Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

De data trecuta am schimbat n75 si am strans niste coliere pe se vedeau urme de ulei, vacuum este.

Mai ramane sa ma apuc de reglat la parghie... Oricum diferenta dintre on si off in bs 11 e cam mica...

Multumesc mult pentru lamuriri :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu nu mai inteleg nimic...

Azi am reusit sa mai desfac un filet acel surub (rotit spre stanga). Din nefericire am uitat testerul acasa.

 

Problema este ca, atunci cand am ajuns si am reusit sa pun testerul pe masina, constat ca valoarea maxima este cam pe la 1081mBar si, valoarea mica a mai scazut la un 958mBar (nu am facut LOG deocamdata). Oricat as regla din parghie, valoarea mare nu poate fi depasita...

Cum asa?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

presiunea valoarea mare-> desfiletarea surubului limitator = marirea presiunii mari( 1100-1150↑↑) respectiv marirea presiunii mici ( 950-980 ↑ ↑),insurubarea surubului limitator = micsorarea presiunii mari ( 1100-1150 ↓↓) respectiv micsorarea presiunii mici ( 950-980 ↓↓).

 

Deci orice interventie asupra reglajului surubului de limitare cere si o interventie asupra reglajului lungimii tijei!!

 

Copiat din topicul lui Rune

@Totalsender acuma ma uitam pe bs 11 la tine si am vazut ca valoarea maxima e in scadere pe tot parcursul logului...

Din cate am inteles valoarea mare e cand arcul impinge actuatorul iar valoarea mica e cand actuatorul e tras pe surubul de stop... 

Cred ca degeaba te chinui cu reglaje ca actuatorul e problema la tine.

Nu stiu sigur, imi dau si eu cu parerea :)

 

Modificat de MihaiAdrS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai da, cunosc operatiunea.

Am desfiletat un filet.... Ciudata treaba.

O sa reiau manevra... sper sa nu uit iar testerul😄

 

LE: actuatorul pare ca lucreaza bine, problema este ca reusesc greu sa fac log in BS - e foarte greu de tinut turatia (nu se tureaza automat la mine si nici nu poate fi tinuta constanta intre ON si OFF)

Ca sa pot analiza presiunea maxima si minima in BS011, bag vacuum direct in actuator si tin turbina actionata complet.

Modificat de Totalsender
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

48 minutes ago, MihaiAdrS said:

Din cate am inteles valoarea mare e cand arcul impinge actuatorul iar valoarea mica e cand actuatorul e tras pe surubul de stop... 

Este invers. Valoarea maximă se obţine când geometria este închisă la maximum adică atunci când pârghia ei este pe şurubul de stop, deci când vacuum-ul acţionează asupra actuatorului. Valoarea minimă se obţine când geometria este deschisă la maximum, deci când dispare vacuum-ul şi actuatorul se relaxează cu ajutorul arcului. Pare puţin contraintuitiv :))

Vezi că am pus la link-ul de mai jos un material unde sunt şi desene

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da... Fix la asta ma gandeam acuma... Ai dreptate :)

inca ceva... @Totalsender daca ai desfiletat surubul in partea cealalta?

dupa poza atasata in ce parte ai desfiletat?

9487524.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clar rotire la stanga.

Dar, din moment ce a scazut acea valoare minima si pare ca si maxima...🙃

Modificat de Totalsender
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma uitatm totusi la fiserul atasat de dl @lupo_bv... ma gandesc ca exemplul de la BS011 e asa... generic, in niciun caz ca alea trebuie sa fie valorile... 😗

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am folosit de ceva grafice de pe acest topic care să mă ajute în expunere, destul de teoretică de altfel. Deci poţi considera valorile ca fiind generice, accentul fiind pus pe modul de interpretare a variaţiilor valorilor puse în grafic. Valorile alea diferă de la un motor la altul (chiar şi cu acelaşi cod) pentru că depind de mulţi factori. Cred că va trebui să revizuiesc materialul ăla când o să am timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata si cu reglajul brut... -(

Problema este ca, cu surbul desfiletat complet, nu vad mai mult de 1091mBar si un minim de 969 in BS011.

Poate fi din altceva in afara de turbina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna dimineata

Pentru recircularea mare de care vorbea dl. @lupo_bvdeocamdata am ajustat din VCDS cat s-a putut de mult. Merg cateva zile asa cu ea si fac niste loguri si ii pun o flansa gaurita la EGR.

Masina trage acceptabil dar e clar ca se poate mult mai bine. Parca se simte cam mult fum. 

Cum spuneam, din reglajele turbinei nu pot obtine mai mult - surubul de blocare e deschis la maxim.

Dilema ramane: ar putea fi si din altceva? Ma gandesc la catalizator.... desi ceva.. ceva ar fi trebuit sa simta daca e geometria deschisa la maxim.

Nu mai stiu ce sa fac...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/22/2021 at 6:52 AM, Totalsender said:

si ii pun o flansa gaurita la EGR.

Poţi încerca cu o tăbliţă să îl obturezi de tot pentru teste să vezi dacă aşa mai scoate fum. Cred că ar trebui reglată lungimea pârghiei astfel încât să fie ok recircularea. Ai avut un moment când era reglată bine din punctul ăsta de vedere.

Totuşi pe timpul cât mai umbli pe acolo nu blinda EGR pentru că BS003  este un martor bun pentru reglaj

On 3/22/2021 at 6:52 AM, Totalsender said:

Cum spuneam, din reglajele turbinei nu pot obtine mai mult - surubul de blocare e deschis la maxim.

Vezi dacă poţi face un braţ cu o oglindă să vezi dacă pe timpul Turbo On pârghia geometriei atinge şurubul de stop şi stă acolo pe timpul secvenţei.

 

On 3/18/2021 at 6:52 PM, MihaiAdrS said:

@Totalsender acuma ma uitam pe bs 11 la tine si am vazut ca valoarea maxima e in scadere pe tot parcursul logului...

Aici colegul a observat bine, am mai zis şi eu că ceva nu este în regulă acolo. Valoarea aia depinde de următoarele criterii: poziţia geometriei (aici intră actuatorul, sistemul de vacuum, jocuri între piese), eventuale pierderi de presiune, viteza gazelor evacuate, poate şi senzor de presiune. Astea îmi vin acum în minte, nu ştiu dacă mai poate fi şi altceva.

 

PS

Fără dl.... te rog:))

Modificat de lupo_bv
completare informaţii
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna dimineata,

ieri am fost la un amic la service si am dat turbina jos. Cam imbacsita geometria pt o turbina functionala de doua luni dar... asta e. S-a curatat - lucreaza ok.

Datele problemei sunt cam aceleasi: cu surubul limitator deschis la maxim nu vad presiune mai mare de ~1081 in BS011.

Dar, am mai dat debit din capac (maxim posibil).

Am pus un debitmetru nou pe care il aveam.

Masina trage clar mult mai bine dar cam da fum cand o calc.

EGR e redus din VCDs la 63% parca.

O sa merg cateva zile cu ea asa sa se 'aseze' un pic si apoi fac niste loguri + ceva reglaje din parghie.

Sa nu uit: am bagat si un flacon de Oxicat (am vazut pareri bune) - sa vedem rezultate.

 

Inclin sa cred ca problema e din pompa de injectie care nu da debit suficient asa ca, daca gasesc una sa stiu sigur ca e ok...

Modificat de Totalsender
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,de cateva zile ma chinui sa reglez tija actuatorului turbinei,celalalt vechi avea membrana sparta,este vorba despre un passat b6 2.0 bmp;atasez un log in mers cu noile reglaje si cu noul actuator,precizez ca nu am log cu BS011 dar pot spune ca valorile sunt:turbo off 969 si turbo on 1142.Va multumesc! 

LOG-actuator.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai facut un log in mers,de data aceasta am mai desfacut surubul opritor un sfert de tura in ideea de a mai  creste putin presiunea,de precizat ca geometria este curatata nu agata,vaccumul este verificat,n75 nou original.

LOG-01-003-010-turbo.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luând în considerare intervalul 1617-3633 rpm ai obţinut un câştig de 0,6 secunde, dar logul nu arată prea ok. Ai un spike lung urmat de o cădere de presiune. Cred că pe la lungimea tijei ar trebui să umbli pentru că problema la tine nu este că nu face presiune suficientă ci că o face cu o mică întârziere şi apoi nu prea se corectează cum trebuie şi aici lungimea tijei este mai importantă. Dovadă că deşi ai umblat la şurub forma logului a rămas cam la fel.

690270885_primullog.thumb.jpg.32221b238399b6573197200a5b12128a.jpg

 

1586437844_aldoilealog.thumb.jpg.dda24529ab7539b0646d7144af6a777e.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult,problema asta cu presiunea in scadere dupa 3000rpm o aveam si inainte de a umbla la turbina,crezi ca trebuie sa mai strang tija sau sa o desfiletez?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atașez și eu câteva log - uri făcute la mașină din semnătura și la cald și la rece, pe canalul 1 3 13 și 23, problema ar fi o mica întrerupere la cald, sesizabila dacă ești atent, pornire ușoară și rece și cald, fără fum. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, revin si eu pe aici, deoarece NU MAI POT, ma termina psihic...

Fiind o zi cu soare astazi, m-am decis sa mai incerc sa depistez unde naiba se pierde presiune asadar am dat jos intercoolerul din care am scos cam 50 de ml de ulei (aproximativ), sincer ma asteptam sa fie mai mult, asta-i un semn ca e ok EGR-ul?
Am curatat si senzoru MAP ( cu lichid senzor MAF liqui moly), verificat tubulaturile, clemele si tot traseul EGR -> intercooler -> turbina sa vad eventuale fisuri la tubulaturi, cleme stranse gresite etc, n-am gasit nimic in neregula...
Am cumparat acum ceva timp inclusiv o garnitura care este intre tubulatura dintre intercooler si tubulatura care merge catre turbina si am schimbat-o si pe aceea.
Este vorba de singura garnitura pe care o am pe acest traseu, acesta 

image.thumb.png.8137b3d7c9d9a2e47b99c045220cb76b.png 
Deci probleme de vacuum nu sunt, garnitura schimbata, verificat vizual furtunele, colierele, etansarile tot...

Singura chestie pe care n-am facut-o a fost sa bag presiune in intercooler fiindca n-am inteles prea bine, dar in schimb am incercat sa bag fum in traseu, scotand tubulatura de pe EGR care merge spre intercooler dar fara prea mare success, improvizatia de fum nu prea facea fum dens si destul de rapid...

Ce as mai putea sa verific vizual/practic? Ca teoretic degeaba.... logurile sunt la fel mereu.
Daca adaug presiune de la tubulatura ce iese din EGR si merge spre intercooler si daca pun un dop unde am schimbat garnitura (tubulatura dinaintea turbinei) ar trebui sa tina presiunea si daca scapa atunci clar ca scapa pe traseul asta, dar as putea baga presiune si in turbina? Sa vad daca nu cumva scapa dupa traseul asta de tubulaturi... probabil sa nu se vada vreo gaurica prin tubulaturi decat la presiune mare cand se dilata atunci sa scape.

A fost un coleg acum ceva vreme exact cu aceleasi simptome, am luat legatura cu el si nici el nu i-a dat de cap (el a schimbat multe piese degeaba) deci sunt terminat psihic.

Multumesc si imi cer scuze ca ma repet, dar as mai dori cateva idei... ca e imposibil sa nu gasesc, vreau sa-i fac si Stage 1, dar in situatia asta degeaba fac Stage 1, posibil sa fac mai mult rau...
 

 

LOG-01-003-010-011a4a.CSV LOG-01-003-010-011-a3aW (1).CSV

 

image.png

Modificat de DaLyR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atașez și eu câteva log - uri făcute la mașină din semnătura și la cald și la rece, pe canalul 1 3 13 și 23, problema ar fi o mica întrerupere la cald, sesizabila dacă ești atent, pornire ușoară și rece și cald, fără fum. 

 

LOG-01-001-013-023.csv LOG-01-001-005-013.csv LOG-01-001-023-013.csv LOG-01-001-013-003.csv LOG-01-001-013-003.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/26/2021 at 10:51 PM, DaLyR said:

Daca adaug presiune de la tubulatura ce iese din EGR si merge spre intercooler si daca pun un dop unde am schimbat garnitura (tubulatura dinaintea turbinei) ar trebui sa tina presiunea si daca scapa atunci clar ca scapa pe traseul asta, dar as putea baga presiune si in turbina? Sa vad daca nu cumva scapa dupa traseul asta de tubulaturi... probabil sa nu se vada vreo gaurica prin tubulaturi decat la presiune mare cand se dilata atunci sa scape.

Poţi verifica întreg traseul de admisie de la intrarea în EGR până la intrarea în turbină sau până la filtrul de aer. Atenţie numai să nu depăşeşti presiunea de 0,5bari (am postat mai demult o procedură https://vwforum.ro/topic/41003-log-uri-interpretarea-lor-probleme-turbina-debitmetru-egr/?do=findComment&comment=3055333)

Nu ştiu dacă ai verificat dacă pe timpul BS011 pârghia geometriei stă lipită de şurubul de stop. Dacă este aşa şi reglajele turbinei sunt cele originale atunci cauzele pot fi multiple (probleme interne ale turbinei, viteza gazelor evacuate mică, etc)

 

@bebeadi35

Logurile respective nu prea fac obiectul acestui topic. De altfel am observat că le-ai posta şi pe topicul potrivit, aşa că dacă va şti cineva să-ţi răspundă îţi va răspunde acolo.

 

@Alin30

Dacă nu faci cele 3 loguri după fiecare intervenţie este foarte complicat, dacă nu imposibil, de spus ce trebuie făcut mai departe

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si niste log-uri de la mine.

Cum spuneam, intre timp:

- demontat turbina - pare a fi in regula;

- pus un MAF pe care il cumparasem de nou;

- s-a mai umblat la capacul de la pompa de injectie (mai mult de atat nu mai merge)

- pentru teste EGR e lasat sa functioneze normal (am revenit la setarile din soft)

- surub limitator la turbina = deschis la maxim

 

La acest moment concluzia este ca, o cauza pentru care masina doar atat poate, ar fi legata de pompa de injectie... deocamdata insa nu cred ca ma apuc sa o schimb (banuiiesc ca e greu de gasit una asa cum trebuie).

 

Clar, ideea este sa obtin maximum performante din parghia actuatorului.

 

 

LOG-01-003-xxx-xxx.xls LOG-01-011-xxx-xxx.xls LOG-01-003-010-011.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logurile în mers sunt cam aşa

 

109463483_3-29-202112-08-33AM.thumb.jpg.ac4b98a3d4f54f8f5db8710a95ee0fe6.jpg

 

1631260021_3-29-202112-10-30AM.thumb.jpg.3e4c7150b4ed5870b978cc3109d471a5.jpg

 

1981829698_3-29-202112-12-15AM.thumb.jpg.459f35a4760ec3ac233ac793add99f6a.jpg

 

Ca formă arată aproape bine, doar că există un lag la început şi spike-ul este cam inexistent. Poate că mai poţi corecta asta puţin din reglajul tijei.

 

Dar marea problemă este asta

1158914624_3-29-202112-13-59AM.thumb.jpg.e1e5673d58024f8976b8f756fbfda92e.jpg

 

Să zicem că ar fi un motiv pentru care motorul să nu facă presiunea necesară, dar ar trebui să fie constantă, ori la tine nu este constantă. 

 

La BS003 se vede recircularea mărită. Ştiu că la un moment dat ai obţinut rezultate mai bune privind comportamentul maşinii în acelaşi timp cu o recirculare ok. Poate o mai nimereşti o dată:))

 

2073149675_3-29-202112-17-42AM.thumb.jpg.ee32a55e4bf4606a3eb797b346a4df9e.jpg

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun

Intrebare:

lungesc sau scurtez parghia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!