Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Sunt diferenţe destul de mari

Motor rece

image.thumb.png.9bd66f04830ed65ff7e32c6764bed22c.png

 

Motor cald

image.thumb.png.055946ff9140f19e5c1ff6829fd0ba54.png

La rece nici maximum nu este constant, dar nici  minimum. La cald problema este doar la partea de maximum. Destul de greu de estimat care este problema cu exactitate. Încearcă prima dată să dai cu vaselină cu cupru la axul pârghiei şi eventual încearcă cum ţi-am scris mai sus cu seprarea pârghiei de tijă.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare.

 

Masina din semnatura, cateodata la 2800 - 3000 RPM intra in limp mode. Daca iau contactul in mers si o repornesc isi revine, merge normal. Face chestia asta doar cateodata, poate de 2 ori pe zi, apoi merge cateva saptamani si tot asa.

Pe tester apare "P0401 Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected". Merge relativ bine, insa am observat ca nu trage atat de bine cum o facea inainte. Martorul check engine este permanent aprins, daca sterg eroarea dispare pentru un timp, insa ca il sterg, ca este prezent, tot asa trage, nu simt nici o diferenta. Pierderi de vacuum nu are, am schimbat toate furtunasele, am verificat debitmetrul, functioneaza (am incercat sa merg cu mufa debitmetrului data jos - asa nu trage aproape deloc). 

 

Schema atasata este si pentru motorul AVB? Sunt 3 valve pe schema, insa la mine sunt doar 2, am cautat peste tot (nu m-am uitat atent care din ele lipseste, 18, 75 sau 239). Pe toate stuturile de la cele 2 valve prezente sunt furtunase, dar am observat ca lipseste furtunul de vacuum de pe carcasa filtrului de aer, este doar stutul, fara furtun.

 

Fara scapari de vacuum, fara furtunuri crapate, ce ar putea fi? Pe tester apare doar P0401, ma gandesc ca de la EGR nu ar trebui sa intre in limp mode...

post-14266-0-40160100-1417214128.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR flix mic insemna : vacuum putin, n18 ce nu lucreaza, capsula de la egr sparta.'

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mutat aici postarile pentru a putea analiza mai pe larg problema.

Cel mai bine ar fi să faci nişte loguri, unul în mers şi două pe loc, BS003 şi BS011. Astea ne-ar ajuta destul de mult în localizarea problemei. Pentru lămuriri suplimentare privind logurile citeşte acest topic

Dacă citeşti câteva pagini de pe topicul de faţă o să te lămureşti mai bine de ce sunt necesare logurile.

 

Acum din ce ai descris tu, aşa cum spune colegul mai sus pentru eroarea de pe EGR (pentru care stă şi becul în bord aprins permanent) are drept cauză principală vacuum-ul. Fie se pierde pe undeva (membrana EGR spartă,  membrană de la un alt actuator spartă, rezervor de vacuum spart), fie nu este livrat cum trebuie (N18 defect). Mai rar se poate întâmpla ca EGR să fie blocat pe închis. O cauză foarte frecventă este spargerea membranei EGR. Asta se poate verifica foarte simplu: iei o bucată nouă de furtun de combustibil de dimensiuni asemănătoare celui de pe maşină (dimensiunea nu este critică pentru verificarea asta, important este să intre forţat pe ştuţul EGR), îi tai cu un cutter perfect capetele, unul îl introduci în EGR şi din celălalt tragi aer cu gura. Limba trebuie să rămână lipită de furtunaş (de asta am zis să-l tai perfect). Dacă nu rămâne lipită atunci ai găsit cel puţin una din cauza problemelor: membrana spartă. Cu ocazia asta verifică şi celelalte actuatoare şi rezervorul de vacuum. Mai jos ai schema de la AVB

948860321_AVBvacuum.thumb.JPG.7581f534b72ca743cabfb249624724b6.JPG

Eventuala pierdere de vacuum ar explica şi de ce trage prost maşina şi intră în limp mode (este curios că nu rămâne cod de eroare stocat, ar trebui să rămână unul pentru că după descrierea ta este un limp mode generat de turbină, dar de obicei rămâne şi un cod de eroare).

În mod normal comportamentul pentru eroarea aia ar fi contrar (bineînţeles cu condiţia ca turbina să funcţioneze corespunzător), adică ar trebui să tragă mai bine şi să crească consumul de combustibil.

 

Acum să-ţi răspund punctual la câteva probleme

18 hours ago, mimima said:

Daca iau contactul in mers si o repornesc isi revine, merge normal.

Simptom clar de limp generat de funcţionarea defectuoasă a turbinei, presupun că nu atinge presiunea cerută din cauza deficienţei de vacuum. Este o presupunere, logurile ne vor  lămuri.

18 hours ago, mimima said:

Face chestia asta doar cateodata, poate de 2 ori pe zi, apoi merge cateva saptamani si tot asa.

Dacă este ce am scris eu mai sus problema apare atunci când există o coincidenţă între o cerinţă mare de vacuum pentru actuator turbină şi una mare pentru actuator EGR, de exemplu în sarcină totală (pedală acceleraţie la podea un timp ceva mai îndelungat)

18 hours ago, mimima said:

Pe toate stuturile de la cele 2 valve prezente sunt furtunase, dar am observat ca lipseste furtunul de vacuum de pe carcasa filtrului de aer, este doar stutul, fara furtun.

Sunt două tipuri de electrovalve. Un tip care are doar două ştuţuri (intrare şi ieşire vacuum) aşa cum este N239 dacă nu mă înşel şi care are un filtru de aer micuţ încorporat în electrovalvă. Celălalt tip care este cel mai comun pentru N75 şi N18 are trei ştuţuri, al treilea fiind pentru intrarea aerului atmosferic, dar acesta trebuie să intre printr-un filtru. Fie au ataşate nişte filtre micuţe printr-un furtunaş scurt fie sunt conectate la filtrul de aer. Dacă la tine furtunaşele sunt conectate la electrovalve, dar nu există furtunaş conectat la filtrul de aer, probabil că a ieşit şi este căzut pe undeva, verifică atent pentru că dacă nu este conectată la filtrul de aer, electrovalva va trage aer cu mizerie şi se va defecta.

 

Te aşteptăm cu logurile (toate 3)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Ma puteti ajuta, cu o interpretare pentru log-ul atasat. Am inlocuit egr-ul de curand, masina este DSG, am incercat sa fac log-ul pe manual dar tot dadea inferioara la inceput. Vedeti ceva in neregula? Multumesc mult !!

LOG-treapta 3.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu face presiune turbina

image.thumb.png.14c5bffa4bf6f51e289ebfd6433aff0e.png

image.thumb.png.e4f418a124dd096c3ef081c311d54645.png

 

Verifică vacuum-ul în primul rând (furtunaşe, n75, capsula vacuumatică, rezervor vacuum)

Dacă se poate fă şi BS003 şi BS011 (vezi mai sus)

EGR, MAF par în regulă la prima vedere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru interpretare. Am reusit sa fac si bs03 si bs11. Nu sunt sigur daca sunt facute bine intrucat am constatat diferente intre interfata mea vag407 si ce mai este postat aici cu VCDS. Le atasez acestui post.

LOG-01-011-xxx-xxx.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am facut si eu un log la un ajm pe un a4 b5, deoarece suspectez maf-ul din cauza la un limp mode, cu eroare de negative deviation, turbina am curatat-o in ianuarie, deci nu cred ca este blocata geometria, furtune de vaccum in mare parte le-am verificat, traseul de intercooler l-am urmarit si nu pare crapat niciunul si am si strans colierele. De asemeanea, daca scot mufa de la maf masina e mai puturoasa un pic, si nu primesc cod de eroare de negative deviation doar de maf scos. Astfel, dupa ce m-am uitat pe log si dupa ce am citit multe forumuri, am ajuns la concluzia ca maf-ul e obosit, dar totusi nu sunt singur. Scuze in avans de log-ul facut destul de prost.

Asta e codul pe care mi-l da: 

1 Fault Found:
17964 - Charge Pressure Control 
            P1556 - 35-00 - Negative Deviation

Mersi daca reusesti sa te uiti peste el.

PS: Turbina cand am dat-o jos nu avea joc, doar geometrie blocata si palele un pic agatate. Masina a mers foarte bine din Ianuarie pana acum. Am incercat sa curat si maf-ul ieri si parca merge un pic mai bine, s-ar putea sa fie efect placebo. Aproape am uitat, in momentele alea in care nu trage masina da fum negru daca ii dau pedala pana la fund, prima data din 2008 cand am vazut-o sa dea fum.

LOG-01-003-010-011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vlad-saw

Sunt ok, numai că sunt genul de teste care nu-mi spun mie prea mult. Aşa la prima vedere sunt ok

EGR

image.thumb.png.78399600348213b4cec56a7698f61a1a.png

 

Turbină

image.thumb.png.70a5b8c7201457951de2f02b48f57a31.png

La ăsta cu turbina care ne interesează mai mult semnificaţia curbelor din grafic este: albastru: turaţia, roşu:presiunea, verde: Duty cycle.

Diferenţa on/off este cam 160 mbari

Verifică ce am scris mai sus referitor la vacuum şi dacă nu ai scăpări de presiune între turbină şi motor. Este posibil şi ca MAP să măsoare greşit, dar asta nu o poţi verifica decât cu un alt MAP (poate găseşti unul de probă care să ştii că este ok)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Fet

La tine turbina este moartă

image.thumb.png.5991e7115856cd16bf179d4641195588.png

Într-adevăr şi MAF nu prea indică, dar cred că este consecinţa faptului că turbina nu face presiune. Fumul este din cauza aerului insuficient (asta ar fi un argument în plus că ce indică MAF este corect)

Deci lasă MAF în pace pentru moment şi vezi de ce nu face presiune turbina.

Verifică prima dată dacă actuatorul nu are cumva membrana spartă. Asta se poate verifica foarte simplu: iei o bucată nouă de furtun de combustibil de dimensiuni asemănătoare celui de pe maşină (dimensiunea nu este critică pentru verificarea asta, important este să intre forţat pe ştuţul actuatorului), îi tai cu un cutter perfect capetele, unul îl introduci în actuator şi din celălalt tragi aer cu gura. Limba trebuie să rămână lipită de furtunaş (de asta am zis să-l tai perfect). Dacă nu rămâne lipită atunci membrana este spartă. După aceeaşi metodă verifici toate capsulele vacuumatice şi rezervorul de vacuum conform doc ataşate.

AJM vacuum2.pdf

AJM vacuum.1.pdf

 De mare ajutor ar fi să faci BS003 şi BS011, vezi link pentru lămuriri

https://vwforum.ro/topic/125018-metode-de-diagnoza-pentru-turbina-egr-debitmetru/

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bog76

Uite că am găsit o referinţă documentată despre cât trebuie să fie vacuum-ul la actuatorul turbinei

375167589_valoarevacuum.thumb.JPG.67d7d9a184836ae1518f5063406088b6.JPG

 

Asta este la AJM, cred că la AVF cam tot atât trebuie să fie, deci mai mare decât 650 mbari, la tine este 550, deci cam mic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la masina am verificat capsulele vaccumatice mai usor de accesat, shut off valveul, egrul, actuatorul si aia de la antigel de racit motorina, toate au tinut, in afara de shut off valve, i-am bagat surub in furtun inspre n239 sa tina vaccumul in caz de ceva. Inainte sa ies la o tura cu masina i-am bagat surub si la furtunul de la egr sa vad daca merge mai ok. Asa mi s-a parut si am facut si inca un log in mers si alea de pe loc de la basic settings. Cred ca bs3-ul e prea scurt. Mersi!

lognou3-11-10.CSV BS11.CSV BS3.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv

 

Am aruncat o privire pe la furtunele de vacuum si intr-adevar am gasit o fisura in rezervorul de vacuum pe unde tragea destul de bine aer. Am pus poxilina si problema parea ca s-a rezolvat, insa am refacut bs 11 si nu observ nicio diferenta.  Din cate am inteles de la tine, cele 2 linii ( on/off ) trebuie sa fie cat mai apropiate. Pe graficul nou sunt fix la fel ca pe cel vechi. O sa incerc sa caut mai atent cu toate ca sunt foarte mirat ca reparatia fisurii nu a imbunatatit deloc situatia. 

 

image.thumb.png.8fce3888712d68daa03044be6ae55be1.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Fet

S-a îmbunătăţit puţin situaţia în sensul că presiunea are momente când o depăşeşte pe cea specificată. Cu ocazia asta se observă că MAF este dus. Acolo unde am încercuit eu MAF ar fi trebuit să indice peste valoarea prescrisă.

 

image.thumb.png.58d9e8bc6bef4ace6fb2c4926298fbdd.png

 

BS011 arată că ajunge vacuum la capsula vacuumatică, diferenţa on/off este relativ ok, dar arată foarte rău. Ce am încercuit eu ar indica o geometrie gripată. Ştiu că ai zis că ai curăţat turbina, dar asta se vede. Posibil să fie şi N75 de vină, dar nu mă pot pronunţa. Dacă poţi să schimbi cu unul de probă.

Îţi recomand să faci un BS011 cu motorul rece şi unul cu motorul cald (bine încălzit). Din compararea celor două loguri poate reuşim să vedem dacă este vorba despre o gripare. Neregularităţile de pe porţiunea urcătoare a graficului ar indica probleme de vacuum, dar aspectul ăla poate să apară şi în caz de gripare. Deci fă două BS011 aşa cum ţi-am zis şi lasă-le să curgă mai mult, 50-60 secunde, sunt mai concludente.

image.thumb.png.3596975973f6081e38e2a163a1de596b.png

 

La BS003 se observă o problemă de vacuum, dar eu zic să-l mai faci o dată şi să-l laşi, ca şi pe BS011 să facă vreo 8-9 cicluri de on/off. Valorile maxime şi minime sunt relativ ok, recircularea este un pic cam mare, dar nu asta este problema acum.

 

image.thumb.png.f932bf9555996c17e1b86a554485361a.png

 

Până una, alta eu zic să laşi EGR activ. Poate că pare mai vioaie maşina, dar o să-ţi crească şi consumul. Poate nu se observă acum cu MAF damblagit, dar dacă-l faci să indice ok o să cam simţi, plus că o să ai martorul aprins în bord.

 

Şi încă ceva: dacă vrei să lămureşti problema vacuum-ului ai nevoie de un manometru de vacuum, vezi postările de pe pagina anterioră cum a făcut un coleg.

@vlad-saw

Nu întotdeauna testul ăla făcut la 1400-1500 rpm reflectă situaţia reală, mai ales că la modelul tău îl lasă numai un ciclu. La testul ăsta geometria stă pe două poziţii statice destul de mult pe când în mers situaţia este mult mai dinamică.

Dar bine că s-a rezolvat şi să faci şi un log în mers să vedem diferenţa acolo şi ca să-l ai martor pentru o eventuală situaţie viitoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi mult, maine imi vine maf-ul original bosch pe cod si un brat pe fata ( ca de multilink in romania), si revin cu un raspuns cand apuc sa o testez ca lumea. Geometria era damblagita cand am dat-o jos am curatat-o, am incercat sa o planez si sa o pun la loc, pana la urma e daily beater, daca cumva se rezolva limp mode-ul cu maf-ul doar, asa o las pana se blocheaza de tot. Am observat treaba cu consumul fara EGR azi iarna, aveam in Brasov condus urban consum 8.5 :)). La EGR am anulat shut off valve-ul si asa il las ca e cel original curatat de n ori, poate d-aia e recircularea cam mare ca e batran. Turbina avea cateva pale agatate pe exhaust side,fiind cea originala, nu avea joc foarte mare, nici macar un 1mm. Apropo la AJM nu se aprinde check engine-ul daca scoti egr-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara ,deci am cu 100 de mbari mai putin  ,furtunele de vacum sunt schimbate noi de silicon, am verificat si tubulatura si coturi si nu am gasit nimic suspect,idea e ca am masurat presiunea si la iesire din pompa vacum si tot 550 mbari scoate,sar putea sa fie obosita pompa de vacum sa nu mai functioneze corect sau sa caut in alta parte?

 

Modificat de Bog76
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut am refacut BS3 si BS11 la rece. Si s-a intamplat ceva interesant, dupa test m-am dus sa scot maf-ul sa nu ma chinui cu masina si am mers vreo 18-19km si a inceput sa dea fum si sa nu traga deloc, ceea ce nu facea cu mufa de la maf scoasa pana acum. De asemenea, dupa ce am pornit masina si i-am dat bs3 la rece a murit motorul dupa niste trepidatii si fum negru. Am repornit-o si a mers dupa (aveam maf-ul conectat). Nu am citit codul de eroare dupa ce am devenit fumigena, cel mai probabil negative deviation.

LOG-01-011-xxx-xxx rece.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, Bog76 said:

sar putea sa fie obosita pompa de vacum sa nu mai functioneze corect sau sa caut in alta parte?

Înainte de toate verifică dacă scapă pe la ştuţul care este înfipt în pompă. Am întâlnit destul de multe situaţii aici pe forum cu problema asta. Dacă scapă vacuum pe acolo ar trebui să se audă un sunet. Poţi folosi un furtun de vreo 8 mm diametru pe post de stetoscop, un capăt îl bagi în ureche şi cu celălalt te plimbi prin zona bănuită. Eu aşa am găsit un furtunaş de vacuum crăpat, auzeam un sunet ciudat, ca un ţiuit şi nu ştiam de unde vine.

@Fet

Acum putem spune mai multe despre BS

BS011

image.thumb.png.3b597581a1a0601e0f36ff5d0f82b107.png

Nu arată bine deloc. Graficul ar trebui să ajungă la liniile alea roşii trasate de mine. Cauza poate fi griparea geometriei sau o problemă de vacuum (sau ambele). Îţi sugerez să faci două chestii destul de uşoare. Una ar fi să dai cu nişte vaselină de cupru (nu altceva, se găseşte spray la magazinele de piese auto) în locul unde intră pîrhia geometriei în turbină iar cealaltă, având în vedere că N18 văd că funcţionează corect, să inversezi N18 cu N75 de probă (nu sunt ele chiar identice, dar putem trage o concluzie. Apoi să repeţi BS011 şi BS003 să vedem dacă se modifică ceva.

 

BS003

image.thumb.png.f29371858e0cac0b73a397f32c44f512.png

Aici se vede că recircularea este cam mare (valoarea minimă ar trebui să fie pe la linia roşie) Practic graficul arată că atunci când EGR este complet deschis intră puţin aer şi mai multe gaze arse. Este cauza pentru care a murit motorul când i-ai dat BS003 şi pentru care scoate fum. Probabil că atunci când îţi scăpa vacuum pe la actuatorul de shut off EGR nu se deschidea la maxim şi recircularea era mai mică. Treaba asta nu are legătură cu EGR sau N18 ci are legătură cu partea de evacuare şi turbina. Recircularea este mare atunci când ai o obstrucţie pe evacuare sau pe admisie.

Până rezolvi problema cu presiunea şi cantitatea de aer ar fi bine să anulezi EGR, măcar fum să nu scoată.

Şi valoarea maximă este puţin cam mare, asta ar putea avea drept cauză o scăpare de presiune între turbină şi motor, deci de verificat tubulatura între turbină-intercooler-EGR.

Să verifici bine şi tubulatura dintre MAF şi turbină pentru că dacă ia pe acolo aer fals MAF va indica puţin chiar dacă îl pui pe cel nou.

 

Ar fi interesant de ştiut dacă s-a umblat la reglajele turbinei pentru că toate problemele de mai sus se pot datora şi unui reglaj defectuos.

15 hours ago, Fet said:

daca cumva se rezolva limp mode-ul cu maf-ul doar,

Nu prea cred, dar mai ştii?:))

15 hours ago, Fet said:

La EGR am anulat shut off valve-ul si asa il las ca e cel original curatat de n ori, poate d-aia e recircularea cam mare ca e batran

Nu de aici este recircularea, am explicat mai sus. Ar fi bine ca shutoff să fie funcţional (din motive de oprire lină şi în caz că o ia pe ulei, dacă te prinzi repede să iei contactul salvează motorul de distrugere totală). Am impresia că se găseşte actuator separat de schimbat, dar nu sunt sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La reglaje la actuator nu am umblat, cum l-am luat jos asa l-am pus inapoi. Stiu ca shut off-ul nu are treaba cu recircularea, am zis ca s-ar putea sa nu mai fie nici egr cum era la prima tinerete, cum inversez n18 cu n75, in loc sa am furtunasul de vaccum pentru actuator din n75 il folosesc pe ala de vine din n18?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie să schimbi între ele furtunaşele care merg la actuatoare şi mufele electrice. Dacă nu ajung firele şi furtunaşele (şi nu prea cred că ajung) va trebui să pui efectiv una în  locul celeilalte (cam asta ar fi cea mai bună variantă)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ghici ce, nu am rezolvat nimic, am pus debitmetru nou,merge la fel, chiar si valorile sunt la fel. :)) L-am dat inapoi pentru ca nu justifica cei 513 lei. Cand ajung acasa atasez si logul facut cu debitmetrul asa zis nou si bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este chiar ok. Acum cam ai suprapresiune 

image.thumb.png.d1e2209d035fa8411ee9504ea7746ffc.png

 

Ca să fie concludent logul trebuie să bagi piciorul în acceleraţie pe la 1700 rpm şi să ţii acceleraţia lipită de podea, fără să mişti piciorul, cam până pe la 4000 rpm. O dată în tr.3 şi apoi şi în tr.4. Dacă nu iei limp pentru suprapresiune să zicem că o poţi lăsa aşa până îţi vine altă idee.

Şi nu fi leneş, fă şi logurile în BS:)), măcar pentru tine să le ai martor pentru altă dată.

 

50 minutes ago, Fet said:

tot daca am curatat-o acum 4 luni

cu ce ai curăţat-o?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!