Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

La o privire aruncata rapid - debitmetru cu probleme. Masina nu e un pic mai puturoasa, fum negru la plecarea de pe loc cu demaraj puternic? Inainte sa cumperi un debitmetru nou, poti incerca curatarea acestuia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La o privire aruncata rapid - debitmetru cu probleme. Masina nu e un pic mai puturoasa, fum negru la plecarea de pe loc cu demaraj puternic? Inainte sa cumperi un debitmetru nou, poti incerca curatarea acestuia.

Multumesc pentru raspunsul prompt.

Da, pare a fi un picut mai lenesa la turatii mai mici, in jur de 2000-2500 dar nu scoate fum , nici alb nici negru.

Debitmetrul este schimbat cam de jumatate de an, am cumparat un Bosch la 5.5 mil.

Turbina pare sa aiba ceva in neregula?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Ma puteti ajuta cu o interpretare a logului atasat si cu ceva sugestii in legatura cu problema descrisa mai jos, care ma chinuie de 4-5 luni, pls?

Inregistrarea are 2 parti: in prima nu am reusit sa ajung la 4000 rpm din cauza traficului, iar in a doua am accelerat pana la 4000 si apoi am lasat-o in frana de motor (tr. a III-a tot timpul, acceleratia la podea pe perioada de accelerare). Am facut si grafice pentru presiune si debit in cele doua cazuri.

Este vorba de un Passat 1.9 TDI 105CP DPF din 2006 (motor BLS) cu urmatoarele simptome:

- la plecarea de pe loc masina nu trage, in tr. I se chinuie si parca-si da-n nas scurt de cateva ori, iar pe la 2100-2300 rpm incepe sa traga de ma baga-n scaun

- in tr. a II-a tot asa, lipsa de putere, iar pe la 1700-1900 rpm isi da drumul si merge bine

- in tr. a III-a si mai sus se mai simte o usoara crestere de cuplu pe la 1800 rpm, dupa care merge ok

- in momentul cand simt cresterea brusca de cuplu se aude si un zgomot ciudat (cred ca in momentul respectiv actuatorul vacuumatic modifica brusc geometria variabila - se vede si pe grafice).

Cand am inceput sa remediez problema, la sugestia unui mecanic (ce lucreaza la reprezentanta VW) am schimbat EGR-ul, apoi au dat jos turbina si au curatat geometria, acum geometria merge cursiv si nu agata deloc, axul turbinei nu are joc. Am schimbat N75-ul, MAF-ul, apoi MAP-ul, toate originale, dar masina merge la fel. La scanare nu apar erori, iar incarcarea pe filtrul de particule e in jur de 3-5 %.

Am verificat si vacuumul dupa N75 (intre N75 si actuatorul vacuumatic de pe turbina) cu un vacuumetru: cand accelerez, vacuumul scade de pe la -0.7 bar cat e la relanti pana pe la -0.4 destul de liniar si dupa aceea apare o scadere brusca pana pe la -0.25 bar, simultan cu cresterea brusca a cuplului.

Astept parerile voastre, ca pe mine ma apuca disperarea...

Scuze pentru post-ul f. lung, dar am zis sa descriu putin problema.

Va multumesc.

LOG_01_003_011_2010_09_10.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La o privire aruncata rapid - debitmetru cu probleme.

Nu debitmetrul e cu probleme, agata geometria variabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pun si eu 2 log-uri de la 2 masini. Ambele cred ca au un furtun fisurat la intercooler.

BBG: Audi A4 1.9 TDI

BTT: VW Passat 1.9 TDI cu chip. La scanare pe Engine a dat si eroarea Charge Pressure Control

Aveti log-urile aici. Poate ma ajuta cineva cu o interpretare.

LOG_01_003_010_011BBG.zip

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu debitmetrul e cu probleme, agata geometria variabila.

Imi mentin punctul de vedere - am vazut si geometria -, dar pana nu faci ceva cu debitmentrul, nu e concludent. tibisku, incearca sa probezi cu un debitmetru de la altcineva sa faci un log si sa il postezi.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi mentin punctul de vedere - am vazut si geometria -, dar pana nu faci ceva cu debitmentrul, nu e concludent. tibisku, incearca sa probezi cu un debitmetru de la altcineva sa faci un log si sa il postezi.

nu cred ca voi gasi un debitmetru la altcineva, dar .. este posibil oare sa se fi stricat in numai jumatate de an debitmetru nou bosch?

mentionez ca masina are 267.000km si turbina nu a fost curatata niciodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi mentin punctul de vedere - am vazut si geometria -, dar pana nu faci ceva cu debitmentrul, nu e concludent. tibisku, incearca sa probezi cu un debitmetru de la altcineva sa faci un log si sa il postezi.

Un debitmetru cu probleme NU are salturi de valori, arata ori mai mult ori mai putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut un log la masina unui prieten care nu mai merge ca la prima tinerete,nu mai are vlaga aceea de 131 de cp,

Va rog frumos daca puteti sa-mi interpretati si mie logurile pentru turbo facute de mine .

Masina peste un VW Passat de 131 de cp din 2002

Parerea mea este ca MAF nu functioneaza cum trebuie

log1_9tdi2.xls

log1_9tdi.xls

Modificat de ddmihaid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

debitmetru arata cam putin... si geometria face putin figuri dar nu imi dau seama din 6 masuratori.

arata bine.... nu trage in ture sau nu trage de jos....

Modificat de Swat Cat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tibisku, apasa butonul turbo, sus in dreapta ecranului daca il ai (eu il am pe versiunea 10) cand mai faci log si tine pedala pana la 4000 rpm, asa va fi mai usor de interpretat avand mult mai multe valori logate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Credeam ca butonul turbo apare in functie de versiunea de software si nu de EDC ;) Merci pt. corectie :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

arata bine.... nu trage in ture sau nu trage de jos....

ok, ce masuratori ar trebui sa mai fac?

sa tin mai mult timp pedala apasata la o anumita turatie?

multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Ma puteti ajuta cu o interpretare a logului atasat si cu ceva sugestii in legatura cu problema descrisa mai jos, care ma chinuie de 4-5 luni, pls?

Inregistrarea are 2 parti: in prima nu am reusit sa ajung la 4000 rpm din cauza traficului, iar in a doua am accelerat pana la 4000 si apoi am lasat-o in frana de motor (tr. a III-a tot timpul, acceleratia la podea pe perioada de accelerare). Am facut si grafice pentru presiune si debit in cele doua cazuri.

Este vorba de un Passat 1.9 TDI 105CP DPF din 2006 (motor BLS) cu urmatoarele simptome:

- la plecarea de pe loc masina nu trage, in tr. I se chinuie si parca-si da-n nas scurt de cateva ori, iar pe la 2100-2300 rpm incepe sa traga de ma baga-n scaun

- in tr. a II-a tot asa, lipsa de putere, iar pe la 1700-1900 rpm isi da drumul si merge bine

- in tr. a III-a si mai sus se mai simte o usoara crestere de cuplu pe la 1800 rpm, dupa care merge ok

- in momentul cand simt cresterea brusca de cuplu se aude si un zgomot ciudat (cred ca in momentul respectiv actuatorul vacuumatic modifica brusc geometria variabila - se vede si pe grafice).

Cineva? Ceva?... Nu-si da nimeni cu parerea?

Va spun ceva log-urile mele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

arata bine.... nu trage in ture sau nu trage de jos....

Salut

Deci,masina nu trage la plecarea de pe loc intr-a I si a doua,si cateodata si sacadeaza in viteza a doua .

Ce parere aveti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

treaba e naspa... ca toat valorile sunt perfecte.... incearca sa slabesti teava care da in turbina... poate e sticat senzorul diferential de pe filtru de particule si nu arata ca e infundat...

adica nu trage de jos presupun... dar fa si tu logul din 1500 ture si treapta 3-a sau a 4-a

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

treaba e naspa... ca toat valorile sunt perfecte.... incearca sa slabesti teava care da in turbina... poate e sticat senzorul diferential de pe filtru de particule si nu arata ca e infundat...

Stiu ca e naspa... dar nici valorile nu mi se par a fi perfecte...

Daca te uiti la graficele de presiune se vede cum pana la 1800 rpm presiunea masurata creste f. mult comparativ cu cea ceruta si apoi se face o corectie - se observa si oscilarea valorilor duty cycle pt N75 (pe grafice am inmultit valoarea in procente cu 10 pt o vizualizare mai buna impreuna cu presiunea), moment in care se si aude cum modifica brusc geometria (e un zgomot ciudat, nu prea pot sa-l descriu). Acolo apare cresterea brusca de cuplu.

Dupa 1800-2000 rpm nu sunt probleme, intr-adevar (in tr. a II-a si mai sus ca in tr. I se chinuie si pana pe la 2300).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce vad... mai bine nu se poate... nu au cum sa fie pefect egale... si la inceput overboostul e normal...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!