Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

2 hours ago, DaLyR said:

Dar nu face presiune, ramane pe la 960, nu face deloc presiune asa cu furtunul de vacuum scos, vreun alt mod de a testa N75?

Normal că nu are cum să facă presiune. Fără vacuum geometria este complet deschisă deci presiunea este minimă. Singurul mod de a verifica N75 ar fi cu manometrul de vacuum pus în locul actuatorului şi dat să facă BS011. Ar mai fi un mod indirect, prin comparaţie: scoţi furtunaşul de vacuum de la intrarea şi ieşirea din N75, faci rost de un ştuţ, ceva, un adaptor cu care poţi conecta cele două furtunaşe, dai să facă log în BS011  şi conectezi/deconectezi manual vacuum-ul la interval de 5-6 secunde (nu ţii cont de on/off-ul dictat de ECU). Se compară evoluţia presiunii în comparaţie cu un BS011 normal făcut tot atunci şi dacă nu sunt deosebiri majore atunci N75 este ok.

 

2 hours ago, DaLyR said:

Apropo, daca furtunul de vacuum care merge spre actuatorul turbinei din N75 ar scapa vacuum asta ar insemna sa miste actuatorul ceea ce automat ar duce la o presiune a turbinei scazuta?

Dacă furtunaşul scapă vacuum (sau N75 nu livrează cantitatea necesară de vacuum), în funcţie de cât de mare este pierderea, acumularea de vacuum în actuator este mai lentă şi de cele mai multe ori nu până la nivelul necesar închiderii geometriei atât cât este necesar ca să asigure presiunea necesară. Prin urmare ECU, care vede asta prin intermediul senzorului de presiune, încearcă să corecteze, adică creşte valoarea Duty Cycle şi asta tot creşte până când se atinge presiunea cerută. Rezultatul este un spike întârziat, destul de lung şi cu o creştere lentă (dacă pierderea este prea mare presiunea măsurată nici nu o atinge pe cea prescrisă, Duty cycle creşte la maxim şi maşina intră în limp mode). După asta Duty cycle scade pentru a aduce presiunea măsurată cât mai aproape de cea prescrisă, dar dacă sunt pierderi de vacuum sub presiunea arcului din actuator geometria se deschide prea mult şi presiunea scade considerabil şi tot aşa

 

22 hours ago, DaLyR said:

Am observat ca unii testeaza valva N75 prin a scoate furtunul care merge catre actuator si dupa merg cu ea FARA WOT neaparat si daca presiunea este tinuta, atunci inseamna evident ca nu este vreo scapare de presiune cat timp se mentine presiunea cu actuatorul inchis dar indica faptul ca probabil N75 este defect.

 

Acum am văzut că ai mai postat ceva la momentul respectiv. Nu ştiu ce să zic de testarea asta că nu o prea înţeleg. Comportamentul normal ar fi ca maşina să intre în limp mode pentru presiune scăzută imediat ce o accelerezi ceva mai tare (presiunea are o oarecare creştere care se datorează creşterii turaţiei motorului, dar nu suficientă).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu log, unul cu DOP si unul fara nimic, fara placuta, fara dop pe vacuum, valorile sunt mai crescute fata de ultimul log, dar urmatoarea zi dupa ultimul log complet bs03 mi-am facut stage 1, probabil au fost valorile marite si la recirculare gaze, nu stiu sigur, cand le-am cerut informatii tehnice la informatii nu au stiut sa-mi zica, am lasat-o asa ca tot ce au facut a fost sa downloadeze o mapa de pe net si sa-l scrie pe ECU garantat, ca doar a fost 400 de lei, nu 400 de euro, asa ca poate de asta debitul este mai mare si nu mai este maxim 420 ci 445, si la fel si minimul nu mai este 190 ci 210.
Am uitat sa specific de Stage 1 deoarece nu eram sigur daca influenteaza si recircularea din EGR.

Deci concluzia ar fi ca EGR-ul este ok, nu? Blindat ar fi cam 10-15 in plus, poate nu inchide chiar 100% ci 99% probabil. De aici si diferenta asta destul de mare fata de logul de dupa curatare si logul de astazi, fiind cauzat de remapare.


P.S Nu stiu cum ne nimerim, dar postam aproape in acelasi minut, si astazi si aseara :))
 

LOG-01-003-xxx-xxxoooooo.CSV LOG-01-011-xxx-xxxiiiiiii.CSV

Modificat de DaLyR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, DaLyR said:

Apropo, ce mi s-a parut "diferit" a fost faptul ca parca tremura mai tare masina la relanti cat timp avea tablita, nu stiu daca din cauza asta sau din cauza faptului ca nu era prea cald motorul, nu eram la 90 ci undeva la aprox. 60.

Cred că amândouă. Cu EGR blindat MAF vede mai mult aer deci creşte cantitatea injectată+motor rece rezultă un motor mai zgomotos

4 minutes ago, DaLyR said:

Deci concluzia ar fi ca EGR-ul este ok, nu?

Da, aşa cum este acum logul este în regulă. Să vii şi cu celelate loguri să vedem rezultatul general

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

31 minute în urmă, lupo_bv a scris:

Da, aşa cum este acum logul este în regulă. Să vii şi cu celelate loguri să vedem rezultatul general

Care celelalte loguri? Cu dop am pus acum, postarea e facuta acum cateva minute sau sa mai fac si alte loguri?

A, ok, voi face maine BS011 si log in mers.

 

Modificat de DaLyR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BS011 şi logul în mers

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, lupo_bv said:

@Marci19

Logul în mers nu este făcut corect (ai selectat gr. 13 în loc de 10 şi nu a fost făcut cu acceleraţia la podea). O chestie interesantă aici: este prima dată când văd compensaţii 0 pe toate injectoarele în toate regimurile de turaţie.

BS011

image.thumb.png.fe827903dcac153a8e71d3bdb301dda3.png

 

BS003

image.thumb.png.9f50734d084f71c3a15c5fa4e660468e.png

 

@chicoandrei

pune logurile aşa cum le salvează vcds, în format *.csv nu poze

 

@DaLyR

image.thumb.png.f4c01d522d6e42dedf3ac5ba46138a44.png

 

Se observă că media valorilor maxime a crescut cam de la 425 la undeva în jur de 460. Asta ar însemna fie că EGR totuşi nu închide bine, fie că N18 mai scapă vacuum când nu trebuie. Ca să lămurim asta scoate tăbliţa şi anulează EGR prin scoaterea furtunaşului de vacuum din capsula vacuumatică şi înfundarea lui cu un şurub. Apoi BS003.

Trage mai bine cu EGR anulat?

 

 

Am făcut-o intenționat cu grupul 013 ca sa văd cum stau și injectoarele deoarece are un rapanit la rece la accelerare . Cu vechea turbina aveam un consum foarte mare undeva la 9 extra-urban cu noua turbina nu am apucat sa văd dacă e vreo diferenta

Ideea e ca nu știu cum sa rezolv cu lipsa de forța la plecare .

am blindat și egr nicio diferența, am schimbat maf-îl nimic, am verificat furtunile vaccum vizual cel de pe filtru l-am scos și am tras / suflat pe el merge cu ușurintă doar ca parca n75 are un pic de vibrații când fac operațiunea asta, mapul curățit, schimbat oringuri și reglat injectoare, curățit egr și clapeta shut-off m-am gândit și la pompa tandem dar as avea probleme și cu frâna ceea ce nu se întâmpla 

Sa fie injectoarele?

Sa fie vreo scăpare de presiune ?

Nu știu ce sa mai verific..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atasat am pus si eu log-ul pentru grupa 001, egr si boost.. este vorba de Passat B6 2.0TDI BMR. Am reconditionat turbo, din cate am inteles la actuator nu s-a umblat in vreun fel. De cand s-a schimbat miezul turbinei nu mai simt cei 170 de cai. Trage cam ca una de 140 de cai, in conditiile in care are si dpf-off si inainte de reconditionare tragea excelent masina. am cronometrat inclusiv 0-100 si sub 10 secunde nu coboara, desi ar trebui sa faca in 8.6...

 

Am facut BS011 si diferenta intre On si Off a fost de 110mbar, deci peste minimul de 80mbar 

 

Later edit: inca un aspect: cum temperatura de afara trece de 20 de grade, motorul parca se "inmoaie", e mai lenes...

 

Sub tabel sunt si grafice. Mie mi se pare ca boost-ul este destul de decalat.

LOG-01-001-003-011.xlsx

Modificat de MAS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cele cu dddd sunt dupa un n75 din dezmembrari, il pot returna daca ii la fel.

 

Ideea este ca nu tot timpu simt fizic cum pierde presiunea, nu chiar la fiecare WOT acum dupa ce am facut stage 1.

 

Din loguri pare cam la fel, din cate am apucat sa analizez, nu? Mai putin bs03 care parca nu a iesit chiar asa bine cred.

LOG-01-011-xxx-xxxhhhhhh.CSV LOG-01-003-010-011ddddd.CSV LOG-01-003-xxx-xxxddddd.CSV LOG-01-011-xxx-xxxdddd.CSV LOG-01-003-010-011hhhhhh.CSV

Modificat de DaLyR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai pot da edit.

M-am uitat mai bine peste logul bs011 si observ ca cu N75-ul de la dezmembrari am presiune mai mica cu 10 milibari (are vreo relevanta? sau se mai intampla de obicei?)

Acesta este din logul cu piesa n75 din dezmembrari
image.thumb.png.598a40ff28e782b8bf904a6432272e5a.png

Si asta cu cel vechi, ce era pe masina

image.thumb.png.8661eb943896e34686f0745f647fde38.png


Asta ar putea insemna ca  N75-ul meu este mai ok decat cel din dezmembrari? In logurile din mers mie mi se pare ca isi mentine cat de cat mai bine presiunea cu N75-ul din dezmembrari, poate fi coincidenta? Nu stiu.
Si am mai observat in loguri dar si fizic am simtit faptul ca dupa acel spike mare de cadere presiune revine si se mentine presiunea, nu tot cade urca, cade urca samd, asta dupa ce am facut Stage 1, dar bine, nici ca ar avea prea multa vreme deoarece e putin mai sprintena si nu mai am unde sa-i dau, mai ales cu drumurile ce le am la mine, mi-e si frica

Modificat de DaLyR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In urma resoftarii aveam overboost de 60mbar.cu N75 nou overboost a scazut la 30mbar.Si N75 capata uzura in timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si de la n75-ul uzat din dezmembrari sa-mi scada presiunea in bs011? In mers nu vad neapatat vreo diferenta relevanta decat ca pare ca n75.ul din dezmembrari se stabilizeaza mai bine dupa spike, cel putin asta vad eu, nu prea am experienta in a citi logurile, sincer

Modificat de DaLyR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alehandro0608

Buna seara,rog daca  ma poate ajuta si pe mine cineva cu o interpretare la un log(cel in mers l-am pus de doua ori,nu stiam care e bun)?

Vw touran 1.9 bxj 90cp 

Ca probleme am observat ca se aude un fluierat cred ca de la turbina si mi se pare consumul crescut in ultima perioada

Multumesc frumos !

LOG-01-003-xxx-xbunxx.CSV LOG-01-0011-xxx-xxx.CSV LOG-01-reerrere003-010-011.CSV LOG-01-003-010-011-.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 4/5/2021 at 10:11 AM, MAS said:

Am facut BS011 si diferenta intre On si Off a fost de 110mbar, deci peste minimul de 80mbar

Minimul ar fi cam 160 mbari. Din logul tău reiese că ai cam tot timpul presiunea măsurată sub cea prescrisă. Poţi pune aici un log pe 3-10-11 cu acceleraţia la podea de la 1600 rpm şi logul în BS011, dar cel mai bine mergi la cei care au recondiţionat turbina să-i facă şi reglajele corespunzătoare.

 

@DaLyR

Logurile cu N75 din dezmembrari. Problema generală (căderea de presiune)rămâne

image.thumb.png.584e9bb6fb0600092dd374a0007e3ac2.png

 

 

Eu cred că N75 tău nu are nimic, oricum cel din dezmembrări are un comportament mai slab. Trebuia să faci testul pe care ţi l-am propus.

image.thumb.png.274aa30dfa6ebfc053832b395598c1aa.png

 

@alehandro0608

Graficele arată relativ ok (în bs011 este cam mică diferenţa on/off). Din păcate fluieratul nu se poate vedea în loguri, dar trebuie luat în serios dacă a apărut dintr-o dată. Iar consumul poate avea destul de multe cauze, nu se poate deduce de aici

image.thumb.png.a8f07722e0a16e9dda97c1a236fda9ba.png

 

image.thumb.png.f71b04431916ce0f918a7bf27f086c7a.png

 

image.thumb.png.db0a9274b56988af6d4cb3991622a1d7.png

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri


Acum imi aduc aminte, facuseram acum ceva vreme cand mi-ai dat sfatul, sa fac cu pompa de vacuum si acum mi se pare logic ca daca fac vacuum cu pompa si am X bari iar cu N75-ul am mai putin atunci clar ar fi N75 problema, acum m-am uitat in istoric si am 1071mbari cu pompa si cu N75-ul meu tot la fel.
Dar N75-ul nu poate sa faca figuri sub presiune? Doar cand atinge limita de boost etc ca prin acest teste rezulta ca N75-ul cel putin la 1400RPM este ok, nu?
Am atasat si log-ul de care vorbesc.

Deci N75 iese din calcul, il voi returna pe cel din dezmembrari, am 15 zile, nu-i problema de asta... Imi mai ramane atunci sa fac testul cu presiune in tubulaturi + un spray cu apa si sapun

Si daca presiunea nu se pierde nici prin tubulaturi, unde ar mai putea? Ca deja m-a exasperat
 

LOG-01-011-xxx-xxx-CU POMPA.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Alin30

Din punct de vedere al formei logurilor situaţia este cam la fel.

image.thumb.png.89f25a2c8ef3b7dbd33ff9c02ce62466.png

 

image.thumb.png.2b34d6c742d9aa024db0a105ef657bb4.png

 

image.png.4eaf8be7a364c1e9e969f789a2d2b42f.png

 

@Alin30 @DaLyR

Nu ştiu cum v-aţi nimerit,dar la voi situaţia este asemănătoare. Prima chestie care trebuie lămurită este de ce în bs011 valoarea maximă nu este constantă. Pentru a lămuri dacă problema este în zona vacuum-ului (pompă tandem, furtunaşe, valve de sens, electrovalve, actuator) sau a turbinei ar trebui procedat în felul următor (teoretic pentru că practic nu ştiu cât acces aveţi pe acolo):

- se separă pârghia geometriei de tija actuatorului (aveţi grijă cu şaiba aia să nu o pierdeţi)

- se dă din vcds să facă log pe BS011

- ţineţi pîrghia geometriei lipită de şurubul de stop cam 30-40 secunde

-  se salvează logul

Dacă valoarea înregistrată este constantă (asta este maximum ce poate da turbina cu reglajul actual al şurubului de stop) atunci problema este pe parte de vacuum, dacă nu atunci nu are treabă cu vacuum-ul şi problema trebuie căutată între turbină (inclusiv turbina) şi admisie

Şi acum dacă tot v-aţi murdărit pe mâini verificaţi şi setarea tijei actuatorului

- se montează la loc tija actuatorului 

- se scoate furtunaşul de vacuum din capsula actuatorului

- se dă din vcds să facă log pe BS011

- aşteptaţi cam 30-40 secunde

-  se salvează logul

Asta este valorea minimă la care este setat actuatorul şi ar trebui să fie o valoare constantă.

Diferenţa dintre aceste valori ar trebui să fie măcar 150 mbari.

LE

verificaţi şi rezervorul de vacuum dacă ţine vacuum-ul. Au fost situaţii când a fost fisurat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc din nou,ce parere ai de lungimea tijei si recirculare?

O sa verific din nou vaccumul,desi tind sa cred ca problema este la turbina,pentru ca pe parcurs ce se incalzeste turbina valoarea presiunii creste,iar bs011 a fost facut imediat dupa log,pe parcursul logului temperatura turbinei a mai scazut si de aici direfenta de presiune,probabil cu cat temperatura este mai mare cu atat turbina este mai etansa in urma dilatarii materialului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este normal să fie mai mare presiunea cu motorul cald, dacă la rece ai de exemplu 150-160 la cald poate fi 180

Recircularea este ok, iar lungimea tijei pare şi ea ok, presiunea minimă este puţin sub cea atmosferică.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am intrebat de lungimea tijei pentru ca se aude foarte putin pe decelerare pe 2000rpm ca si cum s-ar descarca turbo,ma gandeam daca ar trebui sa mai lungesc putin tija,daca nu sa o las asa si sa caut problema in alta parte,desi cred ca mai mult nu pot scoate din acest turbo,multumesc inca o data pentru timpul acordat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poţi încerca dar să faci după aia cele 3 loguri ca să vedem exact efectul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am impresia că nu prea a avut nici un efect. Posibil să fi intrat în zona aia a reglajului tijei în care lungirea nu mai are efecte notabile (am mai discutat asta ceva mai în urmă după observaţia unui coleg)

image.thumb.png.c13352d2ff1321204b7bdecff1966e5f.png

image.thumb.png.e6f1bf6272902afc893e0961a752be73.png

image.thumb.png.8dd1ce9a104881a97314cac9953466e9.png

 

 

image.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat in log si la duty cycle este aproape de 20 % nu este si aproape de limp,adica sa nu fie reglajul bun?Doar intreb,nu ma pricep,in logurile vechi era mai aproape de 40%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Comportamentul duty cycle ar fi aşa: când apeşi pedala de acceleraţie la podea are o creştere bruscă dar scurtă (creşterea asta la unele EDC  este spre 90 iar la altele 20), iar după ce se atinge presiunea maximă (spike-ul)se normalizează undeva în jur de 50. Acum dacă spike-ul este lung şi constant atunci şi duty cycle rămâne la valori extreme în încercarea de a corecta presiunea. Dar decalajul pe care îl are la tine duty cycle ar putea indica un reglaj incorect. De exemplu ai avut un log în care duty cycle a avut un comportament mai aproape de teorie

https://vwforum.ro/topic/41003-log-uri-interpretarea-lor-probleme-turbina-debitmetru-egr/?do=findComment&comment=3082885

Excluzând lagul şi menţinerea presiunii la un nivel ceva mai scăzut de prescris, acel grafic se apropie cel mai mult de o formă corectă

 

Se mai întâmplă şi situaţii mai greu de explicat cum ar fi cel al colegului de aici

https://vwforum.ro/topic/41003-log-uri-interpretarea-lor-probleme-turbina-debitmetru-egr/?do=findComment&comment=3081036

Acolo se vede că deşi până la urmă presiunea devine corectă duty cycle scade tot mai mult. Oare să fie din cauză că MAF vede o cantitate cam mare....nu-mi dau seama.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 5 ore, lupo_bv a scris:

- se separă pârghia geometriei de tija actuatorului (aveţi grijă cu şaiba aia să nu o pierdeţi)

- se dă din vcds să facă log pe BS011

- ţineţi pîrghia geometriei lipită de şurubul de stop cam 30-40 secunde

-  se salvează logul


Ideea e ca eu stiu ca am mai incercat sa actionez actuatorul manual dar tin minte ca era TAPANA, adica nici nu-l puteam misca cu mana decat vacuumatic, dar voi incerca astazi si acest lucru din nou, ma duc si iau si o conducta de injectoare si sa o schimb.

Modificat de DaLyR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!