Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

21 minute în urmă, Totalsender a scris:

Bun

Intrebare:

lungesc sau scurtez parghia?

Asta nu stiu nici eu la mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Totalsender

Nu sunt sigur, dar cred că ar trebui scurtată puţin, astfel mă gândesc că se va obţine un răspuns mai prompt. De cele mai multe ori ai spus că ai umblat la tijă nu şi dacă ai scurtat-o/lungit-o aşa că nu prea pot să anticipez.

@Alin30

Nu-mi dau seama, dacă prin lungire nu s-a obţinut nimic şi ai observat că s-a înrăutăţit comportamentul cred că ar trebui scurtată

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut din nou,am mai scurtat tija cu o tura,la cald am valorile bs011:980/1142;atasez un nou log,multumesc.

bubbbbbbb.CSV

Acest ultim log nu este facut corect,imi aparuse ceva in fata si am redus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin si eu cu o veste proasta... si una posibil buna.

Mainainte ma uitam random pe la motor (motorul bine incalzit) si am observat ( https://drive.google.com/file/d/1mbKTTg4iyG0b3v4BO1fiUQO1JgRbN2a_/view?usp=sharing nu pot atasa video-ul, fiind mai mare de 1MB) pe langa galeria de admisie/turbina niste "bulbuci" la o imbinare pe unde evident se vede clar ca am pierderi de ulei si da, intr-adevar imi cam scade uleiul (uneori parca ramane blocat si nu scade, alteori scade brusc.
Intrebarea e urmatoarea: De la ce e imbinarea aia? Galeria de admisie/turbina? Ca nu-mi dai seama sincer...

Si o alta intrebare, ar fi posibil ca pe acolo sa pierd eu de fapt presiunea ? Pe langa faptul ca pierd evident ulei.

P.S. Inca nu am apucat din pacate sa testez presiunea intre EGR si turbina ca sa pot sa zic daca pierd si prin tubulatura respectiva, voi testa maine sau poimaine cand apuc.

 

Edit:// Din ce observ, galeria de admisie are altfel prinderea (are suruburile orizontale) dar galeria turbinei le are pe verticala.

Iar daca acea pierdere este de la galeria turbinei asa cum banuiesc eu, sunt ok garniturile astea?  
 

image.thumb.png.b19f06bde3dd3ff1efa64a00952ba7b6.png

Intreb deoarece am mai vazut si asa, intreg, care-i 120 de lei tot setul...

image.png.39763927afffc7efd6e02e71e437a202.png

Dar nu cred ca am nevoie de tot setul, ca din cate pare pierde doar la imbinarea cu blocul motor, nu? 

 

Modificat de DaLyR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă numai acolo desfaci atunci le înlocuieşti doar pe alea. Ideea este că unde demontezi şi este garnitură trebuie înlocuită pentru că nu se mai aşează bine şi va scăpa gaze.

În altă ordine de idei nu cred că asta este cauza problemei la tine (scăparea este prea mică ca să afecteze funcţionarea turbinei, dacă ieşea fum pe acolo, da era o problemă)

Iar uleiul cred că se scurge din altă parte, posibil pe la garnitura capacului axului cu came.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai umblat la reglaj si zic eu ca merge mai bine acum,de precizat ca inainte de a umbla la turbina aveam un consum instant relanti de 0.4L/h,dupa interventie acesta a crescut la 0.5L/h,acum cu aceste reglaje la actuator consumul revenind la 0.4L/h.atasez logurile cu noile reglaje;de precizat ca filtru de particule avea o presiune diferentiala de 10mb relanti din cauza multor reglaje si loguri din ultimul timp si ce am mai observat ca pe perioada cat m-am ''jucat'' la reglajele turbinei nu pot modifica overboost-ul de ka inceput si underboost-ul de pe la 3000rpm,daca aveti idei despre ce ar trebui sa fac in continuare,le astept cu mare interes,in primul rand nu vreau sa merg cu masina cu niste reglaje din afara specificatiilor in ideea de a nu colamata DPF-ul,multumesc anticipat! 

LOG-01-003-010-011.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx1.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logurile actuale

3-10-11-1.thumb.jpg.db8542ee08fae409085179b07c49ef7f.jpg

BS011-1.jpg.97d0663310b2f423fe14d3ea65d69a22.jpg

BS003-1.thumb.jpg.c4c86f3f7d465ce8fce69a98436f7788.jpg

 

Logurile vechi

3-10-11-2.thumb.jpg.ecab7984007bc2d8c764d765f8acf1e0.jpg

BS003-2.jpg.db689bf3cb5e5de58e550629ef86b328.jpg

 

BS011-2.jpg.599fc0e556959eebf5064095700932d4.jpg

 

După cum vezi situaţiile sunt aproape identice, deci problema nu ar fi la reglajul actuatorului. Logul în mers este clar, la BS003 este ok, în schimb la BS011 se văd ceva nereguli pe care le-am însemnat cu roşu şi care erau prezente şi înainte. Singura diferenţă este că înainte aveai o diferenţă ceva mai mare între ON/OFF. De obicei neregularităţile alea coroborate cu graficul logului în mers sunt asociate cu probleme de vacuum şi/sau geometrie, dar dacă zici că astea sunt ok chiar nu prea am idei. Din BS003  nu reiese că ar fi pierderi de presiune între turbină şi admisie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegii!

Am achiziționat de curând un Passat B6 2.0 TDI BKP și am constatat ca mașina nu trage la fel de bine comparativ cu alta mașina același model și același motor. 
Masina are mici pierderi de gaze pe la parghia ce acționează geometria variabila .

Nu îmi intra in limp mode, furtunasele de vaccum sunt Ok, egr, clapeta shut-Off curatire, am încercat și alt maf, singura varianta pe care o văd eu ar fi un reglaj al actuarului de pe turbina .

atasez și un log făcut în treapta 3

pe la 3500 am redus puțin pentru ca mi-a apărut ceva in drum

Astept părerile voastre

log.XLS.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult @lupo_bv,am ales sa curat geometria in loc sa o schimb,cu siguranta o sa mai verific vaccumul;ce nu am inteles eu la masurarea vaccumului este ca ajunge o depresiune de aproximativ-0.9 bari la electrovalva n 75 si dupa aceasta pana la actuator aproximativ-0.5 respectiv -0.6 bari,n75-ul fiind nou original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Marci19

Aşa arată logul

3-10-11.thumb.jpg.2f033e81328f0a30bcb0dba1781e6c30.jpg

Se vede că are ceva lag, De ce este mai greu de spus, dacă citeşti ultimele 2-3 pagini o să te lămureşti. MAF este ok. Dacă nu s-a umblat până acum la reglajele turbinei nu umbla la actuator pentru că alta este problema. Dacă poţi face BS003 şi BS011 poate ar da ceva indicii

 

@Alin30

Măsoară cu un furtunaş nou imediat după N75. Verifică dacă nu cumva furtunaşul care merge la filtrul de aer este obturat. Îl scoţi din N75 şi verifici dacă merge suflat/tras aer cu uşurinţă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as merge pe turbina deoarce parghia aia de la actuator are și puțin joc in Bucșa ei din cauza asta și scăpările de gaze și suieratul

O sa fac și bs003 și 011

 

 

Modificat de lupo_bv
eliminare quote postare anterioară
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu noutati,am schimbat toate furtunele de vaccum inclusiv electrovalva de la racitorul de gaze(desi cred ca pierderea de vaccum a fost la supapa de sens de pe furtunele de vaccum,scapa aer in ambele sensuri)si am reglat din nou turbina cu o valoare mai mare intre bs003 on respectiv bs003 off,diferenta pozitiva,este loc de mai bine,  momentan mai merg cateva zile cu aceste reglaje,multumesc din nou Dl. @lupo_bv pentru indicatii.

LOG-01-003-010-011 ultmul bun.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru puţin, dar te rog să pui şi logurile în BS pentru că sunt mai importante decât logul în mers. Cel în mers arată mai bine, dar nu suficient

image.thumb.png.1584dc1a683d82fe17dcf9cafc8f7621.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am curatat EGR-ul (supapa aceea care este actionata vacuumatic avea depuneri pe marginea acelui cerc si probabil nu se inchidea 100% in rest restul de EGR avea foarte putine depuneri pe "pereti", acum in loguri vad ca a crescut valoare maxima, probabil de asta, nu?) si din ce am citit eu in LOG vad ca ar fi ceva mai ok, nu? Asta pe BS03 doar, in schimb pe BS011 parca-i mai rau ceva, sau ma insel eu ? Vad acele fluctuatii, oare nu am pus bine ceva coliere la tubulaturile de aer ce merg catre turbina sau de ce se intampla asta? Ce motive ar putea exista?

Logurile cu qqqq la final sunt cele de azi, iar cele cu ZZZ sunt mai vechi, postate de mine in postarile anterioare, le-am pus si pe ele ca si termen de comparatie.

La logul BS011 de azi am lasat din pacate prea putin, doar 2 cicluri, dar la ambele are exact aceleasi fluctuatii.

 

Am mai facut loguri in mers dar aceleasi simptome si rezultate, deci nu mai are rost sa le postez.

P.S Din pacate am apucat sa schimb doar garnitura de la galeria de admisie, garnitura EGR, garniturile (2) de pe acea teava care intra sub EGR, n-am apucat sa schimb garnitura si de la galeria de evacuare ( acolo unde face bulbuci, scapa aer ) fiindca mi-a luat prea mult sa demontez totul si nu am mai avut timp sa demontez turbina complet ca sa pot da jos galeria de evacuare... inca mai face bulbuci, mai putini (era un surub destrans destul de tare, il puteam roti cu mana), dar mai face.

Edit// Am citit pe mai multe forumuri din strainatate si unul din ei care avea o problema asemanatoare nu avea destula presiune de la pompa tandem, s-ar putea sa fie si la mine ceva de genul? Sau daca era pompa tandem atunci imi baga ulei in motorina pe retur? (Nu pare sa curga ulei pe la pompa, dar in schimb am urme de ulei ca si cum ar transpira pe langa pompa)

 

LOG-01-003-xxx-xxqqqqqqqx.CSV LOG-01-011-xxx-xxxqqqq.CSV LOG-01-011-xxx-xxxZZZZ.CSV LOG-01-003-xxx-xxxZZZ.CSV

Modificat de DaLyR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot edita din pacate ultimul mesaj.

Am observat ca unii testeaza valva N75 prin a scoate furtunul care merge catre actuator si dupa merg cu ea FARA WOT neaparat si daca presiunea este tinuta, atunci inseamna evident ca nu este vreo scapare de presiune cat timp se mentine presiunea cu actuatorul inchis dar indica faptul ca probabil N75 este defect.
Sau daca pierde presiune, atunci evident este o pierdere de presiune.

Ii safe metoda asta? Cat timp nu depasesc aproximativ 1bar presiune? Ca in acest fel pot testa in acelasi timp si valva N75 sa zicem dar si daca am vreo scapare de presiune, cu toate ca mi-am luat si manometru si mi-am facut un DIY cu un capac de PVC, urmand ca in curand sa bag presiune in instalatie sa vad, dar m-a facut curios metoda asta de testare N75 si pe aici nu am vazut sa se discute de asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Marci19

Nu prea ştiu ce să zic de logurile tale. Ţi-am pus graficele

BS003

image.thumb.png.85880ace8c45bd9d10622d8217bc40bd.png

 

BS011

image.thumb.png.fc047f37f0becccf7e5ca49c769537bd.png

 

@DaLyR

 

Logurile vechi

BS003- se vede că EGR nu închidea cum trebuie (valoarea maximă prea mică) şi o recirculare prea mare când EGR este deschis (valoarea minimă prea mică)

image.png.7c83ca686f09e2e45cd73ff2dc0b821e.png

 

BS011

image.thumb.png.dda266001406dd236351777faae32bff.png

 

Noile loguri

BS003 - se văd ceva îmbunătăţiri. Ar fi bine să faci un log în BS003 cu EGR blindat cu o tăbliţă.

image.png.fbb44598c5bba71395b0dcb1a30198bc.png

 

BS011 - cam la fel

image.thumb.png.fccd0cc8c0a75d35e8eb6c36880fa3c5.png

 

On 4/1/2021 at 11:41 PM, DaLyR said:

unul din ei care avea o problema asemanatoare nu avea destula presiune de la pompa tandem, s-ar putea sa fie si la mine ceva de genul?

Este posibil în sensul că motorul nu dezvoltă suficientă putere şi viteza gazelor evacuate este mai mică, implicit turbina nu s-ar roti cu turaţia nominală. Dar cred că ai avea şi probleme la pornire.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

2 minute în urmă, lupo_bv a scris:

 

BS003 - se văd ceva îmbunătăţiri. Ar fi bine să faci un log în BS003 cu EGR blindat cu o tăbliţă.

 

 

 


Blindarea cu o tablita cum se face corect? Te referi cumva la metoda clasica de a elimina EGR, sa-mi instalez kitul de eliminare EGR si sa fac pe urma LOG asa? Sau pur si simplu sa adaug o tablita la imbinarea EGR-ului in galeria de admisie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, la asta mă refeream la anularea temporară a EGR  să vedem dacă valoarea maximă cam mică este din cauză că EGR recirculă chiar şi atunci când este închis sau sunt alte cauze. Cu chit sau tăbliţă, nu contează, ideea este să nu mai ajungă gaze evacuate în motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

IMG_20210404_114647_1.thumb.jpg.80f1f3ce63efdb482b8e41c57d9f7b9f.jpg

Salutare, Sharan, auy,115 cp, o părere despre valorile din log, 

IMG_20210404_113233.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Marci19

Logul în mers nu este făcut corect (ai selectat gr. 13 în loc de 10 şi nu a fost făcut cu acceleraţia la podea). O chestie interesantă aici: este prima dată când văd compensaţii 0 pe toate injectoarele în toate regimurile de turaţie.

BS011

image.thumb.png.fe827903dcac153a8e71d3bdb301dda3.png

 

BS003

image.thumb.png.9f50734d084f71c3a15c5fa4e660468e.png

 

@chicoandrei

pune logurile aşa cum le salvează vcds, în format *.csv nu poze

 

@DaLyR

image.thumb.png.f4c01d522d6e42dedf3ac5ba46138a44.png

 

Se observă că media valorilor maxime a crescut cam de la 425 la undeva în jur de 460. Asta ar însemna fie că EGR totuşi nu închide bine, fie că N18 mai scapă vacuum când nu trebuie. Ca să lămurim asta scoate tăbliţa şi anulează EGR prin scoaterea furtunaşului de vacuum din capsula vacuumatică şi înfundarea lui cu un şurub. Apoi BS003.

Trage mai bine cu EGR anulat?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am riscat sa testez cu EGR blindat, decat am stat pe loc cat sa fac BS03 deoarece am facut tablita dintr-un capac de borcan si evident e subtire rau placuta si-mi era frica sa n-o topeasca.

Din pacate nu mi-a venit in minte sa umplu EGR-ul cu spray de carburator in timp ce actuatorul era inchis sa vad daca curga cumva, daca curgea pe langa actuator era clar ca nu inchide perfect... eventual voi da jos iar EGR-ul zilele astea si sa fac testul cu lichidul sa vad daca curge sau nu pe langa si sa incerc sa-l curat mai bine.

Apropo, in schimb am incercat sa scot furtunul din N75 care merge spre turbina ca sa vad daca scapa presiune asa cum am vazut ca ziceau unii ca se poate testa.
Dar nu face presiune, ramane pe la 960, nu face deloc presiune asa cu furtunul de vacuum scos, vreun alt mod de a testa N75? Ca daca nu, iau unul SH la 50 de lei sa vad daca-i vreo diferenta.
Apropo, daca furtunul de vacuum care merge spre actuatorul turbinei din N75 ar scapa vacuum asta ar insemna sa miste actuatorul ceea ce automat ar duce la o presiune a turbinei scazuta? Adica sa cauzeze spike-urile pe care le am eu, nu ? Acela este printre singurele furtune de vacuum ce nu le-am schimbat dar tin minte ca si pe aia am testat-o cu pompa vacuum oricum...

Apropo, ce mi s-a parut "diferit" a fost faptul ca parca tremura mai tare masina la relanti cat timp avea tablita, nu stiu daca din cauza asta sau din cauza faptului ca nu era prea cald motorul, nu eram la 90 ci undeva la aprox. 60.

Modificat de DaLyR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!