerile de la ulei pe niste gauri laterale de la egr a bagat 2 suruburi si niste material de garnitura. Am scos suruburile am curatat gaurile si acum in bs3 valoriile citite nu scad sub minim. Trebuie sa fac un log si sa iti dai si tu cu parerea. Mersi de ajutor!

Acum merge bs3 si la rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.Ma poate ajuta cineva cu interpretarea log-urilor? Masina este un Golf 4 variant, cod motor ALH- 90 cp.

Problemele au aparut cam de vreo 3 saptamani si ar fi: consum de peste 10%, in oras, fum la relanti si la accelerare si pornire grea dimineata.

La o scanare cu VCDS am gasit si erorile din poza atasata. Multumesc.

 

WhatsApp Image 2023-05-02 at 14.04.55.jpeg

LOG-01-003-010-012.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suprapresiune cât China, dacă nu a intrat  urma să intre în limp

image.thumb.png.6bed229da9bbe1ad9b5f40c5b180dcd9.png

 

Cauze posibile: geometrie blocată în cele mai multe cazuri, dar pot fi şi alte cauze cum ar fi N75 defect (livrează în permanenţă vacuum), MAP defect (asta nu prea cred, deşi ai eroare pe MAP cred că aia este din cauza contactului, dar o analizăm mai târziu), reglaj defectuos (dacă ai umblat la reglaje)

 

BS011

image.thumb.png.02ae9db98273f22eab175eef736019f9.png

După cum arată pare geometria blocată sau una din cauzele enumerate mai sus. Scoate furtunaşul de vacuum de la capsulă şi dă să facă un BS011. În felul ăsta vedem dacă problema este de la vacuum sau este geometria gripată.

 

BS003

image.thumb.png.4e2187b98d8440a5c81fcac8794db0f7.png

Ca formă arată relativ ok, cam mare recircularea, dar de asta ne ocupăm mai târziu.

 

Acum treaba este că celelalte simptome nu cred că au legătură cu partea asta de turbină, egr, maf. 

Aşa că trebuie să mai analizăm ceva parametri după cum urmează:

- o poză cu grupurile 001,004, 007 (în Measuring Blocks) la rece imediat după pornire (ai putea să faci şi o poză cu 007 doar cu contactul pus înainte de pornire)

- o poză cu grupurile 001,004, 007 (în Measuring Blocks) la cald 

- o poză cu grupul 000 în Basic Settings (vezi că arată la fel ca cel din Measuring Blocks dar are alte valori şi semnificaţii)

 

Deci hai cu astea plus logul în BS011 cu furtunaşul de vacuum scos şi partea de discuţie care nu se referă la subiectul topicului o să o rup şi o să o pun într-un topic potrivit.

 

Verifică şi mufa şi cablajul de la MAP, atât cât se vede.

 

 

PS

Uitasem şi o poză cu grupul 013

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic că turbina este în vacanţă. Indiferent că are, că n-are vacuum la 1400 rpm ea scoate aceeaşi presiune. Ar mai fi suspiciunea cu MAP, dar nu prea cred că el este buba pentru că în mers măsoară pînă pe la 2500 mbari. Oricum ca să te  lămureşti dacă geometria este înţepenită dă să facă BS011 şi urmăreşte dacă se mişcă tija actuatorului. Dacă nu se mişcă sau se mişcă puţin, cîţiva mm, este clară treaba.

Ceilalţi parametri sunt ok, deocamdată nu-mi dau seama de cauza celorlalte manifestări, dar prima dată remediază problema turbinei şi apoi vedem ce este şi cu celelalte probleme.

Deci verifică prima dată cît este deplasarea pîrghiei pe timpul BS011

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curiozitate, am o intrebare, geometria la relanti e pe inchis si cum cresc turatiile se deschide sa bage mai mult aer, nu? Sau e pe dos?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La turaţii scăzute palele sunt mai închise ca să facă presiune mai mare (pale închise ->secţiunea prin care trec gazele evacuate mică ->viteza gazelor mare ->turaţie mare a turbinei ->presiune mare). Pe măsură ce turaţia creşte  (implicit şi presiunea), geometria se deschide pentru a scădea presiunea care altfel ar creşte peste limita permisă.

O turbină fără reglaje ar face presiunea optimă la o anumită turaţie. La turaţie mai mică ar fi insuficientă, la turaţie mai mare ar fi prea mare. Prima dată s-a introdus o supapă pentru a  micşora cantitea de gaze evacuate la turaţii mari (turbinele cu westgate), dar aveau deficienţa că la turaţii scăzute presiunea era prea mică (de asta motoarele echipate cu turbine cu westgate au un lag destul de mare) apoi s-a introdus geometria variabilă care face ce am scris mai sus.

Mai multe explicaţii în pdf-ul ataşat la postarea de mai jos

La partea de interpretare este cam incomplet şi cred că conţine şi ceva erori, dar n-am mai avut răbdare să-l mai corectez. La partea teoretică cred că este destul de ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare! am si eu o problema cu acest golf 5 bkd 2004

are egr off

ideea e ca pe dyno am o pierdere de 15cp si nu imi dau seama de ce

ma poate ajuta cineva cu interpretarea logurilor?

LOG-01-003-011-013.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua, Problema mea este ca , câteodată îmi scoate mult fum negru și parca nu are putere pana se încălzește apa la 90 grade după asta dispare și motorul funcționează bine, va las in attach și logourile pe care le-am făcut ,

touran 2008,1,9 diesel, BLS cu PDF LOG-01-003-010-011 (4th gear 1.2).CSVLOG-01-003-010-011 (3d gear 1.2).CSVLOG-01-003-010-011 (3d gear 1.1).CSVLOG-01-003-010-011 (4th gear 1.1).CSV

Cu stima,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Face presiune cam tîrziu turbina, posibil o problemă de geometrie

image.thumb.png.bf228a4336df8b5445a982cf36018479.png

image.thumb.png.1828f1ac793ff0dcaab6f5df6fbbe78f.png

 

Totuşi cred că problema cu fumul nu este de la turbină-EGR-MAF

De analizat şi partea cu DPF în topicul dedicat

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Buna seara. In urma cu 3 luni am postat log-urile pentru un Pasat B5 1.9 ATJ, in urma recomandarilor primite (multumesc pentru promtitudine si sfaturi) am curatat valava N18 si N75, reglat geometrir turbina, schimbat furtune vaccum. Ieri am plecat la drum si am vrut sa-i dau talpa sa curat turbina si evacuarea deoarece am avut o perioda lunga de timp in care am circulat doar in oras, dar surpriza pe la 3000 de ture a intral in limp mode. Azi am puso pe tester si am urmatoarea  erroare: 17965- Charge Pressure Control P1557- 35-00-Positive Deviation, am sters erroarea si am facut un test in BS011, turbina a lucrat in parametrii, am facut un test si in BS003, am observat ca EGR-ul nu lucreza, valorile de prsiune nu se schimbau. Demonta valva N18 si am observat ca nu tinea presiune, am desfacuto curatato si montato la loc, test BS003 acum cred ca functioneaza ok. Am incalzit motorul si am plecat la drum pentru teste, am accelerato pana in 4000 de ture si nu a intrat in limp mode. Postez log-urile pentru eventuale sfaturi. Multumesc

LOG-01-003-010-011-06-19.CSV LOG-01-003-xxx-xxx-06-19.CSV LOG-01-011-xxx-xxx-06-19.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că problema principală este la geometrie şi cred că până la urmă nu scapi fără o curăţare. În principiu logurile în mers arată destul de ok, destul de asemănătoare cu cele postate ultima dată, dar se observă ceva aici: primele 3 arată relativ asemănător, dar ultimul trădează această tendinţă de ancrasare a geometriei.

image.thumb.png.357dc64a3b3451b12fb81541718e6260.png

image.thumb.png.db96a98ff59302dba36273bf15a6f153.png

În mod normal cu setarea asta a geometriei (nu este chiar perfectă în sensul că Duty cycle stă la nişte valori puţin cam mari) şi cu starea în care este acum nu ar trebui să iei limp, dar este posibil să se mai întâmple (de exemplu dacă o forţezi mai tare într-o  rampă mai lungă)

 

EGR arată cam la fel, este ok.

image.thumb.png.928c0842ce3decbab500a810636a3b82.png

 

În schimb la BS011 se vede o îmbunătăţire notabilă

image.thumb.png.a161952481e49561cd84abdac58f1b04.png

Arată destul de ok, dar se observă tendinţa de a agăţa a geometriei.

 

Ca o măsură preventivă, dacă zici că mergi mult în oraş, dă-i să facă din când în când câte un BS011. Pe timpul testului vanele geometriei "mătură" platoul pe toată plaja de acţionare şi mai elimină depunerile şi să dai cu puţină vaselină de cupru (nu altceva) în locul în care parghia geometriei intră în turbină.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!